Dieetti+olkapäävamma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaspa
  • Aloitettu Aloitettu
Olen aloittamassa neljättä tulehdus kipulääke kuuria (vioxx-akut 50mg) olkapäävammaani (kiertäjäkalvosin oireyhtynä). Ilmeisesti "lyhyt loitontaja lihas" oli hieman repeytynyt jommasta kummasta päästä, näin muistelisin lääkärin sanoneen.
Olen ollut vähä hiilihydraattisella dieetillä siitä lähtien kun olkapää paukahti (1/04).
Mietin tässä vaan kuinka paljon dieetti vaikuttaa olkapääni paranemiseen?
Ei hirveesti kiinnostaisi olla +kaloreilla kovinkaan kauaa näin kesän kynnyksellä, toisaalta tää jatkuva vihlonta syö miestä rotan lailla.
:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistä aina terveys ensisijalle!
Jos vain elimistö kovilla, niin toki se vaikuttaa myös paranemiseen!

Yksinkertaisen miehen yksinkertaista logiikkaa: lihasrepeytymän korjaaminen vaatii anaboliaa, ja dieetti on koko kropan kataboliatila.

Eihän sitä plussille tarvi ainakaan paljoa mennä. Mutta monessa paikassa jossa dieetillä sairastumista tai loukkaantumista on käsitelty, on suositeltu ylläpitotasolle palaamista.

En sitä tarkoita tietenkään, että kalorit 10 000:n vaan juuri niin kuin
sanoit JSmith ylläpitotasolle...

eikös juuri l-glutamiini ole sellainen aine joka korjaa näitä vaurioita kehossa? Näin muistan lukeneeni, eli ei muuta kuin "kuurille"!!

Aihetta sivuten, mulla leikattiin 3 viikkoa sitten olkapää Bankart-tyyppisellä operaatiolla. Oon vissiin pikkusen miinuksella tässä vedellyt, mutta paranemisen kannalta kannattaisiko mun olla sitten plussalla? Mitään kipua tai muita ei kyllä oo. Fysioterapia ja käden liikuttelu alkaa nyt tässä lähipäivinä.

Taitaa olla muutenkin toi dietti ja jostain vammasta johtuva treenitauko (joko kokonaan tai osittain) aika huono yhdistelmä lihasten säilyvyyden kannalta. Kevyttä plussalinjaa minäkin suosittelisin.

Suositut

Back
Ylös Bottom