dieetti näytille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huumor
  • Aloitettu Aloitettu
näitäkin threadeja on jo paljon mutta aattelin nyt tehdä uuden vähän noin niinku sen takia että tulee pidettyä tästä kiinni :) ..jos jotakuta haittaa niin älkää katsoko :D

elikkäs nyt on toi paino noussut aika pikaseen tonne n.90 kiloon, ja tarkoitus olis kiristellä ainakin tonne jonnekin helmikuun tietämille (wanhaintanssit kevein jaloin ;) ) ja aattelin nyt tänne pistää vähän ylös dietin etenemisestä, mitoista painosta sun muusta. dietin aloitin siis 28.11

elikkäs mitat siis: pituus n.179 aloituspaino 89,6
reisi 67 (kasvanut kesästä n. 4cm)
hauis 39,5
forkku 32
maha tosta navan kohdalta n.90
pohje 41cm
pärsse n.108

rasvoista ei tarkkaa tietoa ole, mutta mun mieleen turhan paljon. treeniohjelman olen vaihtanut kaksjakoisesta kolmijakoiseen ja ottanut myös maven mukaan selkäpäivälle. mavea en ole ennen tehnyt joten siinä olisi tarkoitus saada jonkinlaista kehitystä aikaan.

sitten tuosta syönnistä. pistän tähän nyt ruuat, mitä yleensä syön ruuat, joten kommentoikaa reilusti mitä pitäisi muuttaa:

aamupala 6.45 1-2dl puurohiutaleita, 250g rahkaa, ehkä ruisviipale, 500mg c-vitamiini

tähän väliin ehkä banaani tai jotain?

kouluruoka 11.45 mitä nyt sattuu olemaan+ maitoa 2-3 lasia

välipala 15.40 1-2dl puurohiutaleita, 250g rahkaa (c-vitsku)

ennen treeniä n.16.30 hera80 30g (+vielä juuri ennen lähtöä kuppi kahvia)

treenin jälkeen 17.00 massblastia reilu desi, hera80 vajaa desi ja reilu tl kreatiinia.

tästä n.30min sisään kotiruoka+2-3dl maitoa (rasvatonta) +2xmöllerin tupla

19.45 purkki tunaa/rahka 250g +3rkl rypsiöljyä +kyytipoikana 1 berocca

ennen nukkumaan menoa hera80 30g tai rahka 250g tai näitä molempia vähän sekaisin+3rkl rypsäriä

1,5g magnesia+:ssaa.

tolta siis suunnilleen näyttää treenipäivän ateria, ja tollai suunnilleen oon aatellu vetää ainaski tän 3kuukautta. jouluna toki tulee mässäiltyä kotona ja sukulaisissa, mutta vastaavasti oli tarkoitus liikkua myös paljon.

liikuntaa tulee siis: 3-4krt viikossa sali, 2krt viikossa sähly+ päälle koiran kävelytys ja koululiikunta jouluun asti. jos haluatte tietää muuta kysykää. erityisesti timban näkemyksen asiasta haluaisin kuulla :D . kertokaa siis jokainen parannusehdotuksia ja vinkkejä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua kiinnostaa, kun munkin olisi tarkoitus vetää pieni kiristely tossa alkuvuodesta ihan kokeiluksi. Eli miten aiot pudottaa kaloreita? Nips naps ja hiilarit poikki ja kalorit heti alas, vai aiotko tiputella niitä esim. 200-400/viikko, ettei elimistö "pelästy"? Ihan hyvältä noi ruokailut näyttäis mun silmiin. Toisaalta aamupalan ja koulusafkan välissä vois vetää vaikka lautasen rehuja :evil: tai sitten prodedrinkin.

No ei tässä kait muuta. Onnea dieetille ja tsemppiä treenihisi. :) Ja laita toki päivitystä vähän väliä, kuinka dieettaus on sujunut.

Edit: tosta on vaikea arvioida, mutta mitä tossa esimerkkisetissä on kaloreita? ~2300?

niklas86 sanoi:
Edit: tosta on vaikea arvioida, mutta mitä tossa esimerkkisetissä on kaloreita? ~2300?
kaloreita tossa oli n.2600 kalorilaskurin mukaan, paitsi että koulu ja kotiruuasta on hirveen vaikeeta arvioida kaloreita. toi on siis treenipäivältä, joten palkkari ja mahdollisesti toi ennen treeniä nykäistävä hera80 jää pois.

eedit. noi kalorit aattelin puottaa suoraan tohon ja lisäilen sitten kenties pikkuhiljaa keveitä lenkkejä ja viikonloppuna aamuairobisia.

edit2. kiitos tsempeistä :D

Jos haluat onnistuneen dieetin, tee koko homma KUNNOLLA. Laske kalorit tarkasti, kaikki ruoka vaakan kautta vihkoon, eväitä mukaan. Näin tiedät kokoajan, kuinka paljon syöt ja mitä syöt. Ja pysyt kärryllä siitä, millä kaloreilla paino tippuu, vai syötkö liikaa jolloin rasvan palaminen ei lähde edes käyntiin. Tällöin on helppo tehdä mahdollisia tiputuksia. Älä käytä kaikkia rasvanpolttokikkoja kerralla! Lisää aerobista hiljalleen, alussa vaikka 2 aamulenkkiä viikossa, mene näin vaikka kolme viikkoa, nosta sen jälkeen aerobiset neljään viikossa ja tiputa kaloreita vaikka 300. Tällä taas kolme/neljä viikkoa ja pudotus kcallissa.
Monet sanovat, etteivät halua tehdä hommaa vakavissaan ja hifistellä, tai että ei tässä mihinkään kisoihin olla menossa. No ei tarvikkaan. Aina kun on tavoitteena tiputtaa rasvan määrää kehosta, tarkka suunnittelu ja sen toteuttaminen on lopputuloksen kannalta äärimmäisen tärkeää, oli sitä sitten nelikymppinen kotiäiti tai kilpauimari.
Lisäksi kehottaisin lisäämään hyviä rasvoja vielä lisää. Mikäli tuo sun "mitä sattuu olemaan" ei niitä sisällä. Lisäksi on vaikea antaa kommentteja ruokavalion osalta, kun ei ole mitään hajua, mitä tuo sun mitä sattuu olemaan ja mitä milloinkin-annokset sisältävät.Jos haluat onnistua kunnolla, niin tee homma tarkasti. suunnittele ja toteuta suunnitelma. Ja mitä se mässäily dieetillä on? Kun saat rasvan palamaan, älä mässäile, homma menee hukkaan. Tsemppiä huisina tulevalle taipaleelle, pysy polulla ja nauti saavutuksestasi:thumbs:

ok..tolla mässäilyllä nyt meinasin jouluruokaa eli mulle lähinnä kinkkua :D ..sitten tuosta kaloreiden laskemisesta sen verran, että aika tarkkaan pyrinkin nuo jutut laskemaan, mutta esimerkiksi koulussa tuo mittailu on miltei mahdottomuus.

tuo "mitä sattuu olemaan" tuskin sisältää juurikaan noita hyviä rasvoja, joten olisiko mitään jos ottaisi illalla vielä vaikka 2 rkl oliiviöljyä?? sitten tuosta kaloreiden vähentämisestä, eli kannattanee vähentää hiilareiden määrästä ne ylimääräiset kalorit??

muuten kiitos annie hyvistä vinkeistä, varsinkin asenne tuntui oikealta :thumbs:

Mullaki on tavoitteena 10kg pois läskiä ja tietysti mahdollisimman vähä läskiä... Ruokavalioki on aikalailla samanlainen, kuin huumor:lla, mutta mä käyn 3 kertaa viikossa salilla eli vinkkejä tulemaan vaan...

Joni2 sanoi:
Mullaki on tavoitteena 10kg pois läskiä ja tietysti mahdollisimman vähä läskiä...

Unohda sali ja liity painonvartijoihin!

huumor sanoi:
tuo "mitä sattuu olemaan" tuskin sisältää juurikaan noita hyviä rasvoja, joten olisiko mitään jos ottaisi illalla vielä vaikka 2 rkl oliiviöljyä?? sitten tuosta kaloreiden vähentämisestä, eli kannattanee vähentää hiilareiden määrästä ne ylimääräiset kalorit??

Sinuna en sinuna välttämättä lisäis tohon enää illalle noita oliiviöljyjä, sullahan tulee jo nyt 6rkl rypsäriä ton esimerkkisi mukaan. Jos ne on edes lähellä täysiä, toikin on jo ~50g, joten dieetillä en ottais enää yhtään enempää. Toikin on jo aika paljon (voisit muuttaa vaikka 2rkl + 2rkl, tms), kun rasvoja tulee muutenkin normaalisti päivässä ihan normaalisapuskasta (esim. kouluruoka jne voi tulla yhteensä vaikka 30-50g). :mutu:

Olet oikeassa, kalorit tulisi vähentää hiilihydraateista ja kompensoida osa proteiinilla, mutta ei ei niitä rasvojakaan silti niin paljoa tarvi. Mulla itselläni on nyt bulkilla about tällanen jakauma -> p:175-225 hh:300-400+ r:80-120 (~2500-3500kcal) ja dieetillä ajattelin muuttaa sen tähän suuntaan ->
p:225-275 hh:150-200 r:60-80 (~2000-2600kcal)

Toi ei nyt välttämättä ole mikään paras esimerkki, mutta noin mä ajattelin oman dieettini toteuttaa. En tiedä, onko fiksua vetää tota proteiinia noin paljon, kun mun dieettiesimerkissä on, mutta mä en ainakaan ensimmäiseksi dieetiksi uskalla vetää mitään ketoja. Toisaalta ehkä tollanen runsas proteiinimäärä estää sitä lihaksen palamista, mene ja tiedä. ;)

Edit: kiljotusvilheitä

Oon saman ikänen, mutta meidän koko ero on... mulla 184/68.. aika suuri. Mulla päin vastanen ongelma, massaa vaan lisää vaikka omasta mielestä en keppiä muistuta edes salilla. Vanhojen tanssit sulla hyvä motivaation kohde! Meillä samana ongelmana on kouluruokailu. se on ihan pirun vaikeeta arvuutella miten paljon mitäkin se sisältää. Suomessa k.ruokailu toteutettu hyvin, mutta koska budjetti sanelee, ei safka ravintoarvoiltaan ole mitään puhtainta bodaria! Omat eväät kunniaan ja ei pidä välittää kyselevistä kynäreistä. Koulut täynnä ihmisiä jotka ei tajuu hyvän tumman riisin, tonnikalan, rahkan tai edes omenien päälle, vaan otetaan pala näkkäriä ja lähetään mäkkäriin nokkimaan!! Kun syöt koulussa syö aina myös salaattia, mieluummin ihan vitun reilusti ja enemmänkin!!

Ps. vaikka joulu on kerran vuodessa on se huono tekosyy alkaa rouhimaan mässyä ym.suklaata. Pysyttele kinkussa ja lipeä kalassa! Ajettele positiivisesti ja oot virtuoosi

no ei noi wanhat ny varsinaisesti mikään motivaation kohde oo mut aattelin et siihen mennessä sais jo jotain aikaankin :D

nyt on sit dieettiä vedetty n.3 viikkoa ja puntari näytti tänä aamuna 85,6. elikkäs 4 kiloa lähtenyt. tottakai osa nesteitä mut luulisin että on siinä muutakin lähtenyt. perseen ympärys oli nyt n.105cm, mutta reisi on pysynyt suunnilleen samana. mutta sitten vatsanympärys 84cm!!! wtf is this??!! vaikka molemmat mittaukset on tehty aamulla ja tyhjällä mahalla :eek:

treenit tuntuu kulkevan vielä ainakin ihan hyvin ja eilen tein penkissä yhtä kovan sarjan kuin silloin päälle ysikytkilosena. nyt kun vaihdoin 2-jakoisen taas 3-jakoiseen tuntuu, että paikat palautuu miltei mistä vaan. onko muut huomannu vastaavaa?? jaloillekkin oon tehny melko sairaita treenejä. kyykyssä ensin kova 3x8 ja siihen päälle yks 30:n toiston sarja. 28:n jälkeen loppu jotenkin verenkierto yläpäässä ja alko pimetä mutta silti tuli vielä tehtyä tohon tasalukuun asti :D +ojennuksia, koukistuksia ja pohkeita.

Joo elikkäs nyt olis munkin tarkotus oottaa muutama kilo pois joulun jälkeen:rock:
(saada ne lihat näkyviin :) )

mitat: 174cm, 72kg

7.00: 2 ruispalaa (runsaasti juustoa ja makkaraa) pari rkl öljyä ja 50g heraa
10.00: 50g heraa
12.00: kouluruoka
14.00: treeni jonka jälkeen Muscle+ 50g
16.00: pari rkl öljyä
17.00: kotiruokaa
20:00: munakas/tonnikalaa (paistettu rypsärissä) (5 munaa ja pari leikkelettä)
22.00: kaseiinia 50g

Treeniviikko: 4krt sali ja 2 krt juoksu (spurtteja)

no niin. nyt on joulut ja uudetvuodet ohitettu. painon sain kuitenkin pidettyä jotakuinkin samassa. nyt vaaka näytti 84.0, joten ylimääräistä näyttää vielä lähtevän. vyötärö tänä aamuna 81cm, persekin oli kutistunut vähän, 103cm enää. reisistä on myös lähtenyt pari senttiä, joka ei haittaa yhtään :thumbs: . pohje ja käsi pysyneet samana. hiilareista olen nyt lähinnä tinkinyt kun on ollut lomaa ja voinut vedellä rahkaa sun muuta pitkin päivää. myös vuoden ensimmäinen aamuaerobinen on tullut tehtyä :D ..näillä jatketaan. urakkaa helpottaa vielä se, ettei enää jokapaikassa työnnetä suklaata väkisin naamaan.

Kuulosti aika vähältä sulle tuo 2600 kcal/pv. Itse olen pieni nainen ja dieetillä syön 1600-1800 kcal/pvä. Ei ole mikään fitness-dieetti vaan aivan parin kilon pudotus joulun jälkeen. Alkuunhan tuolla sun kalorimäärällä varmasti tippuu painoa, mutta äkkiä kyllä tyssää koska elimistö menee säästöliekille. Olitkin maininnut että painoa ei enää ole pudonnut paljon... Dieetillä täytyy kyllä tietää tarkalleen mitä syö (kotiruoka?? Kouluruoka??). Muuten menee metsään.

Niinu sanoi:
Kuulosti aika vähältä sulle tuo 2600 kcal/pv. Itse olen pieni nainen ja dieetillä syön 1600-1800 kcal/pvä. Ei ole mikään fitness-dieetti vaan aivan parin kilon pudotus joulun jälkeen. Alkuunhan tuolla sun kalorimäärällä varmasti tippuu painoa, mutta äkkiä kyllä tyssää koska elimistö menee säästöliekille. Olitkin maininnut että painoa ei enää ole pudonnut paljon... Dieetillä täytyy kyllä tietää tarkalleen mitä syö (kotiruoka?? Kouluruoka??). Muuten menee metsään.

Jos ei tee raskasta duunia, tai ole 100 kg suht kireässä kunnossa, eli lihaksikas, niin ei tuo 2600 kcal mikään alhainen määrä ole. 80 kg miehen perusaineenvaihdunta on jossain 2000 kcal pinnassa ja aika paljon täytyy kuitenkin aktiviteettia olle, että se kulutus 3000 kcal yli nousee. Mun on mentävä tonne lähemmäksi 2000 kcal jos meinaan että alkaa jotain tapahtumaan, painoa 86 kg ja rasvat varmaan jotain 14-15% tällä hetkellä.

Niinu sanoi:

Jos ei tee raskasta duunia, tai ole 100 kg suht kireässä kunnossa, eli lihaksikas, niin ei tuo 2600 kcal mikään alhainen määrä ole. 80 kg miehen perusaineenvaihdunta on jossain 2000 kcal pinnassa ja aika paljon täytyy kuitenkin aktiviteettia olle, että se kulutus 3000 kcal yli nousee. Mun on mentävä tonne lähemmäksi 2000 kcal jos meinaan että alkaa jotain tapahtumaan, painoa 86 kg ja rasvat varmaan jotain 14-15% tällä hetkellä.

EDIT: Nämä on siis myös yksilöllisiä juttuja, mutta joku 2600 kcal miehen dieettikaloreina on aikalailla peruskamaa, poislukien Hulkki joka varmaan nääntyisi noilla kaloreilla. ;)

Niinu sanoi:
ei tuo mun mielestä mitenkään erityisen vähän ole. välillä menee varmaan enemmänkin ja välillä vähemmän. aika lailla tuntumalla oon nykyisin menny erinäisten ongelmien takia, mutta pääasia että paino putoaa ja silti jaksaa treenailla. joissain liikkeissä on tullut vielä parannuksiakin. enkai mä nyt missään se putoamisen varsinaisesti sanonu hidastuneen?? alussa painoa putosi varmasti ainakin pari kiloa nesteinä, johta johtui tuo nopea putoamisvauhti. mutta kiva kun joku jaksaa edes jotain kommentoida :)

tässä taas. vaaka näytti 9 tunnin yöunien jälkeen 82,6. vyötärö on nyt 80cm, takapuoli 101cm ja reisikin n.64cm. pohje oli vähän reilut 40cm, ehkä 40,5. ihan ymmärrettävää sillä niitä en ole nyt treenannut syvien kyykkyjen ja lisääntyneen airobisen takia. tumppu on pysynyt samana, joskin vähän lisää voimaa sinne on tullut. 6 ylimmäistä vahtapalikkaa näkyy näin aamuisin jotenkuten, mutta nyt kun tässä on vauhtiin päästy niin sama vetää kerralla vähän kireämmäksi. jonnekin ehkä lähelle 75. vaikkei ketään kiinnostakaan niin täytyy päivitellä että edes itse muistaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom