Dieetti. Muutoksia treeniohjelmaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chaab
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli dieetti alkoi maanantaina ja noudatan n. 2000kcal ruokavaliota jolla painon pitäisi pudota 500g per viikko. Käyn satunnaisesti lenkillä hölkkäämässä ja HIIT:taamassa. Painoa on n. 90kg ja siihen 80kg nurkille olisi tarkoitus pudottaa riippuen aivan mitä se peili näyttää.

Treenaamassa käyn 5krt/viikko ja siirryin vuoden vaihteessa tekemään 5 jakoista joka löytyy aloittelijoiden osiosta:

5 jakoinen

Eli tässä voi treenata melkein kaikki lihat erikseen

Ma:Rinta
Penkkipunnerrus 4x4-6
Vinopenkki 4x4-6
Vipunostot penkissä 4x14-16
Ristikkäistalja 2x50(extremeä käytä vain silloin tällöin.)

Ti: Jalat
Jalkakyykky 4x5
Jalkaprässi 4x10
Reidenojennus 4x20
SJMV 4x5
Reidenkoukistus 4x20
Pohjekoneita..

Ke: Käsitreeni
Eli tehdään supersarjoja joka pari tehdään 2 kertaa ja toistoja 15-20

Scott-hauiskääntö
Kapea penkki

Hauiskääntö kp
2 käden ojentaja punnerrus

Ranskalainen kp
Keskitetty

Push-down
Hauiskääntö taljassa

Pe: selkä
Maastaveto 5x5
Kulmasoutu 5x5
Ylätalja 3x10
Alatalja 2x8-10
Leuanvetoja..

La: olkapäät
Pystypunnerrus 5x5
Vipunostoja joka suuntaan 4x10
Pystysoutu 3x10

Treenit eivät ole järkyttävän voimapainotteisia, niin mietinkin että pitääkö tuota muutella jotenkin kun tässä laihduttaa yritetään, että voima tasot pysyisivät mahdollisimman hyvin, ja lihaa ei turhan paljon lähtisi?
Jalka päivä tuottaa tuskaa pituudessaan varsinkin alikaloreilla... Tilaan juuri Jack3d:iä jos auttaisi :rock:

Niin eli onko tuolla ohjelmalla järkeä vetää dieetillä vai pitäisikö muuttaa jotain olennaisesti?

Itse ainakin tykkään miinuksilla treenata isoja raskaita liikkeitä...
Leuanveto, kyykky, maastaveto, penkki, prässi...
Yleensä noi täysillä ja sitten oman jaksamisen mukaan lisäksi noita hifistelyitä.

Jalkapäivänä monesti kyykky, sjmv ja prässi. Joku 5 kovaa sarjaa kaikkiin, jos sen jälkeen on virtaa tehdä vaikka redenojennuksia, niin sitten tekemään.(Yleensä ei ole)

Jep, eli 5 jakoinen jakonsa puolesta käy ihan hyvin dieetillekkin? Käsipäivä on aikalailla pitkiä supersarjoja pelkästään, pitäisikö siihen puoleen tehdä muutoksia ja kuinka? Tarvitsen paperille kynätyn ohjelman, muuten ei treenistä tule mitään kun ajattelee vaan että ei "ei niitä ojennuksia ja koukistuksia nyt tarvi" tai en muista mitä pitäisi edes tehdä.

Mä oon nyt tehnyt niin, että lihasryhmän eka liike on voimaliike, jossa suoria sarjoja 3-6 toiston mittaisina ja kohtuu palautuksilla. Sitten sen jälkeen supersarjoja ja triplasarjoja, joilla saadaan sykekin kunnolla ylös. Kaikki ylimääräset nitkuttelut kuntopyörillä ja vastaavilla olen jättänyt nyt kokonaan tekemättä. Tähän asti lähtenyt kuukauden aikana 8 kg painosta, 9 cm vyötäröltä ja treeni kulkee mukavasti edelleen.

Selvä, kuulostaa asialliselta! Jos joku guru nyt minulle tuosta väsäisi soppelin paketin mielellään samalla jaolla niin AAMEN. Itse kun en mikään taitaja näiden ohjelmien kanssa ole.

Selvä, kuulostaa asialliselta! Jos joku guru nyt minulle tuosta väsäisi soppelin paketin mielellään samalla jaolla niin AAMEN. Itse kun en mikään taitaja näiden ohjelmien kanssa ole.

Itellä menossa dietillä tämmönen, 4-jakoinen, mutta menkööt nyt.

1. Rinta/vatsa

-vinopenkki kp 4x5-7
-penkki 3x8
-flyesit/talja 4x15

-roikkuen jalat kattoon 4x15
-vatsat taljassa 3xmax

2. selkä/hauis

-mave 5x5
-kulmasoutu 4x10
-alatalja 3x10
-ylätalja 3x10

-hauikset tangolla 4x8
-hammerit istuen kp 3x12
-scott 3x12

3. olkapäät/ojentajat

-pystypunnerrus kp 5x5-7
-viparit joka suuntaan (itse käytän taljaa) 4x10
(-joskus vielä pystysoutua päälle)

-lattiapenkki/kapeapenkki 5x5
-ojentajat taljassa pään yli köydellä tai tatepress 3x12
-pushdown 3x10

4. jalat

-kyykky 5x5
-sjmv 5x5
-prässi/hack 4x15
-ojennukset/koukistukset 4x15

Eli tällä ollaan menty ja on tuntunut toimivalta. Olen siis kanssa yrittänyt tehdä ison voimaliikkeen alkuun vähän pidemmillä palautuksilla ja sitten lyhyillä avustavia, tosiaan sillai, että syke oikeen kunnolla nousee. Olkapää/ojentaja puntissa helppo tehdä supereita, kuten myös selkä/hauis päivänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom