Dieetti jumittaa!

En oikein keksi, että mitä teen väärin..:(

Painan nyt 59kg, alussa painoin 61,5kg ja olen 161cm pitkä. Olen nyt tammikuun lopusta syönyt miinuskaloreilla, välillä vähän enemmän miinusta ja välillä vähemmän, keskimäärin n. 500klc vaje/päivä. Ennen pidin kerran viikossa tankkauspäivän jolloin en katsonut kaloreita tarkkaan mutta suunilleen siinä pari sataa yli kulutuksen menin. Nyt en sitten ole enä pitänyt näitä päiviä kun tuntuu, että ne saaattaisivat hidastaa dieettiä.

Treenaan salilla 2krt viikossa, toisena päivänä mave ja toisena kyykky. Näistä tulee lihakset niin kipeäksi että ei voi kun vaan tuon 2 kertaa viikossa. Sitten muuten teen aika paljon aerobista. NIinä päivinä kun ei ole lihaskuntoo niin teen melkein aina salilla weivillä n. 30-60minuuttia ja siinä kuluu kaloreita ihan mukavasti n. 600-1200kcl, riippuu kauanko teen. Välillä myös lenkkejä tulee tehtyä.

Alussa kiloja tippui nuo pari kiloa parissa kuukaudessa, mutta nyt tämän kuukauden on paino totaalisesti ollut samana. Alussa laskin kalorilaskurilla nuo ruuat ja sitten kulutuksen ja sitten siitä vähensin sen 500 kcl per päivä että sen mukaa söin, mutta nyt viime viikolla alotin silleen, että 1500kcl jokapäivä, kulutuksesta riippumatta, eli vajetta tulee minimissään se 400-500kcl ja maksimissaan yli tuhat per päivä. Jotain aerobista pitää kuitenkin jokapäivä tehdä koska muuten peruskulutus on siinä 1700kcl hujakoilla, eli aika vähän saisi syödä.

Voiko "liiiallinen" aerobinen olla syynä vai mikä? :confused:

Proteiinia päivässä tulee syötyä n. 90-120g ja hh n.60-130g ja rasvoja n.30-40g
Vettäkin olen yrittänyt juoda enemmän.

Osaatteko yhtään sanoa mikä tässä voisi olla vikana? Tavoite olisi että parissa kuukaudessa se 4 kiloa vielä lähtisi että paino olisi sitten kesän alussa n.55 kg.

Kiitos jos viititte lukee ja vastailla:):worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tankkauspäivät on tärkeitä aineenvaihdunnan "järkyttämiseen". Aerobisesta liikunnasta ei pitäisi olla mitään haittaa, päinvastoin voin syödä enemmän. Oma kulutus voi olla paljonkin eri mitä kalorilaskuri antaa esim. minulla bulkatessa laskuri antaa 2500 puoli kiloa viikossa lisää, mutta olen huomannut, että ainakin 3000 pitää syödä. Voit taas syödä liikaa tai sitten syöt aivan liian vähän ja paino ei sen takia tipu. Kannattaa tiputtaa vielä kaloreita ja katsoa auttaisiko se, oman tasapainon löytäminen vie aikansa.

^^ niin, pitää yrittää miettiä onko se isompi vaje -1000kcl vai pienenpi viiden sadan vaje parempi.. tai joku niiden välimaastossa:S

Voiko sillä olla merkitystä, että ei syö joka päivä ihan samalla vajeella että esim. ma syö -1000kcl vaje ja ti -300kcl vaje vai pitäsikö se olla joka päivä suht sama?

Käytkö vaa'alla aina aamuisin? Onko syömäsi kalorit varmasti oikein laskettu?

Tuo tiputtamasi noin 2,5 kg pitäis lähteä jo nesteinä ensimmäisten 1-2 viikon aikana, joten voisi olettaa että et juuri ole miinuksilla. Laita esimerkki päivän ruokailusta, niin tietää jos siinä joku mättää. Maltilla kannattaa kuitenkin mennä, -1000 on jo melko paljon.

Aamulla käyn ennenkuin olen syönyt mitään.
Lasken kalorilaskuri.fi:ssä kalorit ja kyllä ne suht oikein on..pitäisi ainakin olla..

normaali päivän ruokailu:

Aamupala:

Rahkaa n.250-150g
Omena 160g
Pellavansiemenrouhe 15g

Koulussa mitä sattuu olemaan mutta yritän ottaa paljon salaattia, ei perunaa ja mahd. paljo proteiinipitosta ruokaa n. 200-500 kcl yleensä

Salin jälkeen banaani

kotona iltapäivällä:

Tonnikalaa 200g ja tomaattimurskaa 70g
Salaattia paljon, ja vähän salaatinkastiketta

raejuustoa n. 100g tai muuta ruokaa tähän väliin, mutta ei paljoa

Iltapalaksi joko rahkaa ja omena tai sitten leipä.. iltapala vaihtelee paljon yleensä

YLEENSÄ kalorit on jtn 1300-1500kcl per päivä . en ole laskenut salaatteja mukaan mutta ne ovat kevyitä yleensä erilaisia raastesalaatteja, mutta syön kyllä paljon salaaattia päivässä, mutta en silti usko että ne on tässä nyt se hidaste:D

Mitäs tuohon ravintoon tulee lisää sitten aerobisina päivinä, kuten sanoit kaloreita kuluvan 600-1200, jotta saat pidettyä sen -500?

Kyllä sitä rasvaa aina tulee se n. 30g..joskus popsin vähän pähkinöitä tai sitten jos syö leivän ja sen päälle voita ja juustoa ja sittten monesti syön juustosiivuja ihan ruuan yhteydessä muutamia nii siitäkin sitä rasvaa tulee=) tossa saatto olla huonosti noi ruuat mu´tta toi on se perus idea miten oon syöny nyt. JOstai sitä rasvaa kyllä aina tulee kun laskeskelee noita päivän kaloreita:D

Lasken sillee tarkasti just sit kaikki juustot ja tälläsetki tietysti yms kaikki salaatinkastikkeet, että ei niistäkää tuu sillee "vahingossa" ylimääräsiä kaloreita

Se sit on enemmä joko raejuustoo, leipää, rusinoita ja pähkinöitä, jotai mitä sattuu kotona olemaa, mutta terveellistä kuitenkin.

Yleesä se syöminen painottuu siihen iltapäivään ja iltaan että en tiiä onko sillä sitten jotain merkitystä.:confused:

hiihtolomalla tuli syötyä n.5 päivää vähä pereelleen muttta ei sekää tätä nyt oo pilalle laittanu tätä diettiä ku sitä ennenkin paino oli jämähtäny jo:S että en kyllä oikein keksi mitä pitäs tehä vai pitäskö mitää:D

Rasvoista vielä: jos saat 30-40g rasvaa päivässä se tarkoittaa 270-360 kcal rasvasta, joka on reilu viidennes kaloreistasi. Lisäisin rasvan määrän kalorillisesti 30 prosenttiin ja ottaisin hiilareista sen pois. Eli sillon saisit noin 55-60 grammaa rasvaa päivässä, pidät vaan huolen, että se tulee hyvistä lähteistä kuten pähkinät, kananmunat ja oliiviöljy. Lisäksi ei tullut vielä selväksi, että miten syöt salipäivänä/aerobisena päivänä, jos samoilla kaloreilla vedät ne, niin syöt liian vähän.

Rasvoista vielä: jos saat 30-40g rasvaa päivässä se tarkoittaa 270-360 kcal rasvasta, joka on reilu viidennes kaloreistasi. Lisäisin rasvan määrän kalorillisesti 30 prosenttiin ja ottaisin hiilareista sen pois. Eli sillon saisit noin 55-60 grammaa rasvaa päivässä, pidät vaan huolen, että se tulee hyvistä lähteistä kuten pähkinät, kananmunat ja oliiviöljy. Lisäksi ei tullut vielä selväksi, että miten syöt salipäivänä/aerobisena päivänä, jos samoilla kaloreilla vedät ne, niin syöt liian vähän.

joo samoilla, kun jokapäivä yritän jotai liikuntaa harrastaa että tuo vaje olisi tarpeeksi iso..eli päivässä joko sali tai weivi tai lenkki

vosi kyllä kokeilla tutoa rasvojen lisäystä..kun pähkinöitäkän ei paljoa tarvitse syödä että sitä rasvaa jo tulee:)

Jos peruskulutuksesi on 1700 kcal ja syöt 1300-1500 kcal ja liikut päivittäin 600-1200 kcal, niin vajeesi on 800-1400 kcal, niin se on aivan liika. Pyri pitämään se 300-500 kcal välillä, koska muuten tulee stoppi vastaan. En sano, että nykyinen stoppi siitä välttämättä johtuisi, mutta erittäin todennäköisesti.

Yks juttu mikä kans tulee mieleen, ni on se, että mulla on kauhee stressi ollu kokoajan päällä ja yöunet ei oo ollu ku jotai 6-7 h että en tiiä voiko sekin hidastaa..

No siitä stressistä en tiedä, kuin lihasten kasvua haittaa. Kokeili lisätä niitä rasvoja, vähennä hiilareista, jos tarvetta. Pidä se vaje korkeintaan 500 kcal ja kysy lisää, jos tulee mieleen. Nyt unta palloon.

Laskureilla voit katsoa, mutta neki eroaa toisistaan aika paljon. Kokeilemallahan se selviää, laihduttaminen ei o hätästen hommaa.

Muistathan merkata juomien kalorit myös? Ole tarkkana pähkinöiden ja juuston kanssa. Yhdessä juustosiivussa, jonka höylällä höyläät, on 10g juustoa ja siis 3g rasvaa. Kourallisessa pähkinöitä on herkästi 40g pähkinöitä eli 20 grammaa rasvaa. Kourallisiahan menee helposti parikin, juustosiivuja saattaa huomaamattaan höylätä "siinä sivussa" kymmenenkin.

Oot niin lyhyt, että peruskulutuksesi on todella pieni. Itse en voi juuri yli 1300 kcal päivässä syödä - paino lähtee heti nousuun riippumatta siitä, minkä verran liikun. Käytän ravinnon kalorimäärän mittaamiseen kalorilaskuria, enkä koskaan merkitse liikuntaa, vaan noudatan kevyen liikkujan peruskulutuksen arvoja. Siitä huolimatta paino ei tipu, jos ei nousekaan. Näistä lukemistahan en enää alaspäin halua, vaan oon oikein tyytyväinen.

Itse oon 34 -vuotias, 166 cm / 56 kg. Paino vaihtelee siinä 54 - 58 välillä jopa kuukauden sisällä, sillä kerään todella helposti nestettä punttitreenin / suolaisen aterian / menkkojen / milloinminkäkin johdosta. Painonnousuun riittää myös parin päivän löysääminen suklaan / juustojen / pähkinöiden / sipsien / karkin parissa: esim. joulun ja pääsiäisen jälkeen paino hipoo aina 58 kiloa ja sen kikistäminen vaatii muutaman päivän kitukuurin ananaksen, kananmunien ja greipin voimalla (pää halkeaa, palelee, tuskaatuskaa, mutta kyllä se lähtee). Salilla käyn 2 krt/vko ja aerobista päivittäin.

Tällaisilla pätkillä ruokailu on hifistelyä, mutta oon kuluneen kymmenen vuoden aikana (minkä paino on siis tässä painoraamissa pysynyt) oppinut, että kituilua se vaatii ja iän myötä vaan tarkemmaksi menee. Säästöliekkeihin, rasvan lisäämiseen jne. en usko, sillä syömisen / rasvan lisääminen on aina johtanut vauhdikkaaseen painonnousuun ja mittanauhalla sekä kehonkoostumusmittarilla todistettavaan läskiintymiseen. Otan osaa, mutta se 55 kg pääsy vaatii... tuskaa :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom