Dieetti jumissa, missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bangout
  • Aloitettu Aloitettu
On tullut dieettailtua VHH-ruokavaliolla noin 16(saattaa heitellä parilla suuntaan, tai toiseen) viikkoa, jossa pari viikkoa on menty aina silloin tällöin ketomeningillä, mutta nyt tuntuu siltä, että ei millään pääse eroon viimeisistä kiloista, jotta peilikuva miellyttäisi. Dieettiä aloitellessani paino oli 107kg ja tähän päivään mennessä painoksi on tullut mittailtua n. 90kg. Lihaserottuvuus yläkropan alueella ja jo ensimmäisten vatsalihasten kohdalla alkaa olla toiveita herättävää, mutta se on ollut sitä jo usean viikon ajan ja tuntuu, ettei loput rasvat tahdo lähteä millään.

185cm/90kg tällä hetkellä, ja tosiaan se 17kg lähes tiputeltu dieetin alkuvaiheesta. Täytyisi vaan saada lisää tehoa dieettiin ja viedä sitä eteenpäin.

Ravinto:
- Ateriat noin 3-5 kertaa päivään seuraavien kohtien mukaisesti.
- Proteiinia tulee nautittua runsaasti, melkein se 2-3g/kg (paino tällä hetkellä 90kg).
- Hiilarit pysyttelevät poikkeuksetta 20-100g/päivä
- Yksi päivä viikosta vedellään sitten "cheattipäivä", eli vedellään vähän mitä sattuu, aika paljon hiilareita, jotta treeni luistaa seuraavalla viikolla (voisiko olla yksi syy, ettei oikein dieetti luista eteenpäin?)
- Rasvoja UFS Omega-3:sta ja pähkinöistä ja joskus ihan vaan rypsäristä. Voiko olla että "huonoja" rasvoja saattaa tulla juustoista ja majoneeseista ehkä hieman liikaakin, kun tulee aina haettua riittävää rasvamäärää näillä. Millainen olisi optimaalinen rasvatilanne?
- Ennen treeniä: Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 WHEY(1 kuppi) ja Kreatiini (5g)
- Treenin jälkeen: Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 WHEY (2 kuppia) ja Kreatiini (5g)
- Vettä tulee juotua runsaasti
- Kasviksia tulee syötyä runsaasti

Treeni:
- 4-6 kertaa viikossa anaerobista, yleensä treenin perään 5-10min aerobinen (crosstrainer/juoksumatto), liian vähän? Miten tehostaa? Juoksu/kävely?
- Pitkään olen tahkonnut samalla ohjelmalla, nyt vihdoin saanut aikaan jotain muutosta erikoistekniikoilla ja muulla, mutta mistä se muutos täytyisi repiä? Treenailen pääasiassa 5-jakoisella ohjelmalla, miten saada muutosta treeniohjelmaan ja tehostettua lihaskasvua tätä kautta? (Menee jo treeniosion puolelle, mutta nyt asia liittynee dieettiinkin).

Jos ongelmani ratkaisu vaatii lisätietoja, annan niitä mieluusti ja kiitän jo etukäteen heitä, jotka vaivaa eteeni näkevät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei paino tipu, syöt liikaa. Yksinkertaista. Kannattaa kokeilla kalorilaskurilla kulutus ja sitten syödä sen alle.

"Yksi päivä viikosta vedellään sitten "cheattipäivä" " Tuossa sa se vika on.
Paljonko menet miinuskaloreille ennen kuin vedät cheattipäivän? Jos esim 6 päivää laihdutat -500kcal ja sitten cheattaat plus 2000kcal, ei viikossa paljoa miinusta kerry. Siirrä herkuttelut vaikka 3 viikon päähän, niin varmasti tapahtuu muutosta.

Itsellänikin ketoilu/vhh tyssäsi lähes alkumetreille, vaikka aerobista tuli kamppailulajitreenien muodossa useita kertoja viikossa + puntit. Itse epäilin syyksi juuri tuota kerran viikossa pitämääni mässy-päivää. Varsinkin kun itsellä on tuota hiilariherkyyttä jonkin verran, niin tuli viikon orjallinen ketoilu pilattua nopealla hiilarilla mässäillessä.

Muutin makroravinteiden määräksi n. 40% 40% 20% ja hyvin on dietti edennyt ja treenit kulkee paremmin.

Ketoilusta sinun ei kuitenkaan tarvitse luopua, mässypäivä vaikka kerran kahteen viikkoon ja vältä nopeaa hiilaria ja isoja ateriakokoja mässypäivänäkin. Suosittelen, että ottaisit mukaan tunnin aerobisen 2-3 krt/vk. Saisivat olla teholtaan sellaisia, että jaksat juuri ja juuri tuon tunnin, mitä nyt sitten teetkään.

Jos aika ei riitä aerobisen lisäämiseen, niin tingi puntista, jos todella haluat laihtua :)

Se on yks lysti tuleeko huonoja rasvoja vai hyviä, jos kiskot ilatapalks pähkinöitä ja rypsäriä, niin luultavasti menee kalorit yli että rytisee.

Itsellänikin ketoilu/vhh tyssäsi lähes alkumetreille, vaikka aerobista tuli kamppailulajitreenien muodossa useita kertoja viikossa + puntit. Itse epäilin syyksi juuri tuota kerran viikossa pitämääni mässy-päivää. Varsinkin kun itsellä on tuota hiilariherkyyttä jonkin verran, niin tuli viikon orjallinen ketoilu pilattua nopealla hiilarilla mässäillessä.

Muutin makroravinteiden määräksi n. 40% 40% 20% ja hyvin on dietti edennyt ja treenit kulkee paremmin.

Ketoilusta sinun ei kuitenkaan tarvitse luopua, mässypäivä vaikka kerran kahteen viikkoon ja vältä nopeaa hiilaria ja isoja ateriakokoja mässypäivänäkin. Suosittelen, että ottaisit mukaan tunnin aerobisen 2-3 krt/vk. Saisivat olla teholtaan sellaisia, että jaksat juuri ja juuri tuon tunnin, mitä nyt sitten teetkään.

Jos aika ei riitä aerobisen lisäämiseen, niin tingi puntista, jos todella haluat laihtua :)

Vaikka tarkoitus olisi miten hyvä niin tommosten neuvojen antaminen on silti vitusta.

MIKSI pitäisi vähentää metaboliaa kiihdyttävää, lihasta kasvattavaa, ja vahvemmaksi tekevää voimaharjoittelua, ja vaihtaa sitä johonkin mikä tekee asiat päinvastoin?

Vaikka tarkoitus olisi miten hyvä niin tommosten neuvojen antaminen on silti vitusta.

MIKSI pitäisi vähentää metaboliaa kiihdyttävää, lihasta kasvattavaa, ja vahvemmaksi tekevää voimaharjoittelua, ja vaihtaa sitä johonkin mikä tekee asiat päinvastoin?

:D

Tässä nyt taisi mennä pointtini ohi. En suinkaan tarkoittanut puntista tinkimisellä treenauksen lopettamista kokonaan, mutta asia on pihvi, jos mielestäsi 5-jakosella treenaanatessa vaikka pohje+epäkäs päivä kiihdyttää aineenvaihduntaa/ lisää kulusta enemmän mitä tunnin kova aerobinen.

Tarkoitin lähinnä siirtymistä pienempään treenijakoon ja enemmän lihasta ylläpitävämpään treenaukseen, kuin lihasmassan/ voimatasojen kehittämiseen, joka on muutenkin silkkaa utopiaa dietin viimmeistelyssä.

:D

Tässä nyt taisi mennä pointtini ohi. En suinkaan tarkoittanut puntista tinkimisellä treenauksen lopettamista kokonaan, mutta asia on pihvi, jos mielestäsi 5-jakosella treenaanatessa vaikka pohje+epäkäs päivä kiihdyttää aineenvaihduntaa/ lisää kulusta enemmän mitä tunnin kova aerobinen.

Tarkoitin lähinnä siirtymistä pienempään treenijakoon ja enemmän lihasta ylläpitävämpään treenaukseen, kuin lihasmassan/ voimatasojen kehittämiseen, joka on muutenkin silkkaa utopiaa dietin viimmeistelyssä.

Miten sen ottaa, minulle pohje+epäkästreeni = tempaus.

Treenivalikoimasta huolimatta kaikki voimaharjoittelu on parempaa kuin aerobinen. Miksi se on niin vaikea uskoa että se hävittää hyvin tehokkaasti lihasmassaa ja tekee heikommaksi?

Enkä ole ikinä ymmärtänyt tuota "ylläpito"treeniä, paitsi urheilijoilla kisakaudella kun volyymi on kaikkein pienimmillään. Ei siinä, uskon silloinkin että pitää aina yrittää tulla vahvemmaksi.

Ja sitten vielä se seikka että aerobinen treeni ei kauheasti nosta aineenvaihduntaa.

Onko se enää edes aerobista jos tunnin jälkeen mennään äärirajoilla?

Korjaa, jos minun fysiologinen ymmärrys on puutteellinen, mutta aerobinen tarkoittaa sitä että voima tuotetaan hapen avulla. Jos menet jaksamisen rajoilla niin voima tapahtuu anaerobisesti, eli ATP:n avulla.
Ne on kaksi täysin eri asiaa.

Miten sen ottaa, minulle pohje+epäkästreeni = tempaus.

Treenivalikoimasta huolimatta kaikki voimaharjoittelu on parempaa kuin aerobinen. Miksi se on niin vaikea uskoa että se hävittää hyvin tehokkaasti lihasmassaa ja tekee heikommaksi?

Enkä ole ikinä ymmärtänyt tuota "ylläpito"treeniä, paitsi urheilijoilla kisakaudella kun volyymi on kaikkein pienimmillään. Ei siinä, uskon silloinkin että pitää aina yrittää tulla vahvemmaksi.

Ja sitten vielä se seikka että aerobinen treeni ei kauheasti nosta aineenvaihduntaa.

Onko se enää edes aerobista jos tunnin jälkeen mennään äärirajoilla?

Korjaa, jos minun fysiologinen ymmärrys on puutteellinen, mutta aerobinen tarkoittaa sitä että voima tuotetaan hapen avulla. Jos menet jaksamisen rajoilla niin voima tapahtuu anaerobisesti, eli ATP:n avulla.
Ne on kaksi täysin eri asiaa.

Noh, eipäs nyt aleta kinaamaan ja saivartelemaan turhaan. En mielestäni esiintynyt minään asiantuntijana, kunhan vain esitin oman näkemykseni asiasta.

On varmasti totta, että tunnin ''kovan lenkin'' aikana osa suorituksesta tapahtuu anaerobisesti. Mutta minusta tuo ajattelutapa, että jo juoksulenkkareita jalkaan sitoessa haukkari kuihtuu 2cm ja penan sarjapainoista katoaa 10kg on liioiteltu. Noh oli miten oli, jokainen diettaa/treenaa tyylillään.

Miten itse toimisit ketjun aloittajan tilanteessa?

Tuli tänään hieman ynnäiltyä ja hahmoteltua päivän kalorikulutusta ja se on 2000-2200 kcal luokkaa, joka jää sen 400-600 miinukselle minun kokoisella otuksella, onko tämä riittävästi, jotta paino putoaisi tehokkaasti(rasvoista)? Ja painotan edelleen sitä seikkaa, että 17kg on painoa tiputeltu dieetin aikana joten painonpudotuksen pääperiaatteet ovat jokseenkin hanskassa, mutta aletaan olla tilanteessa, että tuntuu aivan siltä, että kehitystä ei tapahtuisi enää, vaan paino ennemminkin pysyy nyt tässä. Tiputeltavaa omasta mielestäni olisi sen 5-7kg vielä, jos aletaan enemmän tiputtelemaan kovin nopeasti on se lihas, mikä miehestä lähtee.

Miten tuota aerobista nyt kannattaisi lähteä toteuttamaan? Oma päivä aerobiselle, aamulenkkiä ja illalla salia? Salitreenin jälkeen aerobista heti perään? Vai onko sillä mitään käytännön merkitystä, tavoitteena nyt antaa viimeisille alavatsan seudun rasvoille :whip: !

Onko tuo herkuttelupäivä todellakin niin, että aletaan laskemaan viikon kokonaiskulutusta ja miettiä siinä, miten paljon voisi syödä? Kuitenkin jos haluaa tankata tulevalle viikolle/kahdelle viikolle energiaa treenaamiseen niin olisi typerää sitten edes pitää sitä tankkauspäivää, jos ei saisi tankata kunnolla. (Itse tiputtelin tuon 17kg painoa pitäen kerran viikkoon mättöpäivän, todellakin välittämättä mitä söin ja lihastakin on tuona aikana tullut kivasti, koska proteiinin saanti on ollut aina turvattuna.)

Itse vetelin VHH:lla n.10 viikkoa ja painoa tiputin 11,8kg (86,5 --> 74,7). Mässypäivät ovat aivan turhia. Säästöliekki on useaan kertaan tyrmätty olemattomana myyttinä, joka kyllä on mahdollista, mutta kyse on hyvin minimaalisesta ilmiöstä. Aamuaerobiset tyhjällä vatsalla olivat käytössä, vaikka ristiriitaista tietoa todellisesta hyödystä verrattuna normaaliin aerobiseen on olemassa. Lisäksi reilusti kofeiinia pitämässä aineenvaihdunnan käynnissä. Toistomäärät olivat voimapainotteisia. Sali ja aerobinen olivat käytännössä aina eri päivinä. Glutamiinia nautin aina ennen ja jälkeen aerobisen treenin (n.10g). Mässypäiviin vielä sen verran, että kyllä mukaan mahtui tosin aika monta kosteaa tapahtumaa ;). Voimat katosivat lähinnä punnerrusliikkeissä, muuten kaikki tulokset pysyivät samoina.

Luulen, että jos veikkaat olevasi 400-600kcal miinuksilla niin helpollahan sulla voi toi mättöpäivä mitätöidä koko muun viikon painonpudotuksen. Eihän sun tarvii vetää kuin 2400kcal yli kulutuksen sinä yhtenä päivänä niin siinähän sitten jumitetaan samassa painossa. Ja tollaset plussakalorit vetää yhtenä päivänä ihan helposti, jos syö kaikenlaista "paskaa". Onhan satunnaisten mättöpäivien dieetillä todistettu boostaavaan aineenvaihduntaa yms, mutta kyllä se kalorit sisään ja kalorit ulos -ajattelu pitäisi aina olla siellä dieetin perustana. Ja ootko huomioinut varmasti sen, että sun kehon peruskulutus on ton 17kg:n pudotuksen jälkeen paljon pienempi mitä se oli dieetin alussa?

Nyt kovat keinot käyttöön :dance:. Hommaat sykemittarin ja saat syödä juuri saman verran kuin mittariin kaloreita nakutat. Tätä 2-3 viikkoa, niin kyllä saatana palat näkyy :D.
Eli nakutat 1500 Kcal, niin saat syödä juuri tuon määrän ja normaali aineenvaihdunta varmaan sulla noin 2000 per päivä, siis nämä kaikki miinusta.
Ei toi hirmu pitkä aika ole ja sit paluu "normaaliin", mikä se sitten onkaan.
Protskua vaan paljon, niin ei lihaskato ole niin kova.
Tällä tyylillä tulokset näkyy päivittäin, melkein, kun kovasti uskoo.

Ite ihmettelen että mitä vikaa tuossa cheattipäivässä on. Ite olin koko 5kk dieetin -500kcal miinuksilla 6 päivää viikossa ja yhtenä päivänä tankkasin sen 7000-8000kcal kaikkea paskaa, eli meni plussalle sen 4000-5000kcal mikä ois tarkottanu että viikottain oisinki jääny plussille 1000-2000kcal eli mun oliski pitäny kasvaa kiristymisen sijaan jos se laskuoppi menis niin kuin yllä esitetty! Vaan ei, paino tippu 15.5kg ja rasvaprosentti pihdeillä oli lopussa 6.3%. Joten en ekana ainakaan omien kokemuksien mukaan menis tuollaista laskentaa harrastaa että tankkauspäivällä tuhotaan kaikki miinuskaloripäivät, ei taida keho yhtenä päivänä kyetä käyttämään semmosta megakalorimäärää lähimainkaan saatikka varastoimaan kovinkaan paljoa siitä energiasta. Niin ja tosiaan, ite kokeilin kevyempiäkin tankkauksia muutaman kerran ja yllätys oli suuri kun paino ei tippunutkaan niin paljoa niillä viikoilla.

Eli mulle toimi rajut tankkaukset ja kohtuulliset miinukset. Ja söin aika vähä hiilareita. Ja söin 6-8 kertaa päivässä että aineenvaihdunta pysys koko ajan käynnissä. Tuo on hyvä kommentti että kokonaiskalorimäärää miinuspäiville on kyllä syytä tarkistaa tuon 17kg tiputuksen jälkeen jos niin ei ole tehty jo, kalorien kulutushan on paljon pienempää jo noin paljon tippuneella kehonpainolla.

Niin ja itse tein myös aamuaerobisia tyhjällä mahalla ja niitä lisäsin dieetin edistyessä ja lopussa niitä olikin jo 5-6 viikossa, kestoltaan 20-30min ja sellaisella 120-140 sykkeellä, eli aika "keveitä"..

Kaloreiden uudelleenkulutus päivää kohden on laskettu uudelleen nykyisen painon, pituuden, iän ja treenikulutuksen perusteella osoitteessa www.kalorilaskuri.fi. Onko tähän luottamista?

Punisherin kanssa aivan samaa mieltä, olen miettinyt, että miten on ollut mahdollista tiputella toistakymmentä kiloa painoa nimenomaan samalla tekniikalla, kuin Punisherkin on kiristellyt, kaloreita kerran viikkoon/kahteen viikkoon tuli reilusti päälle, silti paino tippui ja se olikin melkein edellytyksenä sille painonpudotukselle. Nyt vaan ei enää tunnu toimivan.

Kaloreiden uudelleenkulutus päivää kohden on laskettu uudelleen nykyisen painon, pituuden, iän ja treenikulutuksen perusteella osoitteessa www.kalorilaskuri.fi. Onko tähän luottamista?

Punisherin kanssa aivan samaa mieltä, olen miettinyt, että miten on ollut mahdollista tiputella toistakymmentä kiloa painoa nimenomaan samalla tekniikalla, kuin Punisherkin on kiristellyt, kaloreita kerran viikkoon/kahteen viikkoon tuli reilusti päälle, silti paino tippui ja se olikin melkein edellytyksenä sille painonpudotukselle. Nyt vaan ei enää tunnu toimivan.

Kyllä itsekin kun tarkistan ruokavalioni niin luotan kalorilaskuriin, loistava apuväline varsinkin dieettiruokia laskiessa :thumbs:

En nyt tiedä tarkkaan millanen ruokavalio sulla on, mutta ite tein näin pääpiirteittäin ja miksen sitä voisi muillekin suositella. Eli jos syöt hiilareita, niin syö ne pääasiassa ennen ja jälkeen treenin. Jaa ruokailusi useaan osaan, joku 6-8 ruokailua päivässä ja kato että joka aterialla olisi hyviä rasvoja ja proteiinia, ne hiilarit sitten siellä missä niitä eniten tarvii eli treenin molemminpuolin. Ja kannattaa hyödyntää noita halpoja ja helppoja rasvanpolttajiakin (vihreä tee, kofeiini, miksei joku lisäravinne burneriki tms.), vaikutus on varmasti marginaalinen mutta kaikki apuhan se on dieetin lopulla tarpeen ja jos ei muuta saa aikaan niin ainakin on pirteämpi olo. Sitten tyhjällä mahalla tehdyt aamuaerobiset 20-40min jaksamisen mukaan muutama kerta viikossa (ite lisäsin näitä parin viikon välein aina yks kerta lisää vkolle jne.), ite nakkasin aina vaan rasvanpolttajat kaasariin ja crosstrainerille tai esim. kevyelle rullaluistelulenkille ja sitten aamupala. Monet noista ohjeista tulee täällä helvetin moni kyseenalaistamaan mutta mulla toimi niin itse en kyseenalaista. Mutta onhan sekin totuus että yks juttu toimii toisella ja toinen toisella ja kolmannella ei mikään.

Mun mielestä sulla on aika alhaiset kalorit kun painoa on kuitenkin 90kg, toki en tiedä kuinka paljon lihasmassaa sulla on päällä ja sehän se on se mikä vaikuttaa itse kalorinkulutukseen. Itse menin dieetin loppumetrit noilla sun esittämilläsi kaloreilla mutta oonki melkein 20kg kevyempi. Auttas varmaan jos laittasit kaikki sun päivän syömiset näkyviin kellonaikoineen niin vois siitä katella onko jossaki selkee virhe. Tankkausten lopettaminen varsinki dieetin loppupuolilla ei mun mielestä tee mitään muuta ku vie sulta treenitehot, tappaa loputki lihakset ja aineenvaihdunta hidastuu merkittävästi, nuo on täyttä mutuilua ja mun mielipidettä joten ne saa jäädäki sellaselle painoarvolle.

Laita ne ruokailut näkyviin ja sitten se kuinka paljon harrastat ja mitäkin liikuntaa tällä hetkellä. Niin mulla oli energiajakaumana se ruokavalio noin P40%, H20% ja R40%.

Ite ihmettelen että mitä vikaa tuossa cheattipäivässä on. Ite olin koko 5kk dieetin -500kcal miinuksilla 6 päivää viikossa ja yhtenä päivänä tankkasin sen 7000-8000kcal kaikkea paskaa, eli meni plussalle sen 4000-5000kcal mikä ois tarkottanu että viikottain oisinki jääny plussille 1000-2000kcal eli mun oliski pitäny kasvaa kiristymisen sijaan jos se laskuoppi menis niin kuin yllä esitetty! Vaan ei, paino tippu 15.5kg ja rasvaprosentti pihdeillä oli lopussa 6.3%. Joten en ekana ainakaan omien kokemuksien mukaan menis tuollaista laskentaa harrastaa että tankkauspäivällä tuhotaan kaikki miinuskaloripäivät, ei taida keho yhtenä päivänä kyetä käyttämään semmosta megakalorimäärää lähimainkaan saatikka varastoimaan kovinkaan paljoa siitä energiasta. Niin ja tosiaan, ite kokeilin kevyempiäkin tankkauksia muutaman kerran ja yllätys oli suuri kun paino ei tippunutkaan niin paljoa niillä viikoilla.
Kuulostaa kyllä oudolta, mutta kai se on pakko uskoa, jos oot todellakin onnistunut tuolla tavalla painoa pudottamaan. :) Oliko sulla nuo tankkaus/mättöpäivät dieetin alusta asti käytössä vai otitko vasta loppupuolella boostaan sitä aineenvaihduntaa? Ja palasit heti seuraavana päivänä normaaliin vähähiilariseen -500kcal/pvä syömiseen, etkä pitänyt mitään paastopäivää tai muuta vastaavaa aina ton mäsäytyksen jälkeen?

Edit: Oikeestaan vastasitkin jo noihin mun kysymyksiin, kun luin tarkemmin...

Kuulostaa kyllä oudolta, mutta kai se on pakko uskoa, jos oot todellakin onnistunut tuolla tavalla painoa pudottamaan. :) Oliko sulla nuo tankkaus/mättöpäivät dieetin alusta asti käytössä vai otitko vasta loppupuolella boostaan sitä aineenvaihduntaa? Ja palasit heti seuraavana päivänä normaaliin vähähiilariseen -500kcal/pvä syömiseen, etkä pitänyt mitään paastopäivää tai muuta vastaavaa aina ton mäsäytyksen jälkeen?

Ei ollut alusta asti mukana tankkaukset, ekat 2 viikkoa vedin sinnillä ilman tankkausta :D Ja dieetin aikana vissiin kerran tai kahdesti pidin tuon eka tankkauksen jälkeen 2 viikkoa ilman tankkausta testatakseni mikä toimii parhaiten, mutta tankkaus metodi onneksi toimi parhaiten. Lauantaisin oli tankkaus ja siihen mennessä alin paino oli aina tippunut 400-700g edelliseen alimpaan painoon verrattuna. Sunnuntaina palattiin suoraan normaaliin -500kcal ruokailuun. Eli vain yksi päivä viikosta helvetisti kaloreita ja kaikkea mitä teki mieli tuli syötyä koska se toimi parhaiten. Toki tankkaus piteli pitkään painoa aina korkealla, joskus nousi paino seuraavalle aamua jopa 3-4kg ja vasta keskiviikon huiteilla pääsi lähelle edellisviikon alinta painoa ja sitten perjantai tai lauantai oli se päivä kun saavutettiin aina alin paino ja het tankkaus perään. En tiiä onko paras tapa ja toimiiko kaikilla, koko dieettitarina löytyy kyllä VIP kuvaosion puolelta ruokavalioineen jne. joten sieltä voi ainakin VIP:it käydä tsekkaamassa mitä dieetti piti sisällään ja miten se eteni jos asia kiinnostaa tarkemmin.

Karkeasti samalla tavalla tässä on nyt vetäny moni muukin tuttu kiristelyään eteenpäin, joista osa täällä Pakkiksellakin, ja näyttää paino tulevan suunnitellusti alas. Mulla ilmeisesti kuitenkin on nopea aineenvaihdunta joten sillä voi olla vaikutusta merkittävissäkin (?) määrin. Toki yhellä mun kaverilla on hidas aineenvaihdunta ja hänellä tökkäs dieetti ja noilla ohjeilla paino lähti menemään alaspäin suunniteltua vauhtia, joten tiedäpä sitä sitte kenellä tuo toimii ja kenellä ei ku hänen omasta mielestään hänellä taas on hidas aineenvaihdunta. Tää on vaan yks tapa tehä mutta yllättävän toimiva on todistetusti ollu jo monen kohdalla. Varmasti voi olla parempiakin, mutta onko kivempia ku saa kuitenki kerran viikossa mättää mielin määrin ;)

Ei ollut alusta asti mukana tankkaukset, ekat 2 viikkoa vedin sinnillä ilman tankkausta :D Ja dieetin aikana vissiin kerran tai kahdesti pidin tuon eka tankkauksen jälkeen 2 viikkoa ilman tankkausta testatakseni mikä toimii parhaiten, mutta tankkaus metodi onneksi toimi parhaiten. Lauantaisin oli tankkaus ja siihen mennessä alin paino oli aina tippunut 400-700g edelliseen alimpaan painoon verrattuna. Sunnuntaina palattiin suoraan normaaliin -500kcal ruokailuun. Eli vain yksi päivä viikosta helvetisti kaloreita ja kaikkea mitä teki mieli tuli syötyä koska se toimi parhaiten. Toki tankkaus piteli pitkään painoa aina korkealla, joskus nousi paino seuraavalle aamua jopa 3-4kg ja vasta keskiviikon huiteilla pääsi lähelle edellisviikon alinta painoa ja sitten perjantai tai lauantai oli se päivä kun saavutettiin aina alin paino ja het tankkaus perään. En tiiä onko paras tapa ja toimiiko kaikilla, koko dieettitarina löytyy kyllä VIP kuvaosion puolelta ruokavalioineen jne. joten sieltä voi ainakin VIP:it käydä tsekkaamassa mitä dieetti piti sisällään ja miten se eteni jos asia kiinnostaa tarkemmin.

Karkeasti samalla tavalla tässä on nyt vetäny moni muukin tuttu kiristelyään eteenpäin, joista osa täällä Pakkiksellakin, ja näyttää paino tulevan suunnitellusti alas. Mulla ilmeisesti kuitenkin on nopea aineenvaihdunta joten sillä voi olla vaikutusta merkittävissäkin (?) määrin. Toki yhellä mun kaverilla on hidas aineenvaihdunta ja hänellä tökkäs dieetti ja noilla ohjeilla paino lähti menemään alaspäin suunniteltua vauhtia, joten tiedäpä sitä sitte kenellä tuo toimii ja kenellä ei ku hänen omasta mielestään hänellä taas on hidas aineenvaihdunta. Tää on vaan yks tapa tehä mutta yllättävän toimiva on todistetusti ollu jo monen kohdalla. Varmasti voi olla parempiakin, mutta onko kivempia ku saa kuitenki kerran viikossa mättää mielin määrin ;)
Täytyypä kokeilla joskus ensi keväänä, kun on luultavasti dieetti taas edessä, että miten oma keho suhtautuu tohon. :) Tolla viikottaisella mättöpäivällä on nimittäin varmasti iso psyykkinenkin vaikutus, kun tietää, että sen 6 päivän kärvistelyn jälkeen saa aina syödä ittensä kipeeks. :D

Punisher, kerrotko vielä mitä nuo tankkauspäivät sisältää, tuliko oikeasti vedettyä tuhansittain yli kaloreita, vai sievästi karkkipussi tai kaksi?

Jotenkin vaikea tajuta, kun on aikaisemmin aina uskonut kalorit sisään -> kalorit ulos periaatteeseen.

Veikkailisin, että noilla kunnon mättöpäivillä on senverran kova vaikutus aineenvaihduntaan, jotta voisiko muutamaksi päiväksi nostaa kulutusta joillakin sadoilla? Kropallakin on luultavasti helvetinmoinen työ selvitä tommosesta 7000kcal hiilaripommista. Tämä voisi ehkä selittää tuolla kalori sisään kalori ulos periatteella laihtumisen, kun peruskulutus pomppaa muutamaksi päiväksi ylimääräset 500kcal?

E. Riippuu tietysti miten reenaa, mutta loppuviikkoa kohden alkaa ainakin vähillä hiilareilla glykogeenivarastot tyhjenemään, jolla saadaa taas joitakin grammoja pois vaa alta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom