Dieettiä vaiko bulkkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arzzka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitetaan tällaista syömispohdiskelua tänne, kun on alkanut askarruttamaan että mitä tässä oikein kannattaisi tehdä. Eli aloitin salilla käymisen reilu 10 kk sitten, ja mitat olivat tällöin 182/75, rasvat 17% tuntumassa. Viime talvi ja kevät meni välillä pienellä bulkilla ja välillä ylläpitokaloreilla. Painoa oli toukokuussa 83 kg ja lihasten lomassa oli tullut myös hiukkasen rasvaa. Heinäkuun aikana tuli sitten kuukausi oltua dieetillä ja vaaka näytti 80 kg elokuun alussa, rasvaprosenttia en pystynyt arvioimaan kun silmämääräisesti, mutta arvelisin sen olleen dieetin jälkeen jälleen n.16-17%.

Nyt tässä on taas pari kuukautta kulunut ja paino on 85 kilon tuntumassa, rasvat varmasti lähellä 20 %. Paino tuntuntuu nousevan helposti, päivittäisten syömisten ollessa 3000 kcal luokkaa. Kysymys kuuluukin että uskaltaako tässä vielä bulkata vai pitäisikö alkaa dieetille? Tätä menoa painoa olisi vuodenvaihteessa 95 kg, ja rasva% huitelisi reilusti 20 paremmalla puolella. Läskiltä en haluaisi kuitenkaan näyttää.:rolleyes: Myös ensi kevään "ranta"dieetti on vielä todella kaukana.

Mikä yleensä olisi hyvä kireys natutreenaajalle? En ole tainnut itseäni koskaan nähdä alle 15 rasvoissa, olisiko se jotain sellaista mihin pyrkiä?

No siis aluksikin täytyy sanoa, että etkös hyvä ihminen itse tiedä pitäisi ruveta dieetille vai ei??!!!

Itselläni on dieetti keväällä ja tiedän, että se kyllä tulee tarpeeseen. Noista rasvaprosentti asioista en nyt oikeestaan mitään tiedä, mutta sitten kun olet itse tyytyväinen painoosi niin silloin on hyvä. Älä ala kuunnella muita tai vielä tuhoat hyvän elämäsi dieettaamalla älyttömästi. Senkun vaan pidät oman linjasi. Ei kenelläkään ole oikeutta mennä toista arvostelemaan siitä, tarvitsisiko tämä dieettiä vai ei..... Hyvä ihminen, päätä prkl itse :david:

Oma näkemykseni: bulkkaa hillitysti niin kauan että tiedät siellä läskin alla olevan myös lihasta, sitte dieettaat rasvat alle 15% ja pidät ne korkeintaa sillee.

riippuu 100% siitä mitä ite haluut

Koitanpa kokeeksi olla tässä reilun kuukauden dieetillä, jos lähtisi ainakin pahin rasvakertymä tuosta navan ympäriltä.

Jos ei muuta suosittelen juurikin tuommoisia kokeita, että oppii miten kroppa toimii. Sitten jos/kun keväällä haluat kesäkuntoon, tiedät mitä pitää tehdä että rasvat lähtee. Se, haluaako loppujen lopuksi olla 100kg pullasorsa vai 80kg bodari onkin sitten makuasia ;)

Arzzka sanoi:
Laitetaan tällaista syömispohdiskelua tänne, kun on alkanut askarruttamaan että mitä tässä oikein kannattaisi tehdä. Eli aloitin salilla käymisen reilu 10 kk sitten, ja mitat olivat tällöin 182/75, rasvat 17% tuntumassa. Viime talvi ja kevät meni välillä pienellä bulkilla ja välillä ylläpitokaloreilla. Painoa oli toukokuussa 83 kg ja lihasten lomassa oli tullut myös hiukkasen rasvaa. Heinäkuun aikana tuli sitten kuukausi oltua dieetillä ja vaaka näytti 80 kg elokuun alussa, rasvaprosenttia en pystynyt arvioimaan kun silmämääräisesti, mutta arvelisin sen olleen dieetin jälkeen jälleen n.16-17%.

Nyt tässä on taas pari kuukautta kulunut ja paino on 85 kilon tuntumassa, rasvat varmasti lähellä 20 %. Paino tuntuntuu nousevan helposti, päivittäisten syömisten ollessa 3000 kcal luokkaa. Kysymys kuuluukin että uskaltaako tässä vielä bulkata vai pitäisikö alkaa dieetille? Tätä menoa painoa olisi vuodenvaihteessa 95 kg, ja rasva% huitelisi reilusti 20 paremmalla puolella. Läskiltä en haluaisi kuitenkaan näyttää.:rolleyes: Myös ensi kevään "ranta"dieetti on vielä todella kaukana.

Mikä yleensä olisi hyvä kireys natutreenaajalle? En ole tainnut itseäni koskaan nähdä alle 15 rasvoissa, olisiko se jotain sellaista mihin pyrkiä?

Itselläni on tavoite olla ns. rantakunnossa maaliskuun lopussa, kun talvilomareissu koittaa.

Itse aloitin kolme viikkoa sitten sellaisen systeemin, että ensin mennään 4vko plussalla (3000-3500kcal/vrk), sitten 4vko miinuksella (2000-2300kcal/vrk). Sitten sama uusiksi. Vuodenvaihteeseen asti näin ja sitten tilanteen mukaan, joko vielä 1kk plussaa ja sitten 2 kk miinusta taikka 3kk miinusta.
Oma tavoitteeni pidemmällä tähtäimellä on se, että saisi rasvat pidettyä 10-15% välillä, mutta silti lisättyä lihasmassaa.

Tuon talvilomareissun jälkeen pitää katsoa, että lähdenkö tekemään edelleen kuukausi plussalla / kuukausi miinuksella sykliä vai pitääkö muuttaa, jollain tavalla (eli esim. 6vko plussa, 4vko miinus tai 4vko plussa, 2vko miinus).
Kesällä tulee ehkä käännettyä niin, että miinusta tulee hieman enemmän kuin plussaa. Ideana kuitenkin se, että sekä bulkki, että diettijaksot olisivat maltillisen pituisia.

Lisää juttua samasta asiasta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024

Itse en pidä bulkeista lainkaan, tiukkanakin voi kehittyä. Alkaa oikeasti se läski ahdistamaan jossain vaiheessa.

cji sanoi:
Itse en pidä bulkeista lainkaan, tiukkanakin voi kehittyä.

Kerrohan lisää metodeistasi...

Multivita sanoi:
Niistä on paljon asiaa doping/antidoping-osiolla.

Jep, se on tiedossa, mutta threadin aloittaja on natutreenaaja, kuten myös allekirjoittanut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielestäni ihmisillä on aivan liikaa hifistelyä tässä bulkkausasiassa.

Kun aloittaa salilla käymisen, ainakin ensimmäinen vuosi (mieluummin parikin) kannattaisi rakentaa sitä perusmassaa ja perusvoimaa. Sitten kun kehitys osoittaa sitä ensimmäistä pysähtymisvaihettaan niin voisi alkaa suunnittelemaan niitä variaatioita ja muuta, sekä alkaa tekemään mahdollisesti bulkkaussuunnitelmia tai kiristelyitä.

Perusnarullahan se on valitettavan usein niin, että ekan 3kk jälkeen alkaa hauisosaston tiukennus joka sitten suoritetaan spinningillä. Ihme, että kiinnostus loppuu, jos kaikenlaiset tulokset syödään dieeteillä ja aerobisella ennenkuin mitään on ehditty kasaamaankaan. Puhun siis nyt puhtaasta reenaamisesta, roinaamisesta en tiedä.

Crusader sanoi:
Mielestäni ihmisillä on aivan liikaa hifistelyä tässä bulkkausasiassa.

Kun aloittaa salilla käymisen, ainakin ensimmäinen vuosi (mieluummin parikin) kannattaisi ..................van usein niin, että ekan 3kk jälkeen alkaa hauisosaston tiukennus joka sitten suoritetaan spinningillä. Ihme, että kiinnostus loppuu, jos kaikenlaiset tulokset syödään dieeteillä ja aerobisella ennenkuin mitään on ehditty kasaamaankaan. Puhun siis nyt puhtaasta reenaamisesta, roinaamisesta en tiedä.

Itse olen kevyessä kunnossa ja melko alkuvaiheessa tässä hommassa. Silti tykkään vetää pari kertaa vuodessa kireäksi. Sitten on taas kiva alkaa rakentamaan vähän lisää lihasta. Tämän teen siksi, että parin vuoden pluskalorien jälkeen dieetti olisi niin paljon pidempi ettei varmaan jaksais ees yrittää.

Ei välttämättä ole tehokkain tapa kehittyä, mutta ei tässä ole kiirus mihinkään. Ja onhan se kiva välillä nähdä, että onko sitä lihaa yhtään vähää..

Multivita sanoi:
Toi nyt oli vaan vitsi hei...

Juu, kyllä mä senkin ymmärsin ;) Siltikin kiinnostaisi kuulla niitä cji:n kikkoja lihasmassan kasvattamiseen ja samalla totaalisen kireänä pysymiseen. Ilman kiellettyjä lääkeaineita siis :)

Tästä aiheesta on hyvä Timba79:n threadi, jota Timba toivottavasti päivittelee kun kokemuksia kertyy.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024

Itse olen päätynyt tollaseen 5vk kohtuullinen bulk / 2,5vk dietti sykliin.
Helpompaa siivota rasvat sitä mukaa kun kertyy eikä mitään oravadiettiä sitten keväällä. Bulkki kannattaa aloittaa puhtaalta pöydältä, silloin lyhyillä bulkkijaksoilla ei koskaan päädy sika kuntoon.

Cji on vielä aika nuori, jotkut jannut pystyy kasvamaan ylläpito kalorilla siinä iässä kun on kasvuiässä. Vanhemmille kasvu ilman plus kaloreita on pirun vaikeeta. Olen ollut pari päivää bulkilla ja olisi houkuttelevaa olla vaan rasvattomana ja yllä pitää tilannetta, mutta en kertakaikkiaan saa massaa jollen ole plussalla. Menen nyt syömään.

J.EdgarHoover sanoi:
Helpompaa siivota rasvat sitä mukaa kun kertyy eikä mitään oravadiettiä sitten keväällä. Bulkki kannattaa aloittaa puhtaalta pöydältä, silloin lyhyillä bulkkijaksoilla ei koskaan päädy sika kuntoon.

Juuri näin ajattelen minäkin..

Multivita sanoi:
Itse olen kevyessä kunnossa ja melko alkuvaiheessa tässä hommassa. Silti tykkään vetää pari kertaa vuodessa kireäksi. Sitten on taas kiva alkaa rakentamaan vähän lisää lihasta. Tämän teen siksi, että parin vuoden pluskalorien jälkeen dieetti olisi niin paljon pidempi ettei varmaan jaksais ees yrittää.

Ei välttämättä ole tehokkain tapa kehittyä, mutta ei tässä ole kiirus mihinkään. Ja onhan se kiva välillä nähdä, että onko sitä lihaa yhtään vähää..

En tarkoittanut tuota henkilökohtaisesti kenellekkään, mutta nähdäkseni tuollainen "muutama kerta vuodessa kiräksi" saliharrastuksen alkuvaiheessa on aika epätehokasta. Huomaa, että sinun _ei tarvitse_ olla millään sikabulkilla massaa saadaksesi, riittää kun kalorit ovat plussalla vaikkapa vain vähän. Tuo hirveän turpoamisen ottaminen on enemmänkin niille jotka pystyvät ottamaan sen oravadieetin myös (eli usein malli otetaan rankasti roinaavilta pro-ukoilta), eikä tuollainen syklitys ole se ainut tapa todellakaan.

Kuitenkin siinä dieetillä (=sen aikana) on aika vaikea mennä muilla osa-alueilla eteenpäin, ja sen tähden tietty maltti ennen niitä miinusjaksoja olisi ehkä paikallaan.

training_day sanoi:
Kerrohan lisää metodeistasi...

Hmmm? Ettekö oikeasti kehity +-0 / pienillä miinuskaloreilla? Itselläni kyllä kasvaa lihas ja voimaakin tulee lisää, muttei kyllä mitenkään erikoisen vauhdikkaasti (se nyt taitaa olla itsestään selvää). En tajua mikä tässä on mahdotonta, ja mielestäni väite "pakko pitää kalorit plussalla että energiaa jäisi lihasten kasvamiseen" on hieman kehno.

Mitään todistamaan nyt on vähän vaikea lähteä tästä istumalta, mutta itse ainakin pystyn kehittymään +-0 / pienillä miinuskaloreilla. Ja ei, se ei johdu siitä että silmäni hämääntyisi kiristymisestä :)

Mielenkiintoista, thredin kirjoittaja on suunnilleen täysin samoissa mitoissa. Täälläkin 182/85, rasvat samat, treeniaikaa 2 kk vähemmän.

Itsekin pähkäilin samaa kysymystä, mutta päätin sitten aloittaa dieetin.

cji sanoi:
Hmmm? Ettekö oikeasti kehity +-0 / pienillä miinuskaloreilla? Itselläni kyllä kasvaa lihas ja voimaakin tulee lisää, muttei kyllä mitenkään erikoisen vauhdikkaasti (se nyt taitaa olla itsestään selvää). En tajua mikä tässä on mahdotonta, ja mielestäni väite "pakko pitää kalorit plussalla että energiaa jäisi lihasten kasvamiseen" on hieman kehno.

Mitään todistamaan nyt on vähän vaikea lähteä tästä istumalta, mutta itse ainakin pystyn kehittymään +-0 / pienillä miinuskaloreilla. Ja ei, se ei johdu siitä että silmäni hämääntyisi kiristymisestä :)

Katsotaanpa tilannetta uudestaan sitten, kun sinulle on tullut muutama vuosi lisää ikää ja luonnollinen hormoonituotanto on hieman laskenut ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom