Dieettausapua jälleen kerran ensikertalaiselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTE
  • Aloitettu Aloitettu

CTE

Oon nyt ensimmäistä kertaa alottamassa diettausta. Oon tammikuun alusta asti saanu imettyä itteeni n. 18kg lisää massaa, josta onneksi kohtalainen osa on kuitenkin lihaksen muodossa.

Kysyisin ensinnäkin, että mistä tiedän paljonko minun tulisi saada kaloreita päivässä?

Pituuteni: 176cm
Paino: 82kg
Ikä: 18

Tällä hetkellä treenaan 2-jakoisella ohjelmalla 4 kertaa viikossa. Aamuaerobiselle en voi lähtä (laiskuuttanikin), koska menen joka aamu 6:ksi töihin. Millaista aerobista liikuntaa minun kannattaisi ottaa mukaan? Käykö millään tavalla aamuaerobisesta jos töissä kävelen suht. hitaaseen tahtiin aamupalaan asti eli 6:00-8:30? Voinko lisätä aerobista liikuntaa vielä niin, että kävelisin vaikkapa 40min lenkin iltaisin salitreenin lisäksi?

Haluaisin tiputtaa painoni sinne 76kg hujakoille kun alkaa tuo muromaha käydä jo hermoille.

Kiitos

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Diettaamisen voisit aloitella jostain reilusta kahdesta tuhannesta kalorista. Vaikka enemmänkin ja katsoa mitä tapahtuu. Pidä protskut korkealla ja hiilareista karsit, sitten ainakin aluksi, jos ei meinaa lähteä tippumaan. Kannattaa joka päivä ottaa aamupaino ylös ja sitten laskeskella viikottain keskiarvopaino, niin näet selkeästi minkälainen tilanne painon tippumisessa on.

Itse ainakin dietillä pyöräilin aina treenin jälkeen puolituntia kuntopyörällä matalla sykkeellä ja hyvin toimi meikäläisellä. Siinä oli kaikki aerobiset oikeastaan. Kannattaa koittaa. :)

Uuh... 18kg kuudessa kuukaudessa. :thumbs: :D

Kyllä mä lähtisin jollain 2000-2500kcal päiväannoksella liikkeelle. Syön jotain tuolta väliltä, katsot miten lähtee putoaan ja säädät määrää hieman sen mukaan. Vaikeintahan tuossa on syödä suunnilleen saman verran kaloreita päivässä, mikäli ei kiinnosta popsia ihan samoja safkoja. Jos meinaat 6 kg pudottaa niin ottaisin tuohon aikaa 6-8 vkoa.

Ja ei tuo aamuaerobinen mikään välttämättömyys ole, itse suosin mieluummin välipäivinä/salin jälkeen HIITiä.

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vastauksista!

Vielä semmonen kysymys, että mikäs se tämä HIIT oikeen on? :D

Se 18kg tuli itseasiassa aikalailla pelkästään ruokailutottumusten vaihdosta. Paino oli niin alhaalla sillon tammikuussa.

Ihan ekaks, suosittelen että et rupea laskemaan mitään kaloreita. Enkä sitä että rupeat syömään jatkuvasti samaa kalorimäärää. Ihmiskeho on siitä viheliäinen kapistus että jos, syöt joka päivä 2678kcal, niin keho kyllä muokkaa kulutuksensa vastaavalle tasolle. Jos pudotat määrän 2200kcaliin päivässä, niin ensin reaktio on rasvan palaminen, ja sitten voit olla taas varma että yksilöstä riippuen kauan menee, elimistä säätää kulutuksen sinne 2200kcal. HIIT on sitä että jaksotellaan esim. juoksussa kevyitä ja kovia osuuksia vaikka 30sek intervalleissa HIIT=High intensity interval training

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom