dieetistä :O

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Moi

5 päivää diettiä takana ja kuten arvelinkin paino tulee alas aika nopeaa.. olen syönyt salittomina päivinä noin 200-400kcal alle kulutuksen ja salillisina päivinä noin -400 tai -500kcal.. outoa kyllä paino oli tullut alas 2kg heti 2 päivän dietin jälkeen.. voiko siis olla totta että nesteitä ollut niin paljon? Vai johtukoi siitä että olin käynyt shaissella sinä päivänä. Sillä bulkilla en laskenut niin tarkasti kalorimääriä mitä söin vaan vetäsin reilusti aina yli kulutuksen.. ehkä voidaan luokitella kategoriaan "sikabulk" :rolleyes:

salitreeni 3krt/vk ja kävelen aina salille ~25min ja sama aika takaisin.. salitreeni kestää jtn hieman yli tunnin... myös salittomana päivänä eilen kävelin noin 50min.. eli kävelyä tulee suhteellisen hyvä määrä, rasvanpolttoa ajatellen?

Tuntuu että todellakin suurinosa tuloksista oli sittenkin vain nesteitä ~4kk treenistä vaikka treenasikin kovaa.. heitänpä siis parit kysymykset..

1. Kasvaako lihakset dietillä ollenkaan vaikka syö proteiiniä yli 2g/kg päivässä?

2. Onkohan syömisissäni mitään vikaa, vaikka laskin ne todella tarkkaan?

3. Onko nyt syytä olla iloinen, onko tämä se vaihe jolloin seuraavan kerran ku alotan bulkkauksen ni se tarkottaa sitä hyvää lihastenkehitys vaihetta eikä vain hermotuksen paranemista?

kyllä sitä nestettä pari kiloa helposti on.

eilen kävelin noin 50min.. eli kävelyä tulee suhteellisen hyvä määrä, rasvanpolttoa ajatellen?

toi kävelemisen rasvanpoltto riippuu ihan siitä millon oot viimeks syöny, koska kävely kuluttaa energiaa, ja aterioilla yleensä syödään hiilihydraatteja ja rasvaa ensisijaisena energianlähteenä, tällöin keho käyttää niitä ravinnokseen eikä sinuun varastoitunutta rasvaa. siihen perustuu aamuaerobinenkin, yön jälkeen verensokeri alhaalla niin siihen kun isketään kovaa kulutusta niin pakko käyttää olemassa olevia rasvavarastoja energiaksi.

ja dietillä ei juurikaan lihat kasva, keholla ei jää energiaa rakentaa niitä isommiksi.

Ei tuo aerobisen osuus ihan noinkaan yksinkertainen ole mitä erkjettet mainitsi, vaikka aamuaerobisen rasvaa polttavaa vaikutusta tuskin kukaan kiistääkään. Mutta se rasvanpoltto tarttee miinuskalorit ja yleensä sitä aerobbista tehdään sentakia, että kulutusta olisi enemmän, tällöin sillä ajankohdalla ei niin kovasti merkitystä ole. Ja polttaahan se aerobinen "jälkipolttonakin" sitä fättiä, kunhan ei vain tuntiin syö sen suorituksen jälkeen.

Timba79 sanoi:
Ja polttaahan se aerobinen "jälkipolttonakin" sitä fättiä, kunhan ei vain tuntiin syö sen suorituksen jälkeen.

Lainaan tätä topikkia ja kysyn asiantuntijalta :worship: että mites sitten juomisen laita aerobisen jälkeen? Siis onko merkitystä ja jos on niin mitä kenties saisi/kannattaisi juoda ja mitä ei? Mä kun olen kovin laiska aamuisin heräämään niin käyn hölkkäilemässä yleensä vasta iltasella ysin-kympin maissa... ja tosiaan rasvaa haluaisin minäkin polttaa, kunnonkohotuksen ohessa. (tai päinvastoin) :whip:

jalomi sanoi:
Lainaan tätä topikkia ja kysyn asiantuntijalta :worship: että mites sitten juomisen laita aerobisen jälkeen? Siis onko merkitystä ja jos on niin mitä kenties saisi/kannattaisi juoda ja mitä ei? Mä kun olen kovin laiska aamuisin heräämään niin käyn hölkkäilemässä yleensä vasta iltasella ysin-kympin maissa... ja tosiaan rasvaa haluaisin minäkin polttaa, kunnonkohotuksen ohessa. (tai päinvastoin) :whip:

No siis vettä voit juoda aivan huoletta, tai jotain funlight mehua tai jotain muuta kaloritonta juomista. Mutta jos juot vaikka maitoa tai tuoremehua, saat reilun määrän kaloreita ja se katkaisee tuon jälkipolton. Sitä vettä pitäisi juoda reilusti harjoittelun aikana ja sen jälkeen, ettei keho jää mihinkään nestevajaustilaan.

Mutta muista, jos teet ensin punttireenin ja siihen perään jonkun 20-30 min. aerobisen, niin tämän jälkeen HETI se palautusjuoma. Muuten se kroppa purkaa lihastakin aika huolella ja se ei varmasti ole kenenkään diettaajan tarkoitus. Puntin jälkeinen aerobinen toimii itsessään eräänlaisena jälkipolttona ja tässäkohtaa ei enää kannata ravinnon kanssa kikkailla, muuten tulokset alkaa tipahtamaan helposti.

Timba79 sanoi:
Mutta muista, jos teet ensin punttireenin ja siihen perään jonkun 20-30 min. aerobisen, niin tämän jälkeen HETI se palautusjuoma.

tätä tarkoitin tossa yhessä aikaisemmassa kyssärissäni, mutta taisin kirjottaa vähän huonosti :D niin laitan sitten tähän eli jos treeni kestää 1,5 h niin kannattaako sen jälkeen enää tehdä aerobista? Eli meneekö ravinnon saaminen liian pitkälle jos tekee vielä 20 min aerobista treenin jälkeen ja sitten se palkkari. Hajoaako lihas liikaa?

Olikohan toi kolmas (3) kysymykseni hieman kuulopuheiden perusteella ammennettya fiktiota. no anyway.

kiitos neuvoista... ja täytyy ite mainita että dietilläkin jos on kävellen ollut niin voi mennä 45minsaa ennen kun pääsee palkkariin käsiksi. käytän jatkos pyörää ni ehtii 30minsaan. :|

osaako Timba tai joku muu sanoa että nyt kun alottaa uudelleen sitten varmaa reilu kuukauden tai kuukauden päästä bulkin, tuleeko vanha parempi treenikunto hitaasti vain ajan kanssa takaisin :) odotan vaa niin innolla sitä syklitystä ja parempaa bulkkia :P

ota se palautusjuoma mukaan salille.

jos lihasta ei ole dietillä palanut niin samalle tasolle pääset nopeesti mitä olit ennenkin, kunhan lihasten glykogeeni varastot saadaan taas täyteen.
mulla ainakin romahtaa työntävät liikkeet dietillä, vetävät kans vähän mut ei lähellekkään niin paljoa. sit kun saa taas kunnolla ravintoa niin avot, ollaan about samoissa lukemissa mitä ennen diettiä

Timba79 sanoi:
No siis vettä voit juoda aivan huoletta, tai jotain funlight mehua tai jotain muuta kaloritonta juomista. Mutta jos juot vaikka maitoa tai tuoremehua, saat reilun määrän kaloreita ja se katkaisee tuon jälkipolton. Sitä vettä pitäisi juoda reilusti harjoittelun aikana ja sen jälkeen, ettei keho jää mihinkään nestevajaustilaan.

Okei, eli vettä sitten vaan... Ja vielä lisäyksenä tähän, että mä olen uusi Pakkiksen käyttäjä ja ehkä osittain väärässä paikassa koska en käy salilla. :rolleyes: Hölkkäilyn tarkoituksena on tosiaan nostaa kuntoa ja polttaa rasvaa ihan ilman mitään suurensuuria tai vakavia tavoitteita. Jos nyt vähän tuosta navan naapurista saisi tuota ylimääräistä pienemmäksi... Ja jalkalihaksia on aikanaan muista lajeista (ja varmaan geeneistäkin) tullut enemmän kuin tarpeeksi, jos niitä saisi oh'mennen pienemmiksi niin en olisi mitenkään surullinen.. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom