Dieetin painonpudotusnopeus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaipaisin tietoa, millä painokilon pudotusnopeudella per viikko on mahdollista vielä suorittaa aerobinen osa kevyellä hölkällä, että kulutus vaatii pääasiassa rasvaa eikä lihasta?

Syke kevyessä hölkässä on about 150-160, maksimisyke kai 200.

Vaikea kysymys? :)

Originally posted by Chromatic
Kaipaisin tietoa, millä painokilon pudotusnopeudella per viikko on mahdollista vielä suorittaa aerobinen osa kevyellä hölkällä, että kulutus vaatii pääasiassa rasvaa eikä lihasta?

Moi! Painon pudotus nopeus riippuu täysin lähtötilanteesta.. Paljon rasvaa niin pakostakin joutuu aluksi puottamaan nopeasti jotta dieetti ei kestäisi ikuisuuksia. Siinä kyllä lähtee lihatkin päältä kun joutuu liian ankaralle dieetille. Joten hyvät lähdöt kun on niin se säästää vaivalla hankittuja lihoja. Minulla riittää kävely rasvanpoltto liikunnaksi. Ei nouse syke liikaa.

Originally posted by Chromatic
Syke kevyessä hölkässä on about 150-160, maksimisyke kai 200.
Melkoisen on kovat sykkeet tuollaiseen "kevyeen hölkkään". Ite saan ainakin ihan juosta kunnolla että pääsee noille sykkeille.

Re: Re: Dieetin painonpudotusnopeus

eikös rasvanpolttoon suositella hieman matalampia sykkeitä. itse ainakin pidän sykkeen 120-140 rasvanpoltossa.

Tuo rasvanpoltto syke ei välttämättä ole mikään maaginen tie onneen. Kokeile vaikka hakusanaa "HIIT". Itse kokeilen tällä hetkellä xyz-kaavalla, jossa;

x: Täysilla n. 15-30 s. Juoksua, säkkiä tai varjonyrkkeilyä. Oikeastaan lajilla ei ole väliä kunhan syke nousee nopeasti ja korkealle.

y: Kevyttä venyttelyä, kävelyä tai ei mitään. Kunnes syke palaa tasolle 120 jolloin uusi kierto.

kiertoja 4-6 joitten jälkeen z eli kevyttä aerobista 10-15 min.

Re: Re: Dieetin painonpudotusnopeus

Originally posted by Jortsu
Melkoisen on kovat sykkeet tuollaiseen "kevyeen hölkkään". Ite saan ainakin ihan juosta kunnolla että pääsee noille sykkeille.

Syke vaihtelee melko paljon henkilöstä riippuen, esim. ikä ja kunto vaikuttaa.
Oon kyllä ruvennut epäilemään ton kävelyn hyödyllisyyttä rasvan poltossa, kun itse saatan töissä kävellä n.3 tuntia päivässä niin luulisi että alkais pikku hiljaa olee kaikki rasvat palaneet, mutta kun ei niin vaan ole.

Back
Ylös Bottom