dieetin loppuvaiheista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ex-natu
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisikö maitotuotteet jättää pois kisadieetin viimeisellä viikolla kun tyhjennetään ja tankataa hiilarit ja natriumit?
Muistelen lukeneeni, että maitotuotteet keräisi nestettä ihon alle, vai onko kyseessä urbaanilegenda?

Hiilaritankkauksesta: pitäisikö käyttää vain tuttuja tuotteita kuten pastaa riisiä ja erilaisia puuroja, vai voisiko lisätä myös hedelmiä? Entä malton käyttö pieninä kerta-annoksina esim 25 g / ateria?

Kalorit aion pitää ylläpitotasolla, mutta protskut ja rasvat pienenee kun lisää hiilareiden määrää. Onko tämä OK?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ex-natu sanoi:
Pitäisikö maitotuotteet jättää pois kisadieetin viimeisellä viikolla kun tyhjennetään ja tankataa hiilarit ja natriumit?
Muistelen lukeneeni, että maitotuotteet keräisi nestettä ihon alle, vai onko kyseessä urbaanilegenda?

Hiilaritankkauksesta: pitäisikö käyttää vain tuttuja tuotteita kuten pastaa riisiä ja erilaisia puuroja, vai voisiko lisätä myös hedelmiä? Entä malton käyttö pieninä kerta-annoksina esim 25 g / ateria?

Kalorit aion pitää ylläpitotasolla, mutta protskut ja rasvat pienenee kun lisää hiilareiden määrää. Onko tämä OK?

Kannattaa tosiaan jättää maitorahka ainakin pois vikalta viikolta. Itselläni ainakin rahka lisää nesteisyyttä. Ei kannata ottaa mitään uusia ruoka-aineita tankkaukseen, vaan suosittelen, että pidät tutut tuotteet kuvioissa kuten puuro, riisi. Hedelmiä voit lisätä, esim. ananaksella on diureettisia vaikutuksia (tuore ananas tai säilyke niin, että jätät ylimääräiset nesteet pois). Ananas on hyvä juuri esim. kisaa edeltävänä päivänä. Maltosta en osaa sanoa, mutta itse jätän sen pois jo pari viikkoa ennen kisaa. Mulla se kerää nestettä.

Itse en laske protskuja ja rasvoja alas. Jos jätän protskut kauhean alas, niin olo ei ole hyvä. Pidän protskut ja rasvat samassa kuin normaalidieetillä.

diureettisista "luonnontuotteista" vielä: ananas kävisi siis hyvin tankatessa, mutta mitä muita nesteenpoistajia löytyy sallituista aineista?
Kävisikö kofeiini tabletteina miten ja kuinka pitäisi (vai pitäisikö?) huomioida sen kaliumin erittymistä lisäävä vaikutus? Annostus?

Itse jättäisin kanssa kaikki maitotuotteet pois kahdelta vikalta viikolta.

Esimerkiksi seuraavia sallittuja tuotteita voi käyttää viimeisten ylimääräisten nesteiden tiristämiseen:
Nestemin, Koivunlehtikapselit, ananaskapselit, c-vitamiini, kofeiini ja metalax

Ja Miraleilla ja Kalinormilla pystyt säätelemään kaliumia

Ja kisojen jälkeen:
Osmosal

edit: mikä mahtaa olla lajisi?

Suositut

Back
Ylös Bottom