Dieetin iltapala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aarne
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, on jo vähän alkanut kyllästymään salaatti/rahkalinjalle, niin mitäs muita hyviä iltapaloja dieetille on? Omia reseptejänne tänne.

Ja ai että kun tekis mieli jotain namia.. Pitääpä vielä kituutella lauantaihin asti, jolloin pidän tankkauspäivän.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aarne sanoi:
Noniin, on jo vähän alkanut kyllästymään salaatti/rahkalinjalle, niin mitäs muita hyviä iltapaloja dieetille on? Omia reseptejänne tänne.

Ja ai että kun tekis mieli jotain namia.. Pitääpä vielä kituutella lauantaihin asti, jolloin pidän tankkauspäivän.. :)

Ite maiskuttelen illan huumassa maitoproteiini -paukun, maku on nyt mitä on ( voi maustaa esim. kaakaolla )

Näin ollen saat kokoyön hitaasti vaikuttavaa kaseiinia lihaksiisi, ja näin ollen voit ehkäistä kataboliaa.

jos nälkä on, otan pari ohutta kalkkunafilesiivua. Muuten en syö mitään myöhään illalla dieetillä.

Täällä menee myös 30 - 40g protein XL drinkki + 10 - 20g kylmäpuristettua rypsäriä. Toinen vakioiltapala on 100g polar 5% juustoa + 100g kinkkuleikkelettä, kolmas yleinen vaihtoehto on pari kananmunaa + kinkkuleikkelettä/juustoa.
Protein XL on siinäkin mielessä itselle mieluinen, että se sekoittuu hyvin esim puolen litran tuopissa lusikalla sekoittaen ja maku on erinomainen.

Dieetti-iltapalani ei juurikaan poikkea muina aikoina syödystä iltapalasta, dieetilläkin on mukava saada syödä jotain juuri ennen nukkumaanmenoa, ja onhan se tietysti myös jatkuvan proteiininsaannin kannalta suositeltavaa.

Raejuusto ja rahka mulla lähes vakioita, näitähän voi sitten maustaa mielensä mukaan. Munakkaita tulee myös joskus väännettyä, kalkkunaleikettä sinne täytteeksi niin saa protuakin jo mukavasti.

Tomi sanoi:

no ei varmasti mutten mä kykene ainakaan nukkumaan vatsa täynnä. Sitten en seuraavana päivänä kykene syömään mitään ja koko homma lähtee käsistä. Kalkkuna ajanee asian.

yks hyvä rahka setti on: maitorahkaa, soijarouhetta, pellavasiemenrouhetta, hiukan kaurahiutaleita, maustaa setin voi vaikka fun lightilla(yllätys) tai van houten+makeutusjauhe. Kaikki sekasin ja odota et pellavasiemenrouhe geeliytyy. Sit vaa naamaan ja on ainaki mulle toiminu hyvin.

Rahkaa, raejuustoa, munakkaita, tonnikalaa, kanaa, kinkkua ja joskus prodedrinkki.. Noita yhdistelemällä tulee todella maukkaita iltapaloja :)

mä herkuttelen välillä iltapalalla tällaisella raejuusto-marja-lesitiini-mehukeitto-sekoituksella.

Yleensä kyllä drinkki joka kasattu whey + soija protskusta sekä glutamiinista, höysteeksi hiukan oliiviöljyä. Ja maku on kohtuullisen syvältä....

Meillä iltapalalla menee munakas, jossa paljon sipulia
tai maitorahkaa, johon sörssätään banaani ja 1-2prk jotain marja/hedelmäpilttiä.

Myöskin on iltoja, jolloin jääkaapissa ei ole muuta kuin valot, tällöin grillataan Tulikukko-nakkeja, rasvaa 3%, ja vähän salaattia+raejuustoa seuraksi

heh. olipa hyvä threadi. Pakko laittaa searchilla tms katsoakseen mitä ihmiset oikein syövät iltapalaksi, kun eivät ole dieetillä. Itse kun en varsinkaan dieetillä viitsi iltapalaksi syödä enempää kuin mitä söisin normivälipalaksi päivällä ko aikana, jotta dieetti onnistuisi, kunhan tulee tarpeeksi proteiinia. Ei ole lihasta kadonnut, mutta ehkä katson uusiksi iltapalapolitiikkani jos rupeaa näyttämään epäilyttävälle.

Kuki sanoi:
Tulikukko-nakkeja, rasvaa 3%
"Tulikukko-nakkeja, hiilihydraatteja 1%"
Ilmaisisin asia noin :D

Toi rasvan määrähän ei nyt ole lainkaan niin oleellinen tekiä iltapallalla kun hiilari, jonka määrä on tosi ideaali noissa tulikukoissa just iltapalaa ajatellen. Oli pakko sanoa tämä, koska rasvaa ihan turhaan pelätään ja kuvitellaan, että kaikki rasva on saatanasta :down: Toki kaikella on rajansa ja rasvan laadulla..............Hyvää rasvaahan kannattaa ilmanmuuta käyttää iltapalalla, mutta kaippa sä sen jo tiesitkin :D

Juu, näinhän se on mutta kun elämänkumppanina on ihminen, joka ei halua suuhunsa laittaa mitään, missä on yli 10% rasvaa ja tässä meidän tapauksessa vielä mieshenkilö, niin kyllä nuo ruokien rasvamäärät nyt vaan on tosi pieniä. Toki sitten kalaa syödään tosi usein jne.

Ja eihän noita nakkejakaan yksinään ole tarkoitus popsia, kaiketi postaukseni antoi väärän kuvan, mene ja tiedä.

Kuki sanoi:
Juu, näinhän se on mutta kun elämänkumppanina on ihminen, joka ei halua suuhunsa laittaa mitään, missä on yli 10% rasvaa ja tässä meidän tapauksessa vielä mieshenkilö, niin kyllä nuo ruokien rasvamäärät nyt vaan on tosi pieniä. Toki sitten kalaa syödään tosi usein jne.

Ja eihän noita nakkejakaan yksinään ole tarkoitus popsia, kaiketi postaukseni antoi väärän kuvan, mene ja tiedä.
En itekkään syö oikeestaan mitään missä on rasvaa yli 10%, jo pelkästään maun takia. Tottunut syömään vähärasvaista niin noi missä on enempi rasvaa maistuu tosi kamalalle...............
Rypsiöljyn kanssa tulee sitten löträttyä sen verran, että 20g kulautan kurkusta alas klo. 24.00 50g kaseiisin ohella

Omega kananmunista ja vähärasvaisesta juustosta saa makoisan iltapala munakkaan kokkailtua. Tulee sitten samassa rytäkässä protskut ja rasvat.
Laitan itse 6 kananmunaa ja n. 100g juustoa ja yöprotskut on sitten siinä. :evil:

Kananrintaa tai paketillinen kalkkunafileesiivuja + pari pientä tomaattia.

Eilen meni salaatti jossa oli 150 g kananrintaa, yksi kokonainen muna + kolme valkuaista, kolme tomaattia, paljon oliiveja, 1 rkl rypsiöljyä + mausteet.

Yleisin iltapala mulla tosin on prodejuoma ja rypsäriä.

Suositut

Back
Ylös Bottom