Dieetin iltapala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aarne
  • Aloitettu Aloitettu
eilen meni rahkaa ja kaakaojauhetta :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, on kananmunat ja kanat ollukkin nyt ostolistalla, että pääsee niitten makuun illalla.

Mitäs roteiiniä kannattaisi ostaa? Lisäravinteena siis..

Itseäni ihmetyttää kyllä nämä jotkut iltapalat pikkasen jos nyt puhutaan dieetillä olemisesta. Iltapala on siis se ruoka joka syödään ennen nukkumaanmenoa. Siihen on hyvä laittaa messiin kaikkea mikä tekee nannaa yön yli. Mutta täällä on heitetty kaikkea nakkimakkaraa ja juustomunakasta. jos yksi paistettu muna olisi 220 kaloria niin kuusi sellaista plus juustot päälle on kyllä mielestäni jokseenkin outo valinta iltapalaksi jos haluaa painoa pudottaa.
Pikkasen itseäni pelottaa kun en uskalla syödä nyt sen pahemmin ennen nukkumaanmenoa että siitä on reilusti enemmän haittaa kun hyötyä, mutta minkälaisia tuloksia voi dieetillä saada jos iltapala menee reilusti yli 500 kalorin kun esim itse olen nyt alle 1500 kcal/päivä määrällä.
Ehkä olen vaan pelkuri.

Naene sanoi:
Itseäni ihmetyttää kyllä nämä jotkut iltapalat pikkasen jos nyt puhutaan dieetillä olemisesta. Iltapala on siis se ruoka joka syödään ennen nukkumaanmenoa. Siihen on hyvä laittaa messiin kaikkea mikä tekee nannaa yön yli. Mutta täällä on heitetty kaikkea nakkimakkaraa ja juustomunakasta. jos yksi paistettu muna olisi 220 kaloria niin kuusi sellaista plus juustot päälle on kyllä mielestäni jokseenkin outo valinta iltapalaksi jos haluaa painoa pudottaa.

Jos noista kananmunista vetää pelkät valkuaiset niin eihän niistä tule paljon minkään vertaa kaloreita 1valkuainen n.15kcal

Naene sanoi:
Ekakskin tietysti se iltapala pitää suhteuttaa dieetin kokonaiskalorimäärään, eli et tietty naisena voi välttämättä lapioida mitään samoja annoksia muillakaan aterioilla kuin joku korston kokoinen äijä. Mutta toisaalta ei sitä lihomista kannata niin hysteerisesti pelätä, etteikö illalla mitään voi syödä. Eli se sun dieetin kaloreihin suhteutettu, vähähiilarinen, mutta proteiinia ja rasvaa sisältämä, iltapala kannattaa ehdottomasti pitää mukana kuvioissa dieetilläkin.

Niin ja toi täällä puhuttu "nakkimakkara" (eli Tulikukko) poikkeaa täysin normaalinakista ravintosisällöltään, eli siinä on tosi vähän hiilareita, ja sinällään se on ihan yhtä hyvä vaihtoehto iltapalaks kuin se perinteisempi rahka tai raejuustokin.

Ookoo. suht vähän aikaa Suomessa viettäneenä en tiedä Tulikukkoa mutta lupaan olla kutsumatta sitä nakkimakkaraksi tästedes. :D

Itse syön dieetillä vakiosatsin sapuskaa per päivä, minkä yleensä laitan kasaan jo aamulla. Koitan aamiaisen jälkeen säästellä mahdollisimman paljon iltaan, koska silloin tuppaa olemaan kovin nälkä ja vatsa kurnien ei oo nastaa mennä nukkumaan. Ei kovin tieteellistä, mutta toimii.

Munakkaat, graavisuolattua/kylmäsavustettua kirjolohta, protskudrinkki, raejuustoa tai rahkaa.

Ja jos ei lohta niin aterian päälle joko 10g kylmäpuristettua rypsäriä tai 20g pähkinöitä hyviä rasvoja tuomahan.

Vakiosettini iltaisin, olin dieetillä eli en.

1 prk tonnikalaa vedessä
suikaloitua kaalta (varhaiskaalta tähän aikaan vuodesta)
paprikatäytteisiä vihreitä oliiveja
rypsiöljyä
hieman sinappia ja etikkaa

Jos viitsin, saatan paistaa seuraksi sipulia. Uunissa öljyn ja suolan kera paahdetutu munakoisoviipaleet (todella vähän hiilaria) toimivat myös - vaatii myös tomaattia ja valkosipulia :kuola:

Vaihtelun vuoksi joskus rahkaa, jogurttia, marjoja ja maitoa.

Purkillinen tonnikalaa ja oliiviöljyä päälle.

Naene sanoi:
Pikkasen itseäni pelottaa kun en uskalla syödä nyt sen pahemmin ennen nukkumaanmenoa että siitä on reilusti enemmän haittaa kun hyötyä, mutta minkälaisia tuloksia voi dieetillä saada jos iltapala menee reilusti yli 500 kalorin kun esim itse olen nyt alle 1500 kcal/päivä määrällä.
Ehkä olen vaan pelkuri.

Paksunpalttoon vuodenaikana lisään noita kanamunien määrää tuohon 10-12 kpl:n paikkeille. Siinä on noin puolet enemmän kuin tuossa dieetti munakkaassa. Pitää syödä hyvin, että jaksaa :love:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom