Dieetille?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli homman nimi on seuraava: olen 17 vuotias poika, (täytin pari kuukautta sitten), 177 cm pitkä ja aamupaino pyörii siinä 92-93 kilon kieppeillä. Salilla olen käynyt nyt suhteellisen säännöllisesti viime maaliskuulta asti. Välissä on ollut toki taukoa, mm. kesällä en käynyt salilla juuri ollenkaan eli salitaustaa ei vielä hirveästi ole kertynyt. Lihasta on kuitenkin kertynyt suhteellisen hyvin panostukseen nähden.

Mutta homman nimi on nyt se, että olen ollut jo pitkään kahden vaiheilla; ruvetakko varsinaiselle dieetille, vaiko hankkia vielä rauhassa lihasta. Rasvaa minulla meinaan on, mutta ei kuitenkaan mahdottomia määriä sillä ylimmistä vatsalihaksista näkyy rajat jännitettäessä ja kylkiluut näkyy. Kokoa hartioihin ja kroppaan muutenkin haluaisin meinaan saada, mutta rasvaa on sen verran, että ei viitsisi mitään massakautta aloittaa. Painoni on pysynyt samana viime toukokuulta asti, mutta kun vertaa kuntoa nykyiseen, niin rasvaprosentti on laskenut ainakin jonkin verran. Eli olisiko mahdollista kasvattaa lihasta pikku hiljaa, mutta paino pysyisi suurinpiirtein samana?

Olen ollut kuitenkin koko ikäni lyhyt ja muutenkin pienikokoinen ja kun on saanut kasvettua niin ei tekisi mieli lähteä dieetille. Olen pyrkinyt syömään koko ikäni paljon perusruokaa, jotta kasvan mahdollisimmam hyvin, jaksan ja palaudun treeneistä. Nyt olen kuitenkin vähentänyt hiukan hiilihydraattien määrää erityisesti lepopäiviltä ja illasta. Eli olisko mahdollista kasvatella lihaksia ilman suurempia massa tai dieettikausia?

Se on varma että ei kannata vain paikallaan pysyä, joko dieetti tai massa. +-0 on aika turhaa touhua lihasmassan hankinnan kannalta (syklittely erikseen)

Sen voin sanoa että noihin mittoihin mahtuu tosi lihaksikaskin kaveri, että jos olet suht aloittelija uskoisin että ylimääräistäkin voi löytyä riittävästi dieettiä ajatellen. Dieetti on kummiskin sitä helpompi ja lyhyempi mitä tiukempi on lähtö kunto.

Muut tietysti lyövät tämän heti lyttyyn, mutta omakohtaisesti voin suositella Velocity Dieettiä, jonka nopeat tulokset motivoivat hyvin paljon. Eli proteiinia ~3 grammaa painokiloa kohden, ja kasviksia paljon ja hedelmiä kohtuudella ja vähän kuituja esim. pellavansiementen muodossa, omega-öljyt ja rasvat ja vitamiinit ja muut lisäaineet, ja kerran viikossa tai kahdessa mättöpäivä jolloin sitten voi syödä vähän vapaammin tyyliin 3000-4000kcal. VD:n aikana tietysti raakaa salitreeniä ja muuta liikuntaa kohtalaisesti (aerobista jonkin verrran esim. kävelyn muodossa). Lihasmassa säästyy varsin hyvin, mutta rasvat lähtevät. Normilaihis on myös ok, mutta se edellyttää pitkäjänteisyyttä. Mulla oli lähtöpaino 88 ja rasvat 19.5, nyt rasvat jossakin 15% paikkeilla ja noin kuukausi mennyt peruslaihiksella, aloitan Velocityn nyt, kun saan eka syötyä jääkaapista kaikki pilaantuvat safkat pois. :D

Jos ei hirveä kiire ole kumpaankaan suuntaan niin ehdottomasti paras ratkaisu on pitää paino suurinpiirtein samassa. Reeniä vaan niin kyllä se kroppa muokkautuu parempaan suuntaan. :) Tämä siis minun mielipiteeni ja omalla kohdalla toimivaksi todettu. Myös ikäsi tukee tätä vaihtoehtoa, ainakaan mitään tiukkoja dieettejä en suosittelisi kasvavalle miehen alulle.

Muut tietysti lyövät tämän heti lyttyyn, mutta omakohtaisesti voin suositella Velocity Dieettiä, jonka nopeat tulokset motivoivat hyvin paljon. Eli proteiinia ~3 grammaa painokiloa kohden, ja kasviksia paljon ja hedelmiä kohtuudella ja vähän kuituja esim. pellavansiementen muodossa, omega-öljyt ja rasvat ja vitamiinit ja muut lisäaineet, ja kerran viikossa tai kahdessa mättöpäivä jolloin sitten voi syödä vähän vapaammin tyyliin 3000-4000kcal. VD:n aikana tietysti raakaa salitreeniä ja muuta liikuntaa kohtalaisesti (aerobista jonkin verrran esim. kävelyn muodossa). Lihasmassa säästyy varsin hyvin, mutta rasvat lähtevät. Normilaihis on myös ok, mutta se edellyttää pitkäjänteisyyttä. Mulla oli lähtöpaino 88 ja rasvat 19.5, nyt rasvat jossakin 15% paikkeilla ja noin kuukausi mennyt peruslaihiksella, aloitan Velocityn nyt, kun saan eka syötyä jääkaapista kaikki pilaantuvat safkat pois. :D

Eihän velocity dieetillä vedetä kasvikisia, eikä hedelmiä.. ja tuo mättöpäivä, tuskin on tarkoitus vetää kuitenkaan ihan noin paljoa kaloreita :)

Jos ei hirveä kiire ole kumpaankaan suuntaan niin ehdottomasti paras ratkaisu on pitää paino suurinpiirtein samassa. Reeniä vaan niin kyllä se kroppa muokkautuu parempaan suuntaan. :) Tämä siis minun mielipiteeni ja omalla kohdalla toimivaksi todettu. Myös ikäsi tukee tätä vaihtoehtoa, ainakaan mitään tiukkoja dieettejä en suosittelisi kasvavalle miehen alulle.

Voisitko kertoa tarkemmin, kuinka hyvin lihakset kasvoivat "ylläpito kaloreilla", vai rupesiko jälkeenpäin kyrsimään kun ei tullut lähdettyä dieetille/massalle? Ilmeisesti tasakaloreillakin tuli lihasta?
Onko sitä loppuen lopuksi pystytty todistamaan, että bulkkaamisesta olisi jotain hyötyä lihasten kasvatuksessa, sillä kun kerää rasvaa se pitää myäs dieetata pois jolloin palaa lihasta?
Pyrin syömään aina järkevästi, ja vähän sillä periaatteella että jos joskus olen käynyt tiheästi ja kunnolla salilla pyrin syömään paljon kun taas jos joskus tulee taukoa en syö niin paljoa.

Eihän velocity dieetillä vedetä kasvikisia, eikä hedelmiä.. ja tuo mättöpäivä, tuskin on tarkoitus vetää kuitenkaan ihan noin paljoa kaloreita :)

Ei niin, puhutaan sitten improvisoidusta velocity dieetistä, koska ei tulisi mieleenkään ostaa niitä alkuperäisen VD:n mukaisia miljoonaa erilaista lisäainetta, jolla melkein eletään ko. dieetin aikana. Kasvikset ja hedelmät ovat mukana ihan terveyssyistä, ja niiden hyvin vähäisen kaloripitoisuutensa johdosta niistä ei voi olla ainakaan haittaa.

Mättöpäivästä ei ole juuri hyötyä, jos vetää vaan jonkun tonnin lisää. Kyllä siinä pitäisi mennä ainakin jonkin verran kokonaiskulutuksesta plussan puolelle.

Mittasin rasvat kaverin laitteella tänään aamulla ennen aamupalaa, näytti 21,9%. Ja ikää on tosiaan se 17w ja vajaa 2 kuukautta.

Mittasin rasvat kaverin laitteella tänään aamulla ennen aamupalaa, näytti 21,9%. Ja ikää on tosiaan se 17w ja vajaa 2 kuukautta.

Eiköhän se laihis versus bulkki versus jotain muuta kannata tehdä sen mukaan mikä on tavoite? Jos tavoite on vaikkapa 10% rasvat ja rantakunto ens kesäksi se tarkottaisi sun antamilla tiedoilla(22% rasva n. 92kg paino) noin 12kg rasvan pudottamista jolloin paino olisi dieetin jälkeen 80kg. Todellisuus kuitenkin on, että jos pudotat rasvaa tuon 12kg niin lihasta kuluu samalla ja et ole 10% rasvoissa 80kg painoisena. Tästä päästään sitten matematiikkaan, jos vedät viikkotasolla 1000kcal miinuksia joka päivä niin teoriassa tuo 12kg rasvan pudottaminen vie 12vk. Jos vedät 500kcal miinuksia per päivä, niin lihaksia ei ehkä pala yhtä paljon ja aikaa menee 24vk. Jos pidät mättöpäiviä, lipsut jne. niin laihduttamisessa menee vielä enemmän aikaa. Huom, puhun tässä nyt siis rasvakiloista, laihiksella varsinkin jos menet vähähiilihydraattisella elimistöstä poistuu nesteitä ja paino alussa tipahtaa nopeasti... Mutta nuo nesteet tulee ihan yhtä nopeasti takaisin, kun vetäsee mättöä naamariin.

Eli mun veikkaus on, 10% rasvoille tai alle ja rapsakkaan rantakuntoon 2012 tarkoittaisi sitä, että joudut vetämään todellisuudessa maltillisen 500kcal per viikko dieettiä 6kk ja väliin mahtuu lipsahtamisia ja mättöpäiviä. Paino todennäköisesti olis alle 80kg, koska sitä lihasta tosiaan palaa samalla ja tuskin siis riittäisi tuo 12vk tai 24vk dieetti.

Jos nyt projekti ois toi rantakuntoon 2012 niin syklittäsin niin, että vaikka 2kk dieettiä, 1kk maltillisilla plussilla, 2kk dieettiä 1kk maltillisilla plussilla ja sit finaalidieetti ennen aurinkokelejä vähän rankemmilla miinuskaloreilla. Kesän vetäisin treeniä yksijakoisella ja pienillä plussilla niin saa syödä jäätelöäkin.

Jos tarkoitus on vain vetää maksimivoimia kehiin niin pitäisin painoa samana ja treenaisin kovaa. Sit kun kehitys alkaa tyssäämään niin maltillista plussakalorikautta kehiin ja kohti ikibulkkia!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom