dieetillä kerran kunnolla syöminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Jep jep

Mulla on jatkunut dieetti nyt vähän reippaat pari viikkoa ja kiloja on lähtenyt jotain 3.5-4 kiloa. Aika kovaa tahtia, mut tosta varmaan nestettä on jotain puolet. Miinuskaloreilla oon ollut jotain 700kcal

Tässä tuli vaan semmonen kysymys, et nyt kun dieetti on jatkunut niin nyt tuntuu et tulee jotenkin helpommin nälkä. Johtuuko se kenties siitä, et rasvavarastot vähenee?
Päivisin syön yhden lämpimän aterian. Oon huomannut, et yleinen olo on päivisin huomattavasti parempi, kun syö sellasen ihan tuhdin lämpimän aterian. Siis ei rupea päivällisellä tinkimään niin hauheasti ruan määrästä. Syö siis niin, et tulee sellainen kyllänen olo. Mutta tietysti syö järkevästi!

Mitä luulette onko tällanen järkevää, kun pitää kuitenkin huolen siitä et syö päivisin tasasesti mut sitten tinkii vaikka jonkun banaanin välipalasta pois?

Itselle ainakin tulee jotenkin heikko olo jos ei syö kerralla päivässä kunnolla...

Kyllähän se nyt on niin että optimisuperhyper järkevää olisi syödä tasaisesti koko päivän ja jos johonkin ateriaan enemmän haluaa panostaa on se ateria ehdottomasti aamianen.

6-7 kertaa päivässä on omasta mielestäni ihan hyvä syömäkertojen määrä päivässä, ja proteiinia vaan tarpeeksi päivässä ja pysyt kylläsenä.

Optimiahan varmasti olisi syödä tasaisesti se 6 ateriaa päivässä. Mutta tärkeämpää on kuitenkin, että pää kestää vetää sen dieetin läpi ja tässä kohtaa astuu kuvaan sitten se, että homma on ees jotenkin mielekästä. Eli jos tuo yksi ateria on isompi ja se hyvältä tuntuu, niin anna mennä niin vaan. Pääasiahan on että saa sitä rasvaa poltettua kropasta pois ja toki säilyttää ne lihat.

IMO on ihan normaalia että pidemmillä miinuskaloreilla nälkäkin tulee helpommin. Siinä menee vähän aikaa kunnes erinäiset nälkiintymistä merkkaavat systeemit saavat kiinni siitä missä mennään, tuntuisi monella olevan tuossa parin viikon kohdalla.

Itelläni dieetti kestänyt 3vko paino pudonnut kanssa 5kg about ja olen pitänyt lauantain aina päivänä jolloin en katso niin tarkasti mitä syön mutten ammu myöskään yli. Yks moka tuli tehtyä eli ryypiskellä yhtenä päivänä ja turposin ku ilmapallo ja tuntuu et kaikki nesteet tuli sit takasin eikä lähde ihan heti...

mut ei toi yhden syömäpv pitäminen mitään haittaa ole aiheuttanut.

Xtreme sanoi:
Kyllähän se nyt on niin että optimisuperhyper järkevää olisi syödä tasaisesti koko päivän ja jos johonkin ateriaan enemmän haluaa panostaa on se ateria ehdottomasti aamianen.

Hienoa, että tästäkin asiasta nyt saatiin absoluuttinen totuus... :jahas:

YlenSankiaPriha,

Mulla tulee syötyä aika tarkkaan 4 kertaa päivässä, jos ei muutaman metukkasiivun välipaloja lasketa.

Suunnilleen näin:

- aamiainen 700 kcal
- lounas 500 kcal
- päivällinen 900 kcal
- iltapala 200 kcal

nyt pidin tarkkaan 2 viikkoa ruokapäiväkirjaa, ja tuo 2300 kcal on keskimäärin päivän annos. laam:n kalorilaskurin mukaan keskimäärin -1000 kcal, ja painoa lähti tämän 2 viikon aikana 2 kiloa. Ruokavaliosta johtuen nälkää ei tarvitse nähdä. Eli kyllä ite syön kans yhden isomman aterian päivässä. Mulle tämä on sopinut hyvin, kun ei todellakaan ole niin usein nälkä että tekisi mieli 6-7 kertaa syödä. Nyt siis syön kun tuntuu että kroppa tarvii ruokaa ja sen verran, että tulee kylläiseksi. Melko itsestään tämä on nyt tämmöiseksi muotoutunut.

Cockton sanoi:
Mulle tämä on sopinut hyvin, kun ei todellakaan ole niin usein nälkä että tekisi mieli 6-7 kertaa syödä.

Mutta jos kaverilla on kovia ongelmia sen kanssa että tulee liian usein näläntunnetta, niin mielestäni on järkevämpää silputa ateriat pienempiin osiin ja nauttia ateriat tasaisin väliajoin. Luulisi tuon aineenvaihduntaakin pitävän paremmin vireydessä...mutu.

Ja tuosta aamiasen tärkeydestä päivän tärkeimpänä ateriana nyt voidaan kiistellä, ehkä ilmaisin kantani liian itsestäänselvästi...Tietty treenin jälkeinen ruokailu on aamiaistakin tärkeämpi, oli tuo ruokailu sitten lounas päivällinen tai illallinen.

edit. Tuolla tasaisella syömisellä mahdollistetaan myös proteiiniin imeytyminen tasaisesti, kun ihmisruumis nyt ei kykene mahdottomia määriä protua kerralla käyttämään hyödykseen

Xtreme sanoi:
edit. Tuolla tasaisella syömisellä mahdollistetaan myös proteiiniin imeytyminen tasaisesti, kun ihmisruumis nyt ei kykene mahdottomia määriä protua kerralla käyttämään hyödykseen

Isompi ateria imeytyy hitaammin, eli käytännössä tuskin tulee mitään eroa, syökö 3 vai 6 kertaa päivässä. Itse syön dieetillä 3-4 kertaa päivässä, koska liian pienistä aterioista ei tule kuin vihaiseksi.

Noh kukin tavallaan, itse havainnut että näläntunne harvemmassa jos syö useammin. Hampaille varmasti parempi tuo 3-4 krt. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tahvo Tohveli sanoi:
Itse syön dieetillä 3-4 kertaa päivässä, koska liian pienistä aterioista ei tule kuin vihaiseksi.

Just näin :D. Nyt kun vetelen offilla niin syön melkein nakutettu kolmen tunnin välein, kun saa kuitenkin masun täyteen. Sen sijaan dieetillä yhdistin usein iltapäivän ateriat yhdeksi, että sai edes joskus syödä kylläiseksi (tietenkin paljon vihanneksia mukana). Sitäpaitsi se yksi syömäaika oli niin epäsopiva, kun usein oltiin lasten kanssa ulkona tms. Eli esimerkiksi jos suunnittelin syöväni 7 - 10 - 13 - 16 - 19 niin käytännössä meni 7 - 10 -
13/14 - 18/19.

Ja joskus on mukava vedättää aineenvaihduntaa esim. että jonakin päivänä syö vaikkapa 2½ tunnin välein ja sitten seuraavana 4 tunnin välein.

Näläntunne ja arvatenkin aineenvaihdunta hyytyvät jos ruokavälit ovat jatkuvasti jonkun 5 tuntia. ....Nimim. joskus entisinä aikoina 3 ateriaa päivässä :(

Back
Ylös Bottom