Cv?

Sakael sanoi:
Ainakin tällä alalla hakemuksen ja cv:n tulee olla äärettömän tylsiä, virallisia ja epäpersoonallisia.

No voihan se virallinenkin CV olla sillä tavalla persoonallinen ettei kirjoiteta kaikkea samalla tavalla muottiin kuin kaikki muut 300 työpaikan hakijaa. Näin minä ainakin ymmärsin kurssilla saadut ohjeet.

Toki on helppoa tehdä CV tyyliin "mä löysin netistä valmiin pohjan vöördille ja copy-pasteenpa vaan siihen nuo omat jutut". Jos se toimii ja jos sillä saa töitä niin mikä ettei.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sakael sanoi:
Riippuu varmaan paljon siitä, millaista työpaikkaa hakee. Itse olen lakialalla ja kuvailemasi cv lentäisi roskiin laajassa kaaressa. Ainakin tällä alalla hakemuksen ja cn:n tulee olla äärettömän tylsiä, virallisia ja epäpersoonallisia.
Persoonallisen siitä saa kun tulostaa hakemuksen ja ansioluettelon hyvälle (=paksulle) paperille. Erottuu käteen otettaessa positiivisesti.

Muuten rakenne selkeäksi ja personoi työkokemuksen hakemaansa paikkaa varten. Varsinkin työkokemuksen työkuvaukset kustomoituna jokaista paikkaa varten.

Niin, tuskinpa "persoonallinen ulkoasu" korvaa sitä mitä siinä CV:ssä on historiikkina listattu. Paras tapa tehdä hyvä CV on hankkia hyvä henkilökohtainen historia. Harrastuksista sun muista kannattaa maininta laittaa lähinnä silloin kun siitä voi olennaisesti olla hyötyä kyseisessä ammatissa tms.

Noi yliopistojen järjestämät CV kuntoon- kurssit on kyllä ihan jostain. Ainakin TKK:lla just väännetään jostain persoonallisuudesta ja muusta roskasta. Pyritään siis tekemään joku geneerinen CV jota pitäisi heitellä ympäriinsä joka suuntaan.

Toi 2 sivua on muuten akateemisella puolella todella lyhyt pituus. Riittää, että on ollut mukana työstämässä esitelmiä johonkin konferanssiin (niitä kertyy helposti paljon), niin alkaa "julkaisujen" määrä johon on saanut nimensä jo olemaan aika pitkä... Ainakin monessa labrassa niitä työstää aika iso joukko ja sitten yksi jannu lähtee pitämään sitä esitelmää. Aika pienestäkin osallistumisesta voi saada nimensä tekijöiden joukkoon ja kaikki tuollaiset pitää toki aina listata omaan CV:hen. :)

naksu sanoi:
Toi 2 sivua on muuten akateemisella puolella todella lyhyt pituus. Riittää, että on ollut mukana työstämässä esitelmiä johonkin konferanssiin (niitä kertyy helposti paljon), niin alkaa "julkaisujen" määrä johon on saanut nimensä jo olemaan aika pitkä... Ainakin monessa labrassa niitä työstää aika iso joukko ja sitten yksi jannu lähtee pitämään sitä esitelmää. Aika pienestäkin osallistumisesta voi saada nimensä tekijöiden joukkoon ja kaikki tuollaiset pitää toki aina listata omaan CV:hen. :)

Tarkoituksena on listata merkittävimmät saavutuksensa. Kaikkea ei pidä listata. Napakkuus on hyve.

naksu sanoi:
Aika pienestäkin osallistumisesta voi saada nimensä tekijöiden joukkoon ja kaikki tuollaiset pitää toki aina listata omaan CV:hen. :)

Silloin kun noita tulee paljon ns. "samaa kamaa" kannattaa tehdä siten että itse CV:ssä on maininta "x kpl nnn-julkaisuja, tarkka listaus oheisessa liitteessä", eli siis CV:hen voi myös tehdä liitteen jossa erikseen lueteltu ne "viisikymmentä julkaisuani".

Tai laittaa listan suoraan työhakemuksen, eikä CV:n liitteeksi. Työhakemuksessa voi mainita olleensa mukana useissa projekteissa, joista julkaisuluettelo liitteenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom