Hauskaa seurata tätä kauheeta vääntöä jostain lajista, jota osat ei ole kokeilleet ja sitten näitten alle kymmenen postin käyttäjien puolustuslinjat :D
Ei CF ole autuaaksi tekevä, varsinkaan jos hapotetaan 5kertaa viikossa. Toisaalta ei Bodauskaan ole autuaaksitekevä jos ei ole mitään hajua mitä tekee. Crossfit saleissa yleensä WOD:t on ohjattuja (ja painotus pitäisi olla oikeissa tekniikoissa) ja näin auttaen uusia henkilöitä urheilemaan. Kuntosaliharjoittelussa mennään yleensä oman kantapäänkautta oikeisiin asioihin (toisaalta RHP:t ei edusta sitä). Molemmissa löytyy käveleviä mainosihmisiä, jotka on kuin suoraan revitty uusimmista Roguen tai Gaspin kuvastoista, vaikka tulokset/saavutukset/tekeminen ei ole samalla tasaolla.
Itsehän siirryin "bodauksesta" (10vuotta) CF:ää tekemään vuosi sitten, suuri epäilys oli kyllä siitä onko se oma juttu. Olihan se hienoa, tai ei oikeastaan, 125kg painoa vetää leukoja (en kippaa, vieläkään) tai burpeita.. tai ilmakyykkyjä. Kamala olo tulee vieläkin kun ajattelee. Mutta olen tykännyt, iso asia on osaavat ohjaajat ja toinen on se kilpailuhenki mikä tulee välillä, kun jonkun kaverin kanssa painetaan rintarinnan toistoja ja kumpikaan ei halua hävitä

Yläfemmat treenin jälkeen ja pienet henkselinpaukuttelut siihen päälle. Itse tykkään.
Treenijakoa olen itse pitänyt eri malleilla, 3treeniä-1tauko tai 2treeniä-1tauko tyylillä. Välillä vedetty kroppa tukkoon 5treeniä putkeen tyylillä (kaikki hapotuksia, ei hyvä). On tullut vedettyä maastavetoa maksimeilla ja pidempiä sarjoja, paras taitaa olla 15x150kg putkeen. On kyykätty isoja rautoja ja pienempiä. olen oppinut tempauksen ja muut liikkeet. Siltin välillä tekee mieli mennä vaan puntille vääntään hauiskääntöä keskitysti

Itse huomannut että aerobinen kunto on kasvanut ja palautuminen nopeutunut, hyviä juttuja ihan normaalissa elämässä. Läskiäkin on lähtenyt jonkinverran, ei suoraan kyllä CF:n takia, vaan omien juttujen takia.
Sitten kun välillä heittää salilla, että pitäis varmaan vetää kuukausi boditreeniä, alkaa nää uskovaiset pyörittään silmiä ja paasaamaan :D hauskaa :D Kyllä urheilun tarvitsee olla monipuolista, ei bodaritkaan tee samalla ohjelmalla kokoajan treeniä, vaan sitä lihasärsykettä haetaan liikkeitä vaihtelemalla ja/tai toistojen/vastusten määrää muuttamalla. Kun nyt sitten saisi sen inspiraation mennä taas vääntään sitä haukkaa salille, niin tarvii ottaa vanhat tulokset mukaan ja katsoa, miten on muuttunut, vai onko muuttunut ollenkaan. Se on ainakin varma että kroppa olisi sekaisin