Cooperin nopea parannus

Siskooflikka on harrastanut juoksua reilun vuoden. Kehuskeli sitten cooperin tuloksellaan. Pakkohan sitä oli vähän uhota. Sanoin, että kyllä mäkin nyt 2000 vedän, ihan milloin vaan. Jos en pääse kahta tonnia, niin liityn vihreisiin ja menen tanssikurssille :LOL:

Taustaa:

Oon 44v sopivasti lihava 105kg ukkeli joka inhoaa kaikkea aerobista yli kaiken. En vaan tykkää. Ihan hanurista kaikki tommonen. Oon juossut viimeksi armeijassa n.26v sitten... Siellä muistaakseni eka testi 2400 ja viimeinen n. 2700m

Suoritus:

Instaan live päälle, että sisko ja muut näkivät, etten huijaa.
Mamma fillarilla mukaan. Sillä on semmonen älykello. Näyttää matkan tosi tarkkaan. Laskin, että minuutissa pitäisi päästä 200m, että 2000 ylittyisi. Naaras polki tosiaan fiugella perässä ja huuteli väliaikoja ja -matkoja. Hyödynsin myös katuvalotolppia silleen, että niiden väli on noin 50m, joten niistä sai suuntaa. Kilometrin verran meni juosten, sit piti välillä kävellä tolpanväli ja juosta kaksi. Yritin lopussa vielä ottaa loppukirin, mutta jalat eivät vastanneet käskyyn. Vaikka miten yritti, niin mitään ei tapahtunut, ihan hyytelöä koivet. Kunto loppui jo tonnin kohdalla, mutta paikkasin tilannetta sisulla. Sitä multa löytyy. Se on mun vahvuus.

Lopputulos:
2040m. Tavoite saavutettu. 60m lisää ja olisin päässyt taulukon mukaan jopa hyvään. Nyt tämä tulos tarkoitti keskinkertaista, ja sen alueen yläpäätä. Oon aika ankara itelleni ja itseruoskintaa tulee harrastettua. Nyt olin armeliaampi. Oon luullut, että oon ihan rapakunnossa, mutta en näköjään ollutkaan ja hyvä näin. Ei tuolla kehumaan pääse, mutta olen ihan tyytyväinen.

Ikä ja ikääntyminen on armotonta. Sen osoittavat taulukot.

Juoksusta löytyy myös Instalive, voi ettiä mun instasta. En viitsi sitä tähän linkata. Lihava rautakanki puuskuttaa menemään, eihän sellaista jaksa kukaan kattoa.

Liitteet

• IMG_20200528_175536.jpg
    IMG_20200528_175536.jpg
    137 KB · Katsottu: 364
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuinka usein sun mielestä kannattais cooperia testata?

EDIT: jos nyt aloittaisin keskimäärin 400m 2min ja pääsisin 400m 90sek niin varmaan menis jo cooper paljon paremmin

Sitten kun vedon keskiarvoissa näkyy selvää parannusta. Cooperin voi ajatella "kilpailuna" ja jatkuva kilpailu maksimitasolla vaatii oman palautumisensa. Kyllä minä pitäisin sellaista 12vko minimi aikana missä ehtii selvää kehittymistä tapahtumaan.

Kun minun 6x400m keskiarvo oli 1:32 niin sillä juostiin 1500m aikaan 5:46, cooper oli 2800m luokkaa ja puolimaraton 2:10. Painoa oli 107kg. 2min keskiarvosta 30sek leikkaaminen ei ole muutaman viikon homma, mutta puolessa vuodessa voi jo kehittyä melkoisesti kun juoksu on säännöllistä 1-3krt viikossa tapahtuvaa. Tärkeintä on olla juoksematta jalkoja alta. Jos sattuu, niin silloin pidetään taukoa juoksemisesta. Jos penikat, pohkeet, akillesjänne tms. tulehtuu niin tauko on sen verran pitkä että saat aloittaa koko projektin alusta.

Siis: painoa 115, cooperista alle 1800, viisi kovaa lajitreeniä (vapari ja thaikku), yksi punttitreeni ja siihen päälle pari pk-lenkkiä ja vetoja.

Mikä voisikaan mennä pieleen?

Siis: painoa 115, cooperista alle 1800, viisi kovaa lajitreeniä (vapari ja thaikku), yksi punttitreeni ja siihen päälle pari pk-lenkkiä ja vetoja.

Mikä voisikaan mennä pieleen?
mulla cooperiin nähden hyvä kunto painissa ja nyrkkeilyssä. en oo vielä lenkkeilyä aloittanut muutakuin kerran viikossa lisään määrää progressiivisesti. toi treenimäärä ois vasta parin kuukauden päästä kun kroppa tottuu

mulla cooperiin nähden hyvä kunto painissa ja nyrkkeilyssä. en oo vielä lenkkeilyä aloittanut muutakuin kerran viikossa lisään määrää progressiivisesti. toi treenimäärä ois vasta parin kuukauden päästä kun kroppa tottuu

Tuolla hapenottokyvyllä sulla on jatkuvasti treeneissä sykkeet korkealla ja näin ollen ne ovat raskaita. Joillain osa-alueilla varmasti voit työskennellä tehokkaammin kun siihen olet jo vähän tottunut. Mutta tuolla kunnolla vähempi on todennäköisesti parempi.

Hola. Teinpä paluun tänne pakkotoistoon pitkän tauon jälkeen.

Vedin armeijassa 8 vuotta sitten cooperissa 2970m ja se 30 metrin vaje on jäänyt kaivelemaan.
Omat statsit nyt: 181cm, 80kg, 27v, mies.
Peruskuntoani olen pitänyt yllä lenkeillä (kerta viikkoon n. 6km/30min), kuntosalilla/kahvakuulatreeneillä, thainyrkkeilemällä ja tenniksellä (kutakin kerran viikossa n. 1-1,5 h).

Nyt tänään uskaltauduin vihdoinurheilukentälle juoksuaikeissa. Ja tottakai sattui olemaan vielä aika liki hellepäivä, mutta siitä huolimatta päätin yrittää.
Emäntä kellotti kierroksia, kun lähdin kipittämään. Kuuden kierroksen jälkeen oltiin edelleen 3200 m vauhdissa, mutta sitten kroppa sippasi ja melkein lähti taju. Juoksu jäi kesken.
2600m kymmeneen minuuttiin jäi tulokseksi.

Koitanpa tämän viestiketjun neuvojen mukaan treenailla ja uusintayritys 3000 metrin rikkomiselle loppukesästä ja mieluusti vähän viileämmällä kelillä. Kuulette musta vielä!

-G

Hola. Teinpä paluun tänne pakkotoistoon pitkän tauon jälkeen.

Vedin armeijassa 8 vuotta sitten cooperissa 2970m ja se 30 metrin vaje on jäänyt kaivelemaan.
Omat statsit nyt: 181cm, 80kg, 27v, mies.
Peruskuntoani olen pitänyt yllä lenkeillä (kerta viikkoon n. 6km/30min), kuntosalilla/kahvakuulatreeneillä, thainyrkkeilemällä ja tenniksellä (kutakin kerran viikossa n. 1-1,5 h).

Nyt tänään uskaltauduin vihdoinurheilukentälle juoksuaikeissa. Ja tottakai sattui olemaan vielä aika liki hellepäivä, mutta siitä huolimatta päätin yrittää.
Emäntä kellotti kierroksia, kun lähdin kipittämään. Kuuden kierroksen jälkeen oltiin edelleen 3200 m vauhdissa, mutta sitten kroppa sippasi ja melkein lähti taju. Juoksu jäi kesken.
2600m kymmeneen minuuttiin jäi tulokseksi.

Koitanpa tämän viestiketjun neuvojen mukaan treenailla ja uusintayritys 3000 metrin rikkomiselle loppukesästä ja mieluusti vähän viileämmällä kelillä. Kuulette musta vielä!

-G
Unohtui päivittää viime yrityksen jälkeen, mutta 2985m jäi vuoden 2020 ennätykseksi. Uusi yritys tänä kesänä. Kyllä se 3 kiloa sieltä vielä irtoaa...

Tänään lähti taas juoksut rullaamaan parin kuukauden tauon jälkeen. Tavoitteena hilata kunto lähelle 3000m juhannuksen tienoille. Nyt menis kylmiltään varmaan 2400-2500.

Tässä Markku Tikan youtube haasteohjelmalla ja ~20kg dieetillä saavutettu tulos.
Heinäkuun alku 2020: 2100m
Lokakuun alku 2020: 2800m
Maaliskuun alku 2021: 3000m, eli eilen tavoite täyteen. :)

Toki olen tällä hetkellä Markun valmennuksessa, mutta juoksujen osalta aika samaan tyyliin mennään kuten ennenkin. Prioriteetti on ollut puntit ensin ja juoksut menevät omalla painollaan, joskus hyvin ja ainakin näin talviaikaan vaikeammin.

Tässä Markku Tikan youtube haasteohjelmalla ja ~20kg dieetillä saavutettu tulos.
Heinäkuun alku 2020: 2100m
Lokakuun alku 2020: 2800m
Maaliskuun alku 2021: 3000m, eli eilen tavoite täyteen. :)

Toki olen tällä hetkellä Markun valmennuksessa, mutta juoksujen osalta aika samaan tyyliin mennään kuten ennenkin. Prioriteetti on ollut puntit ensin ja juoksut menevät omalla painollaan, joskus hyvin ja ainakin näin talviaikaan vaikeammin.
Hieno suoritus! Paljonko oli oma paino kolmen tonnin juoksussa?

Minulla on tavoitepaino 80 tai hieman sen alle testin aikana. Nyt keikutaan 85 kg hujakoilla. Pidän kolme punttia viikossa mukana 2+1 jakoisella juoksutreenien ohessa ja tuo @Markku Tikka ohjelma ei mielestäni istu omaan suunnitelmaani ihan sellaisenaan vaikka silläkin tulisi takuuvarmasti tulosta.

Oma paino eilen luokkaa 72kg ja tuossa 2800m kunnossa tais olla 82kg.

En itsekkään mene kiveen kirjoitetusti ohjelman mukaan, vaan tulee treeniviikon pituus on luokkaa 8-9pv. Siinä ajassa menee 2-jakoinen puntti 4krt ja 2krt juoksut. Ikää 38v, niin tuo menee oman palautumiskapasiteetin rajoilla.

Oma paino eilen luokkaa 72kg ja tuossa 2800m kunnossa tais olla 82kg.

En itsekkään mene kiveen kirjoitetusti ohjelman mukaan, vaan tulee treeniviikon pituus on luokkaa 8-9pv. Siinä ajassa menee 2-jakoinen puntti 4krt ja 2krt juoksut. Ikää 38v, niin tuo menee oman palautumiskapasiteetin rajoilla.
No me ollaan ihan samassa veneessä iänkin puolesta. Ihan noin kevyeksi en meinaa vedättää. Minulla menee reenipäivät sillain että

1. intervallit
2. yläkroppa (+ jalat kevyesti)
3. lyhyehkö pk lenkki
4. jalat (+yläkroppa kevyesti)
5. vk lenkki
6. koko kroppa
7. lepo

Ja tuntemusten mukaan lepopäiviä väliin ripotellen eli palautumista kuunnellen.

Koittakaa huvikseen tehdä wim hof harjotus ennen sen ennätyksen koittamista.Mulla se ainakin helpotti sen pahoinvoinnin sietämistä.
Onko sillä vain yksi harjoitus vai tarkoitatko jotain tiettyä? Tulee säännöllisesti juostua pitkiä vetoja niin voisihan sitä tehdä yhden miehen kokeen. Tuskin tässä kylmää suihkua nyt tarkoitettiin kuitenkaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom