Cooper

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 COOPER – KYLMÄTOTUUS KUNTOUDEN TASOSTA 💥

Meta description: ChatGPT said: 💥 COOPER – KYLMÄTOTUUS KUNTOUDEN TASOSTA 💥 Legendaarinen 12 minuutin testi, joka paljastaa hapenoton, peruskunnon ja mentaalisen...

Lenkillä käyny millon kerenny, vituttanu ku nykyää kerenny koskaa käymään ku jäkisreenejä viikolla, pelejä vkloppusin ja salilla pitää keretä rampata. Ja kerran viikossa vielä sulkapallo vuoroki. Mut tossa n. kk sitte juoksin 3270 melko paskassa säässä, paska tulos sinäsä et tavote oli vähintää 3400, sen verran juossu kesällä...:wall:

Tarkistin juuri urheiluseurani tilastoista; olen juossut cooperin huhtikuussa -00 ollessani 12-vuotias. Matkaa kertyi tuolloin 2850 metriä. Sen jälkeen olen kyllä juossut 3km:n metrin testijuoksuja alle 12 minuuttiin, mikä siis tarkoittaisi että 3000 menisi cooperissakin rikki.. Täytyypä keväällä juosta taas cooper ja tulla sitten ilmoittelemaan tulos:)

2200 meni joskus abaut 3 vuotta sitten. Nyt varmaan ei mene edes sitäkään, johtuen vähästä aerobisesta ja lihasmassaan tähtäämisestä.

Tänä syksynä kokeilin ja ei tullu ku vaivaiset 2400m, mutta syynä oli pottuvarpaani joka oli VUODEN tulehtuneena :D

Puoli vuotta sitten intin lopputestissä 2910m.. Salibandya pelannu yläasteelta lähtien mut nyt ollu yli vuoden tauko intin takia! Hajanaista salitreeniä muutamia vuosia,tosissaa viimeset 6kk :D

Ennen inttiä en ollu pitkään aikaan juossu cooperia.Alokasaikana heinäkuussa meni 3020m ulkoradalla ja auk2:lla 3250m sisäradalla.Kestävyyttä tulee lähinnä harjoteltua ja eka maraton edessä 26.5.07

Lukion ekalla meni liiksatunnilla coopperissa 2940metrii. Nyt menis varmaan likemmäs 3200metrii, kun on tullu keskityttyä tohon kestävyyspuolen parantamiseen,voiman sijasta:whip: .
Soutuharjoitukset 4xviikossa ja uintia välipäivinä. Heti, kun on latuja kunnossa otan sukset esiin ja lähen lykkimään ton uimisen sijasta:thumbs: .

varmaankin reilut 3000. empä oo kummosemmin reenaillu. lätkää pelasin kolme vuotta sitten

Tavoitteena huhtikuussa juosta 3000m/sen yli. Viime elokuussa kun viimeksi koitin niin 2750m. Viimeiset 2kk tullut keskityttyä tuohon vauhtikestävyyteen vetämällä vetoja (esim. loivaan 200 metriä pitkään ylämäkeen)

Näitä cooper threadeja taitaa tällä puolella olla yhtä paljon, kun treeni puolella on penkki threadeja (olen kyllä vilkaissut vanhojakin threadeja, mutta olo oli silti avuton = ).

Tavoitteena olisi käydä nykäisemässä pelastuslaitoksen testit, enemmän tai vähemmän tosissaan. Tämän hetken cooperi on tuossa 2700-2800 välillä, mitään säännöllistä aerobista urheilua ei tule tällä hetkellä harrastettua joten sen puoleen treeniohjelmia voi aika vapaasti ehdottaa. En myöskään ole juossut kyseistä testiä usein joten senkin opettelemalla varmaan saa jo jonkin metrin lisää... Aamupaino on tällä hetkellä about 90kg pituuden ollessa keskellä yötä n. 180cm ;-) Fyysiset testit eivät pitäisi olla mikään ongelma joten niihin en oikeastaan apua kaipaile, vaan juurikin cooperiin ja muutamaan muuhun urpoon kysymykseen. Cooperista täydet pisteet irtoaa 3100m, mutta olen tyytyväinen jo jos saan 3 tonnia rikki.

-Mulla on paskat kengät juoksua ajatellen. Missä saisi asiantuntevaa palvelua pääkaupunki seudulla ?

-Ajattelin vähentään puntin 2 kertaa viikkoon (tai sitten kuntopiiriä) kannattaako puntin jälkeen ottaa intervalleja/vauhtileikittelyjä päälle ?

-Edelliseen liittyen kannattaako vaihtaa salille missä on kunnollinen juoksumatto, omalta salilta löytyy tällä hetkellä hyvät kuntopyörät ja soutulaitteet ?

OT, jos on Cooper threadeja ennestään, miks piti perustaa uus?

Siks et joppe89 pääsis pätemään :jahas: . En usko toistaiseksi omaavani tarpeeksi hyvää tietotaitoa kasata oikeasti hyvää ja kehittävää ohjelmaa tuolta kaiken paskan joukosta. Ja onhan mulla tossa muutama muukin kyssäri...

Jos täällä on muuten "pro"-tason kavereita ketkä ei huvikseen (ilmaiseksi) viitsi ohjelmaa ruveta vääntämään niin voisin pennosistani kerätä jonkun kolehdin ja heittää muutaman kympin tillilesi. Yhteystietoja voi heittää tähän threadiin niin otan yhteyttä.

Jotain +tietoa. Oon päivät duunissa joten treenit 2-3 päiväs on aika vaikea toteuttaa. Ihan lähellä ei ole mitään juoksurataa, mutta voinhan sinne ainakin kerran viikossa raahata perseeni tekemään esim. vähän tiukemman intervalli treenin. Pari paskaa pururataa löytyy aika läheltä. Ainakin Pertti 123:sella tuntuis olevan jotain tietoa tossun eteenpäin laittamisesta, autappa miestä mäessä/mäissä ;-)

Näitä cooper threadeja taitaa tällä puolella olla yhtä paljon, kun treeni puolella on penkki threadeja (olen kyllä vilkaissut vanhojakin threadeja, mutta olo oli silti avuton = ).

Tavoitteena olisi käydä nykäisemässä pelastuslaitoksen testit, enemmän tai vähemmän tosissaan. Tämän hetken cooperi on tuossa 2700-2800 välillä, mitään säännöllistä aerobista urheilua ei tule tällä hetkellä harrastettua joten sen puoleen treeniohjelmia voi aika vapaasti ehdottaa. En myöskään ole juossut kyseistä testiä usein joten senkin opettelemalla varmaan saa jo jonkin metrin lisää... Aamupaino on tällä hetkellä about 90kg pituuden ollessa keskellä yötä n. 180cm ;-) Fyysiset testit eivät pitäisi olla mikään ongelma joten niihin en oikeastaan apua kaipaile, vaan juurikin cooperiin ja muutamaan muuhun urpoon kysymykseen. Cooperista täydet pisteet irtoaa 3100m, mutta olen tyytyväinen jo jos saan 3 tonnia rikki.

-Mulla on paskat kengät juoksua ajatellen. Missä saisi asiantuntevaa palvelua pääkaupunki seudulla ?

-Ajattelin vähentään puntin 2 kertaa viikkoon (tai sitten kuntopiiriä) kannattaako puntin jälkeen ottaa intervalleja/vauhtileikittelyjä päälle ?

-Edelliseen liittyen kannattaako vaihtaa salille missä on kunnollinen juoksumatto, omalta salilta löytyy tällä hetkellä hyvät kuntopyörät ja soutulaitteet ?

Vedät treenin jälkeen n. 5km lenkin. Ja teitty muinakin päivinä, ainakin se 4 kertaa viikossa kannattaa vetää se lenkki. Ja tietty hommaat kunnon kengät, jostain urheiluliikkeestä, esim kesportista. Toi juoksumatolla juokseminen ei oo välttämättä niin tärkeetä jos vedät sen lenkin treenin jälkeen.

Back
Ylös Bottom