Cooper

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon 16 vuotias poika, joka tavoitteleee 3400 coopperis. Noin puolisen vuotta sitte meni 3170. Minkäköhänlainen salitreeni sopisi kun samaan aikaan haluaisin kasvattaaa ylävartaloa talven hiihtokisoja varten. Ja minkäköhänlaisia lisäravinteita kannattais syödä, että sais mahdollisimman nopeasti tulosta aikaan?

Oon 16 vuotias poika, joka tavoitteleee 3400 coopperis. Noin puolisen vuotta sitte meni 3170. Minkäköhänlainen salitreeni sopisi kun samaan aikaan haluaisin kasvattaaa ylävartaloa talven hiihtokisoja varten. Ja minkäköhänlaisia lisäravinteita kannattais syödä, että sais mahdollisimman nopeasti tulosta aikaan?

Ota vaikka arskan G6 ja ota pari kolme lenkkiä viikossa salitreenin päälle mutta kuitenkin mieluiten eri päivinä. Kai noissa hiihtotouhuissa jaloissakin sais puhtia olla:D
Lisäravinteina protskua, monivitskut ja omegat. Ja kunnon ruokaa reippaasti.

Itse tekisin penkillenousua vuoroin vasen ja oikea jalka. Tuota välillä teräviä muutaman toiston sarjoja ja välillä useampi minuutti kerrallaan eli useita kymmeniä nousuja (jopa satoja) keskittyen vartalon jämäkkään pitoon eli lantio ei saa lössähtää suorituksen aikana. Takareisille myös kannattais tehä koukistuksia jossain koneessa. Tavallista takakyykkyä en lähtisi tosissaan reenaamaan, kun tuppaa herkästi nostamaan kehon painoa aika rajulla vauhdilla.

Ylävartalolle ranskalainen punnerrus ylätaljassa isolla painolla pitkähköä sarjaa käyttäen vatsalihaksia apuna eli vauhtia otetaan liikkeeseen normaalia ylempää. Kapeaa penkkipunnerrusta/etunojapunnerrusta kapealla otteella myös. Yläselälle myös omia liikkeitä eli ylhäältä päin jotain vetoja sekä myös vaakasuuntaisia vetoja. Vatsoille rutistuksia ja vaikkapa koneessa jotain vatsaliikettä. Keskikropalle ja lapaluun lihaksille myös paljon lankkupitoja ja sivuttaispitoja kyljellään.

Koko kropalle rinnallevetoa jotain vitosen sarjoja. Jos rinulin tekniikka liian vaikea, niin tekee korkeana vetona.

Hiihtäjät tuntuu reenaavan nykyään aika laajalla skaalalla voimaa. Ehkä tuollaiset bodaajan tyypilliset toistoalueet on vähäisiä (~10...15 toiston hapottavat lyhyellä palautuksella olevat sarjat). Eli reenataan mieluummin joko räjähtävää/ maksimivoimaa tai toisaalta kestovoimaa kuntopiirityyppisesti kiertoharjoitteluna. Tuolla kai pyritään siihen, että lihasmassa ei kasvaisi liiaksi.

Back
Ylös Bottom