Coca-Cola

Yleensä juon Lightia jos limua on pakko saada. Senkin juontia yritän kylläkin vähentää, juuri sen sisältämien lisäaineiden ja hiilihapon takia. Vesi on miesten juoma. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
neutraali sanoi:
edit
Maidossa kuitenkin hiukka paremmat ravinto arvot ;), mutta harvahan sitä jano juomana käyttää paitsi minä :D , maito tai vesi :thumbs:

Jep näin on, itse joisin enemmänkin maitoa mutta kun se piru menee pilalle niin nopeasti. Cokista voi säilöä kaapissa vaikka 6kk. Tosin eipä minulla niin hirveästi limpparia kulu, ehkä 1,5l viikossa?

No nyt kävi sitten kirjoituksen alottaja ostamassa Light-colaa, kyllähän sitä nyt juo mutta alkuperäinen on vaan niin... :kuola: Toivottavasti tuo kokiksen poisjättäminen poistaa ylimääräiset tosta vatsan kohalta että tulisi edes jotain sieltä näkyviin...

BooosteR sanoi:
No nyt kävi sitten kirjoituksen alottaja ostamassa Light-colaa, kyllähän sitä nyt juo mutta alkuperäinen on vaan niin... :kuola: Toivottavasti tuo kokiksen poisjättäminen poistaa ylimääräiset tosta vatsan kohalta että tulisi edes jotain sieltä näkyviin...

Kohta se light maistuu paremmalta ku tavallinen.

Oon jostain kuullut/lukenut/tms. että kolan hiilihappo ja happamuus kantavat ahkerasti kortensa kekoon reikien tekemisessä. Eli ei ainoastaan se sokeri.

Asenteella: vettä janoon, kivennäisvettä pyhäruoan kanssa. Dissaan entisenä limpparinlatkijana todella vahvasti colaa yms. kalliita hampaidentuhoajia. Kumma kyllä, motivaation ollessa kohdallaan ei noita edes tee mieli. Lighti-cola maistuu mielestäni lähinnä makeutetulle yskänlääkkeelle.

Noh, mulla on kyllä muutkin kieltäymykset onnistuneet aina hyvin, tupakki aikoinaan totaalisesti, sokeri sokerina lähes totaalisesti, alkoholi 95 %:sesti, piilorasvat hyvin...

Ainoa pahe mitä en ole kauheasti vähentänyt on tuo kahvi.

elasto sanoi:
Mutta eikös noita kaloreita tulis saada just päivän mittaan tarpeeks, että kasvaa isoksi ja vahvaksi? Vai olenko ymmärtänyt tän bodauksen ihan väärin? :david: Jos joidenkin tarvitsee ottaa esim. rypsiöljyä päivän kalorimäärän turvaamiseksi, niin miksi ei limpparia?

Kyllähän sillä on vähän väliä mitä sinne koneeseen tankkaa. Allekirjoittaneelle ainakin liika sokeri pilaa treenin ja päivä menee muutenkin perseelleen.

Ei tarvii katsoo kun meikäläistä hetki ja näkee mitä se limppari on tehnyt.Hyvä että minnekään kehtaa mennä kun on niin sika kunnossa.

Pepsi Max

Pepsi maxia tulee juotua 1-2 L päivässä ja hyvää on. :rock: eikä tarvi huolehtia hampaista tai kaloreista.

ehkä 20v päästä sitten kasvaa 3-korva mut ei ainakaan nyt tunnu missään ne lisäaineet

Niin eiköhän ne lightitkin ole ihan riittävän epäterveellisiä... Helppo tietty sanoo kun ei ole mitään fixaatiota noihin. Frendi joi koko nuoruutensa ja taitaa juoda edelleen 3-4,5 litraa limua päivässä niin sillä alko jo 20v putoilee keksit suusta... Ja noi kiille hommat riippuu ihan henkilöstä. Mulla on huono kiille vaikka juon lähinnä maitoo ja vettä.

Jos jotain limua lipitän niin kyllä se on sitten lighteja. En muutenkaan juo limuja paljon, ehkä kerran kahdessa viikossa.

Joo kokista menee... Aina kun on tarjolla kotona tai sitten kun on pari euroa taskussa. Pitäisi yrittää rajoittaa vähän mutta kun... :kuola: kaikki muut tuollaiset, esim roskaruoan ja karkit pystyy kyllä helposti jättämään pois. Olen alkanut itsekin huomaamaan vaikutukset hampaisiin ja mahan happotasapainoon... pitäisi saada joku hyvä korvike, mutta tuntuu että kokiksesta on luovuttava vaikkei korviketta saisikaan. On tullut joskus pahimpina aikoina juotua kokista joka aterialla ruokajuomaksi ja aterioiden välissäkin tosi paljon. :nolo: sori vaan jos oon vähä :david: mutta en mä vielä voi siitä kokonaan luopua... siis "aidosta" kokiksesta.

Hyvää limpparinkorviketta on vissy maustettuna pikku tilkalla jotain fun lightia, makuja löytyy pilvin pimein ja mehua ei tosiaan tarvi kuin teelusikallisen lasilliseen jos sitäkään.

Mites muuten noi fun lightit hampaiden kannalta? Onko ne yhtä syövyttävää kamaa?

Vinyylipommi sanoi:
Asenteella: vettä janoon, kivennäisvettä pyhäruoan kanssa. Dissaan entisenä limpparinlatkijana todella vahvasti colaa yms. kalliita hampaidentuhoajia. Kumma kyllä, motivaation ollessa kohdallaan ei noita edes tee mieli. Lighti-cola maistuu mielestäni lähinnä makeutetulle yskänlääkkeelle.

Noh, mulla on kyllä muutkin kieltäymykset onnistuneet aina hyvin, tupakki aikoinaan totaalisesti, sokeri sokerina lähes totaalisesti, alkoholi 95 %:sesti, piilorasvat hyvin...

Ainoa pahe mitä en ole kauheasti vähentänyt on tuo kahvi.

Sullon mun luanto! Ja ikä!

Lasillinen kokista parinviikonvälein riittää, on kyllä silloin tällöin hyvää. Laittikaman Aspartaamia en suuhuni tai roppaani halua, vittumaisen esiinpistävä maku.

PMLats sanoi:
Hyvää limpparinkorviketta on vissy maustettuna pikku tilkalla jotain fun lightia

Pitäisi varmaan sitten kokeilla... on joskus pikkukersana tullu sotkettua jotain saman tapaista, mutta ei tainnut olla fun lightia... jotain sekamehua. Noissa Fun lighteissa on luullakseni aromit ihan ok? En muista että olisin joskus maistanut. Mikä on parhaan makuista fun lightia?

PMLats sanoi:
Mites muuten noi fun lightit hampaiden kannalta? Onko ne yhtä syövyttävää kamaa?

Ihan mutuilemalla sanoisin että ei ole. Ja syynä just toi lähes olematon määrä mitä sitä tarvitaan makua antamaan. Korjatkaa jos menee kovaa metsään...

vadelma on hyvää. ei kai Tuuba-A aio poistua coca-colan seurakunnasta? :D
kyllä mäki joskus join cocista jonku verran, mutta jätin kokonaan pois. nyt kun juo lasillisen nii alkaa mahassa kiertää. :hyper:

Jaa-a... Ehkä joskus viikonloppusin tulee jotakin limua nautittua kokonaisia pulloja. Useimmiten toverilta otetaan huikka tai toinen eikä sen enempää.
Enemmän tulee nautittua jääteetä. Sitä Euroshopperin loistavaa jääteetä mikä ei ole hinnalla pilattu, koska 1.5L / 1e. Ei siis paha.

PMLats sanoi:
Hyvää limpparinkorviketta on vissy maustettuna pikku tilkalla jotain fun lightia, makuja löytyy pilvin pimein ja mehua ei tosiaan tarvi kuin teelusikallisen lasilliseen jos sitäkään.

Itse harrastan kanssa tota vissy fun light sekotuksia hyvää ja halpaa. Kun katsoo vielä mistä ostaa vissyn :thumbs:

Jos en nyt ihan väärin muista niin noi cola-juomat on pahimpia kaikista. Nostaa insutasoja todella paljon. Samoin noi lightit taitaa olla hampaille vielä pahempia kun noi sokeria sisältävät. Ja nimen omaan se happamuus on se, joka ne hampaat rikkoo, ei se sokeri.

Eikös bakteerit siinä bakteeripeitteessä(plakkissa) syö sitä sokeria, ja muuta sen joksin hapoks. Tästä siis nimitys happohyökkäys.

Faktaa löytys varmaan googlella paljon, jos joku vaan jaksais hakee.

Suositut

Back
Ylös Bottom