Coca-Cola

Jep nimenomaan hitaita hiilareita, koska bodauksessa halutaan enemmälti lihaksia ja nopeat hiilarit voipi mennä helposti läskiks, ja muutenki verensokeri heittelee paljon nopeitten ansiosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokis on meikäläisen ainoita paheita myöskin. Light ei kelpaa, pitää olla sokerilitkua. Eihän se hyvästä ole, mutta yritän juoda sen mitä juon treenin jälkeisellä aterialla. Tuona ajankohtana siitä kai on kaikkein vähiten haittaa ja eniten hyötyä.

Edit: Muutoin yritän juoda lähinnä kivennäisvettä. Yllättävän hyvin ajaa saman asian, kylmää ja hiilihappoista.

BooosteR sanoi:
Kuinkas huono asia toi kokiksen juominen on ruokavalion kannalta? Tuo on ainoa miinus mun ruokalistalla. Muuten on sitä perus kehosapuskaa! Pitäiskö nyt sitte antaa vielä se viimenen rutistus ja jättää sekin pois listalta...? :itku:

Se light on vaan niin pahaa... :wall:

No eikai muutama lasi Colaa tapa. Jos haluat todella optimoida ruokavaliosi, niin opettele juomaan Pepsi Maxia. Maistuu ihan ihan hyvälle ja sokereita ei siinä messissä ole. Hetken kun totuttelee niin maistuu ihan samalle kun mikä tahansa sokerilitku.

Suosittelen lämpimästi. :thumbs:

Laittikokikseen tottuu hyvin, itse en erota enää ollenkaan normaalista. Tai jos normaalia sattuu ottamaan, niin se on vaan pahaa liian makeutensa takia.

Fantalla on myös aika hyviä uusia makuja. Free nimen alla, eli sokerittomia kanssa.

Kimson sanoi:
Kannattaa ostaa Lidlistä Freewayn Cola-Lightia. Coca-Cola companyn Coke-Light on huomattavasti kalliimpaa sekä Lidlin maistuu Suklaiselta hunaja taivaalta verrattuna "aitoon".
:kuola:

Coca-Cola Companyn cola-light nyt maksaa täällä päin 1-1,25€ /1,5 litran pullo, johon sisältyy pantit, eikä onneksi maistu Suklaiselta hunajalta.

1,5 litran pullosta tavallista colaa sisältää yli 600kcal nopeina hiilihydraatteina. Vastaavasti 1,5 litraa light-versiota sisältää 3kcal. Itse en ainakaan huomaa makueroa enää olenkaan.

Mullaki tulee juotua kokista sellaset 1.5 l päivässä. Ite juon yleensä treenien jälkeen "palautusjuomana" ja tuskin se sillon pahasti lihottaa ja muutenkaan on kovin pahasta. Hampaille tietenkin vähän huonoa. Ei siitä kuitenkaan tule kuin 600 kcal. Ja ei se kokiksen sokeri nyt aivan älyttömästä eroa esim. maltodekstriinistä. Toki jonku verran huonompaa, mutta tuskinpa huomais eroa jos vaihtaisi vuodeksi malton palautusjuomassa samaan sokeriin mitä kokiksessa.

Light tietenkin on yksi vaihtoehto. Varsinkin jos meinaa lihoa helposti. Minulle on kyllä jostain syystä maku herkistynyt noiden light juomien kanssa. Joku makeutusaine maistuu aivan älyttömän voimakkaasti läpi, enkä oikein saa juotua light kolaa. Aikaisemmin en jostain syystä maistanu mitään kummallista, mutta nykyään ne lightit on alkaneet maistua ihan hirveälle

Itsellänikin oli tapana juoda melkein litran verran kolaa päivittäin, mutta painonpudotuksen helpottamiseksi luovuin siitä tavasta, mutta en mitään laittejakaan tilalle ottanut. Kyllähän niilläkin litkuilla hampaat saa pilattua ja en oikein muutenkaan ole ymmärtänyt niiden funktiota.
Yhtään ei ole enää tehnyt mieli limpparia, kun olen oppinut olemaan ilman. Olutta tosin saattaa kulua aiempaa enemmän, mutta olkoon :)

joo...juokaa vettä tai rasvatonta maitoa.noi kolat on hanurista.maksaa vitusti ja ravintoarvot päin persettä ja legot sulaa suuhun.itellä meni 1200€ hampilääkäriin,kun litkin ligt-kolaa pitkin päivää.se hiilihappokin syövyttää hampaita ja aiheuttaa ruokatorven syöpää ja muita närästyksiä...tänkertanen jeesustelu oli tässä.

:offtopic: Niistä energiajuomista sen verran että kannattaa ostaa enemmin kahvipaketti kaupasta ja tauriinipussi pakkiksen nettikaupasta niin tulee halpaa ja sokuritonta energiajuomaa

Cokis ei kyllä minään palautusjuomana toimi, kun se sisältää kofeiiniä. Treenin jälkeen kun pitäisi tankata nesteitä, niin kofeiini diureettinä vastaavasti vaan lisää nestehukkaa.

Mulla tuli pari vuotta sitten juotua reilusti Pepsi-Maxia, mutta käynti hammaslääkärillä teki stopin siihen hommaan. Oli nimittäin vuoden aikana tullut seitsemän reikää ja kaikki tuonne etuhampaiden väleihin! Limut on niin happamia juomia, että jos juot niitä pitkin päivää, niin sinulla on massiivinen happohyökkäys kokoajan suussasi. Senhän oikeastaan tunteekin, kun hörpyn jälkeen hampaat narskuu ja on aivan 'pehmeän' tuntuiset. Nyttemmin menee enemmän Novellea kun tekee mieli kuplajuomaa.

iso-erno sanoi:
joo...juokaa vettä tai rasvatonta maitoa.noi kolat on hanurista.maksaa vitusti ja ravintoarvot päin persettä ja legot sulaa suuhun.itellä meni 1200? hampilääkäriin,kun litkin ligt-kolaa pitkin päivää.se hiilihappokin syövyttää hampaita ja aiheuttaa ruokatorven syöpää ja muita närästyksiä...tänkertanen jeesustelu oli tässä.

Aivan. Kokakolan ph-arvo on jossain 2,5-3 välillä. Siinä on hiilihapon lisäksi fosforihappoa. En käsitä miten muuten ruokavalioonsa huomiota kiinnittävät henkilöt viitsivät juoda tuollaista pissaa. Sokerilitkut lisäksi lihottavat ja nostavat lihasten insuliiniresistenssiä.

Minusta ainaki light- colat parempiaku tavalliset. Pepsi maxia menee 1.5l päiväs ja taukoja en pidä. Pakko se on olla ees jotai paheita..

H0hh0h.. Hajotkaa riippuvuuteenne. :D
Itse onnistuin pääsemään koko shaissesta eroon 2vuotta sitten lopettamalla sen juomisen kokonaan ja vaihtamalla vähähiilihappoiseenkivennäisveteen.

Kyllä siitä eron huomasi heti. Jaksoi pitkin päivää paremmin kun ei ollut sokerit hypyttämässä verensokeria. Nykyisin koko litku maistuu pahalta ja närästys samalla vähentynyt. "Tarvittavat" hiilihappoporeet saa kurkulle kivennäisvedestä.

Eroon pääsee kun vain tiedostaa ettei se sokeri-lisäainelitku ole hyväksi ja pitää itsekurin kunnossa.

Hiilihappojen kannalta toi kolan vuosikausia litkiminen ei oo välttämättä hyvä juttu, jos rupee kola närästään niin viimeistään silloin se on syytä jättää pois, jatkuva happojen nousu ruokatorveen aiheuttaa pitkässä juoksussa(useiden vuosien) jopa ruokatorven syöpää. Jenkeissähän tuo limun juonti ilmeisesti(tai ainakin epäilevät että johtuis limusta) on 5kertaistanut juuri ton ruokatorven syöpäriski määrän viimeisen 30vuoden aikana, tiedän että tää on jeesustelua mutta mielestäni jo päivittäinen kolan juominen on sairasta :)

edit
Laffer sanoi:
Eli hinta on melkein sama kuin tuolla rasvattomalla maidolla.
Maidossa kuitenkin hiukka paremmat ravinto arvot ;), mutta harvahan sitä jano juomana käyttää paitsi minä :D , maito tai vesi :thumbs:

iso-erno sanoi:
joo...juokaa vettä tai rasvatonta maitoa.noi kolat on hanurista.maksaa vitusti.

Ja ei todellakaan maksa vitusti jos ei nyt satu ostamaan jostain r-kioskista niitä. Viimeksi kun ostin 2x1.5L pepsimax paketin (siis 3L) niin hintaa taisi olla 3€ pantteineen. Eli hinta on melkein sama kuin tuolla sinun rasvattomalla maidolla.

Miten ihmeessä saatte vedettyä 1,5l pullon joka päivä? Itse juon sitä sitruunapepsiä 1-2 1,5l pulloa viikossa ja luulin juovani suhkoht paljon:)

edit: Nyt tuli kauhea himo juoda kolaa:kuola:

Sukulaku sanoi:
Miten ihmeessä saatte vedettyä 1,5l pullon joka päivä? Itse juon sitä sitruunapepsiä 1-2 1,5l pulloa viikossa ja luulin juovani suhkoht paljon:)

edit: Nyt tuli kauhea himo juoda kolaa:kuola:

No se on oikeestaan jo rutiini josta ei halua ees eroon koska musta ei oo perustelua miksi en sitä jois. Vois sen tietty lopettaakki mut en halua pilata elämääni..

Itse en pahemmin juo limua, mutta sillon kun juon (ehkä kerran kahdessa viikossa) niin ei kelpaa mikään light vaan pitää olla kunnon sokerilitkua :D. No ei kai se nyt niin vaarallista oo jos ei ton useammin sitä vedä. Ja bulkilla kun ollaan.

Mä join vuosi sitten tavallista kokista ja pepsiä joku ehkä litran verran päivässä. Sittemmin olen siirtynyt light-kokikseen ja paremmalta se nykysin maistuu kuin tavallinen. Ehkä vatsan seutukin on vähän paremmassa kuosissa kun turhat sokerit on jätetty pois (varsinkin kun juon yleensä illalla).

Suositut

Back
Ylös Bottom