Coca Cola Zero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin nyt sitten on itelläki toi zero jotenkin ihmeen makuista. Tainut mennä jotain lemon juttua sekaan.
Sama homma ja tuota tapahtuu aika pirun usein. Raportoikaa tänne ketjuun aina, kun törmäätte hassun makuiseen colaan.

Just eilen join zeroa siinä tosiaan oli pikunen lemonin maku, oisko samasta koneesta tullutta tavaraa ja jotenkin jääny sinne?

luin vaan kolme viimeista sivua. En tieda onko tassa ketjussa jo vaannett. Taala ranskassa moni tuntuu uskovan etta coca zerossa on vahemman aspartaamia, kun dietti colassa. Siten siis zero olisi terveellisempaa :)

luin vaan kolme viimeista sivua. En tieda onko tassa ketjussa jo vaannett. Taala ranskassa moni tuntuu uskovan etta coca zerossa on vahemman aspartaamia, kun dietti colassa. Siten siis zero olisi terveellisempaa :)

Mitä aspartaami myuka aiheuttaa? EU on hyväksynyt sen käytön makeutus-aineena ei siinä pitäis olla mitää sivuvaikutuksia.

jaa-a en maa tia. kunhan oon noita juttuja haavi auki kuunnellu. ma itse kun oon ymmartany etta zero on aivan samaa kamaa kuin diet ?

Mitä aspartaami myuka aiheuttaa? EU on hyväksynyt sen käytön makeutus-aineena ei siinä pitäis olla mitää sivuvaikutuksia.

EU hyväksyy moniakin asioita, kuten tupakan, alkoholin, liudan lääkeaineita ja eräässä maassa huumeitakin. Niilläkö ei ole "mitää sivuvaikutuksia" kun kerran EU ne hyväksyy?

Aspartaamin vaikutukset ovat nykyään melko hyvin tunnettuja eikä niitä esim. terveys- ja fitness piireissä yleensä katsota hyvällä. Lapsille niitä ei suositella mm. siksi että makeutusaineet tuppaavat olemaan niin happamia että tuhoavat hammaskiillettä pahemmin kuin se sokeri joka olisi normikolassa tarjolla. ;)

PS. Tiedätkö miksi laki vaatii että aspartaamia sisältävän elintarvikkeen on sisällettävä varoitus "Sisältää fenyylianaliinin lähteen"? Lukee siinä Zero Colassakin.. Kai keksit sille jonkin syyn kun se on siinä etiketissä luettava ;)

jaa-a en maa tia. kunhan oon noita juttuja haavi auki kuunnellu. ma itse kun oon ymmartany etta zero on aivan samaa kamaa kuin diet ?

Ei noi Suomessa ainakaan ole samaa kamaa. Zero (entinen laittikokis) on makeutettu aspartaamilla ja asesulfaami-K:lla ja light sukraloosilla ja asesulfaami-K:lla. Eron maistaa.

Diet-Cola on kaiketi aivan eri kolaa kuin Light ja Zero, Zero on vanhaa light-colaa jonka nimi vaihdettiin kun Light-kolan aspartaamista nousi kova kohu. Light on uutta jollain sukraloosi tjsp. aineella makeutettua kolajuomaa kun taas Diet-Colaa olen harvemmin nähnyt, parissa pienemmässä putiikissa jotka tuovat juomaa itse maahan, sitä on. Monesti kuitenkin esim. Thaimaassa Coke-Light:tia sanotaan erheellisesti Diet-Coke:ksi.

Dietissä ei sitten kait ole oikein mitään "hyviä" aineita, enpä ole koskaan jaksanut ostaakaan moista sotkua. Cherry-Coke on parasta kyllä omaan makuuni, sitä ei kyllä taida saada kuin Jenkeistä, jossain vaiheessa tuota sai ainakin Saksasta.

Dietissä ei sitten kait ole oikein mitään "hyviä" aineita, enpä ole koskaan jaksanut ostaakaan moista sotkua. Cherry-Coke on parasta kyllä omaan makuuni, sitä ei kyllä taida saada kuin Jenkeistä, jossain vaiheessa tuota sai ainakin Saksasta.
Mun mielestä tuota on Helsingissä saatavilla. Mikä lie Aikatalo tai joku siinä Ateneumin takana, niin siellä on joku kauppakäytävä ja siellä on liike, jossa on paljon Ameriikan herkkuja myynnissä. Ja muistaakseni Cherry-Cokea myös. Itse en tykkää. Mistä saisi Vanilla-Cokista?

Vanillaa saa ainakin itiksestä eräästä turkkilaisesta kaupasta (ei kauppakeskuksessa) ja jostain pienemmästä ihan siinä kauppakeskuksessakin.

Diet-Cola on kaiketi aivan eri kolaa kuin Light ja Zero, Zero on vanhaa light-colaa jonka nimi vaihdettiin kun Light-kolan aspartaamista nousi kova kohu. Light on uutta jollain sukraloosi tjsp. aineella makeutettua kolajuomaa kun taas Diet-Colaa olen harvemmin nähnyt, parissa pienemmässä putiikissa jotka tuovat juomaa itse maahan, sitä on. Monesti kuitenkin esim. Thaimaassa Coke-Light:tia sanotaan erheellisesti Diet-Coke:ksi.

Cherry-Colaa ja Vanillaa näytti olevan ainakin viime lauantaina Itiksen Stockan herkussa.

Ostin toissapäivänä isot putelit Coca Cola Vanillaa sekä Cherryä. Kylläpäs ovat hyviä! Just juon :kippis1:

EU hyväksyy moniakin asioita, kuten tupakan, alkoholin, liudan lääkeaineita ja eräässä maassa huumeitakin. Niilläkö ei ole "mitää sivuvaikutuksia" kun kerran EU ne hyväksyy?

Aspartaamin vaikutukset ovat nykyään melko hyvin tunnettuja eikä niitä esim. terveys- ja fitness piireissä yleensä katsota hyvällä. Lapsille niitä ei suositella mm. siksi että makeutusaineet tuppaavat olemaan niin happamia että tuhoavat hammaskiillettä pahemmin kuin se sokeri joka olisi normikolassa tarjolla. ;)

PS. Tiedätkö miksi laki vaatii että aspartaamia sisältävän elintarvikkeen on sisällettävä varoitus "Sisältää fenyylianaliinin lähteen"? Lukee siinä Zero Colassakin.. Kai keksit sille jonkin syyn kun se on siinä etiketissä luettava ;)

Ei se makeutusaine hapanta ole, vaan valmistuksessa käytetty fosforihappo jota käytetään myös sokeriversioissa.

"Fenyyliketonuria on perinnöllinen tauti, jossa elimistö ei kykene käsittelemään fenyylialaniinia PAH:ta katalysoivan entsyymin puutteen vuoksi. Veren korkea fenyylialaniinipitoisuus vahingoittaa aivojen kehitystä lapsilla, mikä johtaa kehitysvammaisuuteen. Aspartaamin hajotessa elimistössä vapautuu fenyylialaniinia, minkä takia sillä makeutetut elintarvikkeet tulee varustaa varoituksella ”sisältää fenyylialaniinin lähteen”." (http://fi.wikipedia.org/wiki/Fenyylialaniini)

Diet Coke on sama kuin Light Coke - nimi vaihtelee markkina-alueen mukaan. Makeutusaineina on aspartaami, joskin myös sukraloosilla (Splenda) makeutettua juomaa on ilmeisesti markkinoilla USAssa. Zero on asparmaamilla ja jollain asesulfaamipotassiumilla makeutettua juomaa.

Itse olen suuresti coca cola zeron ystävä ja nytten kun liikuntaa alan taas harrastamaan, niin pitääkö minun jättää tämä ihana juoma pois vai voinko juoda sitä edelleen? Tarkoituksena on siis laihtua, edellyttääkö laihtuminen sitä että jätän kokonaan nämä limut pois?

Itse olen suuresti coca cola zeron ystävä ja nytten kun liikuntaa alan taas harrastamaan, niin pitääkö minun jättää tämä ihana juoma pois vai voinko juoda sitä edelleen? Tarkoituksena on siis laihtua, edellyttääkö laihtuminen sitä että jätän kokonaan nämä limut pois?
Sähän voit juoda ihan mitä vaan ja laihtua silti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom