CMS-ketjun salista eroaminen kesken kauden

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse erosin viime keväänä eräästä CMS -ketjun salista ja ei vaatinut mitään ihmeellisiä selityksiä(paitsi rasti ruutuun selitys/palaute, jotta voisivat kehittää isteään), vain nimi alle, että eroaa. Olin ollut jäsenenä jo yli vuoden ja muuten olisi tullut jotain maksettavaa varmaankin. Silloin kun käytin kyseistä salia, niin pystyis 30€ maksulla "pistämään jäsenyyden hyllylle" eli olit jäsen, mutta et päässyt salille.

Sepä se, mutta ensimmäiset 12kk oot naimisissa CMS:ssän kanssa.

Jos joku kykenee, niin skannatkaa se soppari tänne. Täällä on sen verran lakia tuntevaa porukkaa, että jos sen pystyy jotenkin purkamaan ilman sanktioita ennen tuota 12 kuukautta, niin uskon että joku sen keksii.

voin skannata huvikseni, vaikka en itse ole eroamassa. Olen silti ollut noita ketjuja vastaan jo vuosia, olosuhteiden pakosta olen liittynyt.

Skannaus voi viedä vähän aikaa koska itselläni ei skanneria ole ja työpaikallakaan en ole nähnyt/tarvinnut eli jos jollain toisella on nopeammin saatavilla niin siitä vaan.

Tekisin mielelläni Pakkotoiston etusivulle jonkinasteisen ison yhteenvedon ja varoituksen näistä pitkistä soppareista, joista ei tahdo päästä millään eroon. Pystyykö kukaan kasaamaaan mitään tietopakettia noista?

Ja Mike, jos se mitenkään sopii, niin listaa ainakin suurimpien paikkakuntien saleista joissa käyminen ei vaadi munuaisten myymistä tai muitakaan pakkojäsenyyksiä!

Itse muuten pääsin CMS:ältä (Dana fitness) eroon ihan kiltisti, kuukautta aikaisemmin kun ilmoitin että lopettaisin. Kysyttiin miksi, sanoin että lähin sali olisi noin 8000 kilometrin päässä. Kerran vielä tuli hyvin epävirallinen maili, missä jotain asiaan liittyvää kyseltiin, mutta mitään ei tarvinnut todistaa tai muutakaan, eikä sitä jäsenyyttä edes koitettu pakkoylläpitää jäihin laittamalla tai sellaista.

Tosin, niitä jäsenmaileja ja etenkin tutkimuskyselyitä on tullut sen jälkeenkin useita, vaikka olen aina vastannut että poistakaa minut listalta heti, en halua moista enää enkä ole edes jäsen.

Ja Mike, jos se mitenkään sopii, niin listaa ainakin suurimpien paikkakuntien saleista joissa käyminen ei vaadi munuaisten myymistä tai muitakaan pakkojäsenyyksiä!

Itse muuten pääsin CMS:ältä (Dana fitness) eroon ihan kiltisti, kuukautta aikaisemmin kun ilmoitin että lopettaisin. Kysyttiin miksi, sanoin että lähin sali olisi noin 8000 kilometrin päässä. Kerran vielä tuli hyvin epävirallinen maili, missä jotain asiaan liittyvää kyseltiin, mutta mitään ei tarvinnut todistaa tai muutakaan, eikä sitä jäsenyyttä edes koitettu pakkoylläpitää jäihin laittamalla tai sellaista.

Tosin, niitä jäsenmaileja ja etenkin tutkimuskyselyitä on tullut sen jälkeenkin useita, vaikka olen aina vastannut että poistakaa minut listalta heti, en halua moista enää enkä ole edes jäsen.

Sama juttu. Danafitnekseltä pääsi ihan hyvin eroon, muuton johdosta. Vaimonkaan ei tarvinnu selitellä raskauttaan kun masu oli mukavasti pyöreä (eivät epäilleet kaljamahaksi ;)).

Kyllähän noissa painaa myös paljon paikallisen yrittäjän kallonsisus erittäin paljon. Onko ottaneet asiakseen asiakkaiden kiusaamisen vai eikö. Taitaa vaan ketjun oma aivopesu ollan kovinkin toimivaa niin useissa paikoissa tapahtuu tätä mafiatouhua.

Tein 12kk sopimuksen Elixiaan, Selloon v.2007 alussa. Viime lauantaina menin sitten treenaa ja kyselin, että millon sopimukseni päättyy koska vaihdan salia.
No paperi kaivettiin esille josta ilmeni, että sopimuksen olin tehnyt 6.2.2007, mutta koska olin tehnyt suoravelotus -sopimuksen, niin olen maksanut jo koko Helmikuun.

Kuluttajavirasto:
"Kuluttaja-asiamiehen tietoon on tullut myös tapauksia, joissa jäsenyys on sovittu jatkumaan kestona 12 kuukauden jälkeen, mutta suoraveloitussopimus on solmittu määräaikaisena vain 12 kuukaudeksi. Suoraveloituskin on silti jatkunut automaattisesti 12 kuukauden jälkeen. Tällaista menettelyä ei voida pitää asianmukaisena vaan määräajaksi solmitun suoraveloitussopimuksen jatkamisesta määräajan jälkeen on sovittava erikseen."

Ja tässähän on erihienoa se, että en ole sopinut Elixian kanssa, että sopimukseni jatkuisi 12kk jälkeen. Olin kokoajan siinä luulossa, että he ottaisivat minuun yhteyttä kun 12kk on tulossa täyteen.

Miten mahtaa olla mahdollista että tähän pisteeseen on tultu. Nuo maksut jo itsessään alkavat olla todella kovia pelkästään kuntosalilaitteita käyttävälle. Onko ihmiset oikeasti pakkohuijattava salin asiakkaiksi ja tehdä rajuja suoraveloitussoppareita. Itsellänikin tuo oli pakko tehdä, koska paperilaskuissa tulee 4€ lisä / kk-veloitus :curs:.

Saisiko mahdollisesti kommentteja näistä riistoketjuista itse työntekijöiltä, koska varmasti palstalla cms, elixia ym. henkilökuntaa pyörii?

Itse kävin muutaman vuoden kantsun CMS:ssä. Kun tuli itselle muutto, ei ollut mitään ongelmia.
Nyt jälkeenpäin vuoden sopimus tuntuu aika pitkältä. Vuoden soppareillahan yrittäjä pystyy toisaalta sijoittaa enemmän sali laitteisiin. Mutta kun en lähde mihinkään seinäkiipeilybattlebicmarathoniin.
Innostaisiko wannabe kuntoilijoita, jos sen 2kk ilmaista salia,saisi vaikka 10kuukauden jälkeen, eikä heti kättelyssä?(Liittymistarjous).

Mulle ja mun frendille sanottii et ne salit "ei pysyis muute hengis" jos ne ei tekis tommosii soppareit. Itekki haluisin vaihtaa salii mut en haluu maksaa mitää sakkoi nii kai mun pitää vaa odottaa.

Oiskohan sua vedätetty? Mä sain ainakin purettua sopimuksen kun muutin toiselle paikkakunnalle jossa ei ollut osoittaa sopivaa cms salia. Tai oli, mutta kun vetosin siihen, että olosuhteet eivät ole samat kuin täällä mihin olen liittynyt.

Eli muutit sen ensimmäisen 12kk:n aikana? Mulle sanottiin silloin, kun olin kuuntelemassa ko. ketjun (=Finnbody) liittymispropagandaa, että muutto on "ilman muuta" syy sille, että voi irtisanoa kesken kauden. Kun sitten olin näin tekemässä, niin tää jäsenyysneuvoja, jolta tämän informaation sain, ei tietenkään ollut enää koko puljussa töissä! Kun sanoin että mulle on sanottu noin,niin tää senhetkinen asiakasneuvojatypykkä vaan kuittas, että "ai jaa, no mä en taas tuohon voi sanoa mitään". Mutta heillä on kuulemma semmonen raja, että pitäis muuttaa vähintään 50 km:n päähän!!!! Tässä mun tapauksessa muutto suuntautu naapuripaikkakunnalle, mutta siellä ei kuitenkaan Finnbodyn saleja ole. Ja siitä 50 km:n "säännöstähän" ei luonnollisesti puhuttu silloin aiemmin mitään. Sieltä siis putoili koko ajan jotain uusia sääntöjä! Olis muuten aikas matka kulkea 50 kilsan päässä puntilla! :jahas: Ainakin jos ei muuten oo sille suunnalle mitään kulkuja.

Ei tietenkään auttanu, vaikka vetosin siihen, ettei näistä säännöistä oo liittyessä puhuttu mitään. Lievää kusetusta joooo... Ai niin, ja muuttoilmoitus luonnollisesti piti toimittaa heille... Hyvitykseksi tästä kaikesta sain 5 solkkulippua...joista yhen käytin silloin kun siellä paikkakunnalla vielä asuin, loput on jossain laatikonpohjalla... Oli todella mieltä lämmittävä hyvitys :dance:

Olin aiemman muuton takia irtisanoutunut CMS-salilta (atletico), jossa olin ollut yli vuoden jäsenenä, ja siinä ei ollut mitään ongelmaa. Syytä kysyttiin jollain lomakkeella, mutta ei sen kummempaa. Eri asia varmaan olis ollut taas se ennen 12kk:n täyttymistä eroaminen...

Että tämmösiä voi käydä... Olipas mukava päästä avautumaan :D

Ööö, onko tuossa eroamisessa joku oikeakin ongelma? Sen kun jättää maksamatta jos jotain laskuja tippuu luukusta. Saa olla CMS:llä oikeasti kusta päässä jos rupeavat riitelemään...

Ööö, onko tuossa eroamisessa joku oikeakin ongelma? Sen kun jättää maksamatta jos jotain laskuja tippuu luukusta. Saa olla CMS:llä oikeasti kusta päässä jos rupeavat riitelemään...

Mutta jos on semmonen perustunnollinen ihminen, joka maksaa kaikki laskunsa juuri siinä pelossa... mutta joo, kokemus opettaa.

Itse tein juurikin näin muutama vuosi sitten, kun ei millään muuten meinannut ero sopia. Pari karhukirjettä tuli perästä ja yksi puhelu, jonka jälkeen asiakas"neuvoja" ymmärsi lopettaa sopimuksen ja karhukirjeiden lähettämisen.

Purnaatteko siitä, että ootte hyväksyny papereiden asiasisällön allekirjotuksellanne vaiko ketju oikeesti keksii uusia sääntöjä?

Itse tein juurikin näin muutama vuosi sitten, kun ei millään muuten meinannut ero sopia. Pari karhukirjettä tuli perästä ja yksi puhelu, jonka jälkeen asiakas"neuvoja" ymmärsi lopettaa sopimuksen ja karhukirjeiden lähettämisen.

Menikö luottotiedot?

Purnaatteko siitä, että ootte hyväksyny papereiden asiasisällön allekirjotuksellanne vaiko ketju oikeesti keksii uusia sääntöjä?
Lukaise tuo linkki, missä on se kuluttajaviraston ohjeistus ja sitten kun tutustut näihin soppareihin huomaat varmaa joitain kohtuuttomuuksia ja suoranaista kusetuksen yrittämistä.

Itselle on muutamaan kertaan yritetty tarjota noita soppareita mutta olen sanonut, että en tiedä missä olen seuraavan 6 kk päästäkään. Noh, silloin eroamisen on sanottu olevan helppoa eikä siitä aiheutuisi mitään kuluja ja kuitenkin on tällöin heiluteltu silmien edessä sitä vakioehtokaavaketta, jonka sitten allekirjoituksellani "hyväksyisin".

Eli muutit sen ensimmäisen 12kk:n aikana?
Jep, joskus 9 kuukauden kohdalla. Heittäydyn vain hankalaksi asiakkaaksi, ei ne halua hankalia asiakkaita. Kyllähän ne olisivat halunneet osoittaa uutta salia ja tarjosikin kolmea eri salia, mutta jokaisesta löysin jotain vikaa, mikä oli lähtökohtaisesti erilainen kuin se mihin olin sitounut.

Sen lisäksi voi vedota siihen, että matka kasvaa pidemmäksi kuin nyt, enkä ole budjetoinut lisä matkakustannuksia, mutta jos he hyvittävät kuukausi hinnasta X % (esim. 40) voi harkita uudelleen. voi ilmoittaa että alkaa markkinoimaan salin sisällä toista, parempaa salia, vaikka sali on saman ketjun on asiakkaat salille tärkeitä. Ja kaikki, mitä väitetään omiksi "säännöiksi" kannattaa pyytää aina näyttämään allekirjoitetusta sopimuksesta ja uhata viedä asia eteenpäin.

Ja mitä vaan, ei ne oikeasti halua pitää hankalia tyyppejä. Parhaisiin soppareihin kuuluu, että sulle tehdään ohjelmat ja ohjaus siihen niin usein kuin koet tarvitsevasi. Tiedän, että eräs varasi ajan joka viikolle parin kuukauden ajalle Ilmoitti syyksi, että haluaa monipuolisuutta, ettei kyllästy.

EDIT: ja ennen kuin joku miettii, miksi pitää nähdä niin paljon vaivaa. Niin mun mielestä oli kiva saada olla hankala.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom