CMS-ketjun salista eroaminen kesken kauden

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Otsikon mukaisesti, onko kellään tietoa paljonko joutuu pulittamaan "sakkoja" että saa lopetettua esim. Finnbody ketjun jäsenyyden vaikkapa 6 kk jälkeen ?

Ei mutuilua, mieluummin faktaa jos kokemusta löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle ja mun kaverille ne selitti tuolla CMS Arabiumissa että sun pitää maksaa niistä kuukausista jotka olet käyny siellä täyden hinnan. Paljonko joudut maksamaan riippuu siitä paljon maksat kuukaudessa.

Esim mä maksan 40€/kk niin joutuisin maksamaan 40€ lisää joka kuukaudesta jottai hinnaksi tulisi 80€/kk joka on kuukausihinta ilman vuosisopimusta.

Toivottavasti kelasit edes jotain koska tota o vähä hankala selittää..

Siinä todellakin joutuu maksamaan jäljellä olevien kuukausien "normaalihinnan", joka on noin puolet lisää jäsenhintaan. Lisäks pitää maksaa kaikki liittymisedut (jotka itselläni olivat esim. pyyhe ja avaimenperä.. wow!), jotka on saanut ilmatteeks liittymisen yhteydessä. Niille on luonnollisesti määritelty ihan älyttömät hinnat... Itselläni se takaisin maksettava määrä olis ollut (n. 6kk jäljellä) jotain yli 500 e! :wtf: Siinä vaiheessa rupesin miettimään muita mahdollisuuksia, on meinaan aika pläjäys opiskelijan kukkarolle varsinkin, kun siitä hyvästä ei saa mitään vastinetta..!! halvemmaksi olis tietenkin tullut jatkaa jäsenyyttä.

Sain kuitenkin siirrettyä jäsenyyden kaverilleni, jolloin selvisin 30 euron "eromaksulla" -> mistä lie sekin sääntö temmattu... En kuitenkaan jaksanut siitä ruveta enää purnaamaan, olin vaan tyytyväinen ku pääsin siitä eroon. Syynä oli siis yllättävä muutto paikkakunnalta. Se jäsenyyden siirto tosin ei ollut mun ymmärrykseni mukaan mikään siirto, koska kaverilla alkoi uus 12kk:n pakkojäsenyyskausi siitä hetkestä...

Tämän jälkeen harkitsen tarkkaan noita jäsenyyshommeleita... :jahas: eihän siinä mitään, jos tietää saletisti olevansa paikkakunnalla sen seuraavan vuoden, mutta kun ei sitä koskaan tiedä.....

Ehkä menee vähän offtopiciksi, mutta oletteko huomanneet miten naurettavan "rikollisia" osa kuntosaliketjujen (en nimenomaa dissaa tarkoituksella ketään) sopimukset ovat ?

Ihmisiä sidotaan melkoisiin sopimuksiin ja sakkoihin....

Lisäksi aina johonkin asiaan pitää olla 10 eri lääkärintodistusta ja lausuntoa.

Kellään tietoa mihin tämä perustuu ? (kuntosalille ei todellakaan tule ainakaan taloudellista sakkoa niin paljon mitä monissa tapauksissa joutuu pulittamaan).

Tottakai jos kuntosali laskee jonkin todella tiukan budjetin näiden jäsenmäärien mukaan niin homma on eri. Se että onko se järkevää on asia erikseen.

EDIT: Edellenin postaus kuvaa hyvin tilannetta =D ja mitähän kuluttaja-asiamiehet sanovat näistä tapauksista... tuskin ovat ikinä asiakkaan ja kohtuuden puolella.

Syynä oli siis yllättävä muutto paikkakunnalta.
Oiskohan sua vedätetty? Mä sain ainakin purettua sopimuksen kun muutin toiselle paikkakunnalle jossa ei ollut osoittaa sopivaa cms salia. Tai oli, mutta kun vetosin siihen, että olosuhteet eivät ole samat kuin täällä mihin olen liittynyt.

Muuten vaan eroaminen on kyllä aika hankalaa.

Täältä tietoa kuluttajaviraston ohjeista sopimuksille

Ehkä menee vähän offtopiciksi, mutta oletteko huomanneet miten naurettavan "rikollisia" osa kuntosaliketjujen (en nimenomaa dissaa tarkoituksella ketään) sopimukset ovat ?

Ihmisiä sidotaan melkoisiin sopimuksiin ja sakkoihin....

Lisäksi aina johonkin asiaan pitää olla 10 eri lääkärintodistusta ja lausuntoa.

Kellään tietoa mihin tämä perustuu ? (kuntosalille ei todellakaan tule ainakaan taloudellista sakkoa niin paljon mitä monissa tapauksissa joutuu pulittamaan).

Tottakai jos kuntosali laskee jonkin todella tiukan budjetin näiden jäsenmäärien mukaan niin homma on eri. Se että onko se järkevää on asia erikseen.

EDIT: Edellenin postaus kuvaa hyvin tilannetta =D ja mitähän kuluttaja-asiamiehet sanovat näistä tapauksista... tuskin ovat ikinä asiakkaan ja kohtuuden puolella.

Olin melkein kolme vuotta CMS-salin jäsen Helsingissä (50 euroa/kk) ja keväällä 06 sitten sanoin irtisanovani sopimuksen, koska muutto ulkomaille oli tiedossa kuukauden sisällä. No ei tossa mitään. Sopimus purettiin, mutta ihmetystä aiheutti se, että jäsenneuvoja pyysi multa kopioita lentolipuista. Kuulemma haluavat mustaa valkoisella jäsenyyden lopettamissyyksi. Siis mitä helvettiä, en kait nyt ala kopioimaan mitään henkilökohtaisia papereitani jollekin saliketjulle. Saa kait sitä erota ilman syytäkin. Varsinkin, kun kaikki maksut olin aina ajallani maksanut ja tosiaan useamman vuoden käyttänyt salin palveluja. No joo pelkkä pyyntö se vaan oli, mutta aika ihmeellistä touhua kaikinpuolin.

Olin melkein kolme vuotta CMS-salin jäsen Helsingissä (50 euroa/kk) ja keväällä 06 sitten sanoin irtisanovani sopimuksen, koska muutto ulkomaille oli tiedossa kuukauden sisällä. No ei tossa mitään. Sopimus purettiin, mutta ihmetystä aiheutti se, että jäsenneuvoja pyysi multa kopioita lentolipuista. Kuulemma haluavat mustaa valkoisella jäsenyyden lopettamissyyksi. Siis mitä helvettiä, en kait nyt ala kopioimaan mitään henkilökohtaisia papereitani jollekin saliketjulle. Saa kait sitä erota ilman syytäkin. Varsinkin, kun kaikki maksut olin aina ajallani maksanut ja tosiaan useamman vuoden käyttänyt salin palveluja. No joo pelkkä pyyntö se vaan oli, mutta aika ihmeellistä touhua kaikinpuolin.

Itse jouduin inttiin menemisen takia toimittamaan palvelukseenastumismääräyksen vaikka olin ollut salin jäsenenä siinä vaiheessa jo 3 vuotta (CMS sali). Sitten kun keväällä ilmoitin, että lopetan salilla käymisen muuton takia ja irtisanoin sopimuksen, niin väitettiin, että sopimusta ei voi irtisanoa, koska sopimuksella on kuukauden irtisanomisaika.

Irtisanomisajaksi tulkittiin vain kuukaudet, jolloin maksaa kuukausimaksua, ts. koska sopimus oli jäissä intin takia, niin piti maksaa turha kuukausi. Tämä pykälä sopimuksessa oli hyvin tulkinnanvarainen ja lopulta pyysin tuttua asianajajaa ottamaan yhteyttä saliin, jolloin purkivat sopimuksen suoraan ilman tuota sopimuksen kuukauden mittaista aktivointia. Tässä on kuluttajan kannalta se ongelma, että jos ei saa ilmaiseksi juristia hoitamaan, niin tulee halvemmaksi vain maksaa ja salit kyllä tietää sen.

Tuttu oli myös yrittänyt pistää pari vuotta käynnissä olevaa korttia jäähylle pariksi kuukaudeksi, koska treenasi maratonia varten ja halusi viimeisen pari kuukautta keskittyä juoksuun sekä kuntopiirityyliseen treeniin. Sali ei suostunut tähän, joten hän ilmoitti, että irtisanoo sopimuksen. Yllättäen viikon päästä irtisanomisilmoituksesta soitettiin salilta ja tarjottiin mahdollisuutta pistää kortti jäähylle pariksi kuukaudeksi.

On myös kuultu uskomaton väite. Lapsiparkki on ilmainen cms klubin jäsenille, mutta kk hintaa 100e/kk maksaville sitä ei ole saatavilla lainkaan tai maksaa 5e/kerta.

Syrjintääkö ? Mielestäni.

edit: visionin linkki lyö kyllä luut kurkkuun kun printtaa mukaan salille :)

Ite olin ekan treenivuoden hiekkaharjun cms:llä. Viimesenä 3:na kuukautena rupes tympimään se hillitön kuukaus maksu, 56e/kk.

Yritin sitten purkaa sopparin, mutta ei onnistunu. Yritin vaihto-oppilas skeidaa syöttää niille, mutta lentoliput vaadittiin näyttää yms. Eli, ei oikeen ilman syytä pysty purkamaan tuota. Kaipa sitä voi kokeilla, mitä siitä kuluttajavirasto linkissä sanottiin, että sulle ei tarpeeks hyvin selitetty niitä ehtoja. Siinähän sanottiin, että kaikki erikseen pitäis kertoa sulle, mitä ei kyllä taatustikkaan kerrottu.

Minun kohdalla toimi ainakin niin, että maksoin 6kk ajalta sen normaali hinnan, eli normaali hinta miinus jäsenhinta kertaa kuusi.
Joitakin satasia siitä tuli laskua.

Eivät sentään ruvenneet niitä liittymislahjoja kinuamaan (lennot eurooppaan). Lupasivat kahdelle hengelle edestakaiset lennot, mutta eivät lopulta pystyneet toimittamaan edes yhdelle henkilölle :D. Ihan :anssi: ainakin tuolla Hakaniemen Idealfitissä nuo "tarjoukset". Myös todella ammattitaidottomat personal trainerit..

Täysin kipeää toimintaa nämä on.

Kaverilla tuli muutto toiselle paikkakunnalle, niin cms-ketjusta eroaminen vaati kauheat neuvottelut vaikka oli vuosia ollut ihan hyvä asiakas. Eipä ainakaan tarvi miettiä sitoutuuko tuollaiseen kun nyt on salinvaihto mielessä.

Itse joskus myös astelin kyseisen ketjun puljuun treenailemaan ilmaisen ensimmäisen kerran. Silloinkin piti kirjoitella jotain lippuja ja lappuja ja pari A4-lappusta siinä täyteltiin. Sitäpaitsi oli muuten aika ryöstöhinnatkin yhden kerran käynneistä. Kyseisellä puljulla ainakin Vantaalla oli asiat niin, että ensimmäinen kerta oli ilmainen. Toista kertaa ei saakkaan, ellei välittömästi liity sitten johonkin kuukausijumppaan joka on halvin, joka sitten sisältää salikäyntimahdollisuuden. Naurettavaa pelleilyä tehty taas koko kikkailulla. Muistaakseni kartoin koko ideaa liittyä mihinkään pitkäaikaissoppareihin. Ihan tavallinen salikäytäntö toimii kaikkein parhaiten. Ei sopimuksia ja maksaa siitä ajasta mitä siellä haluaa käydä, eikä kuulu itkua jälkikäteen, eikä tehdä jotain "väestörekisteriä" arkistoon omasta elämästä saliketjulle.

Itse ihan perjaatteesta kartan noita saleja joissa "liity nyt sadaksi vuodeksi niin saat avaimen perän". Kertoo jo jotain salista jos ei saa pidettyä asiakkaitaan muuten kuin kiristämällä.

Mulle tulee ekana näistä saleista mieleen kusetus. Ymmärrettävää, että halutaan saada pitkäaikaisia asiakkaita, mutta lentolippujen kantaminen salille todistukseksi siitä, että on oikeasti muuttamassa ulkomaille on ehkä "hieman" liioiteltua.

Muutenkin wanhat hyvät asiakkaat olisi varmaan järkevintä pitää vastaisuudessakin hyvinä asiakkaina. Sopimusten irtisanominen suht helposti saattaa tuoda vielä asiakkaat takaisin. Mainituilla menettelytavoilla ei varmaan ihan helpolla.

Mä en ole ikinä vielä ollut minkään ketjun jäsen ja nämä tarinat monien muiden lisäksi kyllä pitävät huolen siitä, että vastaisuudessakin mä käyn jossain ihan muualla. Sellaisessa paikassa missä maksan kertamaksun/kymppikortin ja käyn vaikka kerran kahdessa viikossa niin halutessani.

:offtopic: 4 vuotta aikoinaan myynyt noita soppareita, sitten rupes ihmisten kusettaminen vituttamaan. Helppoa duunia mutta munkin työsoppari oli tyyliin sama kuin Makuunin riistämillä nuorilla. Ei nyt ihan yhtä paska mutta kyllä siinäkin rimaahipoen mentiin laillisuuden rajamailla.

Itse erosin viime keväänä eräästä CMS -ketjun salista ja ei vaatinut mitään ihmeellisiä selityksiä(paitsi rasti ruutuun selitys/palaute, jotta voisivat kehittää isteään), vain nimi alle, että eroaa. Olin ollut jäsenenä jo yli vuoden ja muuten olisi tullut jotain maksettavaa varmaankin. Silloin kun käytin kyseistä salia, niin pystyis 30€ maksulla "pistämään jäsenyyden hyllylle" eli olit jäsen, mutta et päässyt salille.

Muinoin liityin Lahdessa CMS-jäseneksi, ja ainakin silloin sanottiin, että vuoden jäsenyyden jälkeen irtisanoutuminen on mahdollista ilman mitään sen suurempia selittelyjä, ja näin myös kävi. Muutin Helsinkiin vuonna 2002, ja irtisanouduin n. 1,5 vuoden jäsenyyden jälkeen. Helsinkiin muuttaessani siirsin jäsenyyden tänne. Kyllä silloin liittymishetkellä ainakin mulla oli selvää miten jäsenyyden irtisanomisen laita on ensimmäisen 12:n kuukauden aikana. Eli irtisanominen on mahdollista jos maksaa tuon erotuksen (verrattuna varsin älyttömään kuukausiveloitukseen) kuukausilta jolloin on salia käyttänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom