Citymaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wikke
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
4.1.2004
Viestejä
488
No niin elikkä isä on hankkimassa itselleen uutta autoa ja on nyt tosissaan ostamassa kaupunkimaasturia. Hinta sais olla 20000€ tuntumaan eli käytettyä katsellaan. Meillä tulee ajettua maastossa kun käydään metsästämässä ja puitahakemassa. Enimmäkseen tosin normaalilla maantiellä ajoa. Puheen aiheena ovat olleet: Honda CR-V ja Suzuki Grand Vitara. Myös muita merkkejä saa ehdotella.

Minkälaisia kokemuksia Teillä on ollut katumaastureista? onko niistä maastossa mihinkään? Minkälainen kulutus (bensa auto)? Mitä kannattaa ottaa huomioon autoa hankkiessa? jne. Eli kaikki tieto vaan tänne näistä katuhirmuista :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Elä ymmärrä väärin, tää on sitten läppä.

Tässä infoa:

<a href="http://junttiauto.com/" target="blank">http://junttiauto.com/</a>
 
Bensa-autossahan kulutus johtuen nelivedosta, ja keskimääräistä isommista renkaista (jos aiotaan käydä metsässäkin) on suuri, eli käy kukkarolle. Kannattaa vertailla tarkkaan ne dieselin edut.

Tämä myös on tyhmää läppää:
Jos mietitään sitten ekologista puolta, niin myös urheilu on tyhmää, koska tällöin joudutaan käyttämään energiaa enemmän kuin kuntoilematon henkilö. Tämä ylimääräinen energiahan voitaisi lähettää vaikka Afrikkaan, niille ketkä sitä oikeasti tarvitsevat.
 
Tietääkseni nuo halvemmat citymaasturit on melko paskoja ajettavia maantiellä ja ei niitä kyllä maastoonkaan ole tehty.
Jos haluaa oikea maasturin, niin massia saa kaivaa 50 000 eurosta ylöspäin.
 
isodinon kanssa samaa mieltä, 20tuhatta on SUV luokassa aika pieni raha. 40tonnilla saa käytetyn chevrolet trailblazerin jolla on jo oikeasti maasto-ominaisuuksia, 270hevosvoimainen suora-6 ja ameriikan mukavat sisätilat.
 
Juuh, meillä on upouusi honda cr-v. Ihan näpsä auto tuo on, mutta eipä siinä kauheesti mitään ihme ominaisuuksii oo tavallisee henkilöautoon verrattuna. Maavara ja neliveto o ainoot tärkeet mitä itellä tulee mieleen.

Miinuksia o ainaki se, että mulle(185cm) on kuljettajanpaikka snadisti ahdas. Sit se kans vähä vituttaa ku niit näkee joka käänteessä ja kurvissa, joskus parkkihallistaki pitää omaa pirssii ettii rekkarinumeron mukaan. Eikä tosta maastoautona voi puhua, riittää ominaisuudet siihen, että huonosti hoidetun mökkitien päihittää ;)
 
Wikke sanoi:
No niin elikkä isä on hankkimassa itselleen uutta autoa ja on nyt tosissaan ostamassa kaupunkimaasturia. Hinta sais olla 20000€ tuntumaan eli käytettyä katsellaan. Meillä tulee ajettua maastossa kun käydään metsästämässä ja puitahakemassa. Enimmäkseen tosin normaalilla maantiellä ajoa. Puheen aiheena ovat olleet: Honda CR-V ja Suzuki Grand Vitara. Myös muita merkkejä saa ehdotella.

Minkälaisia kokemuksia Teillä on ollut katumaastureista? onko niistä maastossa mihinkään? Minkälainen kulutus (bensa auto)? Mitä kannattaa ottaa huomioon autoa hankkiessa? jne. Eli kaikki tieto vaan tänne näistä katuhirmuista :)

Itse ottaisin mukaan RAV4:n ja tiputtaisin tuon Suzukin veks ( jälleenmyyntiarvon takia ). CRV:ssä ei ole kummoiset maasto- ominaisuudet, mutta RAVin tapaan pirun mukava ajettava maantiellä ja luotettava, RAV hakkaa CR-V maastossa mennen tullen, mutta CR-V on taas tiloiltaan isompi.
Subarun Forester on kanssa mun mielestä varsin harkitsemisen arvoinen vaihtoehto, vaikka saattaa hieman vanhahtavalta tuntuakin, omaa parhaan nelivedon IMHO
 
Snowbe sanoi:
Miinuksia o ainaki se, että mulle(185cm) on kuljettajanpaikka snadisti ahdas. Sit se kans vähä vituttaa ku niit näkee joka käänteessä ja kurvissa, joskus parkkihallistaki pitää omaa pirssii ettii rekkarinumeron mukaan. Eikä tosta maastoautona voi puhua, riittää ominaisuudet siihen, että huonosti hoidetun mökkitien päihittää ;)
Joo no isän kanssa molemmat ollaan päälle 185cm. Mutta eiköhän sinne ohjaamoon jotenkin päin sovelluta :D

Pitääpä ottaa tuo Subarukin koeajolistalle. Ilmeisesti osaavat tehdä näitä 4x4 autoja subarulla. Ja mitä nyt pikaisesti katsastin nettiauto.com. Autoissa on melkeen poikeuksetta turbot ja yli 2.0 koneet.

Dieselia ei sen takia hommata koska ajoa ei kuitenkaan ole niin paljon että kannattaisi dieseliveroa maksaa.

Kiitoksia vaan kaikille tähän asti vastannaille. Lisä info on toki tervetullutta.
 
Unohtakaa Hondat ja Toyotat. Vilkaiskaapa Land Roverin Freelanderia.
 
Ei kyllä mene mun kaaliin että kuka tommosen vapaaehtoisesti haluaa?
Mitä tekee tommosella isolla kohlolla, mikä on kuitenkin tod. ahdas mittoihinsa nähden? Silti ei voi ajaa maastossa paskan vertaa. Joko tai, sanon minä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siloposki sanoi:
Ei kyllä mene mun kaaliin että kuka tommosen vapaaehtoisesti haluaa?
Mitä tekee tommosella isolla kohlolla, mikä on kuitenkin tod. ahdas mittoihinsa nähden? Silti ei voi ajaa maastossa paskan vertaa. Joko tai, sanon minä.
Kun ei tarkemmin selitetty, niin luulisin tuon maastoajon tässä tarkoittavan kaikenmoisia metsäteitä, joissa jo pikkasen korkeampi maavara kyllä auttaa.

Olisko HR-V kysyjälle jo liian pieni?
 
Jos todellakin citymaasturia kattelet, niin vaihtoehdot ovat Toyota Rav-4, Honda CR-V. Ja noista parempi vaihtoehto ehdottomasti toi ravihevonen :D Usko mua, puhun kokemuksesta. Kerta budjetti oli toi 20t€. Sit jos siitä kalliimpaa niin ML Mersu tai X5 BMW

EDIT: Ja tredin aloittaja puhui että suurinosa ajoista tapahtuu maantiellä, metsään mennään sillontällöin eli ei vissiin mitään hummereita ja muita esim. chevyjä kannata ehdotella!
 
Zone-sarja -42%
antti1 sanoi:
ei vissiin mitään hummereita ja muita esim. chevyjä kannata ehdotella!

ettei vain oltaisi liikkeellä sillä "isot kalliit amerikkalaiset, ei niistä oo mihinkään" asenteella ja ennakkoluulolla. hummerista en tiedä mutta chevroletin trailblazer on täysin maastokelpoinen auto, jos ei kuitenkaan verrata mihinkään rangerovereihin.

BMW:n x5 oli joskus topgearissa koeajossa ja ne ei muuta sillä autolla tehny kuin jumittuivat kokoajan pellolle.
 
_RAIDER_ sanoi:
Unohtakaa Hondat ja Toyotat. Vilkaiskaapa Land Roverin Freelanderia.

Lantikan ominaisuuksista en tiedä mitään, mutta ruma se ainakin on. :urjo: Porukan komein on mielestäni toi Toyotan Rav-4. :D
 
Mik99 sanoi:
Lantikan ominaisuuksista en tiedä mitään, mutta ruma se ainakin on. :urjo: Porukan komein on mielestäni toi Toyotan Rav-4. :D

Öööö...ruma? Aivan samannäköinen sardiinipurkki kuin muutkin tai no omasta mielestäni tyylikkäämpi kuin RAV tmv. jaappanin tuotos. Lantikka tekee oiikeitakin maastoautoja, joten uskon heillä olevan hyvää kokemusta maastoautojen teosta.

http://www.landrover.com/int/en/Vehicles/Freelander/Exterior/360view.htm

Tekniset tiedot

Noo makunsa kullakin. Hinta ei pitäisi olla este. Muutaman vuoden vanhoja bensa Lantikoita pitäisi irrota tuohon 20k€.
 
kyllä ite suosittelisin rav-4, ite ajelin vähän kyseisellä autolla oli 2,0bensa. Oli yllättävän hyvä ajaa, istutaan korkeemmalla ku henkilö autossa, mikä tuo omasta mielestä mukavuutta lisää, neliveto, ja vaikka on vähä isompi ku henkilöauto niin näppärä sillä oli kaupungissakin veivata.. eihän sillä oikeesti maastossa mihinkään pääse, mutta on omasta mielestä parempi ku freelander, ja uusimmassa varmaan tulee olemaan koneena se 2,2/177hv diisseli, mitä ainaki itse harkitsisin, jos olisin citymaasturi ostamassa. Niin ja tietysti huomattavasti parempi vetokyky kun henkilautoilla esim. jos venettä tarvii kuljetella.
 
Tojoa ei saa automaatilla muutoin kuin bensakoneella. Lantikassa saa samalla rahalla mielestäni hieman enemmän. Kone Tojossa on kyllä mahtava (D4D), mutta ei saa automaattilaatikolla?!
 
erkjetter sanoi:
ettei vain oltaisi liikkeellä sillä "isot kalliit amerikkalaiset, ei niistä oo mihinkään" asenteella ja ennakkoluulolla. hummerista en tiedä mutta chevroletin trailblazer on täysin maastokelpoinen auto, jos ei kuitenkaan verrata mihinkään rangerovereihin.

BMW:n x5 oli joskus topgearissa koeajossa ja ne ei muuta sillä autolla tehny kuin jumittuivat kokoajan pellolle.

No se joka tollasen X5 ostaa nii tuskin se sillä missään pellolla rypee, niissä on sikaviisas se neliveto (ainakin uusissa). Siis puhutaan mun tietääkseni citymaastureista, eli niitä ei ookkaan tehty mihinkään pellolle tai metsään. Niillä siis voi ajaa metsässä missä on tie, mutta ei kannata tieltä poiketa ojiin yms. Ja niillä on kiva ajaa talvella, helppo mennä siihen autoon, ei jää heti pikku lumikasaan kii yms. Ei siis muualle ole tarkoitettu!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom