Citymaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wikke
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Makuasioita, musta RAV4 (luxury) on huomattavasti miellyttävämmän näköinen kuin Lantikka. Kuitenkin RAV on aika pieni sisältä, kone (2.0) on kokoisekseen kohtuu vääntävä, mutta kovaääninen. Sisätilat on kuin työkoneesta, matkustusmukavuus takapenkillä samoin. Tavaratila on varsin ahdas. Automaatin puute on myös iso miinus. Plussaa ovat jämäkkyys maantieajossa (ESP), melko hillitty kulutus ja OK valot. Isäukko tuollaisen hankki ja on ollut tyytyväinen, itse olin katsellut sille X5:ttä...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä HR-V on aivan liian pieni meidän käyttöön. Autossa matkustaa viiskin ihmistä ja koira niin on se hieman kytynen auto. Käytiin tuossa katselemassa nuita autoja ja kyllä se CR-V vaikuttaa tällä hetkellä meidän valinnalta kunhan saadaan tämä nykyinen auto myytyä poissa. Lisäksi meillä tulee vedettyä autolla melko raskasta kärryä, kun tulee kalastamassa käytyä niin moottorivene on mukana ja olisi hyvä jos autosta löytyisi vähän tehojakin veneen siirtelyyn ja muihin harrastuksiin.
 
Wikke sanoi:
Kyllä HR-V on aivan liian pieni meidän käyttöön. Autossa matkustaa viiskin ihmistä ja koira niin on se hieman kytynen auto. Käytiin tuossa katselemassa nuita autoja ja kyllä se CR-V vaikuttaa tällä hetkellä meidän valinnalta kunhan saadaan tämä nykyinen auto myytyä poissa. Lisäksi meillä tulee vedettyä autolla melko raskasta kärryä, kun tulee kalastamassa käytyä niin moottorivene on mukana ja olisi hyvä jos autosta löytyisi vähän tehojakin veneen siirtelyyn ja muihin harrastuksiin.

Ennen kuin ostat CR-V:n käy kokeilemassa sillä se mökkitie tai missä sitten " maastossa" sitä tavitset, itse ainakin huomasin CR-V:ssä juuri sen ongelman, että tehonrajoitus liukkaalla oli sellainen, että meinasi hermo mennä, kun ei auto kaasu pohjassakaan kulkenut mihinkään.
 
Zone-sarja -42%
enceli sanoi:
Ennen kuin ostat CR-V:n käy kokeilemassa sillä se mökkitie tai missä sitten " maastossa" sitä tavitset, itse ainakin huomasin CR-V:ssä juuri sen ongelman, että tehonrajoitus liukkaalla oli sellainen, että meinasi hermo mennä, kun ei auto kaasu pohjassakaan kulkenut mihinkään.
Tuotapa en tiennytkään. Kiitoksia vinkistä. Pitääpä lastata peräkärry täyteen tiiliä ja lähtä vähän ajeleen :D
 
Isukki omistaa Mitsubishi Outlanderin. 2.4 litrainen mylly tarjoaa hevosvoimia n.180 ja ajo-ominaisuudet ovat mielestäni huomattavasti paremmat kun CR-V:ssä (oma mielipiteeni).
 
Naamarit umpeen kaikki SUVeja morkkaavat! Tilasin juuri RAV4 luxuryn kaikilla mahdollisilla herkuttimilla.
 
Aimo sanoi:
Naamarit umpeen kaikki SUVeja morkkaavat! Tilasin juuri RAV4 luxuryn kaikilla mahdollisilla herkuttimilla.

Otitko "Hiace interior" -packilla; MDF-mittaristo ja linoleuminen tavaratilan matto?:D
 
Aimo sanoi:
Naamarit umpeen kaikki SUVeja morkkaavat! Tilasin juuri RAV4 luxuryn kaikilla mahdollisilla herkuttimilla.
Hieno homma. Sitten kun olet saanut kunnolla tuntumaa autoon ja käyny ajeleen pari metsätaivalta niin laitahan oma arviosi tänne autosta. :)
 
Percele sanoi:
Otitko "Hiace interior" -packilla; MDF-mittaristo ja linoleuminen tavaratilan matto?:D

Tietty ja supersavuttavalla koneella! Samalla pyysin, että kytkevät nelivedon pois päältä ja naarmuttavat kyljet valmiiksi + muutama klommo oviin. (jalas 47)

:haart:
 
Wikke sanoi:
Hieno homma. Sitten kun olet saanut kunnolla tuntumaa autoon ja käyny ajeleen pari metsätaivalta niin laitahan oma arviosi tänne autosta. :)

Tuskimpa tuo pirssi metsää näkee koskaan muualtakuin ikkunasta. Helvetin mukava ajaa, tuntuu tuolla uudella dieselillä vääntävänkin mukavasti. Toki nykyisen audin neliveto on selkeästi japanialaista mallia mukavampi, mutta kyllä tuonkin rohjakkeen neliveto tuntui suht mukavalle.

Muuten hakkaa kyllä nykyisen audin 6-0.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
IMO Freelander olisi kyllä harkinnan arvoinen.
Jos tarvetta on liikkua metsäteillä ja/tai maastossa
ei noilla muilla mainituilla kovin pitkälle mennä - Grand Vitara
ja ehken Forrester poisluettuna.
Lantikassa on kyllä syytä varmistaa huoltohistoria
ja tarkistaa noiden vanhempien Freebien vakioheikkoudet

-Franco
 
Eiköhän tuo vikojentarkistus ole vakiotoimenpide mitä tahansa käytettyä autoa ostaessa? Vai meinaatko, että muut ovat viattomia :) Lantikka on käsittääkseni tekniikaltaan kestävää.
 
Joo, alkusarjan Freebeissa oli muistaakseni ainakin seuraavia:
- reduction gear tjmsp. petti, seurauksena ei vetoa takapyörille
- jonkin sarjan manulaatikot söivät itsensä paloiksi
- epätasaista pyörien kulumaa, kulmat viturallaan
- koiranluut
- 1.8:n kannentiiviste, alkuperäinen speksi pulteille oli riittävä
mutta nahkahousumiehet käskivät säästää kustannuksissa ->
pultit pettivät

Mutta, nuo huomioiden pysyn kannassani, harkitsemisen
arvoinen peli.

Myös muissa Lanteissa - Defe, Disco - on ollut ja on edelleen
omat koukkunsa - mutta Disco III:n asti olen kanssasi samaa
mieltä pomminvarmaa perustekniikkaa. Disco III:sta en oikein
osaa sanoa, ei kokemusta, ei dataa.

-Franco
 
Nostetaanpas citymaasturi trediä Ylös.

Autonvaihto on jossain vaiheessa tulevaisuudessa edessä ja kartoittelen tässä vaihtoehtoja. Tarkkailun alla on viime aikoina ollut näitä paljon vihattuja citymaastureita, koska tarvetta olisi hieman normihenkilöautoa paremmalle maastokelpoisuudelle kalastus/metsästysreissuja silmälläpitäen. Kuitenkin pääosa ajasta ajetaan maantiellä/kaupungissa eli pienehkö kulutus olisi plussaa. Budjettina meillä on varmaan ehdoton max 20000€.

Tarkastelun alla alustavasti on ollut seuraavat pirssit:

Honda Hr-V ja Cr-V
Landrover Freelander
Suzuki Grand Vitara
Subaru Forester
Toyota Rav4

Ja hieman maastokelpoisemmista sitten Opel Frontera.

Varmaan sopivin noista meille olisi Subarun Forester mutta se on vaan niin helvetin ruma ettei pysty.
Hr-V taas on niin pieni sisätiloiltaan, rekisteröity vain 4:lle. Toisaalta kulutus ei varmaan olisi kovin hirveä.
Parhaimmat maasto-ominaisuudet löytyy noista varmaan Fronterasta, Grand Vitarasta ja Freelanderista?

Mielellään kuulisin kokemuksia noista yllä mainituista.

Se vielä että paremman puoliskon mielipidettä on myös kuunneltava, ja empiiristen havaintojen perusteella hänelle tärkeimmät ominaisuudet ovat turvallisuus, ulkonäkö ja kiva vilkun ääni.:D

Muita merkkiehdotuksia? Todellakaan ei ole tarvetta millekään mahtaville offroad-vehkeille, eli maasturimiehet voi jättää vittuilut sikseen.
 
Mites sellanen kun Subaru Outback? 22 cm maavaraa eli pesee siinä suhteessa monet listaamistasi citymaastureista. Farkku, eli tilaa on sekä jatkuva neliveto pitää huolen siitä, että kiinnikkään ei ihan helposti jäädä. Henkilöautomainen mutta pärjää myös huonommillakin teillä.

Me hommattiin tommonen syksyllä ja voi pojat, verraton peli talvella. Eikä minusta ulkonäkökään ole kauhean paha. Myös sisätilat ovat ihan kohtuulliset, riittävät ainakin itselle (190 cm/110 kg).

Ja itse odottelisin vielä kevääseen saakka kun Subaru esittelee diesel-mallistonsa.
 
Muita merkkiehdotuksia?
Mites Mitsubishi Outlander? Itse olen ajellut 2.4-litraista automaatilla ja on kyllä kaikin puolin mukava auto. Paljon hienompi kuin yksikään jo listatuista :)

Ja itse odottelisin vielä kevääseen saakka kun Subaru esittelee diesel-mallistonsa.
Saa muutaman kevään odotella jos ehdoton hintamaksimi on 20k €, ei saa nimittäin kolmellakaan kympillä uutta diesel-subarua :)
 
lada niva olisi budjettiin sopiva uusi ja erittäinkin maastokelpoinen auto. sillä on rasitteensa toki.

Suomen halvin neliveto
24.8.2007 8:10

Paluumuuttaja Lada Niva on nyt Suomen halvin nelivetoauto. Uusi Suzuki 4x4 ajaa kannoilla.

Lada Niva on kirjaimellisesti pitänyt pintansa ja nyt se tarjoaa Suoman halvimman nelivedon kyytiä.

Suzuki Swift 4 x 4 on halvin Suomessa myytävä nelivetoinen varsinainen henkilöauto.

Ensin Suzuki julisti tuoneensa markkinoille Suomen halvimman nelivedon hintaan 16 900 euroa. Sitten legendaarinen Lada Niva ilmoitti tekevänsä paluun ja panee hinnan vielä paremmaksi - 14 990 euroa.

Hinta kertoo vain osan totuudesta. Suzuki ja Lada painivat aivan eri sarjoissa.

http://www.iltalehti.fi/autot/200708246484204_au.shtml
 
Ennen kuin ostat CR-V:n käy kokeilemassa sillä se mökkitie tai missä sitten " maastossa" sitä tavitset, itse ainakin huomasin CR-V:ssä juuri sen ongelman, että tehonrajoitus liukkaalla oli sellainen, että meinasi hermo mennä, kun ei auto kaasu pohjassakaan kulkenut mihinkään.

Kytke se ESP pois ratin vierestä vasemmalta ja taas on tehoa...
 
Nostetaanpas citymaasturi trediä Ylös.

Autonvaihto on jossain vaiheessa tulevaisuudessa edessä ja kartoittelen tässä vaihtoehtoja. Tarkkailun alla on viime aikoina ollut näitä paljon vihattuja citymaastureita, koska tarvetta olisi hieman normihenkilöautoa paremmalle maastokelpoisuudelle kalastus/metsästysreissuja silmälläpitäen. Kuitenkin pääosa ajasta ajetaan maantiellä/kaupungissa eli pienehkö kulutus olisi plussaa. Budjettina meillä on varmaan ehdoton max 20000€.

Tarkastelun alla alustavasti on ollut seuraavat pirssit:

Honda Hr-V ja Cr-V
Landrover Freelander
Suzuki Grand Vitara
Subaru Forester
Toyota Rav4

Ja hieman maastokelpoisemmista sitten Opel Frontera.



.

Itellä käytössä CRV juurikin erähommmia varten, ensin saattaa olla maantie siirtymää 200-300 km ja sitten vasta poistutaan päätieltä. Tämän takia tykkään enempi kuin oikeista maastureista... Eihän näillä kovin pitkälle metsän sisään mennä, mutta tapana on ollut jättää auto tien varteen.

Suurena plussana hyvät sisä tilat, koira verkko ehdoton. Itellä koirat vie takapoksin ja kamat kulkee yleensä takapenkillä.

Eikä se fronterakaan mikään maastoauto ole vaikka siinä muka alennusvaihde onkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom