Chrysler Neon

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tosi hyviä ajaa :) ja automatiikka toimii vaihteistossa mielestäni yllättävän hyvin verrattuna joihinkin muiden merkkien automaatti laatikoihin.. Jos 50 vauhdissa "polkaisee" petaalin pohjaan niin mielestäni laatikko ei turhia mietiskele vaan vaihtaa heti pienemmän vaihteen. Mutta nämä ovat aika maku-asioita..

Stereot on vakiona tosi hyvät, varsinkin basso osasto, mutta näinhän asia on kaikissa uusissa chryslereissä.

Ja ajettavuus on muutenkin tosi hyvä, jouduin tossa perjantaina liukastelemaan pahimmassa lumipyryssä duunin puolesta neonilla, mutta meno oli silti hyvin vakaata.

[EDIT] kuskin penkki on tosi mukava, ( ainakin nahka verhoilulla ). ja penkin säädöt on muutenkin mun makuun tosi istuvat.
 
Tota... en vois paljoa enempää olla eri mieltä Nikos-nimimerkin kanssa.

Eli, 2000-mallisia on vielä kolmivaihteisella automaatilla, joka on oikeasti maailman huonoin, välitykset on aavikkomallia ja reagointi kuskin ajotapaan lähes nolla. Nelivaihteinen on (kuulemma) parempi, mutta en usko, että harppaus voi ihan kakasta olla yhtäkkiä mersu-bmw-tasolle. Ajettavuus autossa on ihan ok, mutta tyyppivikana edestä menee jarrulaikat kieroksi suht helposti.

Vakiostyrkkarit (edelleen 2000-mallisessa) olivat suhteellisen aunarista, basso korostui, mutta sävu oli pahvinen. RDS-radio sentään oli, joskin käyttölogiikaltaan vähintäänkin omituinen. Moottoriantenni sensijaan oli plussaa.

Varustukseen kuulunee kaikissä 2000 jälkeisissä malleissa ilmastointi, joka on tietty ihan jees. Sisusta on kova ja kolkko, tuntumaltaan myös aika muovinen (jopa uusiin tojotiin verrattuna). Penkit on huonot, sivuttaistukea vähänlaisesti. Huurteenpoisto on Suomen oloihin alimitoitettu, ei tarvitse kuin parit märät kengät tuoda autoon, niin lasit on huurussa.

Auton paras puoli on varmaan moottori, josta ei ainakaan kolmivaihteisen automaatin kanssa pääse nauttimaan kuin hetkellisesti. Nelivaihteinen automaagi tuonee pienen helpotuksen suorituskykyyn, mutta kuulemma senkin kanssa värkki vie 12-13 litraa kakkua kaupungissa ja kympin maantiellä.

Auton tekee kiinnostavaksi lähinnä se, että sellaisen saa tuotua tosi matalilla veroilla Suomeen esim saksasta. Suomen Neon-vaihtoautojen hinnat eivät mielestäni korreloi ollenkaan järkevää hintatasoa, esim saksasta haettuna pitäisi saada johonkin 7-8ke:hen veroineen, vaikka suomessa nuo maksavat jostain syystä toista kymppiä (perheessä olleesta romustakin saatiin yllättävän kova hinta vaihdossa uuteen, toisen merkkiseen ;) , noin 15ke vuosi sitten. Auto oli siis vm2000).
 
Juu, mun vika, en puhunut 2000 mallista, vaan uusimmasta mallista, jotenkin jäi unholaan tuo vuosi mallin tuominen esille kun threadin aloittaja puhui 2000+ eli ymmärsin että 2000 mallisista ja uusimmista. Henk. koht kokemuksia ei ole 2000 mallista.

[EDIT] Mersun ja bemun hintakin on vähän eri kuin Chrysler malliston pikkuinen. Ainakin näin uskoisin, en tosin mene vannomaan. :piis:
 
Toikin on totta, että puimurit ja mekkerit on eri hintaluokan autoja, mutta tarkoitus oli tähdentää, että niiden automaattilaatikot on ihan eri planeetalta kuin Neonin.

Jos valinta päätyy kaikesta huolimatta Neoniin, kannattaa hakea Saksasta. Suomessa tollaset 2000-vuotiset maksavat reilusti yli 10ke, saksassa noin 5-6ke + verot ~2ke + tuontikulut.
 
Joo täysin erimieltä nikos116 kanssa.

miinuksia:
Stereot surkeeta kamaa
kuljettajan istuin jenkkimallinen lötväke ilman tukia ja kaiken lisäksi pieni kokoinen
Ohjaus ei mikään ihmeellinen
takapaksi ei aukene, kun avaimella
auto rupeaa rämisemään 30tkm kohdilla jo tolkuttomasti
valot heikohkot
älyttömän korkea melutaso jo kaupunkivauhdeissa
Pieni
etuveto
tehopuute, jos on tottunut hiukan liukkaampaan menoon
kojelaudan+sisätilojen muovit mallia 80-luku

plussaa:
automaatti
automaatin toiminta jotenkin kelvollista(4-vaihteinen)
moottori pirtsakka kokoisekseen
nätti ulkonäkö
penkkien verhoilumateriaalit hyvän tuntuiset
tuntuisi toimivan kohtuullisen moitteettomasti
 
olkaa kanssani eri mieltä, mutta silti tykkään ajaa neonilla :D auto ei ehkä ole sporttisemmasta päästä, mutta ei näin ollut tarkoituskaan kun autoa tehtiin.

Dobermannille vielä sen verran, että jos kiinnostusta edes pikkuisen löytyy, niin siitä vaan koe ajamaan.
 
Vuosimallista 2000 on kokemuksia ja joudun yhtymään edellisiin eli ostaja tuskin on tyytyväinen hankintaan ellei saa kyseistä peliä reiluun alihintaan.

...kuitenkin
+ ainakaan kyseisessä yksilössä ei mitään lastentauteja ole ollut
 
Omistin Chrysler 300M:n ja olin siihen todella tyytyväinen, joten antipatioita ei ole ko. lafkan autoja vastaan sinänsä. Euro-Neoneista ei ole kokemuksia, mutta USAssa vuokratuista Neoneista on. Siellä auto on Dodge, Chryslerin pienin malli on Stratus ja imagoon ei tällainen muovirähjä sopisi muutenkaan.

Dodge Neon on USAn markkinoiden halvin auto ehkä poislukien jotkut korealaisten viritykset. Noita sai tarjouksesta alle yhdeksä kilotaalan eli n. 7 tuhannen euron ja tämä siis ikiuutena.

No, vuokra-autoina noihin tuli tutustuttua, sillä vuokraamojen hinnat-alkaen kottero oli yleensä joko Dodge Neon tai Hyundai Accent, automaattiaskilla tietysti. Aivan hirveitä lutkuja nuo oli molemmat, aivan loppu parinkymmenen tuhannen mailin jälkeen. En panis... rahoja moiseen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huomatuksena vielä että Vaikka Neon on ihan passeli käyttö auto hinta/laatusuhteiltaan niin ylläpito kustannkuset ovat JÄRKYTTÄVÄN suuret, jos merkkihuollossa (Autokeskus) huollot tehdään. Mutsin vanha 97-mallin rotiskon jakohihnan vaihot ja kannen- sekä pakosarjantiivisteen vaihto 1700€!!!!!!! Onneks kerkesin väliin ja vietiin toiseen lafkaan joka teki saman 800€! Huollot on poikkeuksetta kalleimpia mitä merkeistä löytyy verratkaa vaikka TM vertailuista.PISTE.
 
Jonkin verran ajokokemusta 2002 mallisesta.
Miinusta:
- ei ohjausta
- ei alustaa
- ei jarruja
- ei tehoa
Plussaa:
- halpa

Esson baari tietoa:
- luotettava
- kallis huoltaa

-Franco
 
Nikos116 sanoi:
Tosi hyviä ajaa :) ja automatiikka toimii vaihteistossa mielestäni yllättävän hyvin verrattuna joihinkin muiden merkkien automaatti laatikoihin.. Stereot on vakiona tosi hyvät.. Ja ajettavuus on muutenkin tosi hyvä.. kuskin penkki on tosi mukava
Saako kysyä että oletko ajanut / testannut muita automerkkejä, eli onko vertailukohtia jo kertynyt? Onhan se uutena ihan hyvä auto, mutta ei tosi hyvä. Tosi hyviä autoja löytyy kyllä samasta kokoluokasta, mutta ei ihan Neonin hinnalla.
 
Saat kysyä, olen testannut / ajanut muita automerkkejä, mutta se on pakko myöntää että en ole testannut näitä sporttisia autoja mihin ihmiset tuntuvat vertaavan helposti.

Ja toi onko se minun mielestäni hyvä auto, se on täysin maku asia josta ei voi mielestäni kiistellä.

:piis:
 
Nikos116 sanoi:
Ja toi onko se minun mielestäni hyvä auto, se on täysin maku asia josta ei voi mielestäni kiistellä.

:piis:
Asioista voi kiistellä ja pitääkin, muuta on aivan eri asia päästäänkö yhteisymmärrykseen! :kippis1:
 
Zone-sarja -42%
Nikos116 sanoi:
Ja toi onko se minun mielestäni hyvä auto, se on täysin maku asia josta ei voi mielestäni kiistellä.
Aivan totta. Kiinnitti vaan huomiota tuo toistuva "tosi hyvä" koska siitä on vaikea arvostelijan laittaa enää paremmaksi sortumatta hypetysadjektiiveihin. Myönnän kyllä että "tosi hyvä" on makuasia.
 
Joo, näin on.

En usko että jos etsitään sporttisesti hyvää autoa, niin neon ei ole siinä kategoriassa hyvä, eikä varmaankaan tarkotus ollutkaan kun autoa tehtiin/suunniteltiin, omasta mielestäni auto on mukava ja kiva ajaa. ( en kiistä etteikö urheilu autot olisi kiva ajaa ). :love:

[EDIT] Ja ehkä tuo "tosi hyvä " meni vähän myynti miehen puheeksi.. annettakoon anteeksi :david:
 
Dobermann sanoi:
Kertokaahan kokemuksia 2000+ vuoden neoneista.

Nyt pari kuukautta kokemusta vuoden 2002 mallisesta Neonista: automaatti toimii mukavasta (4-vaihteinen) ja vaihtaa kyllä pienemmälle jos muistaa kaasulla käskeä. Vaihteistoa voi käskyttää myös manuaalisesti, mutta siitä ei ole pahemmin iloa muuten kuin ruuhkassa jurnuttaessa, kun saa pidettyä koko ajan ykkösen päällä.

Talvirenkaiden melu kuuluu kyllä sisään, mutta muuten varsin hiljainen peli. Itse lisäsin konepellin alle äänieristyslevyt kun vakiona oli vain ohut kuituläpyskä.

Jousitus ei ole mitenkään löysä, vaan pikemminkin jopa turhan kova, ainakin verrattuna Volkkariin ja Opeliin joilla ajoin ennen. Penkit ovat sinänsä mukavat, mutta sivuttaistuki on olematonta. Sisustus on siisti, eikä mikään erityisen muovisen oloinen, ei tosin mitenkään parhaasta päästä.

Peräkontti on pienehkö (alle 400 litraa) ja mallista riippuen aukeaa vain avaimella tai myös sähköisesti. Itselläni on valitettavasti vain ensimmäinen vaihtoehto, joten tarvikeliikkeestä varmaan pitää aukaisumekanismi hommata.

Kaukovalot eivät ole turhan tehokkaat, joten lisävalot voivat olla asiaa. Itse en ole vielä katsonut niitä tarpeellisiksi.

Lämmityslaite on suorastaan taivaallinen saksalaisten jälkeen. Lämmintä ilmaa tulee kunnolla varsin vikkelästi startin jälkeen ja lasit saa pysymään kirkkaina. Tämän talven pakkasilla ero on tullut huomattua harvinaisen hyvin.

Kulutus on sekalaisessa ajossa minulla noin 9 litraa sadalla, ja maantiellä pääsee varmaan helposti alle 8 litran. Kaikenkaikkiaan mukava pikkuauto ja hintaisekseen hyvin varusteltu.
 
Taitaa olla edelleen samat ongelmat Neoneissa:
1) talvella epävakaa koska on liian kevyt
2) melutaso noussut mallin uudistumisen jälkeen
3) alusta melko kova, joten jos joutuu epätasaisella ajelemaan tulee perse kipeeksi
4) talvella ei välttämättä tekniikka kestä kovin hyvin, tämä siis Chryslereistä yleensä
5) ainakin 1997vm mallissa oli ihan paska maali, joka rupes lähtemään jo parin vuoden jälkeen, tää oli jo liikaa!

Plussia toki löytyy kun automaattivaiheisto, melko edullinen hinta, pirteä moottori, erikoinen ulkonäkö yms. mutta kannattaa harkita. Nuo miinukset korjaantuu kun ottaa kalliimman Chryslerin eli Sebringin tai 300M:n.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom