Challenge: 100 kg:n toistokyykky

Otetaas kisa, eli 100 kiloa romua tankoon ja niin monta takakyykkyä kuin vaan ikinä pystyy. Tavoitteena päästä 50 x 100 kg vielä tänä vuonna.

Aloitan pelin 41 toiston rykäsyllä:

[video=youtube_share;StEvz-Fzqj4]http://youtu.be/StEvz-Fzqj4[/video]

Hirviä sarja! Tiedän tiedän, ihme nipottamista mutta vajaitahan nuo ovat.

Bodikyykkyjä joo, vois mennä vähän alemmaks. Mutta jokainen voi tehdä tyylillään, nimittäin maitohapot tulee kyllä hyvin noissakin :) Ei muuta kuin videoimaan ja sitten rikkomaan omaa enkkaa!

Joo ei oteta liian vakavissaan! Sopiva tyyli juuri reisien hyydyttämiseen. Syvemmällä kun käy niin pakarat ja alaselkäkin alkaa hyytyä enemmän..

Petri Raatikainen on ilmeisesti tehnyt tohon Terminaattorin settiin vielä puolet lisää yhdellä kertaa :D Kamalaa touhua.

Arvoisat Pakkislaiset. Haaste on henkilökohtainen, ei ketju jossa etsitään maailman kovinta toistoennätystä. Eli koittakaa mitä menee nyt, ja sen jälkeen yrittäkää rikkoa OMA ennätys. Raatikainenkin jäisi jälkeen Tom Platzille 200 kilon kyykyssä, joten jätetään ne "mun isän kaveri on kovempi" -jutut jonnekin muualle, ja pistetään alas haaste tänne milloin meinaa itse koittaa 100 kilon kyykkyhaastetta? Jookosta?

Ja täytyypä sanoa, että en oikein ymmärrä suoritusta, jossa tehdään 1 toisto kerrallaan 10 minuutin ajan....pitäs ihan vittuillessaan tehdä ite toi, laittaa vaan kolme vyötä päällekkäin että alasselkä kestää. Pointtihan tässä ei ole, ettei reisilihas jaksaisi työntää ylös, vaan hapenottokyky. Ottamalla yhden toiston kerrallaan, niin sitä hommaa pystyy jatkamaan lähestulkoon loputtomiin, kunhan alaselkä ei vain petä.

Sulla tulis jo toi 50 toistoa, kunhan teet vaan. Taas sama homma sun kyykyissä, koska alat kyykkäämään oikeasti eikä näitä lämppärijuttuja? :D

Pointtihan tässä ei ole, ettei reisilihas jaksaisi työntää ylös, vaan hapenottokyky. Ottamalla yhden toiston kerrallaan, niin sitä hommaa pystyy jatkamaan lähestulkoon loputtomiin, kunhan alaselkä ei vain petä.

Tuossa on aika hyvä käyttää sitä sotilaskyykyssä käytettävää 5s toistovälimaksimia

Tuossa on aika hyvä käyttää sitä sotilaskyykyssä käytettävää 5s toistovälimaksimia

Tietty tälle voisi tehdä säännöt, mutta ehkä jokainen vaan koittaa ite omaa enkkaansa. Jos haluaa nakutella 100 toistoa ja sitten koittaa rikkoa sitä, niin mikäs siinä :D

Ehkä jos säännöt olisi, niin aika tehokkaasti saisi toistot tippumaan, jos vaikka olisi max 5 s tauko ja vähintään 2 toistoa aina kerrallaan?

Itseasiassa raatikainen tais ottaa viime yrityksellä liki 180 toistoa.. ja sanoi että kädet puutu.

Itseasiassa raatikainen tais ottaa viime yrityksellä liki 180 toistoa.. ja sanoi että kädet puutu.

Tota mä just tarkotin, "liki loputtomiin"... Voisi raatikainen ottaa seuraavaksi niin monta putkeen, kuin mahdollista, niin katsotaan mihin pääsee. Jos sieltä tulee 50 toistoa, niin se on oikeasti vitun kova suoritus.

Mutta jos mennään itse haasteeseen, niin aika hiljasta on. Kuka uskaltaa lähteä mukaan? ;) Ilkka on ainoa mies joka edes puoliksi lupaa!

Tota mä just tarkotin, "liki loputtomiin"... Voisi raatikainen ottaa seuraavaksi niin monta putkeen, kuin mahdollista, niin katsotaan mihin pääsee. Jos sieltä tulee 50 toistoa, niin se on oikeasti vitun kova suoritus.

Joo en mä ainakaa viitti edes yrittää, kommentoin vain JP fuxin juttua. Mulle 20 toistoa on ihan hirvee vaikka laittasin 40kg tankoon :)

Hieno ja kova suoritus tuo minusta on, treenasitko kauanki noita pidempiä sarjoja? Tuliskoha suonet reisiin äkkiä noilla seteillä?

Joo en mä ainakaa viitti edes yrittää, kommentoin vain JP fuxin juttua. Mulle 20 toistoa on ihan hirvee vaikka laittasin 40kg tankoon :)

Hieno ja kova suoritus tuo minusta on, treenasitko kauanki noita pidempiä sarjoja? Tuliskoha suonet reisiin äkkiä noilla seteillä?

Vinkkinä voin sanoa, että kandee treenata alkuun ihan hyvää settiä. Nousin ite 180 kiloon ja sitten otin itse suorituksen. Sen pitää tuntua kevyeltä niskassa, joten ihan suoraan nousten 100 kiloon ei kannata lähteä rykimään, vaan mieluiten vaikka maksimiin asti ykkösiä.

Minä lupaan parin kuukauden sisään kun saa vähän voimia ja lihoja takasi kesän jäljiltä. Mulla on niin paska kunto että tuskin paljon yli 20 tulee.

Vinkkinä voin sanoa, että kandee treenata alkuun ihan hyvää settiä. Nousin ite 180 kiloon ja sitten otin itse suorituksen. Sen pitää tuntua kevyeltä niskassa, joten ihan suoraan nousten 100 kiloon ei kannata lähteä rykimään, vaan mieluiten vaikka maksimiin asti ykkösiä.

Ei saakeli, joo varmaan hyvä vihje. Penkissä tuo tuntui joskus auttavan!

En tiiä, mulla olis kevyempi viikko tiedossa ja polvia pitäs säästellä. Voin joko tehdä pidempää sarjaa failureen tai kokeilla sitä alkuperäistä ajatusta eli yks-kaks-kolme-neljä-viis alas ja sama ylös. No päätän torstaina.. En videoi mutta voin edes yrittää miten paha olo tulee. :D

Eli ajatus on että kukin voi parannella suoritustaan? Ettei mikään yks yritys ja poikki?

Minä lupaan parin kuukauden sisään kun saa vähän voimia ja lihoja takasi kesän jäljiltä. Mulla on niin paska kunto että tuskin paljon yli 20 tulee.

Check! Jäbä on kyl kova toistosuorituksissa, odotan vähintään 30 toistoa! Voisit oikeasti nyt jo ottaa, koska sit 2 kk päästä sä voit nokittaa oman enkkasi?

Eli ajatus on että kukin voi parannella suoritustaan? Ettei mikään yks yritys ja poikki?

Nimenomaan. Asetin sen 50 itelle toistomääräks. Btw, voi olla, että loppureeni menee vituiksi tosta setistä, joten ei kannata ehkä tehdä tota sillon kun haluaa tehdä muuten hyvän jalkareenin.

Back
Ylös Bottom