Carrera GT

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
NHB sanoi:
Jos superautoista puhutaan, niin Pagani Zonda on kyllä ulkonäöltään omassa luokassa. Enemmän kuin auto?

Kerran meni kööpenhaminassa zonda neljääkymppiä ohi viiden metrin päästä ja murinat oli sanoinkuvaamattomat vaikka auto tuskin oli käynnissä. Ikinä aiemmin en ollut kuullut kunnon urheiluauton ääniä mutta silloin koin valaistumisen :kuola:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mass sanoi:
Suomessa ei ylin johtokaan saa tollasia rahoja kokoon, jollei halua kaikkia tulojaan autoon tuhlata. muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (ollila, nalle...)

Perimällä suomessa rikastuu.
Paskapuhetta. Suomessa on kymmeniä yritysjohtajia, joilla on sitä pätäkkää perstaskussa ihan riittämiin vaikka muutaman Carrera GT:n ostamiseen. Yleisesti ottaen suurten konsernien johtokunnan jäsenet ovat rikkaita. Lisäksi nämä Suomen huippujohtajat ovat usein muiden yritysten hallituksessa, josta he käärivät yhtiöstä riippuen 30 000-65 000 euroa vuosipalkkaa, jonka päälle laitetaan 500-1650 euroa kokouspalkkiot, SIIS PER KOKOUS. Matti Kavetvuo on esim yhteensä 8:ssa hallituksessa mukana. :arvi: Lisäksi yritysjohtajat nauttivat melkoisen suuria optioetuja. Näiden yritysjohtajamiljonäärien lisäksi on sitten vielä nämä omalla työnteolla (siis yrityksellään) rikastuneet, eikä tietenkään sovi unohtaa niitä muutamia onnekkaita lottovoittajia.

Kyseisestä suomalaisesta Carrera GT:n omistajasta vielä sen verran, että tuntuu olevan yleisesti tiedossa kaverin paskat ajotaidot. Ainakin kolme tuttua Dopeyn lisäksi on tähän asti kertoneet kyseisen Carrera-miehen törttöilystä liikenteessä. Jannulla on kuulemma vaikeuksia saada yleensä koko autoa liikkeelle. Johtuisikohan se ehkä kytkimestä, joka on kuin kilpa-autossa, koska, noh, kyseessä on kilpa-auto. :david:
 
Verotus on Suomessa niin hirveä, että useamman vuoden saa laittaa nettotulot säästöön rikkaampikin kaveri jos aikoo tommoisen vekottimen ostaa. Ei taida hirveän monta kaveria tästä maasta löytyä jotka voisivat käteisellä painella ostamaan tuon samaan tyyliin kuin me muut mennään ostamaan kännykkä.
 
Tomi sanoi:
Kyseisestä suomalaisesta Carrera GT:n omistajasta vielä sen verran, että tuntuu olevan yleisesti tiedossa kaverin paskat ajotaidot. Ainakin kolme tuttua Dopeyn lisäksi on tähän asti kertoneet kyseisen Carrera-miehen törttöilystä liikenteessä. Jannulla on kuulemma vaikeuksia saada yleensä koko autoa liikkeelle. Johtuisikohan se ehkä kytkimestä, joka on kuin kilpa-autossa, koska, noh, kyseessä on kilpa-auto. :david:
Voi voi, on se kyllä sääli kun hienon auton ostaja ei tajua auton todellista suorituskykyä tai vaikka tajuaakin niin ei osaa niitä ottaa irti (kuten mainitsemasi Rytsölä/Lehto -tapaus). Kyllä noita "törppöjä" silloin tällöin näkee kun on autot mitä hienompia ja hurjempia vekottimia mutta sitten ei osata "ajaa" niillä. :curs:
 
Zone-sarja -42%
Mike sanoi:
No kuka sillä nyt liikenteessä voi ottaa tehoja irti? Laitetaan JJ Lehto manskulle seisomaan valoihin, samallalailla se siellä käkkii.
:lol2: No en nyt ihan sitä tarkoittanut, että aina mennään kaasu pohjassa jne. vaan kuten tässä nyt on tullut esille niin ei kyseinenkään GT:n omistaja ilmeisesti millään ajolahjoilla ole pilattu. Siis autot on niillä jotka on joko ns. syntynyt kultalusikka perseessä tai sitten niillä yritysjohtajilla jotka eivät auton todellisista kyvyistä tiedä hevonvi**uakaan. Mutta totta kai ne siellä neljän ruuhkassa joutuu käkkimään vaikka olis 2500Hp pellin alla.
 
Miksi kukaan tarvitsee tuollaista autoa tässä maassa? Motareilla maksiminopeus on 120km/h ja sen pääsee vanhalla ladallakin. Mukavuutta arvostavan voi tietysti ymmärtää panostavan miellyttävämpään kyytiin haluamansa määrän pelimerkkejä, mutta tyylipuhtaitten urheiluautojen laivaaminen tänne on ehkäpä turhinta mahdollista hommaa.

Tieto 300km/h huippunopeudesta saattaa tietysti lämmittää mieltä tai jopa parantaa elämänlaatua kauan kadoksissa olleen seksuaalisen kyvykkyyden palautuessa, mutta jossain vaiheessa tuosta kaikesta peritään maksu kun valot siniset välähtää ja kohta jo jalo kulkine seisookin arvon sotaveteraanien maskottina halpahallin tuulikaapissa.

Kerava-Korso -välin kruisailu Ferrarilla on vähän sama asia kuin pienriistan metsästys konetuliaseella.
 
Niin sanotulla normaalilla matti meikälaisellä on kuitenkin mahdollisuus hommata "superauto"... Ainakin mun mielestä joku 600-800hv supra tai skyline kyllä menettelisi, eikä maksa mitenkään älyttömästi. Kyllähän siihenkin rahaa tarvitaan, mutta ei todellakaan tommosia määriä, mihin vain todella harvoilla on mahdollisuus. Enkä näe tommosessa mitään järkeäkään, laittaa autoon noin paljon rahaa. itsellä ainakin on semmonen unelma, että joskus saisi omaan pihaan supran... ja sitä sitten pikkuhiljaa rakentelisi mieleisekseen ja kävisi välillä pesemässä kylän ainoan modenan:)
 
Dopey sanoi:
Hotelli Kämpin edessä joku täysin kädetön koitti tuota kääntää ympäri sunnuntaina. Sammuttikin auton siinä töpeksiessään ja peruutteli ees taas puoli tusinaa kertaa. Jäi näkemättä miten pääsi Aleksanterinkadulle n. 7 sentin katukiveykseltä alas.

Helmiä sioille, tosimies ois kaasulla pyöräyttänyt ympäri ihmisten hurratessa ympärillä.

Heh, samassa paikassa näin, viime kesällä istuttiin kyseisen ravitsemuslaitoksen terassilla ja kyseinen vehje seisoi edessä. Sinne hyökkäsi jossain vaiheessa aurinkolasipäinen mies jota en kunnolla nähnyt, perässään nuori tyttönen jolla oli aurinkolasit ja pipo nenää pyöten naamalla.
 
...kävisi välillä pesemässä kylän ainoan modenan
sitten kannattaa hommata aivan vakio cossu, kolomosen nelosen aahin.. swiitsyhhuh.. swiitsutsutsut.. :D

ps. valitettavasti olemme jo edelläsi.
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. valitettavasti katukisailu ei ole kovin järkevää, ja on suosiossa vain lähinnä peräkylillä untuvaviiksien keskuudessa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän vertailuja superautojen välillä.... jos noista olis joku ihan pakko ottaa niin kyllä ferrari on aina ferrari...

AMS (Auto Motor und Sport)

The test was divided into three parts, a high speed test on the Nardo Oval track, a handling test on the twisties of the Autodromo del Levante and a test on public roads, all in southern Italy.

The testers where really amazed by the Enzo, at 355km/h the car drove as if on railroad tracks the suspension smoothed out all the bumps and the interior noise was quiet enough to hold conversation. The Enzo was unchallenged at Nardo. When it comes to the twisties at Levante, the Enzo has to bow down to the Carrera GT however, the Carrera GT is faster during slow and intermediate turns, while the Enzo excels during high speed turns, which are rare at Levante. The Carrera GT really dethroned the Enzo in the braking department from 250km/h the Carrera GT comes to a stop in 191m (!) the Enzo needs 215. Even though Porsche is not active in Formula 1, the Carrera GT's V10 apparently very convincingly imitates a Formula1 engine.

The Mercedes kompressor V8 was labeled as having the stakkato of a Nascar power plant. This engine propels the Mclaren Mercedes SLR to 334 km/h. Reaching this speed is not a problem getting back down to civil speeds can be a bit problematic. The SLR is unstable under braking. The only way to avoid spinning is to slam on the brakes which should (hopefully) activate the rear spoiler. If one presses the brake pedal only lightly then bon voyage. One can also activate the spoiler manually but that reduces top speed dramaticly. It would seem that Mclaren Mercedes's problems are not limited to Formula 1. On a positive note the SLR was the only one where flames are shooting out of the exhaust at top speed.

One thing we at AMS found disapointing about the Murciélago was that it is noisy and uncomfortable, granted these are are sport- and not luxury (well they are a luxury to own) cars, but if a top of the line Ferrari is refined one can expect a top of the line Lamborghini to be refined as well.

A special round of applause goes to the Aston Martin DB9, it was the only one to come to Italy on it's own four tires. Aston Martin was also the only company which did not monitor it's cars performace via a row of laptops at Nardo, that takes a lot of confidence. The DB9 tops out at 309. Also impressive is the 323 optained by the Bentley Continental GT. For comparison ten years ago one needed a very uncomfortable Ferrari F40 to optain that speed.



RESULTS

Aston Martin DB9
0 - 100 km/h: 5.0s
0 - 200 km/h: 16.7s
0 - 300 km/h: 74.6s
400m: 13.1s/177km/h
1km: 23.6s/229km/h
stoping distance from 250 km/h: 221m
Interior noise at 300 km/h: 88db
time clocked at Levante: 58.82s
top speed : 309 km/h

Bentley Cont. GT
0 - 100 km/h: 5.2s
0 - 200 km/h: 17.2s
0 - 300 km/h: 67.2s
400m: 13.4s/174km/h
1km: 23.6s/229km/h
stoping distance from 250 km/h: 246m
Interior noise at 300 km/h: 85db
time clocked at Levante: 61.66s
top speed : 323 km/h

Ferrari Enzo Ferrari
0 - 100 km/h: 3.6s
0 - 200 km/h: 10.3s
0 - 300 km/h: 26.1s
400m: 11.4s/212km/h
1km: 20.1s/278km/h
stoping distance from 250 km/h: 215m
Interior noise at 300 km/h: 88db
time clocked at Levante: 54.98s
top speed : 355 km/h

Lamborghini Murciélago
0 - 100 km/h: 3.7s
0 - 200 km/h: 12.5s
0 - 300 km/h: 37,6.6s
400m: 11.8s/195km/h
1km 21.4s/251km/h
stoping distance from 212 km/h: 221m
Interior noise at 300 km/h: 93db
time clocked at Levante: 55.82s
top speed : 330 km/h

Mclaren Mercedes SLR
0 - 100 km/h: 3.8s
0 - 200 km/h: 10.7s
0 - 300 km/h: 30.6s
400m: 11.5s/207km/h
1km: 20.5s/269km/h
stoping distance from 250 km/h: 221m
Interior noise at 300 km/h: 92db
time clocked at Levante: 57.45s
top speed : 334 km/h

Porsche Carrera GT
0 - 100 km/h: 3.8s
0 - 200 km/h: 10.7s
0 - 300 km/h: 34.2s
400m: 11.5s/208km/h
1km: 20.4s/266km/h
stoping distance from 250 km/h: 191m
Interior noise at 300 km/h: 93db
time clocked at Levante: 53.86s
top speed : 334 km/h

PS: Siitä rata-autoa kohtuu hintaan http://www.arielmotor.co.uk/04/frames.htm
 
Tomi sanoi:
Kyseisestä suomalaisesta Carrera GT:n omistajasta vielä sen verran, että tuntuu olevan yleisesti tiedossa kaverin paskat ajotaidot. Ainakin kolme tuttua Dopeyn lisäksi on tähän asti kertoneet kyseisen Carrera-miehen törttöilystä liikenteessä. Jannulla on kuulemma vaikeuksia saada yleensä koko autoa liikkeelle. Johtuisikohan se ehkä kytkimestä, joka on kuin kilpa-autossa, koska, noh, kyseessä on kilpa-auto. :david:

Juu kannttaisi miettiä automaattivaihteista versiota (tätä mallia tuskin olemassa) urheiluautosta jos ei ole aivan sinut kytkimen kanssa. Mikään ei ole nolompaa, kuin stumpata tollanen hieno auto keskelle Mannreheimintietä - ja jengi nauraa. :lol2: Lisäksi automaatilla on muutenkin mukavampi ajella ja suoritusarvot eivät kauheasti kalpene edes huippukuskilla manuaaliin verrattuna.

800k€ on ihan liikaa autosta oli se sitten minkälainen tahansa. Esim sillä hinnalla saisi Lamborghini Gallardon E-gear (238k€), Ferrarin F430 F-1 spider (275k€), Hummerin H-2 (n. 100k€) ja fukin RS6:sen (150k€) ja bensaa + vakuutuksia, viinaa, thynig bensaluukun kansia, alumiinivaihdenuppeja, hotellihuoneita, ulkomaanmatkoja 30k€: arvosta. Joten kummankohan puoleen kallistuisin...hmm....
 
Ne jotka tuota Enzoa palvoo, tutustukaa sen sisätiloihin.
Itse ainakin tahtoisin penkin jolla viitsii pidemmänkin matkan istua, sekä oven, jonka saa avata ihan kahvasta eikä narusta vetämällä.
 
kas-vain sanoi:
800k€ on ihan liikaa autosta oli se sitten minkälainen tahansa.
Niille jätkille jotka tollasilla vehkeilla ajaa ei taida raha merkitä juurikaan mitään. Mikään ei maksa liikaa. Kyllähän sitä itekin vois pistellä miljoonia euroja vaikka siihen Miken mainitsemaan autotalliin jos vaan lompakko antais periksi.
 
Janne sanoi:
Niille jätkille jotka tollasilla vehkeilla ajaa ei taida raha merkitä juurikaan mitään. Mikään ei maksa liikaa. Kyllähän sitä itekin vois pistellä miljoonia euroja vaikka siihen Miken mainitsemaan autotalliin jos vaan lompakko antais periksi.

Kyllä kyllä, mutta mitä saa enemmän siltä yhdeltä autolta, kuin noilta neljältä yhteensä? Jos sitä pääomaa on siunaantunut niin paljon, että mikään ei maksa mitään niin miten ihmeessä on voinut edes rikastua? Luulisi olevan suhteellisen kustannustehokkaita ihmisiä jos kymmeniämiljoonia on säästössä.

Turhuudesta puheenollen niin ökyhuvijahdit jos mitkä ovat suorastaan tyhmyyttä ostaa suomeen. 4kk vuodesta ajella täällä bensaa/dsl menee 1000+ litraa tunnissa jne. Tulee mieleen Soneran UMTS-kaupat saksasta. Yhtäpaljon hyötyä. Halvemmaksi tulee pyyhkiä persettä 100€ seteleillä. :rolleyes:

Ja ei, en ole kateellinen vain realisti!
 
rafael30 sanoi:
Ne jotka tuota Enzoa palvoo, tutustukaa sen sisätiloihin.
Itse ainakin tahtoisin penkin jolla viitsii pidemmänkin matkan istua, sekä oven, jonka saa avata ihan kahvasta eikä narusta vetämällä.

Siksi sä voitkin ostaa itsellesi sen toyota corollan, koska siinä on ovessa kahva ja (epäilen) mukavammat penkit, lisäksi corollassa on paremmat tavaratilat. Urheiluauto on tehty siihen, että sillä ajetaan kovaa, kaikki muu on turhaa ja se ostetaan koska a. halutaan nauttia ajamisesta b. on niin vitusti rahaa että sellaisen voi ostaa. Varsinkin suomen veroilla vain kohta b on realismia.

edit ettei lipsahdeta offtopicin suohon, niin todettakoon että auto Carrera on kyllä todella nätti.
 
Sehän on selvä ettei 800 000€ autoa voi järjellä perustella. Mutta mitä sitten jos rahaa on sen verran ettei tarvii tilille kurkata kun käy Carreran tilaamassa, niin miksei sitä ostaisi? Eikö ole vähintään yhtä "hölmöä" jonkun normaalin duunarin ostaa se uusi mersu ja maksaa lainaa pois seuraavat 7 vuotta?

Ne kenellä sitä rahaa sattuu tuon verran ja enemmän olemaan tuskin laskevat mitä muuta sillä Carreran hinnalla saisi, tai mitä saisi vaimolle ostetun timanttisormuksen hinnalla, tai sen kuukauden luksusloman hinnalla.

Raha on käytettäväksi tarkoitettu ja mun puolesta ne kenellä sitä on saa hyvillä mielin ottaa siitä kaiken irti, vaikka sitten Carrera GT:n avulla..
 
amf sanoi:
Ferrari Enzo Ferrari
0 - 100 km/h: 3.6s
0 - 200 km/h: 10.3s
0 - 300 km/h: 26.1s
Tuossa on video, jossa ilmeisesti katulaillinen Nissani vetää ton 0-300km/h ajassa 13,72. Siinä olis enzon omistajalla ihmettelemistä kun Datsuni lähtee viivalta.
Niin ja Nissani kuski ehtii vielä missata yhen vaihteen. :eek:

Muutenkin hyvät sivut noi http://www.exvitermini.com/ paljon videoita nopeista autoista ja muuta sälää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom