Bullterrierit

394742_10151015850188898_993679748_n.jpg

tuosta luimistelusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytiin vähän Netan kanssa uimassa/sukeltelemassa tänään. Tyttö pääs ekaa kertaa ihan uimaankin. Melkein jouduin jopa hyppäämään kalliolta tytön perään, kun tyttö päätti vähän sukeltaa ja persekin hävis hetkeks näkökentästä...

IMG_0596.JPG

Netta löys isille kepin!
kansi.jpg

...

mrniceguy-albums-koirat-picture85103-possu1

mrniceguy-albums-koirat-picture85112-img-0640.JPG

mrniceguy-albums-koirat-picture85113-img-0639.JPG

mrniceguy-albums-koirat-picture85114-img-0637.JPG

mrniceguy-albums-koirat-picture85115-img-0635.JPG

^olen niiiiin onnellinen et ainoa huonekalu mikä on ottanut selkäänsä koko meidän bulliuran aikana on ollu yks ja sama sohva. aamen.

^^ Näyttääpä tutulta. :D Neiti hajoitti juuri viime viikolla Arabian keräilylautasen, en ole uskaltanut tarkistaa sen nykyistä arvoa. Ja repi patjan. Lisäksi alkaa ilmeisesti uhmaikä puskea päälle, käsivarret ovat mustankirjavat, kun Luna suuttuu kun sitä kieltää tekemästä jotain ja kostoksi sitten näykkii. :curs: En olisi halunnutkaan käyttää lyhythihaista paitaa julkisilla paikoilla enää tänä kesänä. :jahas:

^^ Näyttääpä tutulta. :D Neiti hajoitti juuri viime viikolla Arabian keräilylautasen, en ole uskaltanut tarkistaa sen nykyistä arvoa. Ja repi patjan. Lisäksi alkaa ilmeisesti uhmaikä puskea päälle, käsivarret ovat mustankirjavat, kun Luna suuttuu kun sitä kieltää tekemästä jotain ja kostoksi sitten näykkii. :curs: En olisi halunnutkaan käyttää lyhythihaista paitaa julkisilla paikoilla enää tänä kesänä. :jahas:

Taitaa johtua vaan tuosta nimestä! :D Tyttöystävän staffi on kanssa nimeltään Luna ja tykkää näykkiä innostuneena uusia ihmisiä käsistä.

Tullu muuten hyvin toimeen staffi ja kääpiöbulli nartut. :) Tyttöystävän pitti sen sijaan yrittää kokoajan paneskella Nettaa, vaikkei sillä ole edes juoksut alkanut (eli ei hajuja??). Varmaan joku alistamisjuttu, kun maalla vapaana ei mitään panemisia tapahtunut.

Kirjottakaahan tiheämpään tänne ketjuun! Niin hirveä bullikuume päällä, että päivitän ketjua tunnin välein. Kuvia ja videoita vaan perkeleesti tulemaan. Videoikaa vaikka nukkuvaa koiraa, ei haittaa.

Ei viitsi tähän elämäntilanteeseen koiraa ottaa, kun kaikki aika tuntuu menevän töihin ja saliin. Mutta ennemmin tai myöhemmin on kyllä pakko hommata oma bulli piristämään elämää. Mahtavia otuksia!

Viihtyisiköhän bulli parvekkeella, jos rakentaisi sille pesän sinne? Itse kämpän koko ei huimaa päätä, mutta parveke on mukavan tilava. Lasitettu ja lämmitetty partsi, josta löytyisi pari kurkkimisväliä sisäpihalle. Ei pääsisi siellä tuhoamaan sohvaa tai sänkyä, tai pureskelemaan johtoja (johdot :curs:, joku neropatti voisi keksiä langattomuuden kaikkiin laitteisiin). Hitosti vaan leluja sinne ja sitten toki ruoka- ja vesikuppi. Söpöliini voisi riehua siellä työaikaan.

Taitaa johtua vaan tuosta nimestä! :D

Joo, siitä se varmasti johtuu, auttaisikohan jos mä vaihtaisin sen vaikka Almaksi? :D Käytiin äsken koirapuistossa ja pari bullia meni ohi, Luna innostui riehumaan ja juoksi ympyrää onnesta soikeana. :)

Lunalla on innostusnäykkimistäkin vielä, mutta selvästi nyt ihan uhmaamisesta on kyse ja näykkii sen verran kovasti, että ignooraaminenkaan ei onnistu, kun sattuu sen verran. Pitää varmaan hommata jostain kevlar-hihat. :evil:

Lionhead: Kyllähän bulli varmasti parvekkeellakin selviytyy päivät muuten, mutta kesällä siellä voi olla aika kuuma ja riittääkö siellä tarpeeksi lämpöä talvella? Meillä on käytössä tanskandoggille tarkoitettu iso häkki, vielä toistaiseksi pidettävä päivät siellä, mutta toivottavasti vähän myöhemmin Luna rauhoittuu sen verran, että voi olla vapaana asunnossa.

Vielä muutama kuva Lionheadin iloksi:

Luna ilmeisesti kuvittelee olevansa virtahepo tai jotain...tekee noin aina kun pääsee veteen.

IMG_8118.jpg

Järvessä voi aina vähän jäähdytellä.

IMG_8447.jpg

Joka paikkaan pitää aina tunkea.

IMG_8173.jpg

Ja päättäväisyyttä on vaikka muille jakaa.

IMG_7731.jpg

Mutta on se joskus rauhallinenkin :haart:

IMG_8182.jpg

Viimeksi muokattu:
Bullit tuntuu olevan kyllä aika kovia kiipeilemäänkin. Parkouria pitää päästä aina välillä harrastamaan. Netta kiipes pienenä sohvalle rahia ja mun jalkaa pitkin, kun ei päässy vielä hyppäämään sinne. :D

Edit:

Parkour.jpg

Meillä molemmat nassikat on keskenään ja vapaana kun ei olla kotona. Kaveritkin aina kyselee multa "pärjääks ne oikeesti kahestaan?!", eli vaik ei uskois niin kyl ne siihen aika nopeesti oppii. Vierastan itse noita häkkejä jotenkin. Mut pienillä hienosäädöillä kämpästä saa bulli-prooffin (joissain tapauksissa tarkoittaa myös listojen poistamista :D), mutta meillä riitti kun nosti kallisarvoiset tavarat pöydille yms. Noilla ainakin helpotti kun niille antoi jonkun puruluun tai vastaavan aina kun lähettiin pois.

Ja tosta parvekkeesta, en ainakaan omiani laittais parvekkeelle päiväks kun noi osaa olla aikasmoisia tarzaneita tosiaan. Parempi kun rajaa sisälle koiraporteista jonkun alueen, hankkii megaison häkin tai uhraa yhden huoneen koiralle jos ahistaa pitää vapaana koko kämpässä.

Sakke:
487722_10151067091483898_488621674_n.jpg

528737_10151063033568898_337824460_n.jpg
315372_10151037108433898_1904255270_n.jpg

Salli:
375669_10151045967953898_1192687806_n.jpg

292590_10150943661398898_780627539_n.jpg
525863_10150982932543898_1384544272_n.jpg

Meillä ei voi vielä jättää yksin vapaasti eikä oikein ole sellaista huonettakaan (kun ei ole ovea kuin makuu- ja kylpyhuoneessa), että Lunan saisi sinne laitettua. Makuuhuoneesta ei saa bulliproofia mitenkään. Mutta kehitystä tapahtuu ja toivottavasti pian jo voidaan alkaa harjoitella vapaana yksin oloakin. Ihan hetkeksi sen voi jo jättääkin, mutta ei moneksi tunniksi. Häkki otettiin juuri siksi suurin mahdollinen, että pääsee vähän liikkumaan ja leikkimään, eikä Luna tunnu yhtään inhoavan siellä oloa, päinvastoin menee sinne aina nukkumaan ja käy siellä muutenkin sillonkin kun ollaan kotona.

Niin ja Lunalla Netalla tuntuu tosiaan olevan samanlaisia kiipeilytaipumuksia, Luna innoissaan ulkona kiipeäisi kaikilla mahdollisilla kallioilla, mitä korkeampi sen parempi. Puuhunkin se yritti variksen perässä. :D

Treeniä treeniä, kyllä se sillä oppii. Aika usein se on aika vaikeeta omien pelkojen takia, varsinkin jos yksilö harrastaa imurointia (tavaroiden nielemistä). Mutta siitäkin selviää ja nekin pahvit oppii, meillä Sakke on ollu aika kova nielemään ties mitä. Pitää vaan uskaltaa. :)

Ai että mä haluisin kanssa ison possun. Mutta ehkä toi kääpiöpossu, tyttöystävän staffi ja pitti riittää.. :D

Oon muuten kauan miettinyt että miten toi IKEAn olkkarin pöytä on noi kevyt. No sehän on ontto...! Kiitos Netalle että selvitti asian!

Tänään meinasin töistä tullessani kompastua ruokakippoon mikä oli väärinpäin maton alla! Miten ihmeessä se on sen sinne saanut!? :D

mrniceguy-albums-koirat-picture85318-img-0693.JPG

mrniceguy-albums-koirat-picture85319-pose.jpg

Liitteet

• IMG_0693.JPG
    IMG_0693.JPG
    136,2 KB · Katsottu: 320
  • pose.jpg
    pose.jpg
    215,1 KB · Katsottu: 308
Treeniä treeniä, kyllä se sillä oppii. Aika usein se on aika vaikeeta omien pelkojen takia, varsinkin jos yksilö harrastaa imurointia (tavaroiden nielemistä). Mutta siitäkin selviää ja nekin pahvit oppii, meillä Sakke on ollu aika kova nielemään ties mitä. Pitää vaan uskaltaa. :)

Näinhän se on, jostain se harjoittelu on aloitettava. :) Luna nielee kyllä melkein kaiken mitä löytää, varsinkin jos se on muovia, joten sen kanssa pitää olla tarkkana.

Ai että mä haluisin kanssa ison possun. Mutta ehkä toi kääpiöpossu, tyttöystävän staffi ja pitti riittää.. :D

Mä kun aina toivon et noi meiän "isot" possut olis joku aamu kutistunu ku herään. Elämä olis paljon helmpompaa, esimerkiks niinä hetkinä kun joku
sankari päättää saada hihnassa hepulin. :jahas: Varsinkin jos se on Sakke ja minä satun olemaan hihnan toisessa päässä, olo on usein kuin märällä rätillä.

^ Mä juuri illalla totesin, että joko Luna on kasvanut tai sohva kutistunut. :D Nuo hepuloinnit hihnassa on kyllä "kivoja", pari kertaa meinannut mennä olkapää sijoiltaan.

Avokin pitin ulkoiluttamisen jälkeen on vähän noi ison possun hankinnan miettimiset kyllä nyt jääny..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom