- Ikä
- 36
:thumbs:
Asiatekstiä! Keep on working!
Jani Rainela
Asiatekstiä! Keep on working!
Jani Rainela
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täyttä asiaa tämä kirjoitus.Kommentoidaan nyt tämän kerran tänne. Fiksuudesta en nyt niin tiedä mutta ei ole intressejä nettikirjoittelujen takia alkaa mulla yhtään ketään mukiloimaan tai muutenkaan omaa mieltä pahoittamaan, uskoisin että ei Juunallakaan. Sen voin tässä sanoa että kyllä varmasti tuli kaikille kisaajille kuin katsojillekin selväksi kenellä sitä raakaa voimaa löytyy eniten kun Benni kävi lavalla. Me muut kisasimme toisiamme vastaan varusteilla ja siinäkin selvisi lopulta kuka kisan voitti, sijoittui toiseksi, kolmanneksi jne. Tuomarointia en ole seurannut kun keskityin omaan nostamiseen ja ei ole muutenkaan minun asia siihen ottaakaan kantaa enkä nettituomarointia harrasta kun ne lamppujen värit ei kumminkaan tätä kautta vaihdu suuntaan eikä toiseen.
Itselläni on vasen kyynärpää leikattu alkuvuodesta 2008. Sen jälkeen kyynärpää jäi liikkuvuudeltaan vajaaksi molempaan suuntaan. Ojennusvajausta on tällä hetkellä n. 15 astetta ja se voi lisääntyä tässä ajan kanssa vielä koska sain n. kuukausi ennen tätä kisaa ortopediltä lopullisen tuomion siitä. Siinä on kulumavika ja nivelrikko. Luut ottaa väärässä kohdassa yhteen kättä ojentaessa ja koukistaessa. Olisin halunnut sen vielä terveeksi saada mutta ei onnistu, on ortopedin lausunto asiaan. Oikeassakin kyynärpäässä on muutaman asteen ojennusvaje mutta ei näin paha kun vasemmassa. Jonkun verran tämä harrastusta hankaloittaa jatkuvien tulehduksien takia mutta jatketaan nyt niin kauan vielä kun innostusta riittää tai paikat kestää.
Omasta viimeisestä penkistä kisassa: Siinä tosiaan kävi niin kuin aiemmin täällä jo kerrottiin. Päätuomari huuti rack komennon eikä sitä kuultu niin minä kuin levymiehetkään. Siinä kun olin aikani sitä pidellyt niin huusin itse sieltä tangon alta että eikö se jo riitä. Sitten tuli uusi rack komento ja sain raudat telineisiin lopulta. Päätuomarin kanssa juteltiin kisan jälkeen ja hän kertoi mulle että oli luullut että jäin sitä vielä huvikseni pitelemään rack komennon jälkeen.
Tässä minun mielipiteet liittojen eroista:
IPF: Tiukka tuomarointi, välillä liiankin, varusteet näyttelee isoa osaa kyykyssä ja penkissä. Penkkipaidat eivät ole itseasiassa kovinkaan kaukana parhaista pro-paidoista, säännöt vaan rajoittavat paidasta kovimman hyödyn saamisen(ei mahalle laskua ym). Kyykkypuvutkin ovat nykypäivänä todella kovia mutta ei kumminkaan voi verrata ammattilaisvarustukseen.
PRO: Tuomarointi löysempää kun IPF:ssä, varusteet näyttelee isoa osaa kyykyssä ja penkissä. Molemmissa myös säännöt mahdollistavat varusteiden maksimaalisen hyödyntämisen(penkissä mahalle lasku, kyykyssä monolift).
Niin IPF kuin PRO puolellakin on voiman lisäksi tärkein asia oppia ottamaan kyykyssä ja penkissä varusteista kaikki irti pärjätääkseen.
RAW: Järkevän tiukka tuomarilinja. Yksinkertaista nostamista, pelkkä raaka voima riittää ja vahvin voittaa.
Eli vaihtoehdoista löytyy varmasti kaikille mieleiset. Kaikki voi käydä nostamassa näissä missä haluaa ja samoin katsomassa niitä kisoja mitkä kiinnostaa. Itse olen niin tehnyt ja aion tehdä myös jatkossakin. Aion käydä kisoja niin IPF varusteilla + tuomaroinnilla, PRO varusteilla + säännöillä ja myös RAW puolella. Minkään näiden liittojen tulokset eivät ole kyykkyjen ja penkkien osalta vertailukelpoisia.
Bullfarm Powerlifting Championship 2010 sai kaikilta ulkoimaisilta kisaajilta paljon kehuja. Niin McNamara, Bolton kuin Magnussonkin kehuivat että tämä oli hienoin kisa missä ovat ikinä olleet ja aikoivat ehdottomasti tulla ensi vuonna uudestaan. Samat terveiset omalta osaltani kisajärjestäjille!
Tässä kaikki tästä aiheesta minun osaltani.
Varsin asiallinen ja objektiivinen kirjoitus ja rispektit siitä, että RAW saa positiivista kommenttia.
Sheiko voisi kertoa kuka on väittänyt että pro-puolella on yhtä tiukka tuomarilinja kuin ipf:ssä?
Itse en vaan ymmärrä kommentteja mitä tässäkin topicissa on ollut:
"Spedeilyä, paskat kisat, penkit saa valkosta vaikkei kädet ole lähelläkään loppuasentoa.tätä touhua ei voi missään nimessä kutsua voimanostoksi vaan sirkukseksi, Tuomarilinja oli aika hukassa, selostaja aika pihalla välillä ja musiikki soi kyykyn aikana niin kovaa, ettei kuullu omiakaan ajatuksia Vedon aikana taas musiikkia ei juuri kuullut!"
Jatkoa " Hyvin näytti kelpaavan myös maastaveto ilman minkäänlaista loppuojennusta tuomareille" johon toinen jatkaa "Täysin totta tämäkin. En vaan jaksanut sitä mainita edes enää, kun noi kyykyt ja penkit oli niin rivoja".
Tälläistä tekstiä ja useimmat ilman että minkääläistä respectiä olisi annettu esimerkiksi Bennylle, Boltonille, Murtsille tai Juunalle. Tämä on aina tätä kun pro-puoli järjestää kisat. Tuntuu että toiset menevät vain arvostelemaan eikä nauttimaan suorituksista. Joku niissä kuitenkin tuntuu kiinnostavan.
Varusteet tai ei, olin kerran Seinäjoen jossain avoimissa penkkiskaboissa. Mun viimeiset lämmittelypainot raakana oli sata kiloa enemmän kuin yhden nostajan kolmas paitanosto. Tää nyt ei liity mihinkään, mutta ihan vain huomiona, että sitten kun varusteet ovat itseisarvo, niin ollaan jo vähän metikössä.Varusteet tai ei, mut jokainen voi mennä kokeilemaan lähteekö se 520kg kyykky! Sen kokeilun jälkeen varmasti karsiutus osa vikisiöistä. Voimaa ja tekniikkaa pitää löytyä, jotta noita rautoja liikutellaan. Miks hitto porukka jaksaa vinkua noista varusteista? Kovia tuloksia ja kovia nostajia.
Varusteet tai ei, mut jokainen voi mennä kokeilemaan lähteekö se 520kg kyykky! Sen kokeilun jälkeen varmasti karsiutus osa vikisiöistä. Voimaa ja tekniikkaa pitää löytyä, jotta noita rautoja liikutellaan. Miks hitto porukka jaksaa vinkua noista varusteista? Kovia tuloksia ja kovia nostajia.
edit. anteeksi jos jotkut ovat jo olleet ketjussa.