BullFarm Powerlifting Championships 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha85
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
442,5 RAW niin kyllä luulisi >460 olevan helpostikkin mahdollinen puvulla..Benni ei näköjään ikinä paranna ennätystä vain 2,5 kilolla vaan samantien vähän enemmän. Niinkuin nytkin otti 10kg lisää entiseen raw vedon maailmanennätykseen. Tulee aika mielenkiintoista Andy Bolton deadlift challengessä.

Pakko kai itsekkin vähän tarkentaa koska heitin ensimmäisen kiven. Kisat oli hienot ja oli mahtavaa päästä ihan livenä seuraamaan tuon tason kavereita. Itse kilpailusta tai kilpailupaikasta/ järjestäjistä ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Hienoa että tämän tason kisoja saadaan Suomeen ja toivottavasti saadaan jatkossakin. En viitti sen kummemmin protestoida edes lippujen hintoja koska sali näytti olevan melko täynnä joka jo kertoo että lipunhinta oli oikea. En tiedä mitä kilpailijoille maksetaan mutta toivottavasti Bennille enemmän kun muille koska suuriosa tuli Benniä katsomaan ja mies varasti shown aivan täysin. On kyllä viihdyttävä kaveri ja toivottavasti ymmärtää arvonsa myös rahallisesti.

Kisat oli ensimmäiset ammattilaiskisat mitä olen käynyt livenä katsomassa ja ainoa negatiivinen asia minkä äänen sanoin koski tuota tuomaritoimintaa. Itse olen ymmärtänyt että nosto alkaa ja päättyy samaan asentoon. Hämmästys oli oikeasti suuri usean noston jälkeen joista ajattelin että olipa lähellä.. ei ollu kuin jonku 5-10cm vajaa ja tulos olikin 2-1 tai pahimmillaan jopa 3-0 hyväksytty :wtf:. Itse seurasin kisaa ihan edestä ja omasta mielestä kyykkyjen syvyyksissä ei ollut mitään valittamista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ymmärrän kyllä lajiin liittyvän "kovuuden" mutta suoraansanottuna hieman vitutti nämä kaverit jotka sai hirveät kannustukset mutta eivät suorituksen jälkeen tee muuta kuin kävelevät naama norsunvitulla takahuoneeseen.

Nämä olivat vuoden kovimmat kisat ja nostajat odottivat itseltään todella paljon. Sitten kun alkaa tulla hylsyä toisen perään niin harva siinä ajattelee yleisön miellyttämistä. Nostoja sinne tullaan katsomaan eikä nostajia, eikö?

Kyllähän se kyykyssä käy, mutta ei kovin syvällä. Kolmen tuomarin mielestä tarpeeksi syvällä. No eihän se nostajien vika ole, vaan tuomareiden... Kovia poikia kaikesta huolimatta.
ei toki ole nostajien vika.tuomarit tuomaroin ja,nostajat nostavat.

se on muuten vissi niin, että vaikka olis kuin varusteet mukana niin, silti nää äijät on kovia raw nostajia. jokainen jamppa voi itte koittaa ottaa kyykystäkin 400-500kg varusteilla, kyllä siinä vaa kummasti alkaa pää punoittaa, kun se ei nousekkaa. ja penkki sama homma moniko nostaja ottaa rawina 200x10 kevyesti vaikka ei edes treenaa raw nostoa silmällä pitäen?? raw voimaa noilla ukoilla on perkeleesti vaikka käyttävätkin varusteita.
mutta noi bennin nostot on ihan omaa luokkaansa, olisi kiva nähdä joskus konsta ja benni samoissa kisoissa.

noi bennin nostot on ihan omaa luokkaansa, olisi kiva nähdä joskus konsta ja benni samoissa kisoissa.

Todellakin. Koko kisan aikana oli sellainen fiilis että "tulisipa se Magnusson sieltä äkkiä takaisin lavalle että saisi nähdä oikeaa NOSTAMISTA". Rantasen kyykyt olivat toki vaikuttavia jo pelkkien yli-inhimillisten kilojen takia, mutta muutoin nuo varustenostot eivät näytä tai tunnu katsomoon päin kyllä miltään. Väkisinkin tuntee myötähäpeää, kun tuomarit antavat valkoista olemattomalle pyllistykselle...

Itse katsoisin paljon mieluummin vaikka sata kiloa pienempiä rautoja raakana nostettuna, kuin noita neljänsadan kilon "penkkipunnerruksia". Kaikki kunnia Murtomäen suoritukselle, mutta paljon vaikuttavampi nosto omasta mielestäni olisi vaikka 270 kilon raakapenkki merkistä. Bennin punnerrukset olivat koko penkkikisan parasta viihdettä! Iso kiitos järjestäjille siitä, että saivat miehen houkuteltua paikan päälle! Islantilainen jätti ainakin allekirjoittaneen pääkoppaan pysyvän muistijäljen.

Itse katsoisin paljon mieluummin vaikka sata kiloa pienempiä rautoja raakana nostettuna, kuin noita neljänsadan kilon "penkkipunnerruksia". Kaikki kunnia Murtomäen suoritukselle, mutta paljon vaikuttavampi nosto omasta mielestäni olisi vaikka 270 kilon raakapenkki merkistä.

Olen samoilla linjoilla, mutta onneksi meillä kaikilla on oikeus olla katsomatta näitä kilpailuja joita meille ei ole tehty (vinkvink). Meneekö tämä aina tähän että verrataan ammatiilaisliiton skaboja ipf.ään. Kaikkihan liittojen väliset erot tietää, niin tarviiko niitä alkaa aina "analisoimaan".
Tämä viesti oli sinäänsä hyvin turha, sillä tämä asia ei tule muuttumaan miksikään, pakko oli silti avautua :)lol

Marraskuun alussa on sitten Mikkelissä WPC:N MM-kisat joten tulkaa katsomaan kun Mendelson penkkaa reilusti yli 400 kiloa. Ei se tosin ole mitään 120 kilon raakapenkin rinnalla. Katselin muuten voimanostoliiton foorumia ja siellä eräs herra (Malkavaara) ehdotteli hyviä sääntömuutoksia. Toivottavasti menisivät nuo ehdotukset läpi.
http://www.suomenvoimanostoliitto.f...rd&Itemid=170&func=view&catid=10&id=2990#2990

Marraskuun alussa on sitten Mikkelissä WPC:N MM-kisat joten tulkaa katsomaan kun Mendelson penkkaa reilusti yli 400 kiloa. Ei se tosin ole mitään 120 kilon raakapenkin rinnalla. Katselin muuten voimanostoliiton foorumia ja siellä eräs herra (Malkavaara) ehdotteli hyviä sääntömuutoksia. Toivottavasti menisivät nuo ehdotukset läpi.
http://www.suomenvoimanostoliitto.f...rd&Itemid=170&func=view&catid=10&id=2990#2990
Eipä taida mennä monikaan noista ehdotuksista läpi.

Aina sama peli! Arvostella ei saa jos ei ole itse kovempi. Käsitykseni mukaan herrat Rantanen&Murtomäki ovat ihan fiksuja kavereita jotka varmasti pystyvät keskustelemaan rakentavasti niin varuste/raw kilpailujen sekä ammattilais että amatööriliiton eroista...Siis ilman että pitää alkaa mukiloimaan jotain 65 kiloista junnunostajaa vain sen vuoksi että se on eri mieltä asioista.

Sellaista keskustelua täällä ei koskaan saada aikaan koska yhdellä jos toisellakin tuntuu olevan omat itressinsä puolustaa mieluisiaan lajeja/sääntötulkintoja olivat ne sitten mitä hyvänsä... Kiistaton faktahan on se että Raw kilpailuissa selviää absoluuttisesti vahvin nostaja kun taas ammattilaisvarusteilla nostaminen on taas haastavaa juurikin sen teknisyyden vuoksi.

Oman mielipiteeni tuon julki kilpailemalla Raw kilpailuissa 4-6krt vuodessa.

Janne Seppälä

Kommentoidaan nyt tämän kerran tänne. Fiksuudesta en nyt niin tiedä mutta ei ole intressejä nettikirjoittelujen takia alkaa mulla yhtään ketään mukiloimaan tai muutenkaan omaa mieltä pahoittamaan, uskoisin että ei Juunallakaan. Sen voin tässä sanoa että kyllä varmasti tuli kaikille kisaajille kuin katsojillekin selväksi kenellä sitä raakaa voimaa löytyy eniten kun Benni kävi lavalla. Me muut kisasimme toisiamme vastaan varusteilla ja siinäkin selvisi lopulta kuka kisan voitti, sijoittui toiseksi, kolmanneksi jne. Tuomarointia en ole seurannut kun keskityin omaan nostamiseen ja ei ole muutenkaan minun asia siihen ottaakaan kantaa enkä nettituomarointia harrasta kun ne lamppujen värit ei kumminkaan tätä kautta vaihdu suuntaan eikä toiseen.

Itselläni on vasen kyynärpää leikattu alkuvuodesta 2008. Sen jälkeen kyynärpää jäi liikkuvuudeltaan vajaaksi molempaan suuntaan. Ojennusvajausta on tällä hetkellä n. 15 astetta ja se voi lisääntyä tässä ajan kanssa vielä koska sain n. kuukausi ennen tätä kisaa ortopediltä lopullisen tuomion siitä. Siinä on kulumavika ja nivelrikko. Luut ottaa väärässä kohdassa yhteen kättä ojentaessa ja koukistaessa. Olisin halunnut sen vielä terveeksi saada mutta ei onnistu, on ortopedin lausunto asiaan. Oikeassakin kyynärpäässä on muutaman asteen ojennusvaje mutta ei näin paha kun vasemmassa. Jonkun verran tämä harrastusta hankaloittaa jatkuvien tulehduksien takia mutta jatketaan nyt niin kauan vielä kun innostusta riittää tai paikat kestää.

Omasta viimeisestä penkistä kisassa: Siinä tosiaan kävi niin kuin aiemmin täällä jo kerrottiin. Päätuomari huuti rack komennon eikä sitä kuultu niin minä kuin levymiehetkään. Siinä kun olin aikani sitä pidellyt niin huusin itse sieltä tangon alta että eikö se jo riitä. Sitten tuli uusi rack komento ja sain raudat telineisiin lopulta. Päätuomarin kanssa juteltiin kisan jälkeen ja hän kertoi mulle että oli luullut että jäin sitä vielä huvikseni pitelemään rack komennon jälkeen.

Tässä minun mielipiteet liittojen eroista:

IPF: Tiukka tuomarointi, välillä liiankin, varusteet näyttelee isoa osaa kyykyssä ja penkissä. Penkkipaidat eivät ole itseasiassa kovinkaan kaukana parhaista pro-paidoista, säännöt vaan rajoittavat paidasta kovimman hyödyn saamisen(ei mahalle laskua ym). Kyykkypuvutkin ovat nykypäivänä todella kovia mutta ei kumminkaan voi verrata ammattilaisvarustukseen.

PRO: Tuomarointi löysempää kun IPF:ssä, varusteet näyttelee isoa osaa kyykyssä ja penkissä. Molemmissa myös säännöt mahdollistavat varusteiden maksimaalisen hyödyntämisen(penkissä mahalle lasku, kyykyssä monolift).

Niin IPF kuin PRO puolellakin on voiman lisäksi tärkein asia oppia ottamaan kyykyssä ja penkissä varusteista kaikki irti pärjätääkseen.

RAW: Järkevän tiukka tuomarilinja. Yksinkertaista nostamista, pelkkä raaka voima riittää ja vahvin voittaa.

Eli vaihtoehdoista löytyy varmasti kaikille mieleiset. Kaikki voi käydä nostamassa näissä missä haluaa ja samoin katsomassa niitä kisoja mitkä kiinnostaa. Itse olen niin tehnyt ja aion tehdä myös jatkossakin. Aion käydä kisoja niin IPF varusteilla + tuomaroinnilla, PRO varusteilla + säännöillä ja myös RAW puolella. Minkään näiden liittojen tulokset eivät ole kyykkyjen ja penkkien osalta vertailukelpoisia.

Bullfarm Powerlifting Championship 2010 sai kaikilta ulkoimaisilta kisaajilta paljon kehuja. Niin McNamara, Bolton kuin Magnussonkin kehuivat että tämä oli hienoin kisa missä ovat ikinä olleet ja aikoivat ehdottomasti tulla ensi vuonna uudestaan. Samat terveiset omalta osaltani kisajärjestäjille!

Tässä kaikki tästä aiheesta minun osaltani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom