Bulkkia... Mitä mieltä olette?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja numdb
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
34
Elikkäs puolisen vuotta on tullu jo lusmuiltua ja puntti jäänyt vähän taka-alalle niin nyt pitäis bulkkia lähteä vetämään. Oon suunnitellu vähän tota ruokailua niin antakaas kommenttia. Eli onko tossa mitään järkeä? Hiilarit oon yrittäny laittaa aamulle ja rasvoja illalle. Illalle nyt kalorit jääkin sit aika vähälle... Yhteensä tosta pitäis joku 3400 kcal pitäis tulla. Ja hyvin jaksaa syödä :) painoa nyt semmonen vajaa 70kg, ikää 17, duunissa olen postilla joten se lisää kulutusta...

6:00
4dl kaurahiutaleita
purkki rahkaa
pari desiä rasvatonta maitoa

10:00
4dl kaurahiutaleita
1,5dl heraa
pari desiä maitoa

13:00
rahka
ruisleipää

15-16:00
jauhelihaa 200g
makaroni 100g

18-19:00
heraa 1,5dl
ananaspurkki
15g öljy

21-22:00
tonnikalapurkki
15g öljy

Vaan yks lämmin ruoka? En ite ainakaan sil selviäs, eli yhen välipalan voisit korvata lämpimäl safkal. Ite jaksa ton heran kans pelleillä, vaan vedän rahkaa ja kinkkuu sen sijast, jaksa pestä sitä sheikkerii koko ajan:) Muutenhan toi näyttää aika hyvält, vitamiinit viel kehiin ni avot... nii ja palautusjuoma varmaan tulee johonki väliin...

Jo palkkari tottakai. Töissä kun olen niin ei sielä kesken piirin aleta kinnkia paistelemaan :D mutta oikeassa olet.. koulut kun alkaa niin sitten siihen tulee taas yksi lämmin ruoka enemmän.

Ite jaksa ton heran kans pelleillä, vaan vedän rahkaa ja kinkkuu sen sijast, jaksa pestä sitä sheikkerii koko ajan:)
Mikäs vika siinä sheikkerissä ja herassa on? Sitä vartenhan ne on kehitetty, että voi on helppo pistää reppuun ja nauttia koska vaan... Etkä sä kyllä sillä kinkulla proteiinilähteenä pitkälle pötki...

Riittääkö toi kalorimäärä? 3400kcal on aika pirun vähän loppu peleissä..
Eise ole vähän ku pitää suhteuttaa se kaveriin joka tässä tapauksessa painaa 70 kg.... On ihan turha vetää överiks ne plussakalorit vaikka kasvava nuori onkin... Eli siis riittää toi 3400 sulle ihan mainiosti, kuhan muistat et syöt kunnon safkaa (ei siis niitä kaloreita sipseistä, limuista jne..)

Pistää vähän silmään vihreän puute, eli suosittelisin lisäämään vaikka välipaloille jotain hedelmiä ja iltapäivän ruoan ja/tai iltapalan yhteyteen vihanneksia. Marjojakin sopii hyödyntää, esim. puurossa (tai miten nuo kaurahiutaleesi nautitkaan). Edistää huomattavasti sitä hyvinvointia ja kehitystä, kun oppii pitämään nuo rehut mukana ruokavaliossa. Vitamiinivalmisteet voi toki ottaa lisäksi, jos tuntuu siltä, ettei muuten pärjää, muttei kannata pelkästään niihin tukeutua.

Quote: Elikkäs puolisen vuotta on tullu jo lusmuiltua ja puntti jäänyt vähän taka-alalle niin nyt pitäis bulkkia lähteä vetämään. Oon suunnitellu vähän tota ruokailua niin antakaas kommenttia. Eli onko tossa mitään järkeä? Hiilarit oon yrittäny laittaa aamulle ja rasvoja illalle. Illalle nyt kalorit jääkin sit aika vähälle... Yhteensä tosta pitäis joku 3400 kcal pitäis tulla. Ja hyvin jaksaa syödä painoa nyt semmonen vajaa 70kg, ikää 17, duunissa olen postilla joten se lisää kulutusta...:

En nyt jaksa laskea noita kaloreita mutta oletko varma että noista sapuskoista liikenee se 3400 kcal? Meinaan että näyttäisi aika yläkanttiin lasketulta. Ite nostaisin maidon määrää ja korvaisin tuon klo 10:00 "välipalan" lämpimällä aterialla.

Kyllä se 3400 noista tulee... Joo sitä lämmintä ruokaa olen jo sunnitellu. Duuni vaan tekee siitä vähän vaikeaa. Ja eiköhän se 3400 joo riitä. Ettei nyt ihan överiksi mee. Vihreää tulee syötyä silloin tällöin. Kyllä joka päivä jotain, mutta tohon listaan niitä oli vaikea alkaa laittamaan. Ja vitamiineina aamulla c:tä ja monivitamiinia. Ne on varmaan tärkeimmät? Vai mitäköhän siihen vielä lisäis?

Ja maitoa nyt en tietenkään laske desimitalla. Puuron kanssa sitä menee sen verran kun menee. Ja muunkin safkan kanssa. Ei kaikkea jaksa laskea :)

Kyllä se 3400 noista tulee... Joo sitä lämmintä ruokaa olen jo sunnitellu. Duuni vaan tekee siitä vähän vaikeaa. Ja eiköhän se 3400 joo riitä. Ettei nyt ihan överiksi mee.

Ei kaikkea jaksa laskea :)

Kuten tontsa83 tossa sanoikin ni kannattais viel laskee ne kalorit... Ja kato nyt toi puurojuttukin kunnolla (hämää helposti).. Sulla lukee tossa et syöt sitä 4dl klo 6 ja jälleen klo uudet 10.. Ne puurohiutaleet on sellasta kamaa et sitä laitetaan 1dl hiutaleita ja siitä tulee just joku lautasellinen eli about 4dl.. Näin ollen söisit siis 8 lautasellista puuroa klo 6-10.. Jos näin on niin okei, mutta tarkista silti...
Ja toi klo18-19 safka kannattaa laittaa vähän tukevammaks jos vaan mahdollista..
Esim tollanen ananaspurkki ei kauheasti sisällä mitää olennaista ravintoo...

toi puuron määrä muuten pisti silmää. jo päivässä 8 desii puuroo lärviin lykkkii nii joutuu käymään joka kolmas pävä ostamaan uuden paketin puuroo. Mut jos tosiaan vedät noi paljon puuroo nii, ainaki mineraaleja hivenaineita kroppasi saa kunnolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaveri varmaan heittää ne hiutaleet sheikkeriin tai jotain, silleen ainakin saa ne menemään alas vaivatta. Itse syön semmoista rahka-kaurahiutale mössöä ja esim 3dl hiutaleita menee alas ilman mitään ongelmia... Jos tuon keittäisi puuroksi niin sitä saisi syödä 2 tuntia :D

Joo en tietenkään tee siitä puuroa :D maidon kanssa vaan hitaleet naamaan. En teistä tiedä mutta kyllä mulla ainakin menee alas :)

Ja mitä sinne kuuden safkaan sitten lisäis? tarvittavat hiilari on saatu jo päivän aikana niin eikö tuo muka riitä? prdet ja rasvat siitä hyvin saa. ja kun syön tuon puntin jälkeen niin silloin tekee jo tuo pelkkä ananaspurkki tiukkaa :)

Paljonkos siinä kuuden ananas purkissa on hiilareita? Yhteensä joku 20 g?Treenin jälkeen jos sen vedät niin on saatava hiilareita jotka saavat veren insuliinipitoisuuden kasvamaan ja siten edesauttavat proteiinin imeytymistä. Nämä asiat olisi valmiissa palautumisjuomassa tai massan lisääjässä mietitty. Eli lisää treenin jälkeen myös jokin hiilihydraatin lähde. Jos olet laskenut päivän hiilarit niin siirrä jotkut siihen treenin jälkeen koska sillon ne lihakset kuitenkin eniten tarttee ravintoa ja saat herankin imeytymään partemmin.

Mutta eihän hiilarit saa insuliinipitoisuutta kasvamaan ja eihän insuliinilla ole mitään tekemistä proteiinin imeytymisen kanssa? Eikös se säätele hiilareiden imeytymistä? Voin olla kyllä ihan väärässä mutta... Ja tosiaan palkkarin kyllä vedän treenin jälkeen, mutta ruoka kun ei uppoa niin ei uppoa :(
Samaa olen kyllä kuullut muiltakin.

Mutta eihän hiilarit saa insuliinipitoisuutta kasvamaan ja eihän insuliinilla ole mitään tekemistä proteiinin imeytymisen kanssa? QUOTE]

Saavat, ja kyllä ne vaikuttaa siihenkin.

"insuliini tehostaa myös aminohappojen siirtymistä soluihin, joten veren aminohappopitoisuus pyrkii sen vaikutuksesta pienenemään. Edelleen insuliini lisää eräiden muiden pienimolekyylisten aineiden (esim. kaliumin) kulkua solukalvon läpi."

Lähde: Ihmisen fysiologia ja anatomia. Toim. Walter Nienstedt, ym. WSOY. 15 uusittu painos.

Nämä tiedot sivulla 401

Jos tarkempaa perustelua tahdot niin tutustu ko teokseen ja solubiologiaan.

Pieniä juttuja...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom