Bulkki/Dieetti -syklitys

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okei, eli olen tässä nyt muutaman tällaisen syklin vetänyt, että 2viikkoa bulkkia ja yksi diettiä ja mielestäni ihan hyvin toiminut. Lihasta on tullut ainakin peilin mukaan lisää ja rasvat ovat pysyneet ihan mukavasti kurissa. Muutama kysymys aiheeseen liittyen kuitenkin herää:

1. Millaisia kokemuksia teillä on tällaiseen syklitykseen liittye? Hyvät ja huonot
puolet.

2. Onko liikaa jos tuon viikon diettijakson aikana tiputtaa painoa 1,5-2kg? Eli
palaako tuollaisella tahdilla hirveästi lihastakin vaikka kyse onkin lyhyestä
ajasta?

3. Kuinka hirveästi aerobista täytyy lisätä tuon dietin aikana että se polttaisi
kohtalaisen hyvin rasvaa? Olen lisännyt 2 noin 30-45minuutin
kuntopyöräsatsia viikossa mukaan ohjelmaan dietin ajalle. Onko riittävä?

4. Sitten kun ennen kesää pitää hieman enemmän koittaa poltella rasvoja niin
toimiiko tollainen samanlainen sykli hyvin käännettynä niin, että 2viikkoa
diettiä ja 1viikko bulkkia? Vai olisiko parempi vetää vaan yksi pitempi
diettijakso muutamalla cheattipäivällä? Tuota laardia nyt ei niin järkyttävää
määrää ole, että kyse ei ole minkään jokinorsun laihduttamisesta. :D Jos
tämä asiaan jotain vaikuttaa.

5. Onko noiden bulkkijaksojen aikana liikaa jos käy 5kertaa viikossa salilla ja
ohjelmana 3-jakoinen? Noiden bulkkien aikana en viitsi aerobista vetää,
että liikunnat on sitten vain nuo salikäynnit. Dietin aika olen käynyt neljästi
salilla ja sitten nuo 2 aerobista.

Mullakin on päällä syklitys, mutta hieman erilainen. Hyvin menneen viikon jälkeen lauantaina tulee otettua muutama olut ja sen nostattaman ruokahalun seurauksena kaikkea mitä ei tarvis suuhun laittaa. Sunnuntaina sitten pirun huono omatunto ja taas alkaa diettijakso :P

En tiedä miten tuohon hommaan saisi jonkinlaista kuria ja suunnitelmallisuutta?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024

Tossa on mun aloittama ketju samasta aiheesta, siellä on keskustelua ihan perusjutuista syklittelyyn liittyen ja sitten mun ja muiden kokemuksia. Mutta vastailen nyt tähänkin.

1. Hyvät on kokemukset, olen vetänyt 4/2 sykleillä ja paino on kokonaisuudessaan nousussa, mutta rasvanmäärä ei ole noussut, eli todennäköisesti on tullut jopa lihastakin lisää. ;)

2. Ei tuo painomäärä mikään paha ole, kun aina lähtee nestettäkin pois. Itse vedän aika alhasilla kaloreilla, mutta korkeilla proteiininmäärillä dieetit. Jos treenaa kovaa ja voimatasot ei tipu, niin ei sitä lihastakaan paljon pala. Aika tiukasti tuon viikon saa vetää, että siitä hyödyt saa irti.

3. Mä teen dieetillä aina puntin perään 20 min aeronbista ja yhden pidemmän setin jonain välipäivänä. Eli ei mitään älytöntä määrää, kalorit on se joka tämänkin ratkaisee.

4. Toimiihan tuo, mutta on tietysti hitaampaa. Itse aion vetää 1-2 kk dieetin sitten keväällä ja ihan putkeen. Tarpeen mukaan määräytyy tuo pituus.

5. Ei ole liikaa jos palaudut siitä, ei tuohon mitään oikeaa vastausta ole.

Timba79 sanoi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024

Tossa on mun aloittama ketju samasta aiheesta, siellä on keskustelua ihan perusjutuista syklittelyyn liittyen ja sitten mun ja muiden kokemuksia. Mutta vastailen nyt tähänkin.

1. Hyvät on kokemukset, olen vetänyt 4/2 sykleillä ja paino on kokonaisuudessaan nousussa, mutta rasvanmäärä ei ole noussut, eli todennäköisesti on tullut jopa lihastakin lisää. ;)

2. Ei tuo painomäärä mikään paha ole, kun aina lähtee nestettäkin pois. Itse vedän aika alhasilla kaloreilla, mutta korkeilla proteiininmäärillä dieetit. Jos treenaa kovaa ja voimatasot ei tipu, niin ei sitä lihastakaan paljon pala. Aika tiukasti tuon viikon saa vetää, että siitä hyödyt saa irti.

3. Mä teen dieetillä aina puntin perään 20 min aeronbista ja yhden pidemmän setin jonain välipäivänä. Eli ei mitään älytöntä määrää, kalorit on se joka tämänkin ratkaisee.

4. Toimiihan tuo, mutta on tietysti hitaampaa. Itse aion vetää 1-2 kk dieetin sitten keväällä ja ihan putkeen. Tarpeen mukaan määräytyy tuo pituus.

5. Ei ole liikaa jos palaudut siitä, ei tuohon mitään oikeaa vastausta ole.

Joo tuo sun postittama threadi on tullut jo muutamaan kertaan kahlattua läpi ja siitä oikeestaan lähtikin innostus kokeilla tuota syklitystä. Itse ajattelin myös että jos viikossa se parikin kiloa tipahtaa niin suuri osa on varmasti sitä bulkin keräämää neste pöhöä. Proteiinit pyrin myös pitämään korkealla dietillä. Menee yleensä normi ruokien lisäksi noin kilo rahkaa ja tuna purkki, treenipäivinä myös palautusjuoma. Bulkilla oikeestaan vaan tuo rahkan määrä tippuu yhellä purkilla(250g) kun ruuastakin sitten saa prodea ihan eri tavalla kun ruokaa ahdetaan koko ajan. :D

Kokeile ihmeessä joskus tuota 4/2 sykliä, saa paremmat motivaatiot tohon dieettijaksolle kun se ei ole heti ohi kun alkuun pääsee. ;)

Ja tuloksia näkee paremmin vasta kun on muutama sykli vedetty, kannattaa ottaa kuvat itsestään samassa paikossa ja samoilla poseilla aina dieettijaksojen jälkeen, voi sitten pistää kuvat rinnakkain ja tsekata onko mitään tapahtunut.

Timba79 sanoi:
Kokeile ihmeessä joskus tuota 4/2 sykliä, saa paremmat motivaatiot tohon dieettijaksolle kun se ei ole heti ohi kun alkuun pääsee. ;)

Ja tuloksia näkee paremmin vasta kun on muutama sykli vedetty, kannattaa ottaa kuvat itsestään samassa paikossa ja samoilla poseilla aina dieettijaksojen jälkeen, voi sitten pistää kuvat rinnakkain ja tsekata onko mitään tapahtunut.

Mulla itellä tahtoo olla niin että motivaatio kasvaa ku tietää ettei tarvii dietata ku viikko. :D Mutta pitää kyllä kokeilla myös tuota 4/2 sykliä, eihän siinä mitään menetäkkään. Sen kerkeis just vetää kerran ennen kun pitäs sitten pikku hiljaa miettimään kesäkuntoo.

Mitenkäs sitten jos päädyn tuohon Timban suunnitelmien mukaiseen yhteen pidempään diettiin kun itsellä tahtoo alkaa jo tuossa viikon jaksossa ainakin jalkatreeni hieman tökkimään kun kalorit on alhaalla ja voimia ei oikein olisi? Tällä hetkellä on siis 3-jakoinen käytössä ja jalkatreenin loppuun hinkkaan vielä vatsat, niin olisiko sitten mahdollisen pidemmän dietin aikana järkevää vaihtaa vaikka 4 tai 5-jakoiseen? Ja jos näin tekisi niin riittäisikö silloin esim. 4-jakoisella 4 salipäivää viikossa?

En mä tota jakoa vaihtaisi, tee vain 3-jakoisella mutta ota esim. joka toinen päivä salipäiväksi, näin jää hyvin palautumisaikaakin.

Ja jos vedät pidemmän dieetin, niin niitä kaloreita ei kanna rysäyttää alas heti kertaheitolla, vaan laskea portaittain maltillisesti.

Back
Ylös Bottom