Bulkkaus ruokaketju

Kaupunki
Tampere
Luulen että tämmönen ketju on jossakin jo, mutta itse en ainakaan löytänyt haulla sellaista mitä haen takaa.

Eli siis tänne jos sais erilaisia aamupala, välipala, iltapala, kunno ruoka tai mitä vaan BODY/BULKKAUS ruokaohjeita ja yleisiä neuvojaki mitä kannattaa syödä koskaki.
Itte rupeen oleen kyllästyny noihin omiin suttuihini mitä on tullu vedeltyä orjallisesti reilu kuukausi.:urjo:

Itse voisin alottaa semmosilla mitä monet muukki varmaan vetelee:

Tonnikala suttu:
1/3 jotakin tonnikalaa, 1/3 raejuustoa ja 1/3 tummaa riisiä ja siihen vaa aromisuolaa päälle. Menee iha hyvi alas mehun kanssa.

Ananasrahka:
Purkki rahkaa, purkki vanilja jugurttia, purkki ananasta ja öljyä pari ruokalusikallista. Kaikki vaan sekasi ja on iha hyvääki. Koitin juuri äskön niin että laitoin vielä lisäks 2dl kaurahiutaleita eikä tullu olleskaa pahaa edes. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en enää pysty vetämään tonnikalaa. Rupeaa tulemaan korvista ulos. Okserefleksin kanssa vedän viimeiset hyllystä.

Kannattaa kokeilla lohta. Ei ole kilohinnalta pilattu (tarjouksessa 5,9e ja normaalistikin alle kympin yleensä valmis file). On erittäin terveellistä ja siinä on proteiinin lisäksi reilusti myös rasvaa, hyvää rasvaa. Valmistuskaan ei kauaa kestä. Hienokiteistä merisuolaa pinnalle ja kalamaustetta jos tahtoo. Puolisen tuntia 200 asteisessa uunissa. Toinen vaihtoehto on kuutioida/siivuttaa ja paistaa pannulla joka on vielä nopeammin valmis.

Lohen kanssa joku raikas salaatti missä esim. sitruunaa käytetty osana kastiketta jos kastiketta tahtoo... kala ja sitruuna kun toimii <3

Lohessa on vielä sekin hyvä puoli, että fileet ovat yleensä täysin ruodottomia jo suoraan lihatiskistä, eli ei tarvitse käydä taisteluun.

200g:ssa lohta on proteiinia vajaat 40g ja kaloreita n. 400.

Massanlisääjä a´la jagger

250g maitorahkaa
banaani
loraus maitoa
loraus jotain mehua
kananmuna
sokeria maun mukaan
(kaurahiutaleita)

Laita kaikki tehosekoittimeeen ja syö kulhosta tai juo, riippuen miten paljon laitoit nestettä. Kaurahiutaleita voi laittaa vielä jos haluaa kuituja mutta jostain syystä mulla ei maha kestä keittämättömiä kaurahiutaleita.

Aika monella tuo, että jossain vaiheessa se tonnikala alkaa väkisin tökkimään.;)

Ei ole tullut syötyä sitten syysdieetin, eli yli kahteen kuukauteen :D Noh, ehkä ihan vähän salaatissa tms. mutta ei tahtonut enää syyskuussa mennä alas purkista ahmimalla... Ehkä ensi vuonna :wtf:

Aika monella tuo, että jossain vaiheessa se tonnikala alkaa väkisin tökkimään.;)

Kyllä se on niin, että kaikki alkaa jossain vaiheessa tökkimään kun tarpeeksi syö. Toissa kesänä meni 600g/pvä raejuustoa raakana, ostin suoraan tukkupakkauksissa, nyt ei puhettakaan että menis purkkillinenkaan alas, ruoan seassa kyl menettelee :)

Kyllä se on niin, että kaikki alkaa jossain vaiheessa tökkimään kun tarpeeksi syö. Toissa kesänä meni 600g/pvä raejuustoa raakana, ostin suoraan tukkupakkauksissa, nyt ei puhettakaan että menis purkkillinenkaan alas, ruoan seassa kyl menettelee :)

Totta, mutta rae on ehkä se, mikä rupeaa meikäläisellä vikana tökkimään. Aikas pitkään oon vähintään sellaisen 400g paketin iltapalaksii syönyt :kuola:

Ehrmannit alko tökkimään keväällä. Tonnikalaa pystyy taas vaihteesta syömään, tiedä kuinka pitkään sitten. Raejuustossa mennään jo jatkoajalla... Kai se pitää kohta ostaa useaa erilaista pulveria ja niitä vuoron perään veteen, maitoon ja mehuun hämmennettynä vedellä.

Helppoa olisi olla koira... Samaa ruokaa päivästä toiseen ja häntä vaan heiluu :D

Ehrmannissa on se hyvä puoli, että purkillisen vetelee ruokalusikalla alle minuutissa naamariin, ei siinä tarvitse paljoa maistella. Vastaavankokoisessa raejuustopurkissa on jo pureskeltavaa ja 400g raepurkin kanssa saa taistella jo ihan tosissaan.

Hermannissa on se hyvä puoli, että kun se on ns. jogurttirahkaa niin se on juoksevampaa kuin se tavallinen liisteri mikä takertuu kurkkuun jos sen kaveriksi ei ota luikastetta. Tosiaan se kannattaisi päivän mittaan ottaa proteiinit mahdollisimman monesta lähteestä eli ei aterioilla eri proteiininlähde.

Jauheet taas on käteviä kun ne voi juoda eikä tarvitse mitään sen suurempia operaatioita tehdä, että saisi saman määrän jostain isosta määrästä muuta ruokaa. Joskus on paljon mukavempaakin kun ei tarvitse syödä niin paljon saadakseen samat määrät jotain tarvittavaa.

Tyrkätkää bulkkaajat se tuna pannulle. Sekaan ruokakermaa, ketsuppia, kuivattua tilliä, valko- ja mustapippuria, valkosipulia ja tavallista sipulia. Tulee hemmetin hyvä sötkötys, uskon että menee myös tonnikalalaattarefleksin kehittäneille. Menee makarooniin ja raejuustoon sekoitettuna hyvänmakuisena bulkkisafkana tai vaikka ruisleivälle semmoisenaan. Voitte testata myös tuota samaa reseptiä, mutta vääntäkää se kylmänä maitorahkaan, kevyt vetäytyminen ja ei muuta kuin taas leivälle. Päälle litra kylmää maitoa, hyvää on ja kaloreita piisaa.

En tiiä onko muita paljon jotka vetelee erilaisia puurohiutaleita nassuun... Ite laitan yleensä 2 dl jotain ruis Nallepuuroa tms. tehosekottimeen veden kanssa ja tuloksena on helposti juotava ja nopea setti osaksi aamu- tai välipalaa. Tota oppii helposti juomaan suht neutraalin maun vuaks... Aamupalalla toi on ollu osa kokonaisuutta pidempään ja sopii myös kaltaisilleni ihmisille joille ei oikein ruoka muuten maita aamukiireessä..

Itellä on oikeastaan kaksi aamupalamahdollisuutta, riippumatta siitä olenko minkälaisella ruokavaliolla liikenteessä. Määrät pitää sovittaa omiin tarpeisiin:

Kaurapuuroa ja sekaan pakastemustikkaa ja -mansikkaa. Oman annoksen koko tällä hetkellä n. 1 1/2 dl kaurahiutaleita 3 desiin vettä. Aikaa tuohon kuluu max 10 min. Sillä aikaa valmistuukin:

1 purkki ehrmannia tai 1/2 purkki Milbona rahkaa + Danonen Actimelia (eri makuvaihtoehtoja) ja ruokalusikallinen tai pari vehnäleseitä ja ennen ku puuro on palanut kiinni kattilanpohjaan, sekoitan vielä:

3-4 dl maitoa
1 dl maustamatonta heraa
1 tl kaakaojauhetta

Noilla mitoilla tuosta tulee about sellainen 600-700 kaloria, mikä on ihan hyvä aamiaisen koko bulkilla.

Toinen vaihtoehto:

munia ja pekonia niin paljon ku jaksaa vetää
+
toi sama rahkasetti
+
toi sama proteiinidrinkki

Korjatkaa, jos olen väärässä mutta olen jo pitkään ollut siinä uskossa, että aamulla kannattaa melkeinpä ruokavaliosta riippumatta syödä iso, ellei päivän isoin ateria, joka sisältää paljon hiilareita. Mun logiikalla tää toimii, koska yön aikana vatsa tyhjenee tehokkaasti, eikö? Toi kananmuna- ja pekonisetti lienee hyvä jos diggaa ketoosidieetistä tai muuten haluaa vähän karsia hiilareita.

Ylipäänsä, kun kysyttiin noiden ravintoaineiden ajoittamisesta, olen ite siinä uskossa että valtaosa hiilareista aamulla ja noin tunti, puolitoista ennen ja jälkeen treenien. Eli esim. päivän viimeinen ateria mulla on aina vähähiilarinen.

edit: joo, puuttuu tyystin kaikki kasvikset = vitamiinit yms. Vedän aamuisin yleensä yhden tabun beroccaa, mikä tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta. Pitkin päivää kannattaakin sitten napsia jotain vihanuuksia tai hedelmyyksiä joka aterialla.

Tässä ois yksi resepti:
-600-800g broilerin suikaleita
-1 sipuli(pilkottu)
-oliiviöljy
em.pannuun ja ruskistus
vaihe 2.
lisää kanafondia hieman
lisää 2-3dl vettä ja hienoksi jauhettu soijarouhe(jauheeksi jauhettu)1dl,lisäksi n.100g kevyt sulatejuustoa.

sekoittele ja anna ylimääräisen nesteen haihtua.
riisin tai proteeinipastan kanssa aika jyty eväs.

Nojoo, tässä muutama oma bulkkieväs:

- Aamupalalla puuron sekaan 25-50ml rypsäriä, saa kivasti lisäkaloreita tuosta
- 3 ruisleipä viipaletta + purkki tonnikalaa öljyssä, juustoa vielä tohon päälle, mikroon ja saat lämpimiä voileipiä hyvillä ravintoarvoilla
- 400g purkki valmista maksalaatikkoa (800kcal, en tosin suosittele syömään jokapäivä rauta-arvojen vuoksi)
- Heraa, vettä, rypsäriä ja funlaittia
- 4 munan munakas kahdella makkaralla

Verisuonet varmaan parin vuoden sisällä ihan tukossa... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom