Bulkkaus ei onnistu

Hieman erilainen ongelma näiden kaikkien dieettaustopikkien joukkoon.

Ongelma on tässä: Periaatteessa tiedän, mitä ja milloin pitää syödä, mutta samanlai, kun ihmisille on vaikea pysyä dieetissä, niin minä ns. sorrun bulkilla. Tulee vain päivä, etten saa fyysisesti ahdettua itseäni täyteen kuin porsas. Paino ei vain nouse, ei rasvan eikä lihaksen muodossa.

Päivän perussetti näyttää arviolta tältä:

Aamu: 4 ruisleipää, runsaasti margariiniä, 4 viipaletta leikkelettä, 2dl kaurahiutaleita veteen keitettynä, banaani.

Lounas: ~2dl keitettyä riisiä/perunaa/pastaa, ~200grammaa lihakastiketta/pihvejä/lihapullia etc., 2 näkkäriä runsaalla margariinilla.

Välipala: 4dl maitoa, kipollinen mysliä, joskus purkki rahkaa/tonnikalaa/raejuustoa

Illallinen: Reilu annos mitä milloinkin kotiruokana sattuu olemaan.

palkkari: Nutri+ Recopower ~60-80g

Iltapala: illallisen jämät/rahkapurkki, 3rkl rypsäriä

Pituus: 169
Paino: heittelee 60-64 välillä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
aamupalalle proteinia. jos ongelmana on ettet jaksa syödä enempää niin tunge joka aterialle rypsi/oliivioliiviöljyä mukaan, saa helposti kaloreita eikä tarvii paljoa syödä.

Milloin viimeksi pidit kevyen/väliviikon?
Se että aineenvaihdunta on tukossa saattaa johtua siitä että olet treenannut liian kauan liian kovaa ja kroppa ei enää ota treeniä vastaan ja on muutenkin pahasti juntturassa.
Voisit kokeilla pitää väliviikon salista ja sitten palata raudan pariin jollain kohtuu kova volyymisella ohjelmalla jossa on mukana myös raskaiden n6toiston sarjojen lisäksi myös paljon pidempää sarjaa (15 ja 20 toistoa). Aloitat hiukan kevyemmin ekan viikon ja siitä sitten lisäät volaa ja pienennät sarjojen välissä palautuksia ja vedät muutenkin sellaista kunnon hikijumppaa. Pitäis alkaa aineenvaihdunnan pelata. Lisäksi kannattaa kokeilla
nukkua tarpeeksi, mutta EI liikaa
juoda vettä
vetää öljyä ja hyvää rasvaa sisältävää ruokaa (esim maapähkinöitä, niistä on helppo ottaa vaikka kuinka paljon kaloreita)
juoda kahvia (nopeuttaa aineenvaihduntaa)

Mä ottaisin sinuna maitoproteiinin käyttöön (Protein XL :thumbs: ), eli otat aamupalan ja lounaan välissä jonkun 50g prodea ja sama homma illalla, mutta silloin rypsärin kanssa. Iltapalalla ei siis muuta kuin 50g prodea ja pari lusikallista rypsäriä. Korvaisin aamupalan kaks ruisleipää iltapalaksi varatulla rahkapurkilla, jolloin myös aamupala saa hyvä prodelähteen. Murskaa se banaani sinne sekaan, niin maistuu hyvälle.

Mulla tekee ihan saman, että ilman lisäravinteita ei millään jaksa ahtaa ja ahtaa ja ahtaa.. Tai tolta se ainakin tuntuu. Se on niin helppo heittää jauhot purkkiin, purkki kiinni ja huikalla alas.

no itellä tuli taas niin saatanasti rasvaa, että seuraavan kerran PALJON maltillisempi bulkki. eli jos ei paino nouse, pidä se totaalilepoviikko, ja sitten alat treenaa kunnolla, ja syömään kunnolla, ja vetele aina kun jaksat maapähkinöitä tai sitten joka ruuan sekaan öljyä

Jogurtti on kans aika kova. Sitä kun heittelet päivän mittaan koko kilon naamaan (ei edes paha), niin siitä saa jo jotain 600Kcal, ja protskuakin mukavasti.

Edit: Jos nyt oikein muistelen, niin joissain on jopa 80Kcal/100g, joten niistä saakin sitten 800Kcal koko kilosta.

Ite oon pikkuhiljaa vaihtanut ruokajuomaksi 80g pieruheraa. Maustaa mehulla niin hyvää tulee ja kaloreita n. 300. Protuakin tulee jotainkymmentä grammaa. Tuon kun vetää lounaalla ja päivällisellä, joskus välipalalla ja treenin jälkeen palkkarissa niin alkaa liha tarttumaan. Toivottavasti :)

Pitäiskö tästä ketjusta kehiä "Viralliset ja kootut bulkkausvinkit" ketju, ihan otsikkotasollakin? Mulla on ollut semmoinen jo kauan mielessä, mutten ole saanut aikaiseksi ehdottaa ja aloittaa. Laiskimus minä. :nolo:

Muutamia juttuja:
- einesbroileripullat, Saarioinen (paras maku), Winsulle kiitokset tästä vinkistä! 400g pussin kiskasee tuosta vaan tabascon tai ketsupin kanssa ja voila! 800kcal ja olikohan jotain ~50-60g protua (hh ja r suunnilleen samat :D ) on syötynä, siihen vielä 0,5l esim. maitoa kyytipojaksi, niin 1000kcal menee rikki tuosta vaan
- maito, laatuprotua halvalla ja helposti nautittavassa (=juotava) muodossa
- rypsäri, oon lorotellut perusmössön sekaan ja vetänyt silteensä
- jäätelö, halpaa, helppo syödä, hyvää ja kohtalaisen paljon kaloreita (ei tosin niin paljoa, kuin suklaassa)
- protujauho toki, sen määrää lisäillä siellä & täällä, halpishera, soijaprotujauho ja riisiprotu ovat käteviä ja halpoja, kun jauhoa alkaa vetämään enemmälti ja pitkin päivää (siis myös erinäisiin ruokiin sotkien ja ruoanlaitossa käyttäen), niin on hyvä tottua maustamattomiin, koska niihin oikeasti voi tottua, itellä ainakin tulee maustettujen (herkullistenkin) kanssa äkkiä toppi, se "Hyi prkl, ei enää yhtään tätä ny pitkään aikaan!" -fiilis
- maapähkinät, helppo napostella, halpoja ja tod. kaloripitoisia
- tihentää hampparien, känkyn, kebabin, kinkkifuudin yms. mätön syömiskertoja esim. 2-5krt/vko, toki terveellisen kehoiluruoan lisäksi, ei tilalle

Nooh, ihan turhia noi kaikki vinkit mulle on, kokeiltu on, kaikkia noita erikseen ja yhdessä. Viimeistään muutamien päivien kuluttua tulee niin pirunmoinen ähky ja ällötys, ettei vaan pysty enää mättämään ees 4000kcal/vrk. :( Toisaalta hyvä, eipähän kerry läsääkään kovin helpolla, kun aineenvaihdunta ja siihen liittyvä hormonitoiminta on tämmöinen, kuin mulla ja muutamilla muilla, mutta eipä lihaakaan kovin helpolla sitten tartu, se on kääntöpuoli.

Aivan sama, en jaksa enää ressata. Tämmönen 178cm/~90kg noin 13-15% rasvoilla, kohtalaisilla voimatasoilla ja kestävyydelläkin piisaa mulle. Keskittyis vaan ylläpitämään sitä fysiikkaa ja välttelemään kremppoja mahdollisimman vanhaksi, niin oisi passeli tavoite. Ei vaan viitti enää tärrätä niinkin vähäpätöisen asian, kuin lihasmassan suhteen.

Lostedt 61# sanoi:
Anteeksi miksi ihmisen jolla on ongelmia saada massaa pitäisi nopeuttaa sitä aineenvaihduntaa?

Saat anteeksi
ongelmahan tässä oli juurikin se että kaverilla on hidas aineenvaihdunta (eli ruoka ei maistu) ja hän halusi vinkkejä siitä miten saa tarvittavat kalorit alas. Oletan että tarkoitus on hankkia nimenomaan lihasmassaa joten nopeasta aineenvaihdunnasta on todellakin höytyä. Jos kyseessä on esim sumopainia jonka tavoitteena jonka tavoitteena on hankkia 20kg lisää fläsää niin sitten ei noita ohjeita ei kannata noudattaa.

Pari juttua mita tuli mieleen:
- Tuo maito ruokajuomaksi kuten joku mainitsikin jo
- Proteiinidrinkkeja maitoon, helmee <3
- Jos on liikaa rahaa niin kaiken maailman proteiinipatukat, vahintaan 4x paremman makusia kun mitkaan normisuklaapatukat
- Makkisafkat, vitusti kaloreita ja nalka uudestaan 1.5-2h paasta (tuli tuossa synttareilla vedettya about 2500 kaloria, bussimatka kotia ja taas nalka...)
- Tietokonepelit, tuntuu tyhmalta tiedetaan mutta kun istut koneella ja pelaat jotain ja syot samalla niin luulis ruokaa mahtuvan (ite ainaki pystyn safkaamaan vaikka koko paivan putkeen talla tyylilla)
- ite ainakin on tapana syoda kunnon spaghetti annos tai vastaavaa aamusin
- n. 30min ennen ruokaa ota leipa ja ala syomaan pienina paloina, ittella ainaki heraa ruokahalut paremmin kuin hyvin
- Kaiken nakoset pahkinat, tassakin nenan edessa mantelipussi, 30g = 190kcal; proteiinia 6g, rasvaa 17g josta tyydyttyneita 2g. Pistaasipahkinat toinen mihin jaany koukkuun. Mutta mantelit on ehdottomia, napostele vaikka paivanmittaan niin menee 200g taysin huomaamatta ja kaloreita yli 1000
- syominen on taitolaji (taino melkeen ainakin - mahalaukku venyy) etta syo aina valilla liikaa niin mahtuu ajan mittaan aina vain enemman

Siina siis jotain mita tuli mieleen, tuloksena 174cm/77kg jollai 15% rasvoilla :)

suolapähkinät. paljon kaloreita, hyvää rasvaa ja paljon makua. Mä ainakin vedän niitä raejuuston kanssa iltapalan a sillä rypsärit ja oliiviöljyt puskee jo huokosista ulos..

Mulla oli ainaki aluks sillee että piti totutella pikkuhiljaa bulkkii ja ruuan lisäyksee ja sitte pikkuhiljaa lisäilin sitä ruuan määrää päivässä kunnes pääsin siihen pisteeseen mihin halusin.

Pari juttua lisää:
- Makkara. Eilisiltana meni tuosta vaan noin 500g mustaa makkaraa :kuola:, mutta käyhän tohon mikä tahansa muukin. Suosittelen lihapitoista A-luokan makkaraa ja ehkä laittiversiona, on siinäkin se noin 200kcal/100g kumminkin, että voi pitää massaruokana. Kiskasee moista makkaraa sen perus 400-500g pakkauksen, niin het on kasassa noin 800-1000kcal ja rutosti protua.
- Purkkihernari tonnarilla ryyditettynä. Helppoa valmistaa ja syödä sekä halpaa. Sisältää paljon pr ja hh, r ei juuri yhtään. Saa siedettävän tai jopa hyvän makuiseksi, kun virittää esim. mustalla pippurilla, oreganolla ja sinapilla.

- Chilipähkinät, ihan hemmetin hyviä ja paljon kaloreita. Muut pähkinät samoin, nopea syödä, menee vaikka telkkua katsoessa ihan huomaamatta pussillinen.
- Blå Band Mexican pata. tekee tuon satsin (400g jauhelihaa + einespussi) ja siitä syö puolet niin tulee 780kcal 46p/74hh/34r tähän vielä maitoa ja ruisleipää niin on tonni täynnä. Helppoa, hyvää ja hyvin kaloreita.
- Rasvaton maito: ei täytä niin kuin kevytmaito eli voi juoda helposti, paljon protua ja kalsiumia!

mxm sanoi:
- Blå Band Mexican pata. tekee tuon satsin (400g jauhelihaa + einespussi) ja siitä syö puolet niin tulee 780kcal 46p/74hh/34r tähän vielä maitoa ja ruisleipää niin on tonni täynnä. Helppoa, hyvää ja hyvin kaloreita.

Itse teen kans joskus kun laiskottaa nuita patoja mutta mie laitan aina yhteen satsiin 800g lihhoo. Ylimääräiset rasvat kun poistaa ja kyytipojaksi kippaa purkillisen maitoa niin aika hyvät arvot alkaa olemaan ja kaloreita kohtuu kivasti ;)

syöttösika sanoi:
Saat anteeksi
ongelmahan tässä oli juurikin se että kaverilla on hidas aineenvaihdunta (eli ruoka ei maistu) ja hän halusi vinkkejä siitä miten saa tarvittavat kalorit alas. Oletan että tarkoitus on hankkia nimenomaan lihasmassaa joten nopeasta aineenvaihdunnasta on todellakin höytyä. Jos kyseessä on esim sumopainia jonka tavoitteena jonka tavoitteena on hankkia 20kg lisää fläsää niin sitten ei noita ohjeita ei kannata noudattaa.
Nyt vähän tsemppiä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom