Bulkin ja Dieetin jaksotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P_P_P_
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys kaikille, taidan olla ensimmäistä kertaa tänne kirjoittamassa vaikka olenkin tunnukset hankkinut aiemmin. Olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä bulkin ja dieetin jaksotuksesta. Usein tunnutaan menevän niin että bulkataan muutama kuukausi, ja sitten dietataan pari kuukautta perään, riippuen tietysti lähtötasosta. Jaksotus voi tietenkin olla pidempikin, mutta silloin täytyy sietää läskiä ja jaksaa dietata pitkään. Kysymykseni kuuluukin, kuinka lyhyt toimiva sykli voisi olla?

Kysyn tätä vähentääkseni henkisen puolen kuormitusta, muutaman kuukauden plussalla olo alkaa jossain vaiheessa ahdistamaan (läski), samoin pitkät dieetit (ei jaksa). Mainitaan nyt vielä etten ole mikään pro-kehonrakentaja, tai edes sellaiseksi aikova, mutta rasvaton liha toki kelpaa kun niitä rautoja tulee suht säännöllisesti liikuteltua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
toimii toimii kaikki toimii ku oikei toteuttaa.. on vaik välipäivät plussalla ja treenipäivät miinuksella tai toisipäi jne viikko miinuksella ja 2 plussalla, 1kk plussaa 1kk miinusta jne.

toimii toimii kaikki toimii ku oikei toteuttaa.. on vaik välipäivät plussalla ja treenipäivät miinuksella tai toisipäi jne viikko miinuksella ja 2 plussalla, 1kk plussaa 1kk miinusta jne.

Eikös treenipäivinä pitäisi olla enemmin plussalla, että lihakset palautuu siitä treenistä?

Lisään kysymyksen tähän viestiketjuun kun en kehtaa luoda sille uutta aihettakaan.
Kysymykseni koskee bulkkaamista ja syömisen oikeaa järjestystä (mikäli sellaista edes on?)

Olen bulkannut nyt noin kuukauden verran ja saanut painoa nostettua sellaiset 5-6 kiloa ripottelemalla mäkkiruokaa ja massanlisääjää sinne tänne aterioiden väliin.

Rasvasta ja tuhtia ruokaa olen kuitenkin vältellyt ennen treeniä ja aamu ja päivä on mennyt useimmiten kananmunia, rahkaa, raejuustoa ja wokkivihanneksia syömällä. Pari kertaa olen kuitenkin survonut 4 juustohapurilaista + ison pirtelön ennen treeniä ja tänään tuli mieleen että kannattaako ne lihottavat ruuat jättää ennen vai jälkeen treenin?

Treenin jälkeen syön tuhdimman annoksen vihanneksia, lihaa / kanaa / kalaa, riisiä tai pottuja. Kuitenkin kun olen sen verran huono lihoamaan normaalilla safkalla ja oma aikataulu ei riitä joka tunnin välein syömiseen niin täytyy koukata aina mäkkärin kautta hakemassa 1000-1500+ kaloria vaikka se ruoka viekin kuulemma turmioon ennen tai myöhemmin :kuola:

Eipä tollaisessa tahdissa ole juurikaan mitään järkeä. Jos vaan läskiä tahdot kerätä niin syö sitten mitä lystäät ja nosta tahti vaikka suoraan 10 kg/kuussa..

Satun vain olemaan pieniluinen kaveri ja normaali ruoka ei tuota lainkaan massaa vaikka kuinka olen sitä parin vuoden aikana jo yrittänyt. Toki tuloksia ei sormia napsauttamalla tule mutta ei paljoa kiinnostaisi enää tämän ikäisenä näyttää 12v karvattomalta pärinäpetteriltä joka astuu peruskoulussa toiselle luokalle.. joten ei se läskikään minua niin haittaa kun sen saa aina tarvittaessa pois. Tarkoitus ei ole tulla sumopainijaksi tai muutenkaan ylitreenatuksi vaan saada hieman muotoja kroppaan ja kiinteyttää se ylinmääräinen pois kun sen aika joskus on.

Aikataulu ei vain riitä siihen että mulla olisi joka toinen minuutti jotain rehua suussa pyörimässä kuin laiduntavalla lehmällä. 6 kilon painonnousu ei ole aiheuttanut sitä "läskiä" mulle lainkaan ulkoisesti vaikka paino onkin noussut suht paljon lyhyessä ajassa. Pari kuukautta sitten luut kolisivat salilla enemmän kuin rauta ja posket olivat lommolla enemmän kuin naapurin Pertin Volvo.

Helposti voisin lihottaa vielä toiset 6 kiloa jolloin saattaisin jopa näyttää normaalipainoiselta. Idea onkin nyt siinä että kerään pari kuukautta massaa jonka jälkeen vedän kaiken paskan pois ruokavaliosta ja vedän vain tarpeelliset ja 200-400+ kaloria yli. Tarkoitus olisi toki kerätä sitä lihasta ja peruskuntoa nostaa tässä samalla. Tarkoituksena ei ole saada täydellistä kroppaa (ei se tällä tavalla tulisikaan) vaikka suurin osa pakkiksen käyttäjistä näyttää luulevan että kaikilla on tismalleen sama määränpää. Jotku haluaa hieman tuloksia ja jotku haluaa paljon tuloksia.. siinä on toki pieni ero.

Kannattaa bulkkaaminen aloittaa vasta kun harjoittelu on tullut pysyväksi tavaksi, ellei ole kovin alipainoinen.
Niin monta kertaa on nähty kun aloitetaan massakausi ja bodaaminen heti samalla, revitään 10kiloo läskiä ja lopetetaan treenit siihen.
Tietysti itsekin olen sortunut bulkkaamaan yli, ensin paino ei tunnu nousevan millään ja sit yhtäkkiä kylvetään läskissä.
Rasvojen takia kokeilisin painon lisäystä pikkuhiljaa, vaikka +5kg ja sitten taas -3kg ja katsoa miltä näyttää/tuntuu..ja sit taas lisää.
40-iässä läskiä vasta helposti tuleekin ja se palaa kuin asbesti:).

Helposti voisin lihottaa vielä toiset 6 kiloa jolloin saattaisin jopa näyttää normaalipainoiselta. Idea onkin nyt siinä että kerään pari kuukautta massaa jonka jälkeen vedän kaiken paskan pois ruokavaliosta ja vedän vain tarpeelliset ja 200-400+ kaloria yli. Tarkoitus olisi toki kerätä sitä lihasta ja peruskuntoa nostaa tässä samalla. Tarkoituksena ei ole saada täydellistä kroppaa (ei se tällä tavalla tulisikaan) vaikka suurin osa pakkiksen käyttäjistä näyttää luulevan että kaikilla on tismalleen sama määränpää. Jotku haluaa hieman tuloksia ja jotku haluaa paljon tuloksia.. siinä on toki pieni ero.

Loistoidea tuo ensin hankkia 12 kg pelkkää puhdasta läskikerrosta ja sitten alkaa hieman peruskuntoa hankkimaan samalla kun edelleen bulkkaa 200-400 plussalla.. saako herralta kysyä että mikä se ihan oikea perimmäinen tarkoitus tässä on vai miksi teet sen??

toimii toimii kaikki toimii ku oikei toteuttaa.. on vaik välipäivät plussalla ja treenipäivät miinuksella tai toisipäi jne

No toi nyt ei ainakaan toimi jos on tarkoitus kehittyä ja kasvattaa lihasta. Yhtenä päivänä glykogeenivarastot tyhjenee ja seuraavana taas täytyy... Ikinä ei ehdi muodostua kunnollista aikaa anaboliaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom