Bugatti Veyron autojen aatelia?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tosta aiemman postauksen kromi look-a-like maalista tulee vähän turhan halpa fiilis. Vähän kuin Bilteman muoviset pölykapselit, joissa "kromi"-maali päällä.

Edit. Jos kromi osoittautuukin ihan oikeaksi kromiksi niin sitten perun puheeni välittömästi.
Mikäli toi auto on maalattu kromimaalilla, niin sen maalauksen hinnalla voi todennäköisesti ostaa jopa Suomessa uuden henkilöauton. Korkealla siis on biltematuningin raja ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En tiedä oliko tästä huhusta täällä jo, mutta:

19080916.004.1L2.jpg


Ilmeisesti Veyronista olisi tulossa tehokkaampi GT-malli. 1350 hv ja 1380 Nm, 425 km/h.
Keraamiset jarrut, päivitetty ESP ja jotain aerodynamiikka-hilpettä.

Jostain vuotaneesta muistiosta nuo edelliset selvinneet, mutta eiköhän tuo näyttäydy Genevessä 2009 jos pitää paikkansa.
 
Hurjaa että tarvitaan satoja hevosvoimia lisää että saadaan vajaa 20km/h lisää huippuja. :hyper: Itselle kelpaisi tämä tuleva malli tai sitten jos vanha malli halpuu tuonne 10te hintoihin nii saatan sellaisenkin ostaa.:hyper:
 
Tossa vauhissa alkaa fysiikan lait jo pistämään sen verran vastaan että tarvitaan paljon lisää tehoa parin kympin nostoon.
 
Fysiikan puolesta tuollaiseen viiden porosentin nopeuden nostoon riittäisi riittäisi 15 prosentin lisäys tehoissa. Tuossa esitetty 35 prosentin lisäys tehoihin pitäisi riittää kymmenen prosentin lisäykseen nopeudessa.
 
katoin just top gearissa pätkän jossa kuljetettiin tryffeliä lontooseen bugatilla. Täytyy sanoa etteipä paljon voimasanoja säästelty.

Voin hyvin kuvitella ettei tuu juuri mitää parempaa vastaan. Itselläni ei ole varaa tuohon autoon joten en sitä pahemmin rupea mollaamaankaan saati haaveilemaan ;)
 
Hurjaa että tarvitaan satoja hevosvoimia lisää että saadaan vajaa 20km/h lisää huippuja. :hyper: Itselle kelpaisi tämä tuleva malli tai sitten jos vanha malli halpuu tuonne 10te hintoihin nii saatan sellaisenkin ostaa.:hyper:
Meikällä ei enää oikein mene jakeluun, että kun peruskaarassa on 1001 pollea, niin joku ajattelee että muuten hyvä mutta sais olla vähän tehokkaampi...
 
Meikällä ei enää oikein mene jakeluun, että kun peruskaarassa on 1001 pollea, niin joku ajattelee että muuten hyvä mutta sais olla vähän tehokkaampi...
Onhan se tottakai miehekkäämpi, kun on 1200 pollea. Ei naapurillakaan varmasti ole tehokkaampaa.
 
Fysiikan puolesta tuollaiseen viiden porosentin nopeuden nostoon riittäisi riittäisi 15 prosentin lisäys tehoissa. Tuossa esitetty 35 prosentin lisäys tehoihin pitäisi riittää kymmenen prosentin lisäykseen nopeudessa.
Toi nyt aikapaljon riippuu mistä roikkuu. Ehkä lisätehoilla on haettu kiihtyvyyttä alueella 150-300kh/h tai jotain :hyvä:

Kaikenkaikkiaan toi auto on minun mielestä aika absurdi härveli, mutta jotenkin kiehtova kuitenkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meikällä ei enää oikein mene jakeluun, että kun peruskaarassa on 1001 pollea, niin joku ajattelee että muuten hyvä mutta sais olla vähän tehokkaampi...
Silloin kun Veyron tuli markkinoille, se oli tehoiltaan aivan omassa luokassa. Nyt tilanne on jo toinen. Muutkin valmistajat ovat nostaneet autojensa tehoja vuosien varrella. Veyronin ajatus on olla tehokkain ja nopein, siksi marginaali muihin pitää säilyttää.
 
0-300km/h <15s
 
Jotenkin hassua, että Bugatti Veyronin kaltaisesta autosta pitää tulla vielä erillinen GT-malli. :D Ilmeisesti perusmalli ei sitten ole tarpeeksi sporttinen...
 
:dance2:

Auto 1, huippunopeus 100km/h. Kiihtyy 0-100km/h 15 sekunnissa.
Auto 2, huippunopeus 100km/h. Kiihtyy 0-100km/h 5 sekunnissa.
Kysymys, kumpi auto on tehokkaampi?
http://www.autowiki.fi/index.php/Vääntö
Tuohon yllä olevaan kysymykseen pitäisi tietää autojen paino ja ilmanvastus, ennen kuin kysymykseen voi vastata. Selväähän on, ettei autot ovat täysin erilaisia.
Väännön ja tehon suhde siihen ei ainakaan liity millään tavalla tähän ongelmaan. Vai mitä ajattelit kertoa tuolla wikin linkillä?

Nyt puhutaan samasta autosta eri määrällä tehoa. Aika erikoisia kilowatteja teillä päin, jos ne vaikuttavat jotenkin epämääräisesti huippunopeuteen.
 
Perspektiiviä

Olen itse ajanut pyörällä pitoolitutkaan todellista yli kolmeasataa ja vauhti tavallisella motarilla oli ihan sairasta. Mutta kun tuollaisella prätkällä ajaa täyttä niin joku Bugatin tapainen härpäke voisi vetää ohi lähes sadan kilometriä kovemmalla tuntivauhdilla. Ei mitään järkeä! Toisaalta täällä ennenkin hehkuttamani top-fuel dragsterit ylittävät Bugatin nopeuden taas yli sadan kilsan erolla ja ottavat tuon nopeuden runsaan neljänsdan metrin matkalla!! Toki siihen tarvitaan runsaat 8000 hevosvoimaa mutta kuitenkin. Kaikki on siis suhteellista. Joo eihän noita dragstereilla voi tietenkään normaalilla tiellä ajaa mutta hauska näillä suorituskyvyillä teorian tasolla on funtsailla :)
 
Olen itse ajanut pyörällä pitoolitutkaan todellista yli kolmeasataa ja vauhti tavallisella motarilla oli ihan sairasta. Mutta kun tuollaisella prätkällä ajaa täyttä niin joku Bugatin tapainen härpäke voisi vetää ohi lähes sadan kilometriä kovemmalla tuntivauhdilla. Ei mitään järkeä! Toisaalta täällä ennenkin hehkuttamani top-fuel dragsterit ylittävät Bugatin nopeuden taas yli sadan kilsan erolla ja ottavat tuon nopeuden runsaan neljänsdan metrin matkalla!! Toki siihen tarvitaan runsaat 8000 hevosvoimaa mutta kuitenkin. Kaikki on siis suhteellista. Joo eihän noita dragstereilla voi tietenkään normaalilla tiellä ajaa mutta hauska näillä suorituskyvyillä teorian tasolla on funtsailla :)
Riippuu tietysti minkälaista suorituskykyä hakee. Voidaanhan pistää dragsteri ja veyron kiertämään nordschleifeä ja katsotaan kummalla menee paremmin:D
 
Tuohon yllä olevaan kysymykseen pitäisi tietää autojen paino ja ilmanvastus, ennen kuin kysymykseen voi vastata. Selväähän on, ettei autot ovat täysin erilaisia.
Väännön ja tehon suhde siihen ei ainakaan liity millään tavalla tähän ongelmaan. Vai mitä ajattelit kertoa tuolla wikin linkillä?

Nyt puhutaan samasta autosta eri määrällä tehoa. Aika erikoisia kilowatteja teillä päin, jos ne vaikuttavat jotenkin epämääräisesti huippunopeuteen.

Nojoo.

Jos Teho=Vääntö x Kulmanopeus
Kulmanopeus on käytännössä moottorin kierrosnopeus, eikö? Yksikkö tosin on radiaania sekunnissa.
Vääntö on kampiakseliin vaikuttava vääntömomentti. Eli, jos vääntömomenttia nostetaan ja kierrosluku pysyy samana(samoin huippunoeus), niin eikö teho nouse?

Se on sitten eri asia kuinka tämä lisä teho ja vääntö käytetään. Jos vaihteiden välitystä ei muuteta, niin eikö takapyöriinkin silloin saada enemän vääntöä joka ilmenee reippaampana kiihtyvyytenä?

Käytännössähän auton tehokäyrä nousee johonkin asti, esim 5000r/min, jonka jälkeen se laskee esim 5000-7000 r/min. Auton moottoreissa ei juuri ole kehitystä tapahtunut kierroslukujen suhteen. Liikenteessä käytetään 1000-3000 aluetta yleensä ja urheiluautoissa ehkä tuonne 5000 asti. Eli käytänössä tehot ovat nouseet väännön kautta.

Eli, ei se mitenkään epämääräisesti vaikuta yhtään mihinkään. Se on vain se miten viisas autoinsinööri on auto suunnitellut ja kuinka kiihtyvyyden ja huippunopeuden suhteen tehdään kompromissi.
 
Joo eihän noita dragstereilla voi tietenkään normaalilla tiellä ajaa mutta hauska näillä suorituskyvyillä teorian tasolla on funtsailla :)
:offtopic: Mutta ihan pakko. Mun mielestä kaikista sairainta noissa on se, että voit tulla moottoripyörällä kolmeasataa dragsterin takaa, joka lähtee liikkeelle samalla hetkellä kuin ylität lähtöviivan, ja häviät silti.

Löysin tällaisen tiedon: "top fuel nhra record 4.428 / 336.15mph tony shumacher"
400 m / 4.428 s tekee keskinpeudeksi 90.33 m/s. Ja 90.33 x 3.6 tekee 325 km/h. Eli noin kovaa saisi tulla moottoripyörällä takaa, jos verrataan ennätysvetoon.

Ja vielä loppuun lause, ettei kukaan irvileuka pääse taas vääntämään asiasta. Ajatusleikissä ei ole huomioitu reaktioaikaa, vaan oletetaan dragsterin lähtevän liikkeelle samalla hetkellä kuin moottoripyöräkin ylittää lähtöviivan. :jahas:

Edit: ja varttimaili on oikeasti muutaman metrin enemmän kuin 400m.
Edit2: ja ettei kenellekään tule paha mieli, niin tarkoilla arvoilla laskettuna nopeudeksi tulee 327 km/h, eli voitaneen pyöristää siihen 325:een.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom