Broilerin paistisuikaleet?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihme ja kumma, yritin searchilla vaikka minkälaista variaatiota ko. hakusanoista mutten onnistunut löytämään mitään...

Eli kysymys kuuluu: onko kaupan hyllystä rasiaan pakattuna löytyvät broilerinpaistisuikaleet hyvä proteiinin lähde? Käytättekö?

finellin mukaan protskua kyllä on riittävästi mutta ihmetyttää että rasvaa väitetään olevan jopa n.10%. Onko marinadi niin rasvaista että kokonaisrasva% kohoaa noinkin suureksi?

Eiköhän ne broilerin suikaleet ole ihan yhtä hyvä proteiini lähde kuin suikaloimaton broileri, eli luokkaa 20g / 100 g.
Eihän tuo 10% rasvaa nyt ole paljon. Siinä roilerissa kun nyt sattuu olemaan sitä rasvaa, rinnoissa tosin vähemmän kuin muualla mutta tuota luokkaa se on.

Kyllähän se marinadi taitaa olla se mikä rasvan määrää nostaa.
Itse kyllä syön aika paljon ihan kokonaisina fileinä, mutta myös filesuikaleena. Molemmat on hyvää. :)

Mä teen aina niin, että ostan joko kalkkuna- tai broilerifileitä hunajamarinadissa ja suikaloin ne sitten itse. Liha on paljon siistimpää ja marinadimössöä tulee vähemmän. Noi valmiiksi suikaloidus marinadit maistuu liian marinadin takia yököttävälle kun suikaloi itse ne ihanan mehukkaat ja täyteläiset fileet.

Itse ostan kanssa ilman marinadia ja sitten vaan tomaattimurskaa sekaan kun fileet on käristetty ja tietty lempimausteita.
Oon Tomin kanssa samaa mieltä, et valmiit marinadit maistuu aina sille, et on tsekattava uudelleen paketista viim. käyttöpvm...
helpompaa on toki ostaa valmiissa marinadissa, sillä tuo 10% ei oo mitään...

Joo rintapalat on parempia - saa marinadin maun mutta kohtuumäärissä.

Tomin mainitsemasta hunajamarinadista varoitus: jos paistat ja siitä roiskuu - se keltainen mömmö ei lähde kulumallakaan esim pöydän pinnasta!!

Paistisuikaleet on niitä jämäpaloja joita ei voi muualle laittaa.
Kauheesti jänteitä ja muuta rustoa.

Itsekin syön joko filesuikaleita tai rintapaloja.

On kyllä tullut syötyä huonompaakin eli juuri näitä suikaleita. Rasva tulee tosiaan marinadista, koskapa ei niissä nahkakaan ole tallella. Rasvaa saa pois, kun heittää suikaleet paistamisen jälkeen siivilään. Sama pätee myös rasvaisempaan jauhelihaan. Ei varmaan kaikki irtoa, mutta linnusta suurin osa.

Minä ostan silloin tällöin kokonaisen grillibroilerin, siihen jos vielä ottais olutta lisäksi niin olo olis kuin Arskalla.

Niin ja onhan noita suikaleita myös marinoimattomina, itse kyllä tykkään hunajamarinoiduista. Rasvaa varmaan on, mutta olettaisin että silti parempaa evästä kuin lenkkimakkara.

Jääkaapista löytyy tälläkin hetkellä Pirkan hunajamarinoitua broilerin paistisuikaleita. Rasvoista en tiedä, mutta ainakin ne maistuu mulle ihan hyvin.

Tulee ihan hyvää, kun paistaa eka ne suikaleet kunnolla pannulla. Soijaa kun heittää sekaan, niin oikeastaan muita mausteita ei tarvita. Sitten sille samalle pannulle pistää pakaste vihannekasia (niitä löytyy monia eri vaihtoehtoja, aina kiinalaisista vietnamilaisiin) ja paistaa ne samoissa marinaadeissa. Sitten vielä riisiä vähän, niin on hyvä ateria.

Grillibroileri on silti kaikkein parasta, mutta jos joka päivä olis joulu...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noissa marinoiduissa siivuissa on se huono puoli että se marinadi rätisee ja paukkuu pitkin keittiöö kun paistaa öljyssä. Jos ei laita öljyä niin lihat saa kaapia pannusta irti puukolla.

Mä ostan yleensä marinoimattomia fileitä jotka paistan ja teen ite soosit tai sitten marinoidut uuniin.

-K

Originally posted by kiewi
Noissa marinoiduissa siivuissa on se huono puoli että se marinadi rätisee ja paukkuu pitkin keittiöö kun paistaa öljyssä. Jos ei laita öljyä niin lihat saa kaapia pannusta irti puukolla.

Niin minäkin luulin, kunnes hankin kunnollisen paistinpannun. :lol2:

on kyllä kova värjäämään toi hunajamarinoitu sörsseli. Laitoin kerran jämät muoviseen ruoka-astiaan (semmonen mikron kestävä muovikantinen purkki). Eipä ollu valkonen enää sen jälkeen vaikka kuinka liotti ja pesi. Purkista näkee vieläkin tasan kuinka paljon kastiketta siinä on joskus ollut.

jep tomppa puhuu asiaa

on suikaleetki ihan jees jos ei oo marinadirasvakammoo...mut kokonaiset rintafileet renssattuna =puhdistettuna,on tosi paljon mehukkaampia....jos suikaloitte ni muistakaa poikittain lihas syitä...ni mureus säilyy eikä tuu purkkaa.....

Tämä on vissiin kolmas kerta kun postaan tämän reseptin tänne, mutta kun raaka-aineista kerran oli puhe...
Eli rasvojen ja marinadien roiskumiselta välttyy, kun heittää suikaleet tai paloitellut fileet uuniin pakastevihannesten/kasvisten kanssa, kyytipojaksi purkki ruokakermaa jos haluaa oikein herkutella :hmmm:
Ei voi helpompaa kokkaaminen enää olla!

Originally posted by Nate
suikaleet tai paloitellut fileet uuniin pakastevihannesten/kasvisten kanssa

Hitto, justiinsa oottelee tuolla muutamakin paketti hunajamarinadissa br. suikaleita ja oon miettiny, että "Voiskohan näitä uunissa kypsentää?"! Paljon laitat lämpötilaksi? Kuinka pitkän aikaa (suunnilleen) paistat? Ei oo ny mulla kermaa, pitää pärjätä ilman, mutta siitähän saisi hyvää bulkkikastikketa, kun kermaa laittas :hmmm:

Originally posted by Jortsu
Eiköhän ne broilerin suikaleet ole ihan yhtä hyvä proteiini lähde kuin suikaloimaton broileri, eli luokkaa 20g / 100 g.
Eihän tuo 10% rasvaa nyt ole paljon. Siinä roilerissa kun nyt sattuu olemaan sitä rasvaa, rinnoissa tosin vähemmän kuin muualla mutta tuota luokkaa se on.

20% proteiinia vain? Onko kalkkunan ja broilerin välillä noin paljon eroa.. kalkkunassa kaiketi vähintään se 25 - jopa yli 30% proteiinia.

Itse suosin broileria tai kalkkunaa koko fileepihveinä yleensä jonkinlaisessa valmismarinaadissa.. Sitten kun valmistetaan hienompaa ateriaa muillekin tarjottavaksi niin suikaleille kunnon kerma-aurajuusto-ananas-herkkusieni-kastikkeet kera riisin :) slurps.

Originally posted by strike
20% proteiinia vain?
Kun finelistä kattoo ni näkyy pyörivän kokonaisen broilerin proteiinipitoisuus 20 % molemmin puolin riippuen siitä mikä osa / valmistettu eller nou. Rintapalat lähentelee molemmilla linnuilla tuota 30%:a.

Hunaja marinoitu broileri on kyllä ihan ykköstä. Siihen kun keittää vielä lisäksi täysjyvä riisiä niin on hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom