Kyllähän se on tyhmää vetää sellaisessa paikassa kovaa jossa sivulliset on oikeasti vaarassa. Sitä en vaan ymmärrä miksi suurin osa tutka-autoista tai ratsioista on isommilla 80kmh --> teillä. Kun kerran ei pystytä kaikkia kaahareita saamaan kiinni, miksi ei voida siirtää sitä valvontaa sinne missä sitä oikeasti tarvitaan, esim. koulujen lähistöön ja taajamien alueelle? Toki ratsioita on noissakin paikoissa.
Etsikääpä joku kova nettisurffaaja jostain tilastoa tai taulukkoa jossa lukee kuinka monta sivullista on loukkaantunut/kuollut motoristin ajettua päälle. Veikkaan että luku jää todella pieneksi. Voitaisiin verrata Suomen autojen lkm/sivulliset uhrit VS moottoripyörien lkm/sivulliset uhrit. Mun matematiikalla moottoripyörällä on vaikeampaa osua sivulliseen tai vahingoittaa peltipurkissa istuvia autoilijoita. Tämä ei tietenkään muuta sitä faktaa että kaahaaminen Mannerheimintiellä on vaarallista millä pelillä tahansa. Tästä vertailusta kirjoitin vain sen takia että iltapäivälehtiä lukevat maailmanpelastajamummot haluavat "etupyörä ilmaan kytkettynä" ajavien motoristien saavan ankarampia rangaistuksia kuin esim. raiskaajien. Heh, näinhän se muuten nykysuomessa jo on.
Itse olen ollut seuraamassa bomber-henkistä toimintaa 16-vuotiaasta lähtien ja itsekin jokusen kerran ajanut ylinopeutta. Melkein tekee mieli sanoa että hurjastelen mieluummin taajamissa sen takia että tiedän suurimman osan valtion rahankeruulaitoksen (poliisi) kaluston kyttäävän isommilla teillä. Mutta empä sano koska minut ristiinnaulitaan siitä.