Bodypump

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pera X
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kertokaapa kokeneemmat et onko tuosta bodypumpista mitään hyötyä. Jos on niin mitä? Ilmeisesti pumpissa kevyillä painoilla pumpataan musiikin tahdissa todella paljon toistoja. Kannattaako osallistua kun salilla käynnin tavoitteena on lisätä voimaa? Tuleeko tuosta vain kestävyyttä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
hehe:) Jos voima tarttuu sillä kun tehdään esim. hauista noin 40toistoo.....ja sykkeesi on koko tunnin korkealla. Ja onko mitään hyötyä, tottakai nyt jotain hyötyä on, sehän on sanomattakin selvää, mutta hyödyn laatu on sitten taas eri asia:lol2: Osallistu niin näet mitä se on..... Ja vähän rohkenen epäillä, että tällä foorumilla ei kovin montaa Bodypumpin harrastajaa ole :jahas: Kaks kertaa olen ite käyny, eka kerralla uteliaisuuttani ja toisella kertaa tyhmyyttäni, ei vienyt mukanaan sitten yhtään eli enää en ikinä mene.
Mutta kannattaa kyllä käydä, siellä tuntee ainakin maitohapon jos ei muuten.

Lihaskestävyyttähän sieltä tulee. Kannattaa tosin ihan piruillessaan kokeilla kerran vaikka hakeekin voimaa/massaa salilta. Ei nimittäin tee mieli enää toiste mennä pumppiin.
Kerran käytiin treenikaverin kans kokeilemassa ja se oli kyllä aika hirveää rääkkiä. 1 liikettä tehdään sen koko biisin ajan eli jotain 3-5 minuuttia. Ei paljo naurattanut lopussa.

Veljen vaimo on käynyt tuossa, ja sen mielestä se on "tosi hyvä keksintö". En kyllä yhtään epäile etteikö olisikin ihan hyvää rasvanpolttoa.

Minä olen kahdesti kokeillut ja ihan hyvän aerobisen reenin siitä saa... :D Jalat oli kyllä aika hellänä pari päivää sen jälkeen, mutta ylärkopassa ei paljon tuntunut kun olkapäässä ikävältä. Ehkä se jonain vaihteluna tai dietin yhteydessä menisikin, mutta en mä nyt keksi heti, että miten se voimaa tavoittelevaa kovin hyvin palvelisi. Mutta on siellä takarivissä ihan jees olla kun 99% porukasta on naisia... :D

Ei bodypump kovin tehokasta rasvanpolttoa ole, koska siellä on pulssi niin korkealla, ette energiaa pitää saada tosi nopeasti. Mun ymmärtääkseni rasvan käyttö energiaksi vaatii vähän pienempää pulssia, koska se ei ole kovin nopea toiminto.

En siis kiellä rasvanpolton olemassaoloa, epäilen vaan lajin tehokkuutta rasvanpoltossa.

Hippa sanoi:
Ei bodypump kovin tehokasta rasvanpolttoa ole, koska siellä on pulssi niin korkealla, ette energiaa pitää saada tosi nopeasti. Mun ymmärtääkseni rasvan käyttö energiaksi vaatii vähän pienempää pulssia, koska se ei ole kovin nopea toiminto.

En siis kiellä rasvanpolton olemassaoloa, epäilen vaan lajin tehokkuutta rasvanpoltossa.

Mutta kyllähän se kokonaisenergiankulutus siinä määrää enemmän, jos rasvaa meinataan polttaa kuin se, käytetäänkö sitä rasvaa energianlähteenä itse treenin aikana. Kyllä se keho polttaa sen rasvan sitten levossa.

Omskakas sanoi:
Mutta kyllähän se kokonaisenergiankulutus siinä määrää enemmän, jos rasvaa meinataan polttaa kuin se, käytetäänkö sitä rasvaa energianlähteenä itse treenin aikana. Kyllä se keho polttaa sen rasvan sitten levossa.
Kyllä noin väitetään, on sanottu, että intensiitti vaikuttaa enemmän ja juuri, että se on suoraan verrannollinen kulutukseen. Mitä enemmän kulutat, sen enemmän fläsää lähtee. Ton olen jostain lukenut ja kuullut puhuttavan :jahas:

Omskakas sanoi:

Näin minäkin olen tämän ymmärtänyt, tosin ei varmasti pitkällä tähteimellä ole kovin hyvä tehdä aina kovalla sykkeellä, mutta tuskin tekee pahaa aina silloin tällöin. Ja kasvaapa sitten kunto ainakin jos ei mikään muu... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon kyllä miettiny että vois sitä ainakin kerran kokeilla.Eikös niitä tunteja kuitenkii ihan joka lähtöön,myös heikompikuntoisille?Eikös siitä pitäis vaan tulla hyvä olo kun on kaikkensa antanu ja on ihan lopussa?Jos vaikka 2-3 kertaa kuussa kävis ni ei kai se vielä lihaksistolle pahaa tee?En tiedä miten "Hi-fi bodaajat"suhtautuu tohon bodypumppiin?Ois mukava kuulla mielipiteitä.Polttaako liiaksi lihasta?Onko liian korkeasykkeistä rasvanpolttoa ajatellen?

Zone-sarja -42%
Keksu sanoi:
Oon kyllä miettiny että vois sitä ainakin kerran kokeilla.Eikös niitä tunteja kuitenkii ihan joka lähtöön,myös heikompikuntoisille?Eikös siitä pitäis vaan tulla hyvä olo kun on kaikkensa antanu ja on ihan lopussa?Jos vaikka 2-3 kertaa kuussa kävis ni ei kai se vielä lihaksistolle pahaa tee?En tiedä miten "Hi-fi bodaajat"suhtautuu tohon bodypumppiin?Ois mukava kuulla mielipiteitä.Polttaako liiaksi lihasta?Onko liian korkeasykkeistä rasvanpolttoa ajatellen?
Ei Bodypump tunteja ole kun se yksi ja ainoa ja se on joka puolella täysin identtinen tunti,(siis mikäli on aito Less Mils Bodypump eikä "halpa" kopio) ite päätät mimmosilla painoilla teet. Ei toi 2-3 kertaa kuussa pahaa tee, muttei kyllä juurikaan hyödytäkkään ellet sit muuta meinaa tehdä? Hi-fi bodaajien suhtautumisesta pumppiin en osaa sanoa mitään, mutta eipä niitä kyllä niillä tunneilla käy.

Tuli sitten käytyä pumpissa ja nyt on jalat aivan hapoilla. Käveleminen on tuskallista, ja kyykistyminen melkein mahdotonta.. Maitohappoa taitaa olla enemmän kuin laki sallii. Jos ootte menos pump-tunnille, niin suosittelen huolellista venyttelyä tunnin jälkeen (itsellä jäi kiireessä väliin)...

Viimeksi muokattu:
Pitäisi kyllä kokeilla. Ainoa, mikä mulla tuossa(kin) jumppatyylissä mättää, on liian kovalla jumputtava paska musiikki ja jenkkityylisen tekopirteät ohjaajat (eivät toki kaikki semmoisia ole).

Mun käsityksen mukaan Bodypumpissa on kyse ihan perinteisestä kuntopiiriharjoittelusta (tietenkin uudella ja mediaseksikkäällä nimellä sekä imagolla), eli tehdään putkeen pitkää sarjaa, ei pausseja. Lienenkö ihan hakoteillä?

Varmasti aloittelijalle kohtuullisen hyvä tapa oppia muutamia punttireenin perustekniikoita ja päästä kuntoilussa alulle, jos ei kauhistu kovista maitohapon kertymistä ja lihaskipeydestä heti alkuun.

iivili sanoi:
Pitäisi kyllä kokeilla. Ainoa, mikä mulla tuossa(kin) jumppatyylissä mättää, on liian kovalla jumputtava paska musiikki ja jenkkityylisen tekopirteät ohjaajat (eivät toki kaikki semmoisia ole).

Mun käsityksen mukaan Bodypumpissa on kyse ihan perinteisestä kuntopiiriharjoittelusta (tietenkin uudella ja mediaseksikkäällä nimellä sekä imagolla), eli tehdään putkeen pitkää sarjaa, ei pausseja. Lienenkö ihan hakoteillä?

Varmasti aloittelijalle kohtuullisen hyvä tapa oppia muutamia punttireenin perustekniikoita ja päästä kuntoilussa alulle, jos ei kauhistu kovista maitohapon kertymistä ja lihaskipeydestä heti alkuun.

Et ole hakoteillä, tosin meidän salilla noi ohjaajat on olleet ihan jees (siis ne kaikki kaksi joiden tunneilla olen käynyt), mutta toi kuntopiirijuttu nyt on vähän miten sen mieltää. Tässä mennään kuitenkin aina yksi lihasryhmä kerrallaan, eikös kuntopiirissä nyt kuitenkin kierretä se piiri muutaman kertaan? Mutta ilman ihmeempiä taukoja tehdään pitkää sarjaa ja välissä on pysäytyksiä, osatoistoja ja muuta kivaa. Jaloille tosiaan saa sellaset hapot, että kävely tuottaa muutaman päivän tuskaa. Ja minullakin kävi näin, vaikka teen joka neljännen kierron 30 sek palautuksilla 15-20 toiston sarjoja jaloille.

Juu siis pumppi on eritääin hyvää aerobista treeniä ja kestävyyttä tulee kyllä. Tosin jos massaa haluaa, niin kierrä kaukaa viikkotasolla. Kyllähän siellä voi käydä aina sillon tällön "huvikseen", mutta ei se punttia korvaa millään tavalla.
Mutta oli hauska wellnessillä katsoa, ku jätkät menee sinne silleen "kattoo ny millanen akkojen tunti tää on"-fiiliksellä ja tulee pois läpimärkänä hiestä ja inisten ku pieni lapsi "ei...svid..du...mä...kuo...len...i...han...ko...h...ta". :D
No, ainakin kunnioitus naisia kohtaan niillä nousi, ku tajus akkojen olevan paremmassa kondiksessa.

Tohon maxmusselin tekstiin vielä vois lisätä sen, että siellä käy naisia jotka ovat käyneet siellä säännöllisesti ja pitkään. Sitten menee mies ekaa kartaa ja aattelee, että vittu kyllä mä nyt 2 x laitan painoo mitkä jotkut akat. Voipi käydä niin, että nöyränä joutuu niitä painoja pudottamaan jossakin vaiheessa, siellä kun tehdään jalkakyykkyäkin miljoona toistoo peräkkäin.

"ei...svid..du...mä...kuo...len...i...han...ko...h...ta".

Musta tuntui tolta, mut en tiettykään sanonut sitä ääneen. Reidet on nyt 2pv pumpista vielä kipeämmät kuin eilen. Ilmeisen hyvää reeniä jos kaipaa piimää pohkeisiin.. Taidan käydä jatkossa erittäin harvoin tuossa kidutuksessa, jos ollenkaan.

Mulle kävi ekalla kertaa niin, että aloin elvisteleen painoilla (kun ne ladataan ennen tuntia valmiiks) ja siihen joku vanhempi nainen sanoi, että kannattais kyllä laittaa paljon vähemmän....olin hetken ihan ihmeissäni, että täh? Ja sit vähensin niinkun kehotettiin ja kun tunti alkoi, muistaakseni silloin jollain hauiskäänöllä jota tehtiin varmaan 50toistoo, sillon mä vasta tajusin mitä se muija meinas.. Olin ihan rikki jo heti alussa. Kertaakaan en painoja kesken tunnin vähentäny, vedin sisulla loppuun asti, ei perkele kehtaa hyytyä kun ympärillä hymyilee reilu 30 naista, örisinkin kyllä sen verran, että sain ohjaajan tsemppaus huutoja kuunnella pitkin tuntia:lol2:

Originally Posted by Tylerd
Kertaakaan en painoja kesken tunnin vähentäny, vedin sisulla loppuun asti, ei perkele kehtaa hyytyä kun ympärillä hymyilee reilu 30 naista, örisinkin kyllä sen verran, että sain ohjaajan tsemppaus huutoja kuunnella pitkin tuntia

:rock: Oikein! Kyllä mullakin tuntui hetkittäin todella huonolta varsinkin kyykätessä, mut kiekkoja ei kehdannu vähentää! :nolo:

Tylerd, oot ilmeisesti käyny useamminkin pumpissa? Onko paikat ollut joka kerta täynnä maitohappoa pari seuraavaa päivää vai tottuuko tohon?

Suositut

Back
Ylös Bottom