Body tyylinen treenaus??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nyt kun selailin noit ohjelmia ja siel oli enemmän ja vähemmän voima treeniä. mutta asiaan, eli tahtoisin nyt kokeilla treenata enemmän boby ja kehonrakennus mielessä. joten millasia sarja pituuksia ja montako sarjaa per lihasryhmä. sitten tietenkin joitain coahching pointsei mihin pitäis kiinnittää huomiota treenatessa???

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Maaggeli sanoi:
jep ja keskity tuntumaan joka liikkeessä, myös negatiivinen vaihe kunnolla mukaan

Ja tää on vaan se yks tapa treenata. On voimanostossakin varmaan eri koulukuntia, ihan niinkun kehonrakennuksessa. Yleisesti voisin sanoa että kehonrakennustreenissä tehdään vähemmän sarjoja, enemmän toistoja ja sarjat loppuun asti voimanostoon verrattuna.

Powerhousu sanoi:
Ja tää on vaan se yks tapa treenata. On voimanostossakin varmaan eri koulukuntia, ihan niinkun kehonrakennuksessa. Yleisesti voisin sanoa että kehonrakennustreenissä tehdään vähemmän sarjoja, enemmän toistoja ja sarjat loppuun asti voimanostoon verrattuna.

Voitko kertoa vielä mitä muita tapoja niitä on, itelle tuntuu bodytreenin läpi vieminen jotenkin muuten kuin tuntumaa/pumppia hakien aika kummalta.
Ja toteaisin vielä et tää ei sit oo mitää kettuilua tosta provoilu-tredistä pelästyneenä.

Maaggeli sanoi:
Voitko kertoa vielä mitä muita tapoja niitä on, itelle tuntuu bodytreenin läpi vieminen jotenkin muuten kuin tuntumaa/pumppia hakien aika kummalta.
Ja toteaisin vielä et tää ei sit oo mitää kettuilua tosta provoilu-tredistä pelästyneenä.

Ottaa niin isot painot millä vaan saa tehtyä ja unohtaa kaikki hiton pumpit ja tuntumat. Tekniikka ei ole paras mahdollinen, mutta kuten monta kertaa olen sanonut, ei niitä painoja silti saa repiä. Tää on mulle paras tapa. Yhdistelen myös joskus näitä kahta tyyliä. Eli otan treenin lopussa yhden liikkeen jota teen vähän pienemmillä painoilla ja haen pumppia.

mitäs jos tosta nostaa vielä vähän sarja pituuksia niin meneekö liian kestävyys treeniks ja ei jää lihaa, vai?? vai voisko sitä vetää jossain vaiheessa vaihteluna jotta sais stimuloitua sitä lihasta eri tavalla... mutta kiitos noista... :worship:

Dat Dude sanoi:
mitäs jos tosta nostaa vielä vähän sarja pituuksia niin meneekö liian kestävyys treeniks ja ei jää lihaa, vai?? vai voisko sitä vetää jossain vaiheessa vaihteluna jotta sais stimuloitua sitä lihasta eri tavalla... mutta kiitos noista... :worship:

Se on kai ollu tapana että toistoissa ei ainakaan kovin usein mennä 15 yli tai alkaa meneen juuri kestävyydeksi. Sekin raja riippuu tietenkin yksilöstä. Itellä se raja taitaa olla 12 toiston kohdilla. Vaihtelun, ja kauheen pumpin takia teen välillä 20 toistoakin.

itelläni yks ohjelma veti ekan sarjan sinne 25-30 välille. mut se oli kunto kaudella... mut ei hirveesti kannattanu syödä jos ties että kykkää... se oli kyllä hauskaa kun sai skabaa itseään vastaa oikein urakalla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin siis asia unohtu edellisestä postist... jos pistäisin 12-15 ja sit 15 lisää rautaa fiiliksen mukaan. ja sit siitä vaikka balttiarallaa kk eteenpäin niin vois laskea sit sarjat 8-12 näin vaihtelun vuoks... oisko tossa mitään perää...

Zone-sarja -42%
tarkoittaako tuo tuntuma käytännössä sitä, että itse toistokin tehtäisiin hitaasti?

Sukulaku sanoi:
tarkoittaako tuo tuntuma käytännössä sitä, että itse toistokin tehtäisiin hitaasti?

Ei mun mielestä. Vaan enemmänkin että saat vaikka sen tuntumaan oikeissa lihaksissa. Eli vaikkapa ylätalja ei mene käsille vaan saat tuntumaan selässä ja lopussa ruttaat lavat kunnolla yhteen ja hallittu negatiivinen vaihe, se positiivinen vaihe kannattaa yleensä tehdä kontrolloidun räjähtävästi.

Dat Dude sanoi:
niin siis asia unohtu edellisestä postist... jos pistäisin 12-15 ja sit 15 lisää rautaa fiiliksen mukaan. ja sit siitä vaikka balttiarallaa kk eteenpäin niin vois laskea sit sarjat 8-12 näin vaihtelun vuoks... oisko tossa mitään perää...

Toi on hyvä idea samoin, kuin tuo sinun edeltävä kommentti, eli stimuloit lihasta eritavalla aika ajoin. Joskus on hyvä tehdä vaikka vitosiakin. Muuten sartjapituudet on hyvä pitää siinä 8-15 toistoa. Toi että eka teet pumppia ja sitten siirryt 1-2kk päästä vaikka pikku hiljaa sinne sinne 8 tai vaikka 5 toiston kieppeille on hyvä tyyli saada lihasta. Tyyliä on monia, voihan sitä vaikka vetää tiukkoja kaseja joka toinen vko ja joka toinen pumppia 12-20 tiputussarjojen kanssa. Pääasia, että treeniä ja liikkeitä muutellaan aika ajoin.

Tietysti, jos joka kerta on eri liikkeet ja eri pituudet, niin pakka sekoaa liikaa ja treeneistä tulee sellaista sähellystä että aina on liikaa tai liian vähän painoa ym. niin ei sekään hyvä ole. Homma pitää pysyä kuitenkin hallinnassa ja vaihtelua suht vähän kerrallaan.

mikä oli sellanen hyvä jako treenipäiville et minkä lihaksen teen minkä kanssa... ei sinänsä vaikea juttu mutta on toinen jalka vielä kuntoutus vaihees et en jalkoi voi ottaa viel... joten mikä olis hyvä jako jos neljä kertaa viikos haluis käydä...

Dat Dude sanoi:
mikä oli sellanen hyvä jako treenipäiville et minkä lihaksen teen minkä kanssa... ei sinänsä vaikea juttu mutta on toinen jalka vielä kuntoutus vaihees et en jalkoi voi ottaa viel... joten mikä olis hyvä jako jos neljä kertaa viikos haluis käydä...

1. Rinta, hauis
2. Jalat
3. Olkapäät, ojentajat
4. Selkä

Toi on mun mielestä paras, ja 1. päivälle voi ottaa vielä forkut mukaan ja 4. päivälle epäkkäkkäät ja vatsat vaikkapa 3. päivälle. Jalkoja kannattaa toipilasaikanakin reenata miten sitten antaakin treenata ja mitä lääkäri on määrännyt, eli jotain kuntouttavaa on todennäköisesti hyvä tehdä, riippuen toki tilanteestasi jota en voi tietää.

toi jalkojen treenaus nyt aluks on mulla ihan kuntopyörää ja uintia, joten en sille vielä tarvii omaa päivää joten siten en hyödy tosta jaosta... kiitos kumminkin...

Palataanpa takaisin vanhaan threadiin kun en viitsi vaivata hermojanne niin paljon, että alottaisin oman threadin tämän takis :D

Eli olen nyt treenannut noin puoli vuotta seuraavalla tavalla:

-ensimmäinen viikko: kevyt ( toistot 15-20)

-toinen viikko: kovaa treeniä ( liikkeet: 4-6 , toistot: 1-8 )

-kolmas viikko: kovaa treeniä (liikket: 4-6 , toistot: 1-8 )

-neljäs viikko : pumppi treeniä ( toistot: 10-20 , sarjojen välinen palautuminen 30sek-1min

Koviin viikkoihin aina väh. yksi pitkä sarja viimiseksi.

Noniin itse asiaa. Olen aatellut nyt siirtyä bodytyyliseen treenaukseen ainakin aion kokeilla. Olen aatellut tälläistä ohjelmaa ja haluisin tästä kommentteja!?

-ensimmäinen viikko: body ( toistot: 7-15 , liikket 3-5 )

-toinen viikko: body (toistot: 7-15 , liikkeet 3-5 )

-kolmas viikko: kevyt ( toistot: 15-20)

-neljäs viikko: voimatreeniä ( toistot: 1-7)

ja sitten kierto taas alusta? salilla käyn 4 kertaa viikossa. Tavoitteeni ei ole olla mikään sairas mörssäri joka painaa 160kiloo ja fläsää joka puolella. Vaan tavoitteeni on saada enemmänkin pikajuoksian tapainen kroppa sillä itse harrastan myös aktiivisesti aerobista. Oisko tossa ohjelmassa parannettavaa?
Ois hienoo jos joku viisas vittis vastata Toki kaikki ei sovi kaikille ja muuta mut , silti :D

Voisitpa kokeilla myös sitä että otat silloin treenipäivälle sen perusliikkeen ensiksi kunnon lämmittelyjen jälkeen. Perusliikkeessä 2 sarjaa ja toistot 4-6 ja siihen kaverin auttaman pari pakkotoistoa päälle. Saa kunnon poltteen aikaan ja ne pakot hiukan kuin venyttää sitä sarjaa lisää. Sitten muutama eristävä liike joissa toistot 8-12. Ja avot jos ei tunnu niin olet tehnyt kaiken väärin eli perusliikkeesä liian pienet painot. Esimerkki:

Penkkipunnerrus/ vinopenkki 2*4-6+2pakkoa
pec-deck tai käsipainoilla levitys 2*8-12
käsipainoilla penkkipunnerrus ei sama kuin perusliike 2*8-12

samalla kun ojentajatkin on jo lämmitelty ja valmiiksi p***ana niin siihen sitten kpeaa penkkiä jos jaksaa eli 2*4-6+pakkoja
sitten eristäviä 2-4 sarjaa niin avot.
Sit suihkuun vaan pesemään tukkaa jos kädet enää taittuu.

Itse treenaan suurinpiirtein noin ja ihan hyvältä on vaikuttanut.
4 viikkoa kovaa naama irveessä treeniä ja sitten kevyt viikko noin 60% painoilla ihan perusliikkeitä vaan ja vain 2 kertaa kevyen viikon aikana salilla.

Kovaa treenatessa tulee se niin sanottu ylikunto todella äkkiä joten 4 viikon jälkeen kevyt viikko paikallaan. Mutta kannattaa kuunnella omaa kehoa sillä se ylikunto saattaa tull aikaisemmin. Silloin pitää heti otaa se kevyt viikko ja antaa kehon palautua. Ja sitten taas täyttä menoa vaan. Nuissa perusliikkeissä kannattaa pitää sitten kirjaa käytetyistä painoista ja toistoista. Ja aina joka viikko joko lisäät painoa hiukan tai sitten muutama toisto enemmän kuitenkin sallituissa rajoissa.

Ja muista noin 2-3 kuukauden välein ottaa ainakin yksi tai kaksi kiertoa vaikka ihan puhtaita 12 toiston sarjoja. Tuo vaihtelua siihen puuron syömiseen ja huomaa samalla kuinka pienet on ne painot joilla saa sitä 12 hinkata :)

torsti sanoi:
Voisitpa kokeilla myös sitä että otat silloin treenipäivälle sen perusliikkeen ensiksi kunnon lämmittelyjen jälkeen. Perusliikkeessä 2 sarjaa ja toistot 4-6 ja siihen kaverin auttaman pari pakkotoistoa päälle. Saa kunnon poltteen aikaan ja ne pakot hiukan kuin venyttää sitä sarjaa lisää. Sitten muutama eristävä liike joissa toistot 8-12. Ja avot jos ei tunnu niin olet tehnyt kaiken väärin eli perusliikkeesä liian pienet painot. Esimerkki:

Penkkipunnerrus/ vinopenkki 2*4-6+2pakkoa
pec-deck tai käsipainoilla levitys 2*8-12
käsipainoilla penkkipunnerrus ei sama kuin perusliike 2*8-12

samalla kun ojentajatkin on jo lämmitelty ja valmiiksi p***ana niin siihen sitten kpeaa penkkiä jos jaksaa eli 2*4-6+pakkoja
sitten eristäviä 2-4 sarjaa niin avot.
Sit suihkuun vaan pesemään tukkaa jos kädet enää taittuu.

Itse treenaan suurinpiirtein noin ja ihan hyvältä on vaikuttanut.
4 viikkoa kovaa naama irveessä treeniä ja sitten kevyt viikko noin 60% painoilla ihan perusliikkeitä vaan ja vain 2 kertaa kevyen viikon aikana salilla.

Kovaa treenatessa tulee se niin sanottu ylikunto todella äkkiä joten 4 viikon jälkeen kevyt viikko paikallaan. Mutta kannattaa kuunnella omaa kehoa sillä se ylikunto saattaa tull aikaisemmin. Silloin pitää heti otaa se kevyt viikko ja antaa kehon palautua. Ja sitten taas täyttä menoa vaan. Nuissa perusliikkeissä kannattaa pitää sitten kirjaa käytetyistä painoista ja toistoista. Ja aina joka viikko joko lisäät painoa hiukan tai sitten muutama toisto enemmän kuitenkin sallituissa rajoissa.

Ja muista noin 2-3 kuukauden välein ottaa ainakin yksi tai kaksi kiertoa vaikka ihan puhtaita 12 toiston sarjoja. Tuo vaihtelua siihen puuron syömiseen ja huomaa samalla kuinka pienet on ne painot joilla saa sitä 12 hinkata :)

Ok. Siitoksia vastauksesta. Yksi kysymys ois viel :)

1. Eli kuuluuko pakkotoistot bodytreenii vai enemmänkii voimatreenii?
Tossa voimatreeni viikolla kyllä teen paljon pakkotoistoja, ja pitäisikö niitä tehdä myös bodyjaksolla?

Suositut

Back
Ylös Bottom