bodaus -> voimanosto ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keith
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
huh!kyllä minä olen tyhmä! :)

olen treenannut 2 kuukautta nopeuspenkkiä mutta 15 toiston sarjoissa....no ilmankos se tuntuikin vähän pumppailulta. :D
nyt olen saanut taas infoa päähäni ja voin jatkaa treenaamista.
KIITOS!! :)

Kyllä sen voi ottaa myös 15 sarjana, mutta se vaatii jo vähän pidempää harjoittelua/totuttelua. Ei kovinkaan moni niin tee ja sitä käytetään lähinnä myös hapotustreenissä. Sun kannattaa ottaa ennemmin sen 8 sarjaa, jos vain nopeutta hakee.

Voihan ne tehdä mutta vaikutus siihen räjähtävän voiman kasvuun ei ole paras mahdollinen. 8 x 3 perustuu kolmeen asiaan:

Toistojen kokonaismäärä pripleptinin tauluun (nimi tuskin tuli oikein). ei siis ole kiveen hakattu tuo toistojen määrä sarjassa. voi olla myös 10-12 x 2 tai 20 x 1.

Aika kahdella tai kolmella toistolla sama kuin yhdellä maksimitoistolla.

Paljon ensimmäisiä toistoja.

Originally posted by beginner
voiko nopeuspenkin tosiaan tehdä 15 toiston sarjoissa? vaikken paljon vielä penkkiharjoittelusta tiedäkään, tuntuu toi aika oudolta

Siis ei 15 toistoa vaan 15 sarjaa ja 3 toistoa. Jos tosiaan teet 15 toistoa, niin se on todella kaukana jostain nopeuspenkistä..
Itsellä tuo 15 sarjaa tulee hapotustreenissä, missä haetaan myös hieman kestävyyttä samalla mukaan.

Originally posted by Mike
Mulla on ollut monta vuotta tapana reenata penkkiä vain 2 sarjaa/vko, eli minäkään en sitä liikaa hinkkaa. WSB:stä kannatta mun mielestä ottaa joitakin elementtejä mukaan penkin reenaamiseen, ei lähteä sokeasti vetämään kaikkia mahdollisia eksoottisia liikkeitä.

Mitäs muuta väännät rinnalle ja ojentajille:confused:

Originally posted by Mike
Mulla on ollut monta vuotta tapana reenata penkkiä vain 2 sarjaa/vko, eli minäkään en sitä liikaa hinkkaa. WSB:stä kannatta mun mielestä ottaa joitakin elementtejä mukaan penkin reenaamiseen, ei lähteä sokeasti vetämään kaikkia mahdollisia eksoottisia liikkeitä.

Teetkö aina ihan vaan normaalia penkkiä vai teetkö tuota nopeuspenkkiä välillä? Minkälaisilla toistomäärillä/prosenteilla teet? Saattaisin kokeilla tuota nopeuspenkkiä, koska teen rintapäivänä penkin ja ojentajapäivänä vois sitten olla se nopeuspena... Pitää laittaa söörtsi laulamaan ja etti ohjeita tohon.

Pari mielipidettä. Siirryin 9vuoden bodaustyyppisen treenin jälkeen WSB:hen 7 kk. sitten. Vaikka omasta mielestä olen veivannut jo jonkin aikaa tuntui,että ennen tuota WSB:tä olisi pitänyt ottaa ihan basic-voimanosto treenillä pohjia. Netistä löytyvät esimerkkiohjelmat mm.Taten "aloittelijan" ohjelma ovat melko rankkoja ja eivät sellaisenaan sovi mielestäni natuille ja eikä varsinkaan WSB-rookielle. Ohjelmissa on yleensä myös pää/apuliikkeet räätälöity varsinkin penkissä varuste/paitanostajalle ja tuo wsb metodin penkkitreeni ei tuntunut toimivan/järkevälle ennen,kun nostin ensimmäisen kerran paidalla, laji on raw penkkiin verrattuna melko kaukana,paita ampuu raudat rinnalta kovaa ja rinta todellakin on ns."heikko" lihas, jos loppuojennuksesi on huono et saa paidasta pätkääkään hyötyä. Hankin vetokumit jouluna ja ovat erinomainen lisä nopeuspenkkiin ja kun vaihtaa kumeista tavalliseen kylmään rautaan huomaa niistä tulleen tehon selvästi,MUTTA noiden kumien jatkuva käyttö johtaa T-O-D-E-L-L-A
helposti ylikuntoon ja on melkoisen rasittavaa "huomaamatta".Simmons suosittelee,että käytetään 50-55% paitamaximista tai 60% RAW maximista noissa nopeustreeneissä.Taas tulee mielipide,jos olet 130-140 penkaaja saat hajoitettua itsesi riuhtomalla,vaikka tangossa olisi 60kg! Jrki käteen ja aluksi kannattaa laskuvaihe tehdä "varovasti",kun rauta rupeaa tuntumaan olevan kontrollissa lisää nopeutta ja sitten vasta rautaa,tarkoitushan on oppia viemään nosto alusta loppuun asti täysillä se on sama onko tangossa rautaa 5kg enemmän. WSB:tä saa ja kuuluu soveltaa, itse olen lisännyt,joka toiseksi viikoksi normaalia penkkiä(kumeilla/ilman) ja kyykkään kerran 3-4 viikossa normikyykkyä pelkällä vyöllä ilman siteitä. Tuo pitää paikkansa,että jos apuliikkeet vetää apinan raivolla ei treenaamisesta tule itsellä ainakaan mitään. Suosittelen kokeilemaan WSB:tä,mutta unohdetaan ne Jullen max efford ykkösnostot! :thumbs:

ja

3x15 "nopeusvoimatreenit" :lol2:

WSB:tä saa ja kuuluu soveltaa

Jeah!! WSB:tä on tarkoitus soveltaa jokaiselle nostajalle omien heikkouksien vahvistamiseksi. Muiden ohjelmaa ei kannata kopioida.

jos renaa voimaa varten niin pitää tietenkin myös tehdä liikkeet niin että lihasten yhteistyö on maksimaalinen, liikerata melko lyhyt (tai mahdollisimman lyhyt kilpailussa) ja niin, että liike on tasainen.

Voimatreenamisessa onkin olennaista reenata liikkeitä ja löytää "helpoin" tapa nostaa. Usein esim. penkissä paras liikerata voimamielessä on myös mukavin tapa nostaa.

Itse taas en ymmärrä bodaustreeneistä pätkääkään... Käsittääkseni bodauksessa pitää keskittyä lihaksiin liikkeen sijasta... Beats me...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Nyt tässä on varmasti vähän vellit ja jauhot sekaisin. Eli mielestäni paidattomilla nostajilla se tuppaa jäämään lähes kaikilla rinnalle jos johonkin jää, ainakin mitä minä olen nähnyt. Samoin itselläni. Paidalla nostaessahan rinnaltalähtö on paljon "helpompi", ja silloin mahdolliset ongelmat tulee tuolla loppuojennuksessa.

Edit: mulla jää siis aina käytännössä rinnalle, oteleveys on semmoinen että keskisormet niissä merkeissä, pitäisiköhän kenties kaventaa hiukan otetta? (ja ilman paitaa nostellaan)

deleted

Mulla lähtee nykyään RAW-penkkikin hyvin rinnalta ja stoppi tulee puolessa välissä,johtuu varmaan siitä,että olen tehnyt todella paljon lattiapenkkiä apuliikkeenä.Täytynee ruveta keskittymään loppuojennukseen.
Eiköhän tässäkin olla melko yksilöllisiä.En silti ole kyllä ikinä nähnyt muilla kun eukoilla,että 5kg korotus maksimiin jättää romut täysin rinnalle,strange.

Jos rinnaltalähtö RAW -penkistä on heikko niin kannattaa hieman kaventaa otetta, että saa ojentajat paremmin jo lähössä mukaan. Ojentajissa voima jyllää, rinta on penkkipunnerruksessa heikko. Aamen :worship:

Bodauksen ja Voimanoston erot? Minkalaisia sarjoja tehdään? Kuinka pitkiä toistoja? Kumpi on tehokkaampi tapa kasvattaa lihaksia nopeammin? Elikkä noihin kun saisi hieman täsmennystä niin se auttaisi jo paljon... :worship:

Originally posted by Olbe

Eiköhän tässäkin olla melko yksilöllisiä.En silti ole kyllä ikinä nähnyt muilla kun eukoilla,että 5kg korotus maksimiin jättää romut täysin rinnalle,strange.

Mulla käy aina noin. Jos ekat 10cm nousee tanko, niin sit menee loputki. Loppuojennusta 10cm saan tehtyä sellaisella 150% penkkimaksimista.

Oon yrittäny kyl petrata tuota noston alaosaa, ja on se jonkinverran tuottanut tulostakin. Mutta silti vielä rinta on paljon heikompi kuin ojentajat.

MassaMies sanoi:
Bodauksen ja Voimanoston erot? Minkalaisia sarjoja tehdään? Kuinka pitkiä toistoja? Kumpi on tehokkaampi tapa kasvattaa lihaksia nopeammin? Elikkä noihin kun saisi hieman täsmennystä niin se auttaisi jo paljon... :worship:

kannattaa tehdä toistoja semmoset 3x 10-12.

Olbe sanoi:
Suosittelen kokeilemaan WSB:tä,mutta unohdetaan ne Jullen max efford ykkösnostot! :thumbs:

Mä olen saanut hyvin potkua kyykkyyn ja vetoon tekemällä välillä max kolmosia jullessa. Ei ole enää kiinni alaselästä, nouseeko vai ei :thumbs:

Hyvin on alkanut pysymään paketti kasassa.

Mä olen saanut hyvin potkua kyykkyyn ja vetoon tekemällä välillä max kolmosia jullessa. Ei ole enää kiinni alaselästä, nouseeko vai ei

Julle on aivan ykkösliike siihen! Itse teen jullea maastavedolle ja kyykylle eri tavoin:

Maastavedolle: Nosto alkaa ala-asennosta pinnoilta. Tässä teen max. kolmosia ja joka toiston välissä alhaalla jännitykset pois.

Kyykylle: Nosto alkaa yläasennosta. Tässä teen max. ykkösiä. Usein käytän tässä painonvapauttajia, joissa 20-30 kiloa painoa, joka lähtee alas laskun jälkeen pois. Näin saa kunnolla jarrutella laskua ja pitoa selkään tulee hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom