Bodauksen + Ja -

En tiedä onko tällainen thread ollut,mutta pistetään nyt kuitenkin:D

Eli punttaamisen plussat:
-itsetunto kasvaa
-respectiä tulee ihan eri tavalla ihmisiltä kuin olit 60kg ;)vaikkakin sama jannu olet
-sosiaalisuus,paljon uusia kavereita
-kunto kasvaa :rolleyes:
katseita huomattavasti enemmän vastakkaiselta sukupuolelta kun on massaa eri tavalla:D

ja miinukset:
-ruokalasku(ruoka + lisäravinteet)!!!
-ei meinaa löytyä sopivia vaatteita
-kausiluontoisen kasvupyrähdyksen rahoittaminen;)
ja "SUURIN" kaikista mjulkku näyttää päiväpäivältä pinemmältä varsinkin jalkatreenin jälkeen kun koivet on pumpissa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miinuksena
Ihmisten negatiiviset ennakkoluulot. Pakko kommentoida asiaa josta ei tiedä yhtään mitään
(ai, sä painat 110kg, sä oot kuule sairaaloisen ylipainoinen, kun sun paino indexikin on 40. Sä kuolet kuule verisuonen tukkeumaan jos et laihduta tolla näkkileipä-systeemillä 6kk).

ja edelliseen viestiin lisää +

yleinen kehon hyvä olo.

No ei täs nyt niin isoja olla etteikö vaatteita löytyisi ja rahaa kieltämättä menee ruoka,salimaksut,lisär.,(romppeet). Mutta melkein joka harrastus vie rahaa!!!!

Joo unohtu tosiaan toi ennakkoluulot..
ps.mutta eihän niistä ole ennekään välitetty :D

Originally posted by HooEee
Miinuksena
Ihmisten negatiiviset ennakkoluulot. Pakko kommentoida asiaa josta ei tiedä yhtään mitään
(ai, sä painat 110kg, sä oot kuule sairaaloisen ylipainoinen, kun sun paino indexikin on 40. Sä kuolet kuule verisuonen tukkeumaan jos et laihduta tolla näkkileipä-systeemillä 6kk).

ja edelliseen viestiin lisää +

yleinen kehon hyvä olo.

Hauskinta oli kyllä kun kävin tuossa viime vuoden marraskuussa terveyden tarkastuksessa. No siinä se täti sitten punnitsi mut (93.5kg) ja mittas mun pituuden (177cm). Sitten kun se oli saanut syötettyä noi arvot sinne sen koneeseen niin kerto mulle että "kuule sulla on toi painoindeksi yli 29 ja yli 30 se ei sais missään nimessä mennä". No minä sitten sille vähän kerroin että toi mun lihasmassa saattaa vähän painaa ja että se on vähän eri juttu ku läski. No se näytti sitten ymmärtävän mutta kun olin pois lähdössä niin se tunki käteen semmoisia lappuja joissa kerrottiin miten pullat sun muut sisältää paljon piilorasvoja ja käski lukea noi huolella.

Originally posted by geg
Hauskinta oli kyllä kun kävin tuossa viime vuoden marraskuussa terveyden tarkastuksessa. No siinä se täti sitten punnitsi mut (93.5kg) ja mittas mun pituuden (177cm). Sitten kun se oli saanut syötettyä noi arvot sinne sen koneeseen niin kerto mulle että "kuule sulla on toi painoindeksi yli 29 ja yli 30 se ei sais missään nimessä mennä". No minä sitten sille vähän kerroin että toi mun lihasmassa saattaa vähän painaa ja että se on vähän eri juttu ku läski. No se näytti sitten ymmärtävän mutta kun olin pois lähdössä niin se tunki käteen semmoisia lappuja joissa kerrottiin miten pullat sun muut sisältää paljon piilorasvoja ja käski lukea noi huolella.
Hyvä näpäytyskeino on nostaa paitaa ja näyttää sixpack ja kyljet. :lol1:

Minusta suurin miinus kaikista on loukkaantumiset. Niitä voi tietenkin välttää mutta aina ennemmin tai myöhemmin menee joku paikka rikki ja sitten on:curs: :itku:

Kaikki muu punttaamisessa sitten onkin sitä plussaa:kippis1:

Originally posted by Tomi
Hyvä näpäytyskeino on nostaa paitaa ja näyttää sixpack ja kyljet. :lol1:

Ja sitten jatketaankin siitä kuinka niistä hormOOneista pää pehmenee ja penis irtoaa.. :david:

Yksi hyvä plussa: Tuntee treenien jälkeen, että on tehnyt jotain :D
Miinusta on kyllä hankala hakee kun ruokavaliokin on pelkkää plussaa. No dietillä kalorit :)

Näitä ei oo taidettu vielä mainita...

Plussana: näkee työn tuloksen selvästi (ainakin alussa) ->tuo lisää motivaatiota treenaamiseen

Miinuksena: aikataulujen tarkka suunnittelu etukäteen (koulu+työt+treeni)

Hmmm...kiva threadi:)

+ uskomattoman hyvä olo ja tajuton fiilis treeneissä ja jälkeen
+ hyvä kunto ja terveet elämäntavat
+ kehittyminen, sen huomaaminen
+ kattava tietotaito tulevaisuudelle, oppi arvostamaan tiettyjä asioita ja hyvää oloa elämässä

- suhteellisuudentaju
- oma kehon kiero kuva, joka palvelee aivoja normaalista poikkeavalla tavalla, tiedostamattomasti
- muut ovat mikkihiirejä -ajattelutapa

Tuosta EKKSin miinuksesta mielestäni saa myös yhden plussan. Eli vaikka loukkaantumisia voi treenauksessa tulla, niin toisaalta taas onnettomuuksissa hyvä lihastasapaino ja voimat voivat vähentää aiheutuneita vammoja tai ihan joka päiväisessä elämässä nuo lihasvoimat voivat auttaa pelastamaan hengenkin. Ei tietenkään niin joka päiväistä, mutta kuitenkin.

+ parantuneet ja järkevät ruokailutottumukset
+ yleisen ravintotietämyksen taso kohonnut
+ hyvä yleis- ja lihaskunto, ulkoinen olemus
+ dieetillä virkeä ja 5 vuotta nuorempi olo
+ alkoholi jäänyt kokonaan pois
+ roskaruokaa ja karkkia tulee syötyä tosi harvoin
+ järjestelmällisyys ja säännöllisyys
+ ei vapaa-ajanvietto-ongelmia
+ vaatteet (sitten kun löytää sopivia) istuu päälle todella hyvin (sama pätee toisinaan myös tyttöihin)

- syöminen kellon mukaan
- viikko-ohjelman ja tapaamisten suunnittelu treenien ympärille
- tietyllä tasolla sosiaalinen eristäytyneisyys ("On perjantai-ilta, hysteerinen jalkatreeni takana. Ei paljoa huvita lähteä mihinkään...)
- sopivien vaatteiden löytäminen (mistä hitosta ne ISOT miehet löytää ne vaattensa?!)
- rahanmeno lisäravinteisiin, ruokaan, vitamiineihin ja "vitamiineihin"
- perseen koko ylittää 3 kuutiometrin rajapyykin aina yli 12 % rasvoissa
- rasittavat jankkaavat kysymykset: "Miksetsätomi juo mitään? Juo ny niin on sullakin hauskaa". -Mulla OLI hauskaa ennen tuota rasittavaa jankutusta. "Onkos tullut vedettyä muutakin kuin kaurapuuroa?" -Joo, käteen, viimeksi aamusuihkussa.
- ihmisten ärsyttävät ennakkoasenteet ja luokittelu "pinnalliseksi narsistiksi". "Kuules nyt, mä olen SYVÄLLINEN narsisti!1!111!!!"

välillä iskee pieni "masennus" siitä kun on niin pieni ja heikko (suhteellisuudentaju uupuu).... mut tähän löytyy lääke, nimittäin katsomalla jonkun Rocky leffan (ei vitosta) saa taas motivaatiota ja uhkuu voimaa ja tarmoa :kippis1:

ja tosiaan niinkun tomi sanoo, tollaset "mikset sä juo yhtään? mitä nää syynäät mitä syöt, ootko joku homo? Onko sulla tossa juomapullossa jotain hormoneja?" kysymykset alkaa kyllästyttää. Onhan se kyllä melkoista hörppiä perjantai-iltana Dan'Up pullosta Whey3:sta kun muut kiskoo keittoa kitusiin :)

+ Itsensä kurittaminen :) :whip:

- Vaikka vuoden aikana saa 10 kg lisää lihasta, niin siltikin tuntee itsensä pieneksi.

Originally posted by Kipi I
No ei täs nyt niin isoja olla etteikö vaatteita löytyisi ja rahaa kieltämättä menee ruoka,salimaksut,lisär.,(romppeet). Mutta melkein joka harrastus vie rahaa!!!!

Sanoisin kuitenkin, että suhteellisen halpa harrastus. Eihän tietty voi verrata mihinkään shakkiin, mutta löytyy paljon kalliimpiakin harrastuksia.
Ja mitä tuohon ruokaan tulee myös. Paremman ruokavalion ansiosta mulla tippui ruokalaskut puoleen siitä mitä se oli roskaruokavaliolla.

Monet näistä onkin jo mainittu..

+ Itsetunto kasvaa
+ Treenaamiseen yhdistyy yleensä terveellinen ruokavalio
+ Itsekuri kehittyy
+ Mukava ajanviettotapa

- Loukkaantumisia voi tulla ja ne voivat olla pahoja
- Harrastus voi tulla kalliiksi kukkarolle jos ei tarkkaile menoja (lisäravinteet, varusteet yms.)
- Menot joskus vaikea sovittaa treenien kanssa -> Treenaaminen rajoittaa elämää hiukan

Plussat painavat kuitenkin paaaljon enemmän kuin nuo muutamat pikku miinukset!

Originally posted by Raven
Ja mitä tuohon ruokaan tulee myös. Paremman ruokavalion ansiosta mulla tippui ruokalaskut puoleen siitä mitä se oli roskaruokavaliolla.

Kerro ihmeessä minullekin miten moinen on mahdollista. Kasvanut kulutus & terveellisemmät vaihtoehdot ovat ainakin minun kohdallani moninkertaistaneet ruokamenot verrattuna siihen mitä ne olivat ennen. Pikku esimerkki: jos ennen join kaksi päivää 1,5 litrasta rasvatonta maitoa, tätä nykyä massakaudella menee 2-2,5 litraa per päivä. Ja kalapuikot & halpa makaroni, tarjousmaksalaatikko, lätyskäpizzat, halpa uunimakkara jne. kun ovat kaikki ainakin toistaiseksi halvempia kuin broilerinrinta, lohi, iso köntsä paistijauhelihaa jne. Tonnikalaakaan kun ei viitsisi joka päivä syödä. Siihen päälle palautusjuoman raaka-aineet, perusprotsku ja vitamiinit. Ehkä minä en vain osaa ostaa oikeaa tavaraa oikeaan aikaan oikeasta paikasta, mutta ruokaan menee rahaa AIVAN tautisesti.

No, ainakin lähikauppiaan kasvoille tulee aurinkoinen ilme kun astun sisään liikkeeseen. Luontaistuotekaupan setäkin hymyilee tätä nykyä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom