Bodarin/voimailijan yksinkertaisia ruokareseptejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu
Tässäpä muutama enemmän tai vähemmän erikoinen ruokareseptini:

* Tonnikala + Raejuusto + Sinaappi salattikastike + Salsa kastike. Erinomainen varsinkin dietille, muuten tän kanssa pitää syödä jotain muutakin et tulee tarpeeks energiaa. Tonnikalassa ja raejuustossa ei juuri muuta olekkaan, kuin proteiinia. Tähän voinee lisätä rypsäriä.

(Muuten tulinen chili (en tiedä missä määrin) Tieteen kuvalehden mukaan parantaa aineenvaihduntaa ~8%. Onko kellään hajua onko tämä hyvä vai huono bulkkaajalle, jos totta?)

* 250g rahkaa tai 30g hidasta lisäravinne proteiinia kuten Maito90 + Funlight mansikkaa + 1 tai 2 Knorr Vietä (se missä mansikkaa) tai täysmehua. Rypsäriäkin voi vähän heittää sekaan. Tämä tarvii sauva- tai tehosekoittimen.

* Maksalaatikkoa + jauhelihaa + raejuustoa + mausteita oman maun mukaan.

Olisi kiva, kun laittaisitte omiakin tämän tyylisiä ruokareseptejä tänne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maitorahkaa 250 grammaa ja siihen sekaan noin 1-1,5 desiä jogurttia ja pari pikkulusikallista sokeria (jos on liian hapanta) ja sekaisin vaan ruokalusikalla, on hyvää :)

Litra maitoa, johon kaakaota sekaan :)

purkki tonnikalaa n. 70g raejuustoa ja tomaattimurskaa tarpeen mukaan. näistä voi vielä keittää sopankin, johon mukaan reilusti soijarouhetta ja hieman ruokakermaa. toki tonnikalan ja raejuuston määrä on myös suurempi.

Mun tän hetken suosikki on seuraavanlainen:

Purkki tonnikalaa, itse ostan tunan öljyssä, puristan öljyn purkinkannella pois. Tonnikala matalalle lautaselle ikään kuin "pediksi".

Päälle purkillinen chilipapuja (kidney) niin että tonnarit peittyy. Minuutiksi mikroon että lämpiää.

Tulee about 50 g protskua ja reilu 400 kaloria. Maha tulee täpötäyteen, maistuu hyvälle, sopii dieetille.

200g jauheliha/kana, 100g ruispasta, 250g parsakaali. Paista lihat, keitä & höyrystä pasta & parsakaali. Mausta ketsupilla. :kuola:

En tiedä ravintoarvoista mutta:
nuudelipaketista setit kiehumaan, purkki tonnikalaa tomaattikastikkeessa lautaselle odottelemaan. Nuudelit päälle, joskus ketsupit vielä sihen ja se on siinä. Valmistaminen kestää alle 5 min ja lähtee näppärästi nälkä. Tää on mun opiskelijasetti aika ajoin.

Aamupalana toisinaan:
Elovenan hedelmäistä mysliä sellanen pieni läjä kulhoon, päälle valion A+ rasvatonta jugurttia. Sekoitetaan ja taas, se on siinä. Helppoa ja nopeaa.

itse olen väkertänyt nyt muutaman kerran tälläisia "purilaisia" ravintoarvoja en sen tarkemmin ole laskeskellut, mutta kerta lihaa on kohtuullisesti niin luulisi olevan proteiiniäkin ja noissa ruispaloissa luulisi olevan hyvin kuitua.

eli otetaan naudanpaistijauhelihaa isketään sekaan kananmuna ja oman maun mukaan mausteita (itse olen laittanut vaan suolaa ja reilusti pippuria). Paistetaan pannulla kunnon paksuja pihvejä tuosta sörsselistä. Itse olen tehnyt reilumman satsin kerralla noita pihvejä jääkaappiin, mistä voi sitten aina välipalaksi kietaista yhden tai pari ruispalojen väliin. Mausteeksi vielä kevyt cheddaria ja ultralight majoneesia sen verran molempia mitä uskaltaan kaloreiden puolesta milläkin hetkellä laittaa sekä jotain rehuja ynnä muita lisukkeita jos jaksaa. Ainakin omasta mielestä voittaa vehnäpullajauhopihvihampurilaiset 100-0.

Jonkun muun reseptiä kopioiden,blenderiin Appelsiinimehu ja tonnikalapurkin sisältö.

Jonkun muun reseptiä kopioiden,blenderiin Appelsiinimehu ja tonnikalapurkin sisältö.

Joo!! Tätä voi käyttää erityisesti silloin jos ei oo varaa "jauhoihin", tää on sellanen "köyhän miehen juoma"...

Oma suosikkini on 500g maustamattomia kanan rintafileitä. Paistetaan pannulla ja maustetaan suolalla ja pippurilla. Kanan tilalla voi käyttää myös kuhaa.

Perinteisestä tonnikalasta saa hyvää aika helposti, kun alkaa sen "mauttoman" tonnarin maustamisen. Isoja, hyviä ja laadukkaita tonnaripaloja vedessä tai öljyssä ja siis vaikkapa tilliä ja erilaisia pippureita, ja muita kalamausteita hillityissä määrin.

Tomaattisoseita ja pyreitä sekoittelemalla ja maustamalla basilikalla ja muilla yrteillä toimii tosi hyvin. Ei aina maistu niin samalta kun vuodesta toiseen syö.

Itse ostin piruuttani tillillä maustettua tonnaria valmiiksi ja hyvää oli... samoin tonnari mexicana. yllättävän positiivinen vaikutelma jäi. NAM! :)

Nuo maustetut vievät kielen mennessään melkein, jos on aina sitä "perinteistä" syönyt. Tosin arvot jakaumissa on pienempiä, mutta ottaa jonkun muun purkin kaveriksi siihen.;)

Dieettiruokana menee tosi hyvin tällanen:

250 g paistettua broileria (rintafile tai miksei koipikin)
Jäävuorisalaattia
Ananasta
Kirsikkatomaatteja
Oliiviöljyä 3 cl

Toi siis ainakin omalla kohdalla kun vedän locarbia.

Sitten kun nostetaan hiilareita:

Naudan jauheliha (esim. 250 g)
Täysjyväpasta 100 g
Sokeroimaton ketsuppi

Olen tykästynyt spagettiin tonnikalalla öljyssä. Siihen sekaan muutama nokare jotain maustettua sulate/tuorejuustoa ja päälle Mexican-ketsuppia. Tää on oikeesti hyvää:kuola:

Sitten vähemmän makuhermoja hivelevä, mutta pätevä ja nopea ruoka tulee, kun kumotaan lautaselle purkillinen tonnikalaa öljyssä ja päälle reilu desi kaurahiutaleita. Sotketaan ne keskenään ja mikroon vajaaksi minuutiksi. Maustetaan ketsupilla.

kokkikoheltajan kanamössö med riisi:
400g kanasuikaleita (valmiiksi marinoituja)
1purkki papuja (ei väliä mitä)
1purkki herkkusieniä
1 pussi pakastevihanneksia
1 sipuli
Basilikaa, chiliä, soijaa ja ripaus suolaa jos tarvii.
2dl riisiä kyytipojaksi

paistaa kanat ja lisää pavut ja herkkusienet ja sipulin ja vihannekset ja antaa mennä mössöksi sitte lisää mausteet kukin oman makuhipiänsä mukaan ja keittää siinä ohella riisiä...
Aika tehokas satsi pakkomyöntää ja ei ole niitä huonoja rasvoja pahemmin ollenkaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom