- Ikä
- 40
Mitä helvettiä, ite oon aina heittäny keltuaisen menee. Perustele väittämäsi tieteellisin faktoin!
Kananmunan ravintoaineet..
http://kananmuna.ruokatieto.fi/WebRoot/1043194/sisaltosivu.aspx?id=1068840
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä helvettiä, ite oon aina heittäny keltuaisen menee. Perustele väittämäsi tieteellisin faktoin!
Voi persereikä.
Voi persereikä.
:lol2:Riippuu tietysti munan koosta, mutta suunnilleen noin.
Kananmuna keltuaisessa on kolesterolia.
Kolesterolista tulee kehossa testosteronia.
...mies heitää testot roskiin ja ihmettelee kun ei liha tartu raameihin?!?
ps. ja se on sitä HYVÄÄ kolestorilia
Ravinnosta tietääkseni voi saada vain kolesterolia, ei "hyvää", tai "huonoa" sellaista. Elimistö (maksa) muokkaa sitä sit eteenpäin ja siihen vaikuttaa monet asiat mikä on lopputulos, päällimmäisinä nyt ainakin perimä ja liikuntatottumukset.
Vähä stydimpään versioon paista kanasuikalepaketti mukaan.. kasviksia ja raetta kyytipojaksi..Ja tästä päästään taas aiheeseen eli loistava väli- tai iltapala on munakas. Täytteeksi voi heittää melkein mitä vain. Jos haluu oikein prodepommin, niin sekaan vaan tonnikalaa. Kevyempään taas kasviksia ym.
Eipä ne kolesteroli arvot nouse kyllä mihinkään tolla suuremmallakaan määrällä. Jotai faktaa näyttää tosta että 6 kananmunaa ja enemmän alkas jotai lisäilemää? muutaku lihasta :Dkyllä siinä on ihan hyvää kolesterolia. se on kuulemma ihan tutkittu juttu. itse syön päivisin neljä munaa raakana napaan eikä se kolesteroli arvoja nosta niinkään mitä luullaan. kolesteroli arvot alkaa nousta ku alat vetää 6-10 munaa
kyllä siinä on ihan hyvää kolesterolia. se on kuulemma ihan tutkittu juttu. itse syön päivisin neljä munaa raakana napaan eikä se kolesteroli arvoja nosta niinkään mitä luullaan. kolesteroli arvot alkaa nousta ku alat vetää 6-10 munaa
Kananmunan kolesteroli on tutkittu että se ei nosta kolesteroli arvoja joten tästä nimitys "hyvä kolesteroli". Maailma ei ole mustavalkoinen. Ja tähän hätään ei ole tutkimusta, koska mun oikea agenda on saada jokainen pakkislainen lihaviks ja korkeeseen verenpaineeseen!Ahaa, selvä. Ensin sanot, että kananmuna sisältää "hyvää kolesterolia", sitten sanot ettei ne nosta ollenkaan kolesterolia ja lopuksi vielä toteat suurien määrien nostavan.
Mielenkiintoni heräsi, olisko sulla mahdollisesti tekstis tueks jotain faktoja? Mä nimittäin itse olen edelleen siinä uskossa että ravinnosta voi saada kolesterolia (vain kolesterolia, ei hyvää, tai huonoa sellaista) ja kuten aiemmin mainitsin, monet tekijät vaikuttavat siihen, siirtyykö ne kolesterolimäärät vereen. Olet siinä oikeassa, että ravinnosta saatava kolesteroli ei vaikuta niin paljoa veren kolesterolipitoisuuteen, kuin on aiemmin uskottu.
Niin siinä tutkimuksessa oli muistaakseni kaksi kanamunaa päivässä ja muutenkin paino laski ja ruokavalio oli paranneltu. Eri asia varmaan kun pakkiksen kananmunahirmut tykittää niitä munia naamaan oikeasti aika reilusti. Kyllä se 50 kananmunaa saattaa jo keltuaisineen jossain veriarvoissa näkyä. Varsinkin jos on perimää ja taipumusta, että ne nousee.Kananmunan kolesteroli on tutkittu että se ei nosta kolesteroli arvoja joten tästä nimitys "hyvä kolesteroli". Maailma ei ole mustavalkoinen. Ja tähän hätään ei ole tutkimusta, koska mun oikea agenda on saada jokainen pakkislainen lihaviks ja korkeeseen verenpaineeseen!
:lol2:
Kananmuna keltuaisessa on kolesterolia.
Kolesterolista tulee kehossa testosteronia.
...mies heitää testot roskiin ja ihmettelee kun ei liha tartu raameihin?!?
ps. ja se on sitä HYVÄÄ kolestorilia
Niin siinä tutkimuksessa oli muistaakseni kaksi kanamunaa päivässä ja muutenkin paino laski ja ruokavalio oli paranneltu. Eri asia varmaan kun pakkiksen kananmunahirmut tykittää niitä munia naamaan oikeasti aika reilusti. Kyllä se 50 kananmunaa saattaa jo keltuaisineen jossain veriarvoissa näkyä. Varsinkin jos on perimää ja taipumusta, että ne nousee. .
sitten semmonen juttu tänne ku puhuttiin munien proteiiniarvoista. täällä puhutaan että 6g sisältää, mutta mistäs mä oon saanu semmoisen käsityksen että "normaalin" munan proteiini arvo liikkuis siinä 12 g tienoilla?