Bodaajan välipala/iltapala!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Abuse
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi persereikä.

ton laskelman mukaanhan kananmuassa olisi vain rapiat 6g protskua yhteensä? onko siinä tosiaan niin vähän?

Riippuu tietysti munan koosta, mutta suunnilleen noin.

Hyvä tosiaan miettiä, onko tuosta vielä järkeä heittää melkein puolet proteiinista ja iso osa vitamiineista ja hivenaineista roskiin…

Ja tästä päästään taas aiheeseen eli loistava väli- tai iltapala on munakas. Täytteeksi voi heittää melkein mitä vain. Jos haluu oikein prodepommin, niin sekaan vaan tonnikalaa. Kevyempään taas kasviksia ym.

Kananmuna keltuaisessa on kolesterolia.
Kolesterolista tulee kehossa testosteronia.
...mies heitää testot roskiin ja ihmettelee kun ei liha tartu raameihin?!?

ps. ja se on sitä HYVÄÄ kolestorilia

Ravinnosta tietääkseni voi saada vain kolesterolia, ei "hyvää", tai "huonoa" sellaista. Elimistö (maksa) muokkaa sitä sit eteenpäin ja siihen vaikuttaa monet asiat mikä on lopputulos, päällimmäisinä nyt ainakin perimä ja liikuntatottumukset.

Ravinnosta tietääkseni voi saada vain kolesterolia, ei "hyvää", tai "huonoa" sellaista. Elimistö (maksa) muokkaa sitä sit eteenpäin ja siihen vaikuttaa monet asiat mikä on lopputulos, päällimmäisinä nyt ainakin perimä ja liikuntatottumukset.

kyllä siinä on ihan hyvää kolesterolia. se on kuulemma ihan tutkittu juttu. itse syön päivisin neljä munaa raakana napaan eikä se kolesteroli arvoja nosta niinkään mitä luullaan. kolesteroli arvot alkaa nousta ku alat vetää 6-10 munaa

Ja tästä päästään taas aiheeseen eli loistava väli- tai iltapala on munakas. Täytteeksi voi heittää melkein mitä vain. Jos haluu oikein prodepommin, niin sekaan vaan tonnikalaa. Kevyempään taas kasviksia ym.
Vähä stydimpään versioon paista kanasuikalepaketti mukaan.. kasviksia ja raetta kyytipojaksi..
Toimii ainakin itsellä.. Ja taitaa olla ihan arvotkin kohdillaan...:hyvä:

kyllä siinä on ihan hyvää kolesterolia. se on kuulemma ihan tutkittu juttu. itse syön päivisin neljä munaa raakana napaan eikä se kolesteroli arvoja nosta niinkään mitä luullaan. kolesteroli arvot alkaa nousta ku alat vetää 6-10 munaa
Eipä ne kolesteroli arvot nouse kyllä mihinkään tolla suuremmallakaan määrällä. Jotai faktaa näyttää tosta että 6 kananmunaa ja enemmän alkas jotai lisäilemää? muutaku lihasta :D

Ahaa, selvä. Ensin sanot, että kananmuna sisältää "hyvää kolesterolia", sitten sanot ettei ne nosta ollenkaan kolesterolia ja lopuksi vielä toteat suurien määrien nostavan.

Mielenkiintoni heräsi, olisko sulla mahdollisesti tekstis tueks jotain faktoja? Mä nimittäin itse olen edelleen siinä uskossa että ravinnosta voi saada kolesterolia (vain kolesterolia, ei hyvää, tai huonoa sellaista) ja kuten aiemmin mainitsin, monet tekijät vaikuttavat siihen, siirtyykö ne kolesterolimäärät vereen. Olet siinä oikeassa, että ravinnosta saatava kolesteroli ei vaikuta niin paljoa veren kolesterolipitoisuuteen, kuin on aiemmin uskottu.

Ahaa, selvä. Ensin sanot, että kananmuna sisältää "hyvää kolesterolia", sitten sanot ettei ne nosta ollenkaan kolesterolia ja lopuksi vielä toteat suurien määrien nostavan.

Mielenkiintoni heräsi, olisko sulla mahdollisesti tekstis tueks jotain faktoja? Mä nimittäin itse olen edelleen siinä uskossa että ravinnosta voi saada kolesterolia (vain kolesterolia, ei hyvää, tai huonoa sellaista) ja kuten aiemmin mainitsin, monet tekijät vaikuttavat siihen, siirtyykö ne kolesterolimäärät vereen. Olet siinä oikeassa, että ravinnosta saatava kolesteroli ei vaikuta niin paljoa veren kolesterolipitoisuuteen, kuin on aiemmin uskottu.
Kananmunan kolesteroli on tutkittu että se ei nosta kolesteroli arvoja joten tästä nimitys "hyvä kolesteroli". Maailma ei ole mustavalkoinen. Ja tähän hätään ei ole tutkimusta, koska mun oikea agenda on saada jokainen pakkislainen lihaviks ja korkeeseen verenpaineeseen!

Kananmunan kolesteroli on tutkittu että se ei nosta kolesteroli arvoja joten tästä nimitys "hyvä kolesteroli". Maailma ei ole mustavalkoinen. Ja tähän hätään ei ole tutkimusta, koska mun oikea agenda on saada jokainen pakkislainen lihaviks ja korkeeseen verenpaineeseen!
Niin siinä tutkimuksessa oli muistaakseni kaksi kanamunaa päivässä ja muutenkin paino laski ja ruokavalio oli paranneltu. Eri asia varmaan kun pakkiksen kananmunahirmut tykittää niitä munia naamaan oikeasti aika reilusti. Kyllä se 50 kananmunaa saattaa jo keltuaisineen jossain veriarvoissa näkyä. Varsinkin jos on perimää ja taipumusta, että ne nousee.

Laittakaa jostain se tutkimus jos löydätte. Itse en löytäny pikaisella haulla.

Crrc: Niin..? Sanoin kahdessa aiemmassa postauksessani jo, ettei ravinnon kolesteroli siirry suoraan veren kolesteroliksi.. Maailma ei ole juu mustavalkoinen mutta mä käsitän hyvän kolesterolin HDL -kolesterolina.

Edit: vitsku tässä nopskaan etittynä, pubmedissä oli kans jotain mutta kai tää tähän hätään menee: kanamunan vaikutus kolesterolitasoon, tiivistelmiä

:lol2:

Kananmuna keltuaisessa on kolesterolia.
Kolesterolista tulee kehossa testosteronia.
...mies heitää testot roskiin ja ihmettelee kun ei liha tartu raameihin?!?

ps. ja se on sitä HYVÄÄ kolestorilia

ihmiset on aika pitkälti median vietävissä.. itekin pahinpien "kolesterooli-pelottelujen" aikana vähensin kananmunien syöntiä.. mutta söin kuitekin niitä silloinkin väh. kerran viikossa.
eikä oli ikinä tullut mieleenikään heittää RUOKAA roskiin.. oon ihmetelly miksi.. jos haluais proteiinia, ja ilman rasvaa/kolesteroolia,, niin miks sit syövät "kilkittimiä" ??

söis proteiinia vaikka sit senkin edestä raejuustoo ..

Niin siinä tutkimuksessa oli muistaakseni kaksi kanamunaa päivässä ja muutenkin paino laski ja ruokavalio oli paranneltu. Eri asia varmaan kun pakkiksen kananmunahirmut tykittää niitä munia naamaan oikeasti aika reilusti. Kyllä se 50 kananmunaa saattaa jo keltuaisineen jossain veriarvoissa näkyä. Varsinkin jos on perimää ja taipumusta, että ne nousee. .

Halmeen Tony veti oliko 20kpl/vuorokaudessa ?? tuskin sellasia monia löytyy, jos lainkaan !!

no voi hyvää päivää

kaikissa tutkimuksissahan sanotaan että veren kolesteroliarvoihin vaikuttaa olennaisesti RASVAN LAATU, toi alkaa vaan oleen pelkkää saivartelua ku porukkaa alkaa heittää tänne visioitaan tyyliin "Mitä jos vetää 50 kananmunaa" och så vidare..

kyllähän kaikki tietää sen että varmasti millä tahansa ravintoaineella on huonot vaikutukset jos niitä alkaa ylenpalttisesti kuluttamaan. pähkinöissäkin on hyvää rasvaa mutta tuskin kukaan niitä päivässä mitään rekkalavallista vetäsee.

sitten semmonen juttu tänne ku puhuttiin munien proteiiniarvoista. täällä puhutaan että 6g sisältää, mutta mistäs mä oon saanu semmoisen käsityksen että "normaalin" munan proteiini arvo liikkuis siinä 12 g tienoilla? :david:

sitten semmonen juttu tänne ku puhuttiin munien proteiiniarvoista. täällä puhutaan että 6g sisältää, mutta mistäs mä oon saanu semmoisen käsityksen että "normaalin" munan proteiini arvo liikkuis siinä 12 g tienoilla? :david:

Tuo 12 grammaa on 100 grammassa munaa, yksi muna painaa noin 55g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom