mitäs sit ehdotat lisäravinteena kun toi tupakointi vähentää ruokahaluja...
Anteeksi että kiilaan väliin, mutta : et sinä ruokahaluja tarvitse syömiseen, kun vaan syöt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mitäs sit ehdotat lisäravinteena kun toi tupakointi vähentää ruokahaluja...
Anteeksi että kiilaan väliin, mutta : et sinä ruokahaluja tarvitse syömiseen, kun vaan syöt.
joo ku ei sitä safkaa mene alas.. jotain olen kuullu et toi massanlisääjä on parempi vaihtoehto ku kuulemma 1 annos massanlisääjä vastaa 15 lautasellista kaurapuuroa..
Itse hommasin ammattilaiselta ruokavalion kesäkuun alussa. Söin ja treenasin v*tusti ja tosi tarkasti. Toki vkl oli joskus vaikeuksia noudattaa grammataulukkoa ja tiettyjä ruoka-aineita. Listaa olen kuitenkin noudattanut n 80% tarkkuudella. Alkoi vaan kyrsimään jatkuva miettiminen ja epävarmuus. Luulin syöväni niiiiin oikein ja niinkuin täällä hehkutetaan, mutta perse edellä puuhun mentiin. Ei mennä enää!
Voin kertoa, paino putos 8kg, vyötäröstä hävis 10cm paskaa ja käsivarresta senttejä ei hävinnyt yhtään. Olo muuttui aivan loistavaksi ja sitä se on ollut joka päivä. Samalla tulokset oli hienoisessa nousussa ja ovat vieläkin, varsinkin kun kaloreita lisättiin.
Luulin syöväni paljon, mutta laskettuani kalorit 2kk:n jälkeen huomasin niitä olevan vain 2500. Sitä ennen söin vaikka mitä paskaa ja ihan liikaa. Pelkkää läskiä vyötärölle. Nyt treenattiin siis 2,5kk:ssa paska ulos kropasta ja nyt on nostettu kaloreita ja innolla odotetaan mitä tapahtuu.
Olen oppinut niin paljon syömisestä ja treenaamisesta, että ihan huvittaa tää jauhaminen ja miten päin helvettiä täällä (joskus) toisia neuvotaan. Itse en ainakaan koskaan palaa vanhaan. Ihan vaikka vaan tän olon ja fiiliksen takia..
kotka25:
Perus massanlisääjäannos (esim. 100 g -> n. 2 dl jauhoa) sisältää karkeasti 300-500 kcal energiaa. Tällöin lautasellinen puuroa sisältäisi n. 25 kcal. Eli aivan paskan jauhantaa, että 1 massanlisääjä vastaa 15 lautasellista puuroa varsinkin kun hiilarit ovat puurossa parempia. Proteiinia ei tosin pelkästä puurosta saa. Perusruokaa kannattaa edelleen suosia.
siis kyllähän mä nautin ihan normaali safkat ku pitää, mutta paino vaan en ole saanu nousee ihan normi safkalla 3v olen harrastanu perus safkalla,painonnousu ei ollu järin huimaa... noin 5kg/1v aikana
nyt kun olen ottanut mukaa massalisääjän painoo on kyllä alkanu tulee (5kg/2kk) mutta kaikki mitä on tullu on lihasta eikä läskiä..
Lisäksi kysyn, miten ammattilaisen tekemä ruokavalio eroaa niin poikkeuksellisesti täällä usein neuvottuihin ohjeisiin, jotka pääosin ovat aivan päteviä: 30 g proteiinia/ateria; aamulla vältetään rasvoja, muilla aterioilla voi syödä kohtalaisesti hyviä rasvoja; salaatit, vihannekset ja hedelmät tärkeä osa ruokavaliota; suositaan tummaa pastaa, tummaa riisiä, ruisleipää ym. hyviä hiilarilähteitä; Illalla reippaammin rasvoja ja proteiinia; syödään n. 3 tunnin välein; suositaan palautusjuomaa treenin päälle; proteiinia n. 2 g/painokilo, jne. Eli yritin tiivistää täällä usein neuvottuja mielestäni toimivia ohjeita.
Se eroaa siinä, että se on ammattilaisen tekemä, ihmisen joka tietää asioista kaiken. Tuosta siun listasta puuttuu aika paljon verrattuna siihen mitä itse syön. Ja luulen että ne on olleet ne ratkaisevat tekijät, jotka korjaamalla on alkanut jopa jotain tapahtumaan..
Mutta jokainen tyylilllään..
No jos mennään tuolle linjalle, niin kukaan ei kyllä voi tietää kaikkea, valitettavasti
Voitko vähän edes "vihjata" mitä siitä puuttuu mitä syömällä olet saanut tuon ratkaisun tehtyä? Ei, ei siksi, että kaikki hyödyntäisivät ravintoterapeutin tms. tekemää sinulle räätälöityä ravinto-ohjelmaa, vaan lähinnä väitteiden tueksi ja tuomaan vastaväitteitä, eli hyvää keskustelua.
Ps. Kauran voimalla ne isoootkin miehet on kasvaneet ;)
Oon nyt 5kk käyny salilla ja tuntuu et 3kk aikana ei ois mitää tapahtunu. Oon syöny iha paskasti koko ajan ja painoki pysyny koko ajan samana. Menny muutenki vähä höntsäilyks sali.
Alotin salin ihan uudelta pohjalta ja otin tonnikalaa lavan, raejuustoo, ehramia.. Nyt kun niitä on popsinu pari päivää nii heti kulkee treeni paremmi. Äsken oli jalkapäivä nii sai kunnolla mätettyä niitä painoja ja tuntu kevyemmältä painot.
Nyt joutuu käymää vaa 3x päiväs paskalla jostain syystä.
Ei pysty vihjaamaan yhtään. Mutta tosiaan sen kauran voimalla mennään!
En ole ruokavaliota noudattanut vielä tarpeeksi kauaa, jotta varmuudella voisin väittää tämän toimivan OIKEASTI paremmin kuin mikä tahansa muu ruokavalio. Kuitenkin huomattavaa kehitystä on tapahtunut niin olossa, ulkonäössä ja myös tuloksissa. Lähinnä "hienosäätöneuvot" ovat olleet sellaisia mitä en ole nähnyt oikein missään foorumilla. Ja luulen että entinen paskaolo ja kehon kipuilu johtui juuri näistä pienistä puutteista mitkä nyt on laitettu kuntoon..
Yksi keitetty kananmuna painaa noin 45-55g ja 100g:ssä keitettyä kananmunaa on n. 12,5 g protskua, eli yhdessä kananmunassa noin 5-6g.mr.olkapää sanoi:paljonko on protskua yhes kananmunas?