Bodaaja yrittää tehä voimaohjelmaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suortti
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt mulla on napsahtanu päässä ja ajattelin vaihtaa lajin voimailuun. Normaalisti oon saanut väänettyä ohjelmat kasaan vaivatta, mutta nyt oon tässä muutaman vartin pyöritellyt kynää enkä oikein tiedä, mitä pitäis tehdä. Voimapuolen palstaa oon selaillu, mutta missään ei sattunut silmään sellasta perusrakennetta. 4-jakosta ajattelin, kun oon bodytyylisellä 2-jakosilla treenannu jo ikuisuuden. Sanokaa vaan, jos tossa mentiin jo metsään.

Oon ajatellu tällasta runkoa:
MA - penkki (rinta, hauis), TI - kyykky (etureidet), KE - (olkap, ojent, selkä), SU - mave (takareidet)

Totakin saa muokkaa, mutta kuten näette pyrin saamaan suora-epäsuora systeemillä lihaksille rasitusta 2 kertaa viikkoon.

1.Pena 5*4*X X=paino millä kaikki sarjat menee varmasti ja jää varaa, tähän 2.5 kg lissää per viikko, kolme viikkoa kovaa, 1 huili
vinopenkki 3*6-8
Ylileveä penkki 2*20
Hauis tangolla 3*4-6
hauis hammer 2*8

2
Kyykky 5*5*X
Etukyykky 3*10
Jalkaprässi 1-jalka kerrallaan 2*15-20
Vatsat lisäpainoilla istumaannousu 3*6-12
Venäläinen kierto 3*15-30

3.
Pystypunnerrus tangolla 5*5*X
Kapea penkki 3*3
Leuat lisäpainoilla 4*4-8
Dipit 3*8-12
Kulmasoutu 3*8-12
viparit sivulle 3*10-20

4.Rive 5*5*X
Mave pukeilta tai korokkeella seisten vuoroviikoin5*3*X
Julle 4*8-12
Reverse hyperextensions 3*pump
Vatsat ylätaljassa 3*5-10
Jalannostot 3*pump

RRKalle sanoi:
1.Pena 5*4*X X=paino millä kaikki sarjat menee varmasti ja jää varaa, tähän 2.5 kg lissää per viikko, kolme viikkoa kovaa, 1 huili
vinopenkki 3*6-8
Ylileveä penkki 2*20
Hauis tangolla 3*4-6
hauis hammer 2*8
...
4.Rive 5*5*X
Mave pukeilta tai korokkeella seisten vuoroviikoin5*3*X
Julle 4*8-12
Reverse hyperextensions 3*pump
Vatsat ylätaljassa 3*5-10
Jalannostot 3*pump
Kiitos, vaikuttaa todella mielenkiintoselta, en malta venata ens treenejä :worship: .
Muutama kysymys vielä.
Antaisko joku jotain kuvamateriaalia jullesta, koska tiedän liikkeen suht heikosti.
Tarkottaako toi pukeilta veto, että tanko on ala-asennossa korokkeella? Kuinka korkee sen korokkeen täytyy olla kummassakin tapauksessa?
Tänään kokeilin ekan kerran rinnalle vetoa ja menin siinä rykäsyssä ihan kyykkyyn asti ja nousin ylös. Oon nähny, että jotkut vaan joustaa vähän polvilla. Miten se pitää tehdä?
Tän ohjelman voi ilmeisesti tehä 4 kertaa viikkoon? Tossa on kyllä ihan helvetisti sarjoja, mutta se ei kai haittaa, kun voimaillaan?

Mä nyt en paljon voimailusta tiedä, mutta eikös jaettu voimaohjelma aika usein rakennus kyykyn, maven ja penkin päiviin ja näiden apuliikkeisiin? Tai sitten koko kroppa kerralla tyylisesti ja painottaen aina jotakin näistä kolmesta perusliikkeestä.

suortti sanoi:
Kiitos, vaikuttaa todella mielenkiintoselta, en malta venata ens treenejä :worship: .
Muutama kysymys vielä.
Antaisko joku jotain kuvamateriaalia jullesta, koska tiedän liikkeen suht heikosti.
Tarkottaako toi pukeilta veto, että tanko on ala-asennossa korokkeella?
Kuinka korkee sen korokkeen täytyy olla kummassakin tapauksessa?
Tänään kokeilin ekan kerran rinnalle vetoa ja menin siinä rykäsyssä ihan kyykkyyn asti ja nousin ylös. Oon nähny, että jotkut vaan joustaa vähän polvilla. Miten se pitää tehdä?
Tän ohjelman voi ilmeisesti tehä 4 kertaa viikkoon? Tossa on kyllä ihan helvetisti sarjoja, mutta se ei kai haittaa, kun voimaillaan?
julle: http://www.nettivalmennus.net/v2/kuvasto/_selkalihaksethuomenta.jpg
tanko saa olla alempanakin selässä kuin tuossa kuvassa.

pukeilta vedossa tanko on korokkeilla, yleensä vedetään n.5-15cm polven alta. korkeuttaa kannattanee vaihdella.

tuo rinnalleveto mitä olit tehnyt, on ihan normaali rinnalleveto, mutta tuo missä ei mennä kyykkyyn on sama liike raakana. räjähtävyyden kannalta järkevämpää tehdä raakana.

jos voimanostoa meinaat, niin itse lähtisin rakentamaan ohjelmaa kolmijakoisen ympärille, tyyliin ma:kyykky+avut ke:penkki+avut pe: mave+ avut, mutta mikäli ihan vaan voimaa omaksi iloksi treenailet, on mielekästä pitää rivet ja pystypunnerrukset mukana :) .

rantapantteri sanoi:
Ajattelinpas tulla tänne kyselemään vähän voimaohjelmista jos sitä itekin alottaisi kesän korvilla jonkun näköstä. Tähän mennessä siis olen tehnyt 2-jakosta, mikä on hieman voimapainotteinen (toinen päivä 6-8 toistoo, toinen 10-12 toistoo). Nyt alkaa dieetti ja sen aikana teen HST:tä, dieetin kesto on parisen kuukautta.

Dieetin jälkeen ajattelinkin ottaa ihan mielenkiinnosta kokeiluun oikein kunnon voimaohjelman. Voimapainotteinen treeni kun on alkanut kiinnostaa aikalailla viime aikoina.

Millasta ohjelmaa itse tekisitte jos tarkoituksena olisi vain ja ainoastaan parantaa pääliikkeitä (pp, jk, mv)? Minkälainen jako, minkä verran sarjoja ja toistoja, mitä liikkeitä ja millä palautuksilla?

Aika paljon ja aika laajoja kysymyksiä, mutta josko jotain vinkkejä antaisitte. Oon lueskellu perusteita kyllä aika paljon ja muutenkin selannut voimailuosioo, mutta ohjelmia ja niiden analysointia ei oo niin paljoa, kuin tuolla bodarien suosimassa treeniosiossa. :)
Toistan itseäni täälläkin, kun ei oikein tullut tuolla voimaohjelma-osiolla apuja... Ihan kädestä pitäen sais vinkkiä antaa. :)

no kerrassaan mainiot perusohjelmat on tässä ketjussa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40913

jos olet pidempään jo treenannut, niin tuo dual factor ajanee asian.

siinä treenaillessa varmasti tulee sitten mieleen, että mihin suuntaan haluaa puuhaa kehittää ja minkälaista ohjelmaa kaipailee.

RRKallen ohjelmat on myös aina hyviä ja niissä on vähän enemmän sitten vaihteluakin. tosin perusohjelmallakin kehittyy hyvin ja tulee tekniikat kuntoon varsin mainiosti.

oleellisinta on se, että alat tutustumaan termeihin "perusvoima", "maksimivoima", "piikkaus" jne. ja käyttämään erilaisia jaksoja treenissä, että homma menee eteenpäin mukavammin.

Vähä offtopic, mutta miten tärkeetä on treenata selkää ja vatsaa? Voiko jättää treenaamatta kokonaan jos ei kiinnosta niitä treenata?

rhp sanoi:
Vähä offtopic, mutta miten tärkeetä on treenata selkää ja vatsaa? Voiko jättää treenaamatta kokonaan jos ei kiinnosta niitä treenata?
Vahva keskivartalo taitaa olla aika tärkeä noissa raskaissa perusliikkeissä.

Onko näistä voimajutuista jotain perusteosta, joka kannattais lukea. Aika vaikeeta lähteä tällein 0-tietopohjalta ettimään, mitä tarkoittaa piikkaus :D .

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pevelius sanoi:
:eek:

raotan nyt sen verran sulle salaisuuden verhoa kysymyksesi ympäriltä, että jos ei kiinnosta treenata ihan kaikkea, niin treenaa ainakin SELKÄÄ JA VATSAA!
okei:D mutta siis tarvihteeko niitä erikseen ottaa, eikö esim riitä treeniks se, mitä tulee sivussa muista liikkeistä kuten kyykystä?

pevelius sanoi:
pakkiksen search?
No arvaa kuinka monta kertaa pakkiksella on sanottu sana piikkaus. Sama kuin yrittäisi ettiä porkkanalla jotakin asiaan liittyvää thrediä.

Edit: Söörtsin huutaminen on alottelijoiden puolella kielletty. Laki on puolellani.

RRKalle sanoi:
vinopenkki 3*6-8
Ylileveä penkki 2*20
Hauis tangolla 3*4-6
hauis hammer 2*8
Kävin tänään läpi tän ekan päivän ja ylileveä penkki tuotti ongelmia. Etusormet oli merkkien kohalla ja sarjan aikana alkoi tuntumaan lähinnä olkapäissä. Kokeilin tehä 40 kg:lläkin, mutta ennen kuin olin tehnyt ees kymmentä toistoa olkapäihin sattu niin paljon, että näin hyväksi lopettaa sarjan.

Millä toi kannattaisi korvata, vai pitäisikö kaventaa otetta? Mulla on normaalistikkin aika leveä ote penkissä, joten hirveesti ei voi kaventaa muuten ote ei ole enää ylileveä.

Mä en tiedä onko tälle mitään selitystä, mutta miks penkkiä tehdään 5x4, kun muita pääliikkeitä tehdään 5x5 :D ?

Ei varmaan romuta mun kehitystä, jos lisään pohkeille treeniä tohon, että kehtaa joskus käyttää shortsejakin?

rhp sanoi:
okei:D mutta siis tarvihteeko niitä erikseen ottaa, eikö esim riitä treeniks se, mitä tulee sivussa muista liikkeistä kuten kyykystä?

no ei herrajumala!!

sama kun kehonrakentaja sanoisi ettei treenaa hauiksia tai ojentajia kun ne ärsyyntyy selkä/rinta treenissä.

et kai tosissas ajattele ettei selkää tarvi treenata???

zztop sanoi:
no ei herrajumala!!

sama kun kehonrakentaja sanoisi ettei treenaa hauiksia tai ojentajia kun ne ärsyyntyy selkä/rinta treenissä.

et kai tosissas ajattele ettei selkää tarvi treenata???
Siis en sen takia jätä treenaamatta että muiden lihasten treenit häiriintys, vaan en tykkää selkä/vatsaliikkeistä. Eli eikö kyykky kehitä alaselkää yhtään, vai voiko kyykky käydä jopa vaaraksi selälle, ellei alaselkää oo treenattu erikseen?

rhp sanoi:
Siis en sen takia jätä treenaamatta että muiden lihasten treenit häiriintys, vaan en tykkää selkä/vatsaliikkeistä. Eli eikö kyykky kehitä alaselkää yhtään, vai voiko kyykky käydä jopa vaaraksi selälle, ellei alaselkää oo treenattu erikseen?

No ainakin jos voimailla haluat, niin parempi on opetella tykkäämään (tai vaihtoehtoisesti tehdä kiukulla hampaat irvessä :D). Kyykky ja maastanosto voivat olla TODELLA vaarallisia liikkeitä, mikäli keskivartalo ei kestä.

Ja kyllä bodarikin keskivartaloon voimaa tarvitsee, kas kun ne isot perusliikkeet (eli kyykyt ja maastavedot eri variaatioineen) ovat myös niitä tehokkaimpia massaliikkeitä.

rhp sanoi:

Mitä liikkeitä sä nyt tarjoitat tolla selän treenaamisella? Ilmeiseti jotain selänojennuksia? Jos niitä, niin ei tartte tehdä jos on erilaisia vetoja mukana ohjelmassa, alaselkä saa varmasti riittävästi runtua niistä. Yläselkä on sittne erikseen ja sitä tehdään kulmasoudulla ja lauenvedoilla/ylätaljalla noin pääsääntöisesti. Toki se mave on kokoselän liike, mutta eipä mun mielestä ole järjen hiventä jättää yläselän suoraa treeniä pois.

Suositut

Back
Ylös Bottom