- Liittynyt
- 25.5.2004
- Viestejä
- 865
- Ikä
- 47
Onko kellään tietoa mistä saa viritysosia bmw 750 uusimpaan korimalliin? Kuinkahan paljon esim.lastu vaikuttaisi?Tuntuu vaan kaikki tavallisetkin osat olevan aika kiven alla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ville1Suuri sanoi:Onko kellään tietoa mistä saa viritysosia bmw 750 uusimpaan korimalliin? Kuinkahan paljon esim.lastu vaikuttaisi?Tuntuu vaan kaikki tavallisetkin osat olevan aika kiven alla.
Näin yleensä. Onneksi poikkeuksiakin löytyy, esim. Hondatan valmistama KPro-puukotus Type-R:n orggis-boksiin, tuon avulla pystyy periaatteessa ohjelmoimaan koko moottorin toiminnan uusiksi halutessaan, mm. imunokka-akselin kulman, VTEC-kytkeytymispisteen, 3/4-ulotteiset kartat ruiskulle ja sytkälle, jne. Hiomalla parametrit kuntoon saa varsinkin keskialueelle aivan järkyttävän vääntö/teholisän.Sumppari sanoi:Eipä sillä lastulla koskaan vapareihin ihmeitä tehdä, ykköshevosista melkeinpä puhutaan merkissä kuin merkissä. Dynokäyriä saa esittää jotka todistavat muuta.
Tulkitset mielestäni dynokäyriä hieman omituisesti. Noh, kyllähän tuosta selvästi näkee tasaisen väännön lisäyksen hyvin laajalla 3000-8000rpm alueella, tuolla on käytännössä hyvinkin suuri vaikutus. Omakohtaisia kokemuksia ei ole (vielä), mutta käyttäjien kommentit tuosta ovat olleet todella positiivisia, sanovat tuon muuttavan koko auton luonteen. Mikä parasta, varustettuna wb-lambdalla ECU:n säätäminen dataloggauksen avulla itse on mahdollista ja helppoa, ja esim. uusien virien myötä saadaan ECU vastaaviin säätöihin. Idea tämän KPron toimivuuden takana on pitkälti juuri CTR:n high-tech mylly, muuttujia on todella paljon, ja ahkera säätäjä saa vaivanpalkkaa. http://www.hondata.com/images/kproscreen.gifSumppari sanoi:Suurempi muutos kuin odotin, joskin vanhemmissa autoissa joissa ei yhtä paljoa ole ohjelmallisesti muutettavia osia (nokan ajoitukset), muutos on maltillisempi.
Jos kuitenkin oikein käyrää tulkitsen, niin huipputehon lisäys on vain pari heppaa, ja tuo tehonlisä 23hp on muutaman sadan kierroksen alueella tapahtuvaa. Eli kokonaisteho (vaihteenvaihtovälin tehokeskiarvo) on kasvanut ehkä 5-8hp ? Joten kiihtyvyys virityksen jälkeen ei parane samoin, kuin jos koneesta olisi otettu jollain muulla keinolla, ahtimella/kuutiolisällä tms. "oikeasti" 23hp lisää, vaan vastaa pikemminkin 5hv tehokkaamman auton kiihtyvyyttä? Täyskierrosalueella 2000-7800rpm välillä näyttäisi keskimäärin teho nousseen selvästi alle 5hv, ehkä 3hv.
Terve, ja heippa!wackot sanoi:Kovin on epätasaisia nuo dynokäppyrät. Ei tommosia väännön ja tehon heittelyjä yleensä esiinny käyrissä. Ja on kyllä ihme homma, kun jollain kierrosluvulla on 23hv piikki käyrässä. Tuskin siinä vakiossa mitään tommosia "kuoppia" on. Noitten käyrien perusteella paskaa koko homma. :curs:
wackot sanoi:Kovin on epätasaisia nuo dynokäppyrät. Ei tommosia väännön ja tehon heittelyjä yleensä esiinny käyrissä. Ja on kyllä ihme homma, kun jollain kierrosluvulla on 23hv piikki käyrässä. Tuskin siinä vakiossa mitään tommosia "kuoppia" on. Noitten käyrien perusteella paskaa koko homma. :curs:
foobari sanoi:Tulkitset mielestäni dynokäyriä hieman omituisesti.
Hyvät perustelut, täyttä asiaa puhut kyllä. Taisin vain itse tulkita tulkintaasi hieman omituisesti.Sumppari sanoi:Omasta mielestäni vääntökäyrä ei ole seurattavuudeltaan läheskään yhtä selkeä seurata kuin tehokäyrä. 100Nm kun on niin kovin eriasia jos on 1000rpm 100Nm vs 7000rpm 100Nm. 100hp taas on aina 100hp, ainakin kiihtyvyyden kannalta ;)
Saa korjata jos tulkitsin kuvaa väärin, näin tosiaan käsitän tuon. Jos tulkinta on oikea, niin koko kierrosalueen tehohan nousi keskimäärin alta 5hv. Ylä keskialueen keskiarvo selkeästi yli 5hv, ja varttimaililla käytettävä kierrosalue (eli ylimmät 2000rpm?) n. 5hv.
No johtuiskohan se ettei löydy viritysosia ko. autoon siitä ettei sitä (autoa) ole olemassaVille1Suuri sanoi:Onko kellään tietoa mistä saa viritysosia bmw 750 uusimpaan korimalliin? Kuinkahan paljon esim.lastu vaikuttaisi?Tuntuu vaan kaikki tavallisetkin osat olevan aika kiven alla.
paalu sanoi:No johtuiskohan se ettei löydy viritysosia ko. autoon siitä ettei sitä (autoa) ole olemassa
BMW:n udden korimallin seiskasarjalaisia ovat 730, 735, 740, 745 ja 760. 730 ja 740 saatavina myös diiselinä.
tarkista faktat seuraavan kerran ETUKÄTEEN, ennenkuin alat provoilemaan.
jaa no luin ton avausviestin uudestaan ja itseasias taidat olla oikeassa ja siitä sulle pisteet :thumbs: aluksi vaan luulin et se tarkotti 7-sarjan uusinta korimalliaroni20 sanoi:Puhe oli uusimmasta 750 mallista ei uusimmasta bmw:stä. :thumbs: