BMW 316i E36 - Tyyppiviat?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
9.5.2003
Viestejä
929
Eli olisi tarkoitus ostaa uusi auto ja mikä olisi parempi paikka kysellä. : worship:

Eli tyyppivikoja olisin etsimässä ja muutenkin kokemuksia autosta yleensä? Viime sunnuntaina ihastuin kyseiseen autoon ja vähän aikaa mietittyäni ja tietoa etsittyäni päätin tälläisen hommata. :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tota korimalli minulla ei ole ollut, mutta joskus oli E21 ja olikohan toinen E30 koriset. Onhan bemari yksi parhaista autoista ajaa. Tavallista laadukkaammilta peleiltä vaikuttivat. Se oli mukavaa, jos huoltohommia piti tehdä niin mutterit ja ruuvit lähtivät siististi irti eikä tarvinnut ottaa väkivalloin ruosteisia osia irti palasina, kuten vectrassa piti. Onko tossa 1.9 litran kone? 6-sylinterisessä koneessa olisi enempi tehoa, vääntöä ja hyvät murinat, vaikka vuosimallista pitää vähän tinkiä jos on tietty raha käytettävissä.
 
Vaikuttaa että liki kaikissa Baijerin konepajalta lähteneissä autoissa on ongelmia mm. vilkkujen ja ajovalojen toiminnassa :D
 
Siltä vaikuttaa, että noissa paremmin kulkevissa bemareissa tuo peltien lommoilu on tyyppivika. :)
 
S2ML sanoi:
BMW 316i =1.6l

Ennen bemarin koneen pysty noista numeroista näkeen, mutta uusissa 316:ssa on tosiaan toi 1,9 mylly.

Ittellä on tommonen E36 316i ja mitään vikoja ei ole ollu. Ei tarvi näillä näkymin koskaan enää auto merkkiä vaihtaa. On niin helvetin hyvä auto ajaa ja ei noitten ulkonäössäkään mitään vikaa ole.

Ainut vika tossa mun autossa on toi nuhanen 1,6 mopon kone...
Eli kyllä bemari pitää olla kutoskoneinen!! :rock:
 
Ajattelin tota 316 ihan vaan siks että se olis vähän halvempi ylläpitää.

Mustanaamiolle: Paljonkos toi syö oikein bensaa?
 
HaRaXz sanoi:
Ajattelin tota 316 ihan vaan siks että se olis vähän halvempi ylläpitää.

Mustanaamiolle: Paljonkos toi syö oikein bensaa?

Viimeksi kun tankkasin niin oli syöny 6,9 litraa satasella. Siinä oli noin 2/3 maantieajoa. Eli ei mitenkään törkeen paljoa syö.

Joo kyllä toi 316:nen on mullekin ihan passeli, ku on noi opiskelut vielä kesken. Sitten isona vois ostaa jonkun 325:sen. :kuola:
 
Tiedän kyllä, että bemarin mallista pystyi ennen päättelemään koneen koon, jo pikkupoikana pyöreäperäinen 323 i herätti ihastusta. 1.6 litrainen 100 heppaa? on aika laiska tohon autoon, on jo aika raskas auto nykyään. Jos hankkii heti 320i tai 325 i ja jättää turhat kruisailut pois, niin 1-2 litraa enempi sadalla ei paljoa tunnu, äkkiä tottuu että tankata pitää useammin. Yksi vaihtoehto on 325 td, jos oikein paljon ajaa. Ainakin 500 sarjaa tehtiin 2.5 td koneella.

Kakkosautoksi ostettiin vm. -94 2.0 136 heppaa Mondeo ja siinä, kun polkaisee kaasun pohjaan kolmosella, niin tuntuu, että jotain tapahtuu. Mitä koeajettiin 1.8 litran koneisia, niin tunnelma oli kiihtyykö tämä vai ei, kun kaasua hehkutti pohjassa.
 
treenaisko sanoi:
Yksi vaihtoehto on 325 td, jos oikein paljon ajaa. Ainakin 500 sarjaa tehtiin 2.5 td koneella.

Niin, sitähän on laitettu sekä 300, että 500-sarjaan, kuten jo tuossa kirjoitit(huomasitko edes?). Ainoa korjaus tuohon, että muistaa ostaa tds-koneella, ei td.

Kakkosautoksi ostettiin vm. -94 2.0 136 heppaa Mondeo ja siinä, kun polkaisee kaasun pohjaan kolmosella, niin tuntuu, että jotain tapahtuu.

Mutta ei sitten tapahdukaan?
:D
 
Jesuiitta sanoi:
Joo tallista löytyy myös toi -88 316 1.8 kaasari koneella. Se on muuten myynnissä jos joku haluaa ostaa ja on halpa.

Tuo on paskin auto IKINÄ! Mulla oli ja ei vittu voi enää paskempaa autoa koskaan olla. E30 koppasen runkut ovat niin hirvityksiä Bierburgin maailmanloppukaasarinsa kanssa että itku pääsee heti kun rattiin istuu. Mulla meni kaasari ja vaihdoin koko vitun koneen, kone kesti 8kk kunnes tuli mäntään reikä, myin koko vitun paskan 500 eurolla pois. Vesiletkut vuosi koko omistusajan, päästöt huiteli taivaissa, alusta löysempi kuin Yodan penis, sisusta rempallaan ja muutenkin ihan haistavittu auto, en voi suositella ikinä kenellekään. Olen metsästänyt sitä kusipäätä joka sen mulle myi, nyljen sen hengiltä kun löydän.
 
Mike sanoi:
Tuo on paskin auto IKINÄ! Mulla oli ja ei vittu voi enää paskempaa autoa koskaan olla. E30 koppasen runkut ovat niin hirvityksiä Bierburgin maailmanloppukaasarinsa kanssa että itku pääsee heti kun rattiin istuu. Mulla meni kaasari ja vaihdoin koko vitun koneen, kone kesti 8kk kunnes tuli mäntään reikä, myin koko vitun paskan 500 eurolla pois. Vesiletkut vuosi koko omistusajan, päästöt huiteli taivaissa, alusta löysempi kuin Yodan penis, sisusta rempallaan ja muutenkin ihan haistavittu auto, en voi suositella ikinä kenellekään. Olen metsästänyt sitä kusipäätä joka sen mulle myi, nyljen sen hengiltä kun löydän.

Mikellä löytyy aina paikka autonmyyjänä :thumbs:
 
Ainakin e36:sissa iskareiden yläpäät löystyy helposti. Ja jos auto on 90-94-vuosimallia niin kannattaa jo kattoo et löytyykö mahdollisesti ruostetta ,yms. Laita mielummin 323-328 niin ei mene liikenteessä hermot tehottomaan koneeseen.
 
Mulla oli pari vuotta sitten e36 316 .vm 92.Muuten ihan ok ,mutta jakohihna tarvitsi vaihtaa 40 tkm:n välein. ja on hyvin jos se kestää sitäkään.(tyyppi vika 316:ssa 325:ssa kestää paremmin)
Jakohihna vaihtuu ketjuun muistaakseni -97 lähtien ja sitä ja siitä uudempaa voin suositella.
 
hyvä pelii ajaa ja muutenkin mutt ainut huono puoli kun joka kulmassa tulee samanlainen vastaan!!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom